Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Hier kan je alle handleidingen vinden voor het forum. Hoe plaats ik een foto? Etc. Etc. Ook al je vragen en ideeen voor het forum zijn hier welkom!
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door NICO! »

Ik zei trouwens in de eerste post deze discussie zonder persoonlijke aanvallen te willen zien. Dat lukt blijkbaar niet, erg jammer.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
gol5ive
Berichten: 212
Lid geworden op: 11 mei 2011, 19:44
Type auto: Golf VII GTI PP
Locatie: Westland

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door gol5ive »

Hallo Nico,

Vanaf het moment dat ik dit forum heb ontdekt en mezelf heb geregistreerd ben ik een dagelijkse bezoeker van het forum. Vaak kijk ik zelfs meerdere keren per dag wat de updates zijn. Via dit forum heb ik dan ook veel dingen geleerd betreffende m'n GTI en ben er zo ook achter gekomen wat het beste is (of zou kunnen zijn) voor m'n auto. Bedrijven als Hans Sloot en JD Engineering had ik wellicht anders nooit ontdekt zonder het GolfGTIforum.

Persoonlijk denk ik dat het logisch is dat er de afgelopen (winter-)maanden wat minder is gepost omdat ik denk dat er in deze maanden over het algemeen wat minder aan de auto zal gebeuren. Vanaf maart/april gaat iedereen weer naar de beurzen, meetings, JD, enz. waardoor er weer wat meer te vertellen is en er vanzelf weer meer wordt gepost.

Het plaatsen van berichten/reacties doe ik eigenlijk niet zo veel simpelweg omdat ik van veel dingen nog te weinig afweet om van toegevoegde waarde te zijn. Wat niet wegneemt dat ik alle onderwerpen met belangstelling volg.

Wat betreft de meetings georganiseerd door het forum kan ik alleen maar positief zijn. Zelf ben ik vorig jaar naar de JD meeting geweest en ben ik samen met m'n vrouw mee geweest met de rit naar de Nurburgring.

Kortom ik ben zeer tevreden over de opzet en het bestaan van het forum. Dus Nico ga zo door en wat mij betreft hoeft er niets te veranderen aan het forum.
Golf VI GTI DSG - JD Stage2/Kat. Mod./Carbonio/GFB DV+/Milltek non-resonated catback --> 303Pk en 431Nm Sold!!
Golf VII GTI DSG Performance uit 2016
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door staffpride »

Hagar schreef: ... goede sfeer is belangrijk voor (meer) actieve leden ;)
Goede sfeer is zeker belangrijk, maar als er onderling lol gemaakt wordt kom jij met onderstaande opmerkingen!

Dooddoener??
Hagar schreef:
staffpride schreef:Met een groepje Mac Chickies :lol:
Is het nou zo moeilijk om een topic schoon te houden, zet dit soort bijdragen in "Wat je maar wil"...
Bron: http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... ies#p22279


Hagar schreef: Mijn (recente) bijdrage aan een discussie met verwijzing naar juridische info over de strafmaat in geval van autodiefstal vond Vince82 (organisator) 'schijnheilig', KlouxOne vond het een 'kansloos bericht', MkVI Nmgn maakte me uit voor een 'halve wout', staffpride maakte (off-topic) van de gelegenheid gebruik om in z'n algemeenheid te laten weten wat hij van mijn bijdragen vond en Tijger droeg bij aan de discussie met latent aanmatigend commentaar.
Al met al niet een prettig sfeertje om bij te dragen aan een discussie en geen moderator te bekennen...
Denk dat je dat commentaar toch echt over jezelf afroept!
Had ook niet anders verwacht dat er in dit topic weer een bijdrage van jouw kant zou komen.
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hagar
Berichten: 354
Lid geworden op: 06 mei 2011, 19:02
Type auto: Golf VII GTI

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door Hagar »

NICO! schreef:Als iemand een discussie waarin "verkeerde" zaken gezegd worden niet onder de aandacht brengt van een moderator, dan kunnen we er ook niets aan doen. Er is niet voor niets een knop om zaken te melden, we kunnen echt niet alles lezen. Jammer dat het wijzen naar een moderator altijd zo makkelijk gaat, terwijl zij het moeilijkste op een forum doen. Dus de volgende keer melden en dan niet achteraf klagen dat er zo hard ingegrepen is. Want als we niets doen zijn we te slap, doen we wel iets zijn we te streng.
Ik klaag niet en ik lig er niet wakker van, de betreffende leden zoeken het maar uit. Jij opent een topic omdat je signalen krijgt dat de sfeer minder wordt. Iemand die dagelijks op het forum aanwezig is en de door mij aangehaalde discussie (die meerdere dagen heeft gelopen) niet meekrijgt, tja... Als moderator is dat een taak, als het voor jou te veel werkt is dan zou je dit moeten delegeren aan anderen (of accepteren dat het is zoals het is).
NICO! schreef:@Hagar, alsof ik alleen sfeerbepalend ben, dan zijn toch echt de leden. Maar als men mij dingen verwijt, die onjuist zijn of onterecht dan verdedig ik mezelf. En ja, dan ben ik ineens sfeerbepalend.
We zijn met z'n allen verantwoordelijk, maar als moderator heb je idd extra verantwoordelijkheden en mogelijkheden om te sturen op respectvol reageren op elkaars berichten. GolfGTIforum is wat dat betreft niet anders dan andere fora. Hoe groter het forum wordt, hoe meer energie je er in moet steken om het in goede banen te leiden. Misschien is het wel de prijs van succes...
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door Wilcoos »

Hey kinderen, lief spelen! Het is tenslotte Pasen! ;)

Voor onderlinge discussie graag even nieuw topic starten, en dit draadje een beetje schoon houden.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Gebruikersavatar
jwbakkenes
Berichten: 866
Lid geworden op: 09 feb 2012, 23:35
Type auto: BMW 550i

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door jwbakkenes »

Ik zit ook mee te lezen op een ander VAG forum en daar kan je een duim zetten bij een bericht wat je aanspreekt, scheelt ruimte en discussie.
Verder hoop ik dat een ieder gewoon zijn mening mag blijven geven maar wel de omgangsvormen in acht neemt, zo niet, ingrijpen en berichten verwijderen of andere passende maatregelen nemen.

Ik ga er vanuit dat we met volwassen mensen te maken hebben met dezelfde passie en van elkaar willen leren of willen lezen wat je aan het doen bent met je auto of anderszins.

Ik lees elke dag mee en leer van de informatie die hier gegeven wordt, wat mij betreft, lekker doorgaan zo Nico!

Jan Willem
Met vriendelijke groet,
Jan Willem
Gebruikersavatar
Bootje_Ronald
Berichten: 185
Lid geworden op: 06 okt 2012, 03:09
Type auto: Golf MK6 GTi DSG
Locatie: midden van het land

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door Bootje_Ronald »

Persoonlijk haal ik veel bruikbare info van diverse fora, echter zijn er maar een paar waar ik 'actief' ben. Actief hoeft voor mij persoonlijk niet eens zo zeer in te houden dat je een inhoudelijke bijdrage kunt leveren aan een topic, alswel sfeer. Ik heb hier een aantal vag-malloten leren kennen die mij perfect hebben geholpen met vraagstukken over mn GTI-tje. Die zijn allemaal wel in voor een geintje en zijn ook gangmakers.

Ieder forum heeft een groot nadeel: je hebt te maken met 'virtuele persoonlijkheden' en hoe deze persoonlijkheden informatie leest en vertaalt naar zijn of haar eigen persoonlijke beleving (op dat moment). Als je iets 2 keer leest voordat je reageert, kom je mss al tot een andere vertaling van de boodschap...

@Nico: ik denk dat je moet kijken naar 80% van je gebruikers, en niet naar 20%. Het is onmogelijk het iedereen perfect naar z'n zin te maken op een forum. Ik persoonlijk wil je bedanken voor je inzet voor 't forum. D'r gaat een hoop vrije tijd en energie inzitten!
Groet, Ronald
MK6 GTi- Executive Plus / Advance
Gebruikersavatar
Girlzdad
Berichten: 393
Lid geworden op: 27 jul 2012, 19:58
Type auto: Trabant

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door Girlzdad »

Dit forum heeft mij een hoop geld gekost :lol:
Dankzij dit forum heb ik verschillende mensen leren kennen die mij goed hebben geholpen met de motor problemen die ik had( Hans Sloot ).
Ook Tonnie voor zijn "winkel" en Maurice/Erwin voor vagcom.
Ik lees zelf idd meer dan ik post ,gewoonweg omdat ik de wijsheid niet heb om nuttige info te posten voor de "problemen".
Mij lijkt het ook gezellig als we van de zomer een meeting houden 8-)
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door bzb »

ow als er nog wat kan veranderen, kan het zo gemaakt worden dat link in een nieuw scherm worden geopend? :mrgreen:
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door NICO! »

bzb schreef:ow als er nog wat kan veranderen, kan het zo gemaakt worden dat link in een nieuw scherm worden geopend? :mrgreen:
Dat is al eerder besproken, dat kan niet. Heel verhaal :mrgreen: zoek maar even op het forum. Maar wel wederom een goed idee.
Groeten, Nico
Ralphd
Berichten: 326
Lid geworden op: 02 mei 2012, 13:07
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door Ralphd »

NICO! schreef:
bzb schreef:ow als er nog wat kan veranderen, kan het zo gemaakt worden dat link in een nieuw scherm worden geopend? :mrgreen:
Dat is al eerder besproken, dat kan niet. Heel verhaal :mrgreen: zoek maar even op het forum. Maar wel wederom een goed idee.
Als je de link aanklikt even ctrl aantikken terwijl je klikt, zal je ws wel weten maar denk zeg het toch maar, je weet nooit wie het nog niet wist :geek:
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door bzb »

weer wat geleerd :oops:
Ralphd
Berichten: 326
Lid geworden op: 02 mei 2012, 13:07
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door Ralphd »

bzb schreef:weer wat geleerd :oops:
Haha top! Zo leren we allemaal weer wat van elkaar en weten we gezamelijk weer best veel ;)
Roman77
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 sep 2011, 12:10

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door Roman77 »

Of je gebruikt je middelste muisknop (scrollwiel) en dan opent ook een nieuw tabblad.
Gebruikersavatar
Bootje_Ronald
Berichten: 185
Lid geworden op: 06 okt 2012, 03:09
Type auto: Golf MK6 GTi DSG
Locatie: midden van het land

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door Bootje_Ronald »

Ik persoonlijk vind het behoorlijk respectloos en makkelijk als je binnenkomt zonder kloppen als nieuw forumlid en je knalt gelijk iets in de verkoop...Wat mij betreft direct verwijderen! Gebruik daar gezellig de verkoopsites voor. Forum-marktplaats zie ik juist iets als toegevoegde waarde waarvan je er min of meer blind van uit kunt gaan dat iets goeds wordt aangeboden. Gewoon even mijn 2 centjes...
Groet, Ronald
MK6 GTi- Executive Plus / Advance
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door MkVI Nmgn »

Daar ben ik het best mee eens,
Vind het ook altijd vervelend als mensen zich aanmelden zonder voorstellen meteen vragen gaan stellen, als je bij de dokter binnen komt voor een vraag stel je je eigen toch ook eerst even voor.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Hagar
Berichten: 354
Lid geworden op: 06 mei 2011, 19:02
Type auto: Golf VII GTI

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door Hagar »

NICO! schreef:Ik krijg de laatste tijd klachten dat mensen zich niet meer thuis voelen en dat ze vinden dat de sfeer op het forum terug loopt.
NICO! schreef:Dit is dus een zeer serieus onderwerp voor mij en de toekomst van dit forum. Waar gaan we heen?
Welke actiepunten heb je weten te destilleren uit de voorgaande reacties?

BTW, persoonlijk boeit mij de vraag "Waar gaan we heen?" nog het meest.
Gebruikersavatar
eddiea
Berichten: 569
Lid geworden op: 27 feb 2013, 21:38
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door eddiea »

Als ik ff mag inhaken hier.....

Ik vind dit een uiterst nuttig forum en heb hier nog geen vervelende sfeer mee gemaakt behalve in dit topic. Ik kijk graag op dit forum en zal naar mate ik mijn gti heb waarschijnlijk zelf ook meer gaan posten. Afgesloten gedeelte snap ik heel goed vind alleen 100 berichten wat veel. Ik weet zeker dat ik juist in dat gedeelte het meest actief zal zijn en dan ook met mijn eigen auto. Ik ben namelijk ook niet iemand die overal zo maar op reageert dus die 100 berichten zal wel ff duren. De eerste meeting of ringrit zal ik aanwezig zijn omdat ik juist dat heel leuk vindt om de gezichten bij de auto's te zien.

Gr

Ed
Lean
Berichten: 198
Lid geworden op: 08 jan 2012, 15:22

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door Lean »

Het valt op zich best mee om 100 Posts te krijgen, het zorgt er toch voor dat men wat actiever wordt op het forum dan alleen passief mee te lezen.

Bovendien kun je natuurlijk ook nog in het voorstel gedeelte een topic bijhouden om daar updates van je auto bij te houden. Dit topic kan dan verplaatst worden naar het projecten gedeelte wanneer je aan de voorwaarden voldoet.
Gebruikersavatar
Hagar
Berichten: 354
Lid geworden op: 06 mei 2011, 19:02
Type auto: Golf VII GTI

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door Hagar »

Lean schreef:Het valt op zich best mee om 100 Posts te krijgen, het zorgt er toch voor dat men wat actiever wordt op het forum dan alleen passief mee te lezen.
Is dit dan nu de reden voor die drempel? Je moest ook nog een verzoek indienen voor toegang tot het afgesloten gedeelte, of is dit ondertussen van tafel?
Zoals ik het herinner was de reden voor een afgesloten gedeelte dat men bang was dat gevoelige informatie in handen zou komen van criminelen. Iedereen met minder dan 100 berichten wordt dan dus als potentiële crimineel gezien... :roll:
Ik ga ook maar een verzoek indienen voor toegang tot de interessantere topics van dit forum. Gelukkig heb ik geen vrienden, maar heb je eenmaal toegang tot het afgesloten deel dan is het (misplaatste) gevoel van veiligheid afhankelijk van iemand z'n sociale geweten... Aangezien de meeste forumbewoners elkaar niet in levende lijve kennen, laat staan elkaars vriendenkring, hoop ik dat de aangesloten 100+leden zich niet laten verleiden loslippig te worden. Wat was ook alweer de bedoeling van het afgesloten gedeelte? ;)
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door NICO! »

Hagar schreef: Zoals ik het herinner was de reden voor een afgesloten gedeelte dat men bang was dat gevoelige informatie in handen zou komen van criminelen. Iedereen met minder dan 100 berichten wordt dan dus als potentiële crimineel gezien... :roll:
:shock:
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
Hagar
Berichten: 354
Lid geworden op: 06 mei 2011, 19:02
Type auto: Golf VII GTI

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door Hagar »

Leg maar uit (of een linkje voor het geval ik dit gemist heb) waarom een enthousiast lid met net z'n net gekochte GTI, en zonder technische bagage, niet bij de kersen uit de pap/forum kan. Het is bijzonder inspirerend om iemand z'n auto uit elkaar te zien halen en het uiteindelijk ook nog weer aan de praat weet te krijgen.

Mijn voorstel is om deze drempel/dwaling zo snel mogelijk ongedaan te maken.

Je bent en blijft zelf verantwoordelijk voor wat je op het www zet, waren dit niet jouw woorden? (zo niet dan de mijne)
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door Wilcoos »

Ik snap even iets niet. Ben je nu in de veronderstelling dat er een afgesloten gedeelte bestaat waar jij niet bij kan?
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Gebruikersavatar
Hagar
Berichten: 354
Lid geworden op: 06 mei 2011, 19:02
Type auto: Golf VII GTI

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door Hagar »

Is of gaat komen, ik vind het om motiverende redenen geen goed idee (vanwege de achterliggende reden). Voorstellen is al afgeschermd, dat is mi voldoende.
Volgens mij is er meer te winnen met omgangsvormen. Vandaar mijn vraag aan Nico (die dit topic begon) of er concrete maatregelen zijn genomen of genomen gaan worden. Jij mag ook antwoorden :)

Deze (100+ berichten) bedoel ik, neem aan dat we over hetzelfde praten?
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... 100#p71454
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door staffpride »

Hagar schreef:Leg maar uit (of een linkje voor het geval ik dit gemist heb) waarom een enthousiast lid met net z'n net gekochte GTI, en zonder technische bagage, niet bij de kersen uit de pap/forum kan.
Valt toch niks aan uit te leggen. Zo zijn de regels nu eenmaal gemaakt.
Minimaal half jaar lid en minimaal 100 posts.
Ergens moet je een grens trekken. Vind het heel erg meevallen, en is een goede motivatie om wat actiever te posten, als je toegang zou willen.
Daarna zelf toegang vragen spreekt ook voor zich lijkt me.

Dan is het voor de beheerder/moderater slechts een zaak om te controleren of de aanvrager aan de "eisen" voldoet.
Anders zou er wekelijks gecontroleerd moeten worden wie er aan de "eisen" voldoet. Daar gaat dus weer een hoop werk in zitten.

Je ziet alles wel heel zwart/wit om het te doen voorkomen alsof iedereen met minder als 100 posts dan als potentiële crimineel wordt betiteld.


Primaire doel van het afgesloten gedeelte is om niet elke passant die een nickname aanmaakt toegang tot dit specifieke gedeelte te geven (wat overigens bij het voorsteltopic wel het geval is)

Dit doel wordt op deze manier prima gerealiseerd.

Je hebt overigens zelf de keus om je voorsteltopic wel of niet naar het afgesloten projectengedeelte te laten verhuizen. Dus vrijheid genoeg lijkt me.

Miss moet je eens een kijkje nemen bij de schat aan informatie die in het kersen in de pap/forum staat, voordat je je conclusies trekt.

Want in principe weet je totaal niet waar je over praat, je doet aannamen formuleren die niet op feiten zijn berust.

Dat is weer typisch Hollands (of Nederlands..... :mrgreen: )
MVG EMServices

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Forum Tips & Trucs en Vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten