golf 2 gti 8v pf ombou naar pl?

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkII.
Plaats reactie
jurgenxd

golf 2 gti 8v pf ombou naar pl?

Bericht door jurgenxd »

goedendag allemaal,

ik zal me even voorstellen, Ik ben Jurgen Berendsen, 19 jaar en ik ben ook geinfecteerd door het gti virus :P
Nu 1 jaar trotse eigenaar van een groene golf 2 gti 8v special edition uit 91'

Had hem helemaal opgeknapt;
-deels laten spuiten
-siglachrome ramen erin
-schroefset
-edition recaro interieur er in
-kruiskomplampen met gele lichten

maar loopt me deze week de differentieel kapot :( dus direct op zoek naar een nieuw blok, oude blok heb ik er al uit getakelt.

Mijn vraag was nu; Kan ik zonder al teveel aanpassingen een 16v pl blok er in hangen omdat dat ook nieuw type blok is?
alle tips trucs welkom, ik ben een beginnerling

alvast bedankt!
Gebruikersavatar
ChriskeGTI
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 jan 2014, 09:47
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: Hulsberg

Re: golf 2 gti 8v pf ombou naar pl?

Bericht door ChriskeGTI »

Je kunt er een PL inbouwen, maar dit is een fijngevoelig karwei wat betreft het afstellen. Als je er een al lopend kunt uitbouwen en inbouwen in jouw auto zal het enigszins meevallen, maar als je de onderdelen los monteert en moet gaan afstellen dan ben je wel een tijdje bezig.

Een KR is wat dat betreft makkelijker aan het lopen te krijgen. Geen luchtweger (spinnekop) maar een elektrische inspuit.
Nadeel van een KR is wel dat deze 10 pk meer heeft dan een PL ;)
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: golf 2 gti 8v pf ombou naar pl?

Bericht door yal »

ChriskeGTI schreef:Je kunt er een PL inbouwen, maar dit is een fijngevoelig karwei wat betreft het afstellen. Als je er een al lopend kunt uitbouwen en inbouwen in jouw auto zal het enigszins meevallen, maar als je de onderdelen los monteert en moet gaan afstellen dan ben je wel een tijdje bezig.

Een KR is wat dat betreft makkelijker aan het lopen te krijgen. Geen luchtweger (spinnekop) maar een elektrische inspuit.
Nadeel van een KR is wel dat deze 10 pk meer heeft dan een PL ;)
Mijn KR in golf II 16V en PL in Scirocco GT II hadden beiden absoluut wel een luchtweger en afstellen was geen probleem alleen geduld werkje.

Grt yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: golf 2 gti 8v pf ombou naar pl?

Bericht door Spuugemmer »

Kr is het oude type motor van deze 2. Kr heeft een luchtweger.

De golf mk2 is er in 2 fasen zo gezegd pre 87 dunne bumpers 3 hoekraampjes maar dat is niet belangrijk voor je. Het gaat erom dat ook de zekeringenkast anders is. Aangezien jij een na 87 model hebt. Heb je dus het nieuwe type draadboom. Leuke hieraan is dat je ook alle motoren uit een golf 3 er zeer gemakkelijk in kan hangen en aansluiten.

PL is dus de makkelijke van de twee ivm de draadboom. Maar een kr motor met eventueel een pl draadboom en een paar sensoren kan ook.

Wat een betere optie is een abf uit de golf 3 gti 16v of Ibiza cupra. Deze worden opgegeven voor 150 pk maar er waren er meerdere die makkelijk 170 pk leverde. En als je echt gek wil doen dan je er ook een vr6 inhangen. Subframe wisselen kan je zo motor en bak omhangen. Kan jezelf nog kiezen of je smal spoor blijft rijden of ook gelijk naar breed spoor over gaat. Zelfde geldt voor 4x100 of 5x100.

Maar diff kapot? Verse bak er tegenaan en gaan neem dan gelijk een bak waar de popnagels zijn vervangen door bouten dan ben je van dat probleem ook af.
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
ChriskeGTI
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 jan 2014, 09:47
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: Hulsberg

Re: golf 2 gti 8v pf ombou naar pl?

Bericht door ChriskeGTI »

yal schreef:
ChriskeGTI schreef:Je kunt er een PL inbouwen, maar dit is een fijngevoelig karwei wat betreft het afstellen. Als je er een al lopend kunt uitbouwen en inbouwen in jouw auto zal het enigszins meevallen, maar als je de onderdelen los monteert en moet gaan afstellen dan ben je wel een tijdje bezig.

Een KR is wat dat betreft makkelijker aan het lopen te krijgen. Geen luchtweger (spinnekop) maar een elektrische inspuit.
Nadeel van een KR is wel dat deze 10 pk meer heeft dan een PL ;)
Mijn KR in golf II 16V en PL in Scirocco GT II hadden beiden absoluut wel een luchtweger en afstellen was geen probleem alleen geduld werkje.

Grt yal
Ik was er altijd van uit gegaan dat een PL een spinnekop heeft en een KR niet (zie onderstaande foto's, links KR & rechts PL)
Afbeelding Afbeelding

Maar een KR is zowel met K-Jetronic als met Digifant geleverd kom ik nu achter. PL is altijd KE-Jetronic.

Mijn gedachte was dus dat een KR (met Digifant) makkelijker aan 't lopen te krijgen is als een PL. Vanwege het afstellen van de spinnekop.
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: golf 2 gti 8v pf ombou naar pl?

Bericht door Chris5gti »

geen van beide is een KR op je fotos , verschil tussen kr en pl is bij de inspuiting dat kr vacuum gestuurd is en de pl elektrisch aangestuurd word maar beide met luchtweger .

Hier mijn KR moter wat ik toen in de golf 2 had

Afbeelding
Gebruikersavatar
ChriskeGTI
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 jan 2014, 09:47
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: Hulsberg

Re: golf 2 gti 8v pf ombou naar pl?

Bericht door ChriskeGTI »

Dat is wel een KR, maar een met Digifant.
De KR uit jouw auto is er een met K-Jetronic.

Tenminste, in zoverre verduidelijkt Google het verhaal...
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: golf 2 gti 8v pf ombou naar pl?

Bericht door Chris5gti »

Maar de digifant (mooier systeem trouwens ) is pas in golf 3 gekomen zover ik weet was het toen een andere motercode namelijk de ABF
Gebruikersavatar
ChriskeGTI
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 jan 2014, 09:47
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: Hulsberg

Re: golf 2 gti 8v pf ombou naar pl?

Bericht door ChriskeGTI »

Nee, de Digifant ligt ook al in Golf 2, zowel bij de 8 klepper als de 16 klepper.
Gebruikersavatar
jwbakkenes
Berichten: 866
Lid geworden op: 09 feb 2012, 23:35
Type auto: BMW 550i

Re: golf 2 gti 8v pf ombou naar pl?

Bericht door jwbakkenes »

Ik denk dat de topic starter zijn eigen plan heeft getrokken want die laat niets meer horen :o

Jan Willem
Met vriendelijke groet,
Jan Willem
Plaats reactie

Terug naar “GOLF II GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten