Ervaring Eibach sportline veren op een golf 6 gti

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
iroc-dennis
Berichten: 401
Lid geworden op: 03 mar 2012, 18:05
Type auto: Golf VII GTI Perf.

Re: Ervaring Eibach sportline veren op een golf 6 gti

Bericht door iroc-dennis »

ik heb nu een aantal weken het Eibach sportline setje gemonteerd zitten op de MKVI gti

over het comfort : dit is gewoon prima, geen enorm ge-stuiter gewoon bijna als origineel.

persoonlijk mag hij van mij achter wel 1 cm lager. ik laat hem nog even wat nazakken en kijk dan aan wat het is geworden.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
ED60Letzebuerg
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 jul 2012, 17:12
Type auto: MK5 R32
Locatie: Zuid Holland Zuid

Re: Ervaring Eibach sportline veren op een golf 6 gti

Bericht door ED60Letzebuerg »

Strakke bak! 3deurs met een zwart dak is een heel ander gezicht.
Ex: MK5 GTI Edition 17/60
New: MK5 R32

Liever 6 klappers, dan 4 plofjes
Gebruikersavatar
eddiea
Berichten: 569
Lid geworden op: 27 feb 2013, 21:38
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Ervaring Eibach sportline veren op een golf 6 gti

Bericht door eddiea »

Staat er zeker netjes bij. Die A7 wielen staan hem goed!
Gebruikersavatar
Nailz
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 mar 2013, 15:01
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: Vlaams-Brabant (BEL)

Re: Ervaring Eibach sportline veren op een golf 6 gti

Bericht door Nailz »

Manmanman, super!
Echt knappe MK6 man, mag je heeeeel fier op zijn ;) .
Sportline veren in combi met 19'ers is perfect.
Vraagje, heb je DCC of gewoon?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 304
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:57
Type auto: Golf 7 GTI TCR
Locatie: N-H

Re: Ervaring Eibach sportline veren op een golf 6 gti

Bericht door Raymond »

Heel erg netjes 8-) 8-)
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Ervaring Eibach sportline veren op een golf 6 gti

Bericht door MkVI Nmgn »

Dcc of gewoon maakt geen verschil met verlagen.
De auto blijft net zo hoog.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Nailz
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 mar 2013, 15:01
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: Vlaams-Brabant (BEL)

Re: Ervaring Eibach sportline veren op een golf 6 gti

Bericht door Nailz »

Dan is het voor mij toch een raadsel dat Jimmy zo laag geraakt met gewoon de veren :lol: .
Afbeelding
Lay
Berichten: 128
Lid geworden op: 22 apr 2011, 10:18
Type auto: Audi TT RS
Locatie: Amsterdam

Re: Ervaring Eibach sportline veren op een golf 6 gti

Bericht door Lay »

Misschien heeft hij veren van een handbak onder zijn DSG. Kan ook wat schelen in sterkte. In ieder geval staat het superdik. Lijkt net een schroefset.
Gebruikersavatar
Nailz
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 mar 2013, 15:01
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: Vlaams-Brabant (BEL)

Re: Ervaring Eibach sportline veren op een golf 6 gti

Bericht door Nailz »

Nog niemand last van dempers die lekken of kapot zijn?
Afbeelding
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Ervaring Eibach sportline veren op een golf 6 gti

Bericht door bzb »

Nailz schreef:Dan is het voor mij toch een raadsel dat Jimmy zo laag geraakt met gewoon de veren :lol: .
stoeptegels in de koffer :mrgreen:
blastaway

Re: Ervaring Eibach sportline veren op een golf 6 gti

Bericht door blastaway »

Beste mede VWers,

Sorry om hier zo binnen te vallen, maar ik heb wat raad nodig en kom eigenlijk alleen dit topic tegen in mijn zoekopdracht.
Mijn naam is Sven en woon in het uiterst Zuiden van het land. Ik ebn geen onbekende in de VW wereld en heb na 4 Passats een splinternieuwe Golf 6 Variant aangeschaft. Het is een 1.2 TSI (grasmaaier tov jullie bolides).

Ik wil hem graag verlagen en ben aan het kijken naar de Eibach Sportline veren. Nergens op het net kan ik ervaringen of foto's vinden van mensen icm een 'gewone' Golf. De veren zijn beschikbaar voor mijn auto, maar wilde eigenlijk wat zaakjes weten.
- Zijn er mensen die het op een niet GTI hebben?
- Gaat het gewoon goed zonder aanlopen icm originele 18 inch Charleston velgen en Conti sportcontact 3 ?
- Kan ik de auto nog steeds tot het dak volstauwen zonder problemen?

Bedankt voor jullie bericht.

Mvg

Sven
Gebruikersavatar
LouisTfsi
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2011, 20:44
Type auto: GTI VII R DSG

Re: Ervaring Eibach sportline veren op een golf 6 gti

Bericht door LouisTfsi »

Ik heb ook een setje Eibach veren besteld voor m'n GTI 6 DSG 2.5/2.0 cm. Zaterdag gaan ze eronder.

Is er hier iemand die deze veren heeft met als combi de 18 inch detroits met 225? Ik wil weten of dit aanloopt. Bij mijn 5 GTI handbak met 18 inch detroits liepen ze niet aan, maar het lijkt dat bij de 6 de auto verder zakt als ik die witte hierboven zie. Aanlopen bedoel ik met name met insturen en dan inveren zoals als je een straat via een drempel indraait e.d.

Ik laat liever niet rollen, je zit ook met de kunstof binnenschermen die dan niet meer passen, niet?

Graag wat meer ervarings verhalen....
Gebruikersavatar
rabies
Berichten: 897
Lid geworden op: 17 apr 2011, 09:24

Re: Ervaring Eibach sportline veren op een golf 6 gti

Bericht door rabies »

Met OEM wielen kan je heel diep gaan, niks aan de hand. ET51, dus ruimte zat, je hebt sowieso al 5mm 7 a 8 mm speling tot het scherm.
MK5 liefhebbers verzamelen :http://www.facebook.com/loveformk5
Gebruikersavatar
LouisTfsi
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2011, 20:44
Type auto: GTI VII R DSG

Re: Ervaring Eibach sportline veren op een golf 6 gti

Bericht door LouisTfsi »

Bij m'n 5 GTI niet dus, daar had ik een schroefset onder en die stond niet op z'n laagst. Deze moest uitgerold worden en dat heeft de volgende eigenaar ook moeten doen, liepen aan bij indraaien. De Eibach veren die ik ervoor onder had liepen niet aan, het probleem doet zich alleen voor bij inveren met gedraaide wielen. Bij het indraaien van een straat met drempel of op een stoeprand rijden om te parkeren.

Indien dit aan gaat lopen bij m'n 6 GTI DSG met Eibach veren dan laat ik liever eerst rollen maar indien niet nodig, niet dus.
Gebruikersavatar
rabies
Berichten: 897
Lid geworden op: 17 apr 2011, 09:24

Re: Ervaring Eibach sportline veren op een golf 6 gti

Bericht door rabies »

Weet je wel zeker dat dit OEM Detroits waren ? Want met imitatie is het een ander verhaal, die zijn vaak ET42.
MK5 liefhebbers verzamelen :http://www.facebook.com/loveformk5
Gebruikersavatar
LouisTfsi
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2011, 20:44
Type auto: GTI VII R DSG

Re: Ervaring Eibach sportline veren op een golf 6 gti

Bericht door LouisTfsi »

rabies schreef:Weet je wel zeker dat dit OEM Detroits waren ? Want met imitatie is het een ander verhaal, die zijn vaak ET42.
Heel zeker, originele type 6 zelfde als die ik nu heb, 225 banden, ze liepen alleen aan met gedraaide wielen, maar dit wil ik niet opnieuw.

Bij de witte hierboven lijkt me dat de schermen gerold zijn, waar laat je zoiets doen?
Gebruikersavatar
rabies
Berichten: 897
Lid geworden op: 17 apr 2011, 09:24

Re: Ervaring Eibach sportline veren op een golf 6 gti

Bericht door rabies »

Type 5 met schermmod (schroef eruit?). Je moet dan wel behoorlijk diep hebben gestaan..
Ik weet niet zoveel van de 6, maar zoals ik het zie is dat niet gerold. Rollen kan je zelf doen of laten doen, kans op schade aan de lak is er altijd.
MK5 liefhebbers verzamelen :http://www.facebook.com/loveformk5
Gebruikersavatar
LouisTfsi
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2011, 20:44
Type auto: GTI VII R DSG

Re: Ervaring Eibach sportline veren op een golf 6 gti

Bericht door LouisTfsi »

De veren zitten eronder. Ik heb van te voren de afstand gemeten van de schermen tot de grond, dit was 66.5 cm. rondom was hij precies even hoog. De veren van Eibach staan voor -2.5 voor en -2.0 achter. Ik meet nu, op het moment van deze foto voor 64.5 vooraan en 65 cm achteraan. Dit zou staan voor -2.0 voor en -1.5 achter, maar misschien zakt hij nog in, ik heb nog maar iets van 150 km gereden. Geen aanloop problemen trouwens, al heb ik hem natuurlijk niet gefustreerd bij drempels ;-)
Laatst gewijzigd door LouisTfsi op 17 nov 2013, 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
LouisTfsi
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2011, 20:44
Type auto: GTI VII R DSG

Re: Ervaring Eibach sportline veren op een golf 6 gti

Bericht door LouisTfsi »

Na enkele weken met de auto gereden te hebben heb ik gemeten en gecontateerd dat hij toch nog 5 mm gezakt is. Hij is voor nu 64 cm en achter 64.5 gemeten tot aan de schermen. Voorheen was hij 66.5 rondom, dus uiteindelijk is het resultaat exact als opgegeven door Eibach -2.5 cm/-2.0 cm.
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Ervaring Eibach sportline veren op een golf 6 gti

Bericht door kevin78 »

Oke hier was ik al benieuwd naar!! Heb namelijk ook setje gemonteerd en vooral achter mag die van mij nog wel iets in zakken. Was benieuwd of dit ook daadwerkelijk gebeurt.
Gebruikersavatar
Nailz
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 mar 2013, 15:01
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: Vlaams-Brabant (BEL)

Re: Ervaring Eibach sportline veren op een golf 6 gti

Bericht door Nailz »

LouisTfsi schreef:Na enkele weken met de auto gereden te hebben heb ik gemeten en gecontateerd dat hij toch nog 5 mm gezakt is. Hij is voor nu 64 cm en achter 64.5 gemeten tot aan de schermen. Voorheen was hij 66.5 rondom, dus uiteindelijk is het resultaat exact als opgegeven door Eibach -2.5 cm/-2.0 cm.
Nieuwe foto?
Afbeelding
Gebruikersavatar
LouisTfsi
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2011, 20:44
Type auto: GTI VII R DSG

Re: Ervaring Eibach sportline veren op een golf 6 gti

Bericht door LouisTfsi »

Nailz schreef:
LouisTfsi schreef:Na enkele weken met de auto gereden te hebben heb ik gemeten en gecontateerd dat hij toch nog 5 mm gezakt is. Hij is voor nu 64 cm en achter 64.5 gemeten tot aan de schermen. Voorheen was hij 66.5 rondom, dus uiteindelijk is het resultaat exact als opgegeven door Eibach -2.5 cm/-2.0 cm.
Nieuwe foto?
Beetje vies en slecht weer maar snel een paar genomen met de telefoon… ondanks dat het natuurlijk geen bodemschraper is geworden ben ik zeer tevreden met de hoogte nu, hij loopt nergens aan tegen m'n binnenschermen en de grote happen tussen de wielen en de spatbord randen zijn toch weg. Ik merk ook geen verschil in rijcomfort maar heb onder al mijn auto's sportonderstellen gehad dus misschien mijn gewenning. Op de middelste foto kun je precies zien dat hij vooraan een fractie lager ligt dan achter, wat voor mij wel een vereiste is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: Ervaring Eibach sportline veren op een golf 6 gti

Bericht door KnuffelTurk »

Ik heb het een en ander gelezen maar wil toch even zeker zijn of dit de juiste type veren zijn en of ik last ga krijgen met aanlopen?

Dit zijn de veren die ik wil :

Verlagingsveren Eibach Volkswagen Golf VI (1K) 2.0 TSI GTI DSG, 2.0 TDI GTD

EIBACH SPORTLINE VERLAGINGSVEREN
Motortypen: 2.0 TSI GTI DSG, 2.0 TDI GTD

Bouwjaar 04.09 -

Aslast Voorzijde 1130 kg

Aslast Achterzijde 930 kg

Verlaging Voorkant: 20-25 mm

Verlaging achterkant: 20 mm


In combinatie met :

Winter : 225/40/18 ( verwacht niet dat dit aan zal lopen )
Zomer : 8J 235/35/19 ( 235 zat er standaard omheen is dat misschien een probleem ivm aanlopen)
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Gebruikersavatar
LouisTfsi
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2011, 20:44
Type auto: GTI VII R DSG

Re: Ervaring Eibach sportline veren op een golf 6 gti

Bericht door LouisTfsi »

KnuffelTurk schreef:Ik heb het een en ander gelezen maar wil toch even zeker zijn of dit de juiste type veren zijn en of ik last ga krijgen met aanlopen?

Dit zijn de veren die ik wil :

Verlagingsveren Eibach Volkswagen Golf VI (1K) 2.0 TSI GTI DSG, 2.0 TDI GTD

EIBACH SPORTLINE VERLAGINGSVEREN
Motortypen: 2.0 TSI GTI DSG, 2.0 TDI GTD

Bouwjaar 04.09 -

Aslast Voorzijde 1130 kg

Aslast Achterzijde 930 kg

Verlaging Voorkant: 20-25 mm

Verlaging achterkant: 20 mm


In combinatie met :

Winter : 225/40/18 ( verwacht niet dat dit aan zal lopen )
Zomer : 8J 235/35/19 ( 235 zat er standaard omheen is dat misschien een probleem ivm aanlopen)
Ik weet niet of het voor een GTD hetzelfde is als voor een GTI, en of het een DSG bak is. Ik zelf heb een GTI DSG en ik heb dit etiket op de doos:

Afbeelding

Veren voor de V en VI zijn hetzelfde.

Qua aanlopen heb ik nu geen problemen met aanlopen, als boven vermeld, maar had dat met een schroefset onder m'n V wel, ondanks dat daar ook originele detroits onderlagen met 225-40-18. Daar had ik eerst ook sportline veren onder en die had ik beter kunnen houden, had me een hoop geld bespaard want schroefsets zijn niet goedkoop. Het probleem is dat als je lager wil dan de sportline veren, of bredere banden wil of een andere ET die breder uitstaat, je de spatschermen uit moet laten rollen, en de kunststof binnenschermen weg moet halen of modificeren. Dit lees je ook in het begin van dit topic met die 5 deurs en bredere wielen.

Gezien mijn eigen ervaringen zou ik dus zeggen, alles met een ET die breder uitkomt dan origineel en/of bredere band is een absolute garantie voor aanlopen met onaangepaste spatschermen. Toen ik de sportline veren onder de GTI liet zetten was ik bang dat het zou raken, lichtelijk getraumatiseerd van de situatie toen met m'n V. Als ik met scheefstaande wielen ruw een drempel op zou rijden ben ik er van overtuigt dat ook bij mij nu ook al aan zou lopen omdat hij dan dieper in z'n veren geduwd zal worden dan origineel. Met mijn rijstijl ben ik daar nu echter niet bang meer voor.
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: Ervaring Eibach sportline veren op een golf 6 gti

Bericht door KnuffelTurk »

Ik weet niet of het voor een GTD hetzelfde is als voor een GTI, en of het een DSG bak is. Ik zelf heb een GTI DSG en ik heb dit etiket op de doos:

Afbeelding

Veren voor de V en VI zijn hetzelfde.

Qua aanlopen heb ik nu geen problemen met aanlopen, als boven vermeld, maar had dat met een schroefset onder m'n V wel, ondanks dat daar ook originele detroits onderlagen met 225-40-18. Daar had ik eerst ook sportline veren onder en die had ik beter kunnen houden, had me een hoop geld bespaard want schroefsets zijn niet goedkoop. Het probleem is dat als je lager wil dan de sportline veren, of bredere banden wil of een andere ET die breder uitstaat, je de spatschermen uit moet laten rollen, en de kunststof binnenschermen weg moet halen of modificeren. Dit lees je ook in het begin van dit topic met die 5 deurs en bredere wielen.

Gezien mijn eigen ervaringen zou ik dus zeggen, alles met een ET die breder uitkomt dan origineel en/of bredere band is een absolute garantie voor aanlopen met onaangepaste spatschermen. Toen ik de sportline veren onder de GTI liet zetten was ik bang dat het zou raken, lichtelijk getraumatiseerd van de situatie toen met m'n V. Als ik met scheefstaande wielen ruw een drempel op zou rijden ben ik er van overtuigt dat ook bij mij nu ook al aan zou lopen omdat hij dan dieper in z'n veren geduwd zal worden dan origineel. Met mijn rijstijl ben ik daar nu echter niet bang meer voor.[/quote]

Ik heb trouwens een 6 GTI wat moet ik nou met een GTD :P
De ET waardes van de velgen zijn :

Winter : 225/40/18 ( ET 35/45 geen idee is imitatie )
Zomer : 8J 235/35/19 ET 50

Mijn rijstijl valt mee drempels neem ik nu al rustig en ik heb zelfs 1 op 14,4 gehaald met de gti :lol:
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Plaats reactie

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten