MkVI Nmgn *GESLOTEN*
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: MkVI Nmgn # Update
Vandaag maar eens me luchtfilter vervangen voor een nieuwe,
En ook de Catch-can na een week weer leeg gemaakt want die zat weer eens vol, Had 500/750km gereden ermee
En ook de Catch-can na een week weer leeg gemaakt want die zat weer eens vol, Had 500/750km gereden ermee
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
- Verlengsnoer
- Berichten: 1814
- Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19
Re: MkVI Nmgn # Update
Gaat hard met troep opvangen! Ik wist niet dat het in de zomer ook zo hard ging
Ik heb laatst de vrouw 2 flessen netjes bij "chemicaliën" laten inleveren (grofvuil).
Voor ik de catch can had was het filter welke voor het boost meet eenheid zit helemaal zwart geworden! Het schuim filter was binnen een maand pik zwart! Ik heb het filtertje 4 maanden geleden laten vervangen en deze is tot de dag van vandaag helemaal schoon! Er gaat veel troep door het inlaat traject van onze wagens!
Net wezen google-en op Airco Fresh en kwam dit tegen:
http://www.amt.nl/Werkplaats-Onderhoud/ ... MT030083W/
Ik heb laatst de vrouw 2 flessen netjes bij "chemicaliën" laten inleveren (grofvuil).
Voor ik de catch can had was het filter welke voor het boost meet eenheid zit helemaal zwart geworden! Het schuim filter was binnen een maand pik zwart! Ik heb het filtertje 4 maanden geleden laten vervangen en deze is tot de dag van vandaag helemaal schoon! Er gaat veel troep door het inlaat traject van onze wagens!
Net wezen google-en op Airco Fresh en kwam dit tegen:
http://www.amt.nl/Werkplaats-Onderhoud/ ... MT030083W/
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: MkVI Nmgn # Update
Operatie Rns510 *Sd Kaart Reader*
Afgelopen zondag zat ik samen met Lean in mijn auto onderweg naar M.I.V.W.
Op een gegeven moment hadden we het over Sd kaarten welke ik gebruikte en welke hij gebruikte voor muziek in de auto,
Dus ik drukte mijn Sd kaart er even uit en liet hem zien welke ik in gebruik HAD toen ik deze er weer in deed ging er blijkbaar iets mis want hij las de Sd kaart niet meer en ik kreeg hem er ook niet meer uit. Met een Gamma pasje de Sd kaart eruit gekregen en ging met veel weerstand erin en deed het dus niet meer. Conclusie de Sd Reader kapot in mijn RNS510 we dachten deze zou wel €30,- kosten maar dat viel tegen na wat zoeken erna, De goedkoopste kwam op €61,- inclusief verzendkosten en dat vond ik veel geld voor alleen een Reader, Dus toen we terug naar huis reden nam ik even contact op met een maat van me en die had toevallig nog een Rns510 liggen met een Kapot scherm deze kwam hij de dag erna brengen en na wat gekloot en gedoe kreeg ik de Reader uit de Kapotte Rns510 en daarna was het de Beurt om mijn Radio eruit te halen en uit elkaar te halen. Zo gezegd zo gedaan Navilock eruit Rns510 eruit en met zwetende handjes begonnen het uit elkaar halen van mijn radio en na 10minuten was de klus geklaard en zat de nieuwe Reader erin en meteen even getest en hij doet het weer als vanouds.
Hier wat plaatjes bij het verhaaltje.
Afgelopen zondag zat ik samen met Lean in mijn auto onderweg naar M.I.V.W.
Op een gegeven moment hadden we het over Sd kaarten welke ik gebruikte en welke hij gebruikte voor muziek in de auto,
Dus ik drukte mijn Sd kaart er even uit en liet hem zien welke ik in gebruik HAD toen ik deze er weer in deed ging er blijkbaar iets mis want hij las de Sd kaart niet meer en ik kreeg hem er ook niet meer uit. Met een Gamma pasje de Sd kaart eruit gekregen en ging met veel weerstand erin en deed het dus niet meer. Conclusie de Sd Reader kapot in mijn RNS510 we dachten deze zou wel €30,- kosten maar dat viel tegen na wat zoeken erna, De goedkoopste kwam op €61,- inclusief verzendkosten en dat vond ik veel geld voor alleen een Reader, Dus toen we terug naar huis reden nam ik even contact op met een maat van me en die had toevallig nog een Rns510 liggen met een Kapot scherm deze kwam hij de dag erna brengen en na wat gekloot en gedoe kreeg ik de Reader uit de Kapotte Rns510 en daarna was het de Beurt om mijn Radio eruit te halen en uit elkaar te halen. Zo gezegd zo gedaan Navilock eruit Rns510 eruit en met zwetende handjes begonnen het uit elkaar halen van mijn radio en na 10minuten was de klus geklaard en zat de nieuwe Reader erin en meteen even getest en hij doet het weer als vanouds.
Hier wat plaatjes bij het verhaaltje.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
- Meik
- Berichten: 423
- Lid geworden op: 14 aug 2012, 11:23
- Type auto: Golf MK6 GTI DSG
- Locatie: Zuid Holland
Re: MkVI Nmgn # Update
mooi klusje
Groet,
Meik
Golf MK6 GTI DSG 2.0 TSI 297 PK
Golf MK3/4 Cabrio 1.9 TDI 110 PK
Meik
Golf MK6 GTI DSG 2.0 TSI 297 PK
Golf MK3/4 Cabrio 1.9 TDI 110 PK
-
- Berichten: 760
- Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Locatie: Overijssel
Re: MkVI Nmgn # Update
Nice work.. Helaas doet mijn cardreader het ook niet meer...
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: MkVI Nmgn # Update
Als je deze ooit wilt laten maken stuur maar een berichtje.kevin78 schreef:Nice work.. Helaas doet mijn cardreader het ook niet meer...
Ik heb het nu al 3x gedaan en je kan erop wachten.
Oja als je niet weet hoe die los moet kost het je meer als alleen een Reader!
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: MkVI Nmgn # Update
Fotoshoot @ Weeze Airport
special thanks to Lean
special thanks to Lean
Laatst gewijzigd door MkVI Nmgn op 26 aug 2013, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
-
- Berichten: 1158
- Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
- Type auto: Passat CC TSI
Re: MkVI Nmgn # Update
Blijft een mooie bak Tonnie!
Re: MkVI Nmgn # Update
^ Ondertussen leren linken naar plaatjes.MkVI Nmgn schreef:Fotoshoot @ Weeze Airport
---
special thanks to Lean
Laatst gewijzigd door Lean op 26 aug 2013, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: MkVI Nmgn # Update
Mooie foto's, dikke bak
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: MkVI Nmgn # Update
Tja ik zit ook pas op dit Forum moet dat soort dingen nog lerenLean schreef:^ Ondertussen leren linken naar plaatjes.MkVI Nmgn schreef:Fotoshoot @ Weeze Airport
---
special thanks to Lean
Schippersss schreef:Blijft een mooie bak Tonnie!
Dankjewel herenO2RS schreef:Mooie foto's, dikke bak
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
Re: MkVI Nmgn # Update
Tja....
Kwijl Kwijl.............
Kwijl Kwijl.............
-
- Berichten: 760
- Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Locatie: Overijssel
Re: MkVI Nmgn # Update
Zo mooi foto's.. Toch niet weer met je iphone gemaakt of wel .... Nu geloof ik je niet meer hoor
- Nailz
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 22 mar 2013, 15:01
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: Vlaams-Brabant (BEL)
Re: MkVI Nmgn # Update
Mooie shoot!
Re: MkVI Nmgn # Update
Dit keer is er toch een spiegelreflex aan te pas gekomenkevin78 schreef:Zo mooi foto's.. Toch niet weer met je iphone gemaakt of wel .... Nu geloof ik je niet meer hoor
- Renekesgti
- Berichten: 1185
- Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
- Type auto: MK7 GTI CS
- Contacteer:
Re: MkVI Nmgn # Update
Zeker mooie foto's, heel gaaf!
- Nailz
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 22 mar 2013, 15:01
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: Vlaams-Brabant (BEL)
Re: MkVI Nmgn # Update
Even post uit ander topic halen:
Deze velgen al beu of ander setje op 't oog ?MkVI Nmgn schreef:...
En als je de juiste prijs wilt betalen kun je ze morgen nog ophalen.
BBS CH-R Et48 225-35-19 Conti sportcontact 5 ± 2000km mee gereden.
...
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: MkVI Nmgn # Update
Ik ben iemand die houd van afwisseling zullen we het daarop houden.
Elk jaar heb ik tot nu toe andere wielen gehad onder mijn auto's.
Elk jaar heb ik tot nu toe andere wielen gehad onder mijn auto's.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
- Nailz
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 22 mar 2013, 15:01
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: Vlaams-Brabant (BEL)
Re: MkVI Nmgn # Update
Zijn echt knappe velgen!
Staan ook op mijn verlanglijstje samen met CK's en Ultraleggera, wel in het zwart icm rode GTI.
Btw, was stoelverwarming inbouwen moeilijk en wat is het kostenplaatje daarvan ongeveer als je het clima paneeltje al hebt?
Staan ook op mijn verlanglijstje samen met CK's en Ultraleggera, wel in het zwart icm rode GTI.
Btw, was stoelverwarming inbouwen moeilijk en wat is het kostenplaatje daarvan ongeveer als je het clima paneeltje al hebt?
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: MkVI Nmgn # Update
Het is al weer een tijdje geleden dat ik een update geplaatst heb.
Bij deze dan een tegenvallertje die ik heb mogen ondervinden van mijn GTI.
OLIEVERBRUIK! Ik had sinds een maand of 4 gelden een behoorlijke olie verbruik en vond het vreemd en baalde er enorm van.
Dus zoals gewoonlijk weer naar de Volkswagen dealer toegegaan en mijn verhaal gedaan dat mijn auto een olie verbruik had van meer als 1L op 1000KM. Na mijn verhaal gedaan te hebben ging de auto meteen de brug op en werd mijn olie in een bak opgevangen en daarna gewogen. toen ze dit gedaan hadden moest ik weer een 1000km rijden met mijn auto en dan teruggaan voor een tweede weging om dus het exacte verbruik te bepalen, Ik na 1000km terug gegaan naar mijn Dealer en die zei dat mijn verbruik dusdanig hoog was en er een melding gemaakt moest worden bij PON. Er ging een weekje overheen toen werd ik gebeld of ik de zelfde week mijn auto een paar dagen kon missen.
Probleem: Druk in mijn motorblok.
Oplossing: Nieuwe zuigers & zuigerveren.
Plaatje bij het praatje.
Onderdelen die vervangen werden.
Zuiger.
Zuiger.
Auto op de brug
Auto zonder motor
Motor
Motor uit elkaar.
Na dat ik mijn auto een dag terug te hebben merkte ik dat mijn stuur schots en scheef stond ik meteen de zelfde dag terug na de Dealer gereden die zijden dat het waarschijnlijk aan mijn Winterbanden/Velgen lag die ik de zelfde dag gemonteerd had. Ik dus weer mijn zomerwielen van zolder gehaald en deze gemonteerd en de auto weer terug gebracht na de Dealer omdat het probleem zelf nog erger geworden was. Toen ik een monteur sprak uit de werkplaats vertelde deze mij dat de monteur die aan mijn auto gewerkt had het subframe onder de auto vandaan gehaald had en deze terug geplaatst had zonder de auto opnieuw uit te lijnen. Je wilt niet weten hoe ik daarna te keer gegaan ben tegen de service adviseur die mij geholpen heeft en mij vertelde dat het waarschijnlijk aan mijn winterbanden/wielen lag. Toen is er tot tweemaal toe geprobeerd mijn stuur recht tekrijgen met uitlijnen en dit is deze dealer niet gelukt op mijn verzoek is de auto naar een autobanden specialist gegaan hier in de buurt en deze heeft mijn stuur keurig recht gezet en de auto reed weer als voorheen.
Bij deze dan een tegenvallertje die ik heb mogen ondervinden van mijn GTI.
OLIEVERBRUIK! Ik had sinds een maand of 4 gelden een behoorlijke olie verbruik en vond het vreemd en baalde er enorm van.
Dus zoals gewoonlijk weer naar de Volkswagen dealer toegegaan en mijn verhaal gedaan dat mijn auto een olie verbruik had van meer als 1L op 1000KM. Na mijn verhaal gedaan te hebben ging de auto meteen de brug op en werd mijn olie in een bak opgevangen en daarna gewogen. toen ze dit gedaan hadden moest ik weer een 1000km rijden met mijn auto en dan teruggaan voor een tweede weging om dus het exacte verbruik te bepalen, Ik na 1000km terug gegaan naar mijn Dealer en die zei dat mijn verbruik dusdanig hoog was en er een melding gemaakt moest worden bij PON. Er ging een weekje overheen toen werd ik gebeld of ik de zelfde week mijn auto een paar dagen kon missen.
Probleem: Druk in mijn motorblok.
Oplossing: Nieuwe zuigers & zuigerveren.
Plaatje bij het praatje.
Onderdelen die vervangen werden.
Zuiger.
Zuiger.
Auto op de brug
Auto zonder motor
Motor
Motor uit elkaar.
Na dat ik mijn auto een dag terug te hebben merkte ik dat mijn stuur schots en scheef stond ik meteen de zelfde dag terug na de Dealer gereden die zijden dat het waarschijnlijk aan mijn Winterbanden/Velgen lag die ik de zelfde dag gemonteerd had. Ik dus weer mijn zomerwielen van zolder gehaald en deze gemonteerd en de auto weer terug gebracht na de Dealer omdat het probleem zelf nog erger geworden was. Toen ik een monteur sprak uit de werkplaats vertelde deze mij dat de monteur die aan mijn auto gewerkt had het subframe onder de auto vandaan gehaald had en deze terug geplaatst had zonder de auto opnieuw uit te lijnen. Je wilt niet weten hoe ik daarna te keer gegaan ben tegen de service adviseur die mij geholpen heeft en mij vertelde dat het waarschijnlijk aan mijn winterbanden/wielen lag. Toen is er tot tweemaal toe geprobeerd mijn stuur recht tekrijgen met uitlijnen en dit is deze dealer niet gelukt op mijn verzoek is de auto naar een autobanden specialist gegaan hier in de buurt en deze heeft mijn stuur keurig recht gezet en de auto reed weer als voorheen.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
- staffpride
- Berichten: 2711
- Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Locatie: Alblasserdam
- Contacteer:
- bluetiger
- Berichten: 1224
- Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
- Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
- Locatie: Lansingerland
Re: MkVI Nmgn # Update
Hele operatie!
maar idd wel een oelewapper om je auto niet opnieuw uit te lijnen als je subframe eruit is geweest.
maar idd wel een oelewapper om je auto niet opnieuw uit te lijnen als je subframe eruit is geweest.
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: MkVI Nmgn # Update
Gelukkig geen Audi A3 van een week oudstaffpride schreef:Lerp
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
Re: MkVI Nmgn # Update
rijd tie nou weer goed?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten