Begon als velgen verkoop topic, maar ging off topic...lol

Hier kan je alle handleidingen vinden voor het forum. Hoe plaats ik een foto? Etc. Etc. Ook al je vragen en ideeen voor het forum zijn hier welkom!
Gebruikersavatar
rabies
Berichten: 897
Lid geworden op: 17 apr 2011, 09:24

Re: Begon als velgen verkoop topic, maar ging off topic...lo

Bericht door rabies »

Timvgti schreef:(Toekomstig) bestaansrecht van een dergelijk forum/community hangt en staat met enthousiasme, kennis, goede discussies, het gevoel dat men elkaar kent, etc.
Kapot zal het gaan als het een alternatieve marktplaats wordt en er allemaal eendagsvliegen komen en gaan...
Hier wil ik even op reageren, want zoals wel vaker besproken denk ik dat er een groep leden is die graag een forum wil met het gevoel dat men elkaar kent zoals jij dat beschrijft (hier val ik ook onder). Maar volgens mij is het ledenaantal voor sponsoren en voor de beheerder ook belangrijk.
MK5 liefhebbers verzamelen :http://www.facebook.com/loveformk5
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Begon als velgen verkoop topic, maar ging off topic...lo

Bericht door NICO! »

Ik kan niets met constateringen van feiten, ik kan iets met ideeën en oplossingen.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Begon als velgen verkoop topic, maar ging off topic...lo

Bericht door Crokko »

Spuugemmer schreef:Het zijn continu dezelfde vragen. Een discussie over wie de beste tjoener ter wereld is of wanneer wie zijn auto heeft gewassen. Maar echt diepgang is er niet. Moeilijke vraagstukken komen ook niet voorbij. En een heel heel zelfde komt er eens een echte howto voorbij. Zoals bijvoorbeeld de achterlicht mod van timvgti.
Neemt niet weg, dat heel veel mensen de informatie krijgen die ze zoeken en plezier hebben van het forum.

Als je specifieke diepgang wilt (die vanzelfsprekend welkom is), staat het openen van een nieuw diepgaand topic ook jou vrij. Lead by example.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Begon als velgen verkoop topic, maar ging off topic...lo

Bericht door Spuugemmer »

Willen of kunnen???
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Begon als velgen verkoop topic, maar ging off topic...lo

Bericht door NICO! »

Ik kan niets met constateringen van feiten, ik kan en wil iets met ideeën en oplossingen.

Zo beter?
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Begon als velgen verkoop topic, maar ging off topic...lo

Bericht door Crokko »

NICO! schreef:Ik kan niets met constateringen van feiten, ik kan en wil iets met ideeën en oplossingen.

Zo beter?
Als je mij via pm, bondig de probleemstelling voorlegt, wil ik met plezier mijn visie delen. ;)

Of heb je hier alles al gezegd?
NICO! schreef: Maar laat ik een uitdaging neerleggen. Ik daag jullie uit om een sluitend en volledig eerlijk plan neer te leggen voor een afgesloten gedeelte. Dus niet wat losse suggesties, maar een solide plan. Daar in moet in ieder geval opgenomen worden wat de criteria moeten zijn om iemand tot dat gedeelte toe te laten. Verder moet daar in staan wat er wel en niet in dat gedeelte mag, zodat de leesbaarheid van het open gedeelte niet in gevaar komt of dat er daar niemand meer post.
Afbeelding
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Begon als velgen verkoop topic, maar ging off topic...lo

Bericht door NICO! »

Inderdaad, maar ook andere dingen waarvan iemand denkt dat het anders/beter kan.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Begon als velgen verkoop topic, maar ging off topic...lo

Bericht door staffpride »

Allereerst fijn dat iedereen meedenkt hierin, zoals gezegd heeft het niets met afzeiken op het beleid te maken, maar met betrokkenheid met het forum.

Belangrijkste in deze is denk ik, dat we niet van een mug een olifant gaan maken.

Zal van de week ook wat op de mail zetten naar je Nico
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Begon als velgen verkoop topic, maar ging off topic...lo

Bericht door Crokko »

Dan ben ik bang dat ik ergens over "de rede" heen heb gelezen, waarom een gedeelte van het forum afgesloten moet zijn?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Begon als velgen verkoop topic, maar ging off topic...lo

Bericht door Edition30 »

Crokko schreef:Dan ben ik bang dat ik ergens over "de rede" heen heb gelezen, waarom een gedeelte van het forum afgesloten moet zijn?

Dat alles open en bloot te lezen is en dat "geïnteresseerden" op deze manier een keuze kunnen maken.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Begon als velgen verkoop topic, maar ging off topic...lo

Bericht door NICO! »

Beste mensen,
Ik merk de laatste tijd dat er op verkoop topics gereageerd gaat worden met "welkom op het forum". Uiteraard snap ik dat dit sarcastisch moet over komen, maar ik wil er toch iets over kwijt.
Dit forum is ontstaan, omdat er op het Autoweek forum te strak gemodereerd werd. Het idee achter dit forum was dat iedereen vrij was om te posten, zonder door regeltjes te hoeven volgen.
Het marktplaats gedeelte valt daar ook onder en dus staat het iedereen vrij, die iets aan te bieden heeft wat valt onder de doelgroep van dit forum, om iets aan te bieden of te zoeken. De enig uitzondering zijn bedrijven, van bedrijven verwacht ik dat ze eerst even met mij contact opnemen voordat ze iets te koop aanbieden.
Het is nadrukkelijk de bedoeling van dit forum dat iedereen zich welkom voelt, of hij/zij nou 1 of 200 posts plaatst. Misschien dat degene die iets wil verkopen of iets zoekt blijft hangen en later toch actief lid zal worden.
Dus denkend aan de achtergrond van dit forum, behandel ieder postend lid met vriendelijkheid die ik van jullie allemaal ken.

Ten slotte sta ik nog steeds open voor uitgewerkte ideeën over een afgesloten forum voor projecten. Ik heb hier helaas nog geen enkel voorstel voor mogen ontvangen.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
gerben302JD
Berichten: 654
Lid geworden op: 20 jan 2012, 15:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: Overijssel

Re: Begon als velgen verkoop topic, maar ging off topic...lo

Bericht door gerben302JD »

Blijf er wel bij, dat je op z'n minst even kort kunt voorstellen.
Doet voor ons ook vriendelijker aan en word eerder gewardeerd.

Gr. Gerben
Stage 2 JD 302 Pk / 426 Nm
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: Begon als velgen verkoop topic, maar ging off topic...lo

Bericht door golfruud »

gerben302JD schreef:Blijf er wel bij, dat je op z'n minst even kort kunt voorstellen.
Doet voor ons ook vriendelijker aan en word eerder gewardeerd.

Gr. Gerben
+1 ;)
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Begon als velgen verkoop topic, maar ging off topic...lo

Bericht door NICO! »

Hebben jullie er al eens aan gedacht dat mensen hier misschien al heel lang alleen lezen en nooit posten? Dan is het niet erg verwelkomend om dan als iemand de moeite heeft genomen om zich te registreren omdat ze iets te koop hebben, om ze onvriendelijk te behandelen. Dan denken ze ook, gaat dat zo? Dan hoeft het voor mij niet meer. Dus mijn vriendelijke verzoek aan de mensen die nog steeds op verkooptopics reageren met "zou jij je niet eens voorstellen.....", net 2 verwijderd, dat niet meer te doen en ook die mensen het idee te geven dat ze echt welkom zijn.

Zo lijkt het alsof we hier lekker positief zijn en niet negatief! :mrgreen:
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
gerben302JD
Berichten: 654
Lid geworden op: 20 jan 2012, 15:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: Overijssel

Re: Begon als velgen verkoop topic, maar ging off topic...lo

Bericht door gerben302JD »

Kan me niet voorstellen dat ze hier dan al heel lang lezen!
Anders lezen ze ook wel dat we het niet zo op prijs stellen om "koud" alles te verkopen.

Maar ik zal me gedragen :mrgreen:

Gr. Gerben
Stage 2 JD 302 Pk / 426 Nm
Gebruikersavatar
rabies
Berichten: 897
Lid geworden op: 17 apr 2011, 09:24

Re: Begon als velgen verkoop topic, maar ging off topic...lo

Bericht door rabies »

Ik zie inderdaad dat je post hebt verwijderd, wat ik wel begrijp ;) maar om nou te zeggen dat de post die je nu laat staan van Roderik erg positief is :)
MK5 liefhebbers verzamelen :http://www.facebook.com/loveformk5
Gebruikersavatar
rabies
Berichten: 897
Lid geworden op: 17 apr 2011, 09:24

Re: Begon als velgen verkoop topic, maar ging off topic...lo

Bericht door rabies »

Op en ander forum waar ik ook wel eens lees / af en toe schrijf kan je :

* Niet lezen zonder aangemeld te zijn

* Bij vreemde te koop advertenties kan je vertrekken

* Worden inactieve gebruikers verwijderd

Echter de samenhorigheid is groot, de bijeenkomsten druk en gezellig. Is het niet een idee om die kant ook op te gaan ? Waarom niet ?
Misschien is het minder aantrekkelijk voor sponsoren maar is dat zo heel erg ? De mensen die er zitten zijn wel serieus.
MK5 liefhebbers verzamelen :http://www.facebook.com/loveformk5
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Begon als velgen verkoop topic, maar ging off topic...lo

Bericht door NICO! »

rabies schreef:Op en ander forum waar ik ook wel eens lees / af en toe schrijf kan je :

* Niet lezen zonder aangemeld te zijn

* Bij vreemde te koop advertenties kan je vertrekken

* Worden inactieve gebruikers verwijderd

Echter de samenhorigheid is groot, de bijeenkomsten druk en gezellig. Is het niet een idee om die kant ook op te gaan ? Waarom niet ?
Misschien is het minder aantrekkelijk voor sponsoren maar is dat zo heel erg ? De mensen die er zitten zijn wel serieus.
Waarom niet? Omdat het ontstaan van dit forum en het bestaan van dit forum voort komt uit de gedacht "alles kan, alles mag, niets moet, openheid en plezier" (alleen houden we de fatsoensnormen in de gaten). Dat is ook de reden dat je nergens forumregels ziet staan over wat wel en wat niet mag, want zolang je fatsoenlijk blijft mag alles. Er zijn dus ook (nog) geen blokkades voor niet leden, want informatie moet voor iedereen zijn, ook als je niet wil registreren. Ik heb van het begin af aan duidelijk gemaakt niet als een politieagent regeltjes te gaan controleren. Wat andere fora doen moeten zij weten, wij doen het op deze manier.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
jwbakkenes
Berichten: 866
Lid geworden op: 09 feb 2012, 23:35
Type auto: BMW 550i

Re: Begon als velgen verkoop topic, maar ging off topic...lo

Bericht door jwbakkenes »

rabies schreef:Op en ander forum waar ik ook wel eens lees / af en toe schrijf kan je :

* Niet lezen zonder aangemeld te zijn

* Bij vreemde te koop advertenties kan je vertrekken

* Worden inactieve gebruikers verwijderd

Echter de samenhorigheid is groot, de bijeenkomsten druk en gezellig. Is het niet een idee om die kant ook op te gaan ? Waarom niet ?
Misschien is het minder aantrekkelijk voor sponsoren maar is dat zo heel erg ? De mensen die er zitten zijn wel serieus.
+1

Jan Willem
Met vriendelijke groet,
Jan Willem
Gebruikersavatar
rabies
Berichten: 897
Lid geworden op: 17 apr 2011, 09:24

Re: Begon als velgen verkoop topic, maar ging off topic...lo

Bericht door rabies »

NICO! schreef:Ik heb van het begin af aan duidelijk gemaakt niet als een politieagent regeltjes te gaan controleren. Wat andere fora doen moeten zij weten, wij doen het op deze manier.
Maar door het handhaven van de regel dat alles mag moet jij toch behoorlijk vaak als politieagent optreden door het sluiten van onderwerpen of door het verwijderen van berichten. Dit zijn toch vaak berichten die te maken hebben met marktplaats of nieuwe leden. Blijkbaar stoort dit een heleboel actieve leden.
Je zegt : wij doen het op deze manier. Bedoel je daarmee niet ik ? Zie dit overigens niet als kritiek o.i.d. maar je gaf aan dat je iets wil met ideeën en oplossingen dus dat is de rede dat ik het aangeef.
MK5 liefhebbers verzamelen :http://www.facebook.com/loveformk5
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Begon als velgen verkoop topic, maar ging off topic...lo

Bericht door NICO! »

rabies schreef:
NICO! schreef:Ik heb van het begin af aan duidelijk gemaakt niet als een politieagent regeltjes te gaan controleren. Wat andere fora doen moeten zij weten, wij doen het op deze manier.
Maar door het handhaven van de regel dat alles mag moet jij toch behoorlijk vaak als politieagent optreden door het sluiten van onderwerpen of door het verwijderen van berichten. Dit zijn toch vaak berichten die te maken hebben met marktplaats of nieuwe leden. Blijkbaar stoort dit een heleboel actieve leden.
Je zegt : wij doen het op deze manier. Bedoel je daarmee niet ik ? Zie dit overigens niet als kritiek o.i.d. maar je gaf aan dat je iets wil met ideeën en oplossingen dus dat is de rede dat ik het aangeef.
Ik heb in de afgelopen 3 maanden 2 berichtjes verwijderd (gisteren) en 1 verkooptopic gesloten (omdat het product verkocht was). Meer niet en dat is niets vergeleken met fora die bol staan van de regeltjes.
Groeten, Nico
Mik
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 jan 2013, 13:24
Type auto: Golf 5 GTI

Re: Begon als velgen verkoop topic, maar ging off topic...lo

Bericht door Mik »

De verkoop topics zonder voor te stellen vind ik eigenlijk niets waard en zou ik zelf verwijderen het is een kleine moeite die je kunt nemen het gaat niet om eisen stellen of dergelijke het gaat om fatsoen.

Zo zie je eigenlijk het karakter al van een persoon, die puur naar 1 punt kijk en dat is zijn product verkopen EGOISTISCH dus.
Het is namelijk normaal dat je je eigen netjes voorstelt voor je wat kwijt wil, en dat zal de forummers hier een beetje meer vertrouwen geven.

Over het afgesloten gedeelte;

Ik zou persoonlijk wel een afgesloten ruimte maken voor de actieve forummers, met als toegang na zoveel posts dat je er toegang kan krijgen en dat je dan zoveel 'doneert', Nico heeft dan de bankgegevens en naam en weet dan wie hij voor zich heeft en de rest kan met een veilig en rustig gevoel praten.


Mvg, Mik
Expect the Unexpected..
Gebruikersavatar
Roderik
Berichten: 309
Lid geworden op: 11 okt 2012, 20:18
Type auto: MK5 GTI ed30
Locatie: zuiden des lands

Re: Begon als velgen verkoop topic, maar ging off topic...lo

Bericht door Roderik »

rabies schreef:Ik zie inderdaad dat je post hebt verwijderd, wat ik wel begrijp ;) maar om nou te zeggen dat de post die je nu laat staan van Roderik erg positief is :)
Ik was de positieviteit zelve!! :lol:

Nee, ik gaf nog een stukje extra info voor eventueel geintresseerden. Maar begrijp me niet verkeerd, ik vind een regeltje met een "hallo ik ben ..." ook wel gepast. Daarom mijn toevoeging ;)
Gebruikersavatar
rabies
Berichten: 897
Lid geworden op: 17 apr 2011, 09:24

Re: Begon als velgen verkoop topic, maar ging off topic...lo

Bericht door rabies »

Snap ik, en ik denk dat een heleboel leden zo denken.. Waarom geen poll ?
MK5 liefhebbers verzamelen :http://www.facebook.com/loveformk5
Plaats reactie

Terug naar “Forum Tips & Trucs en Vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 137 gasten