motor houdt in bij vol gas en motorstoringlampje gaat aan.
Geplaatst: 15 jul 2011, 19:22
motor houdt in bij vol gas en motorstoringlampje gaat aan (V).
Op het einde van de middag noodgedwongen een tijd bij de VW dealer doorgebracht.
Tijdens mijn autobaanrit merkte ik dat bij volgas de GTi inhield en het motormanagement (storings) lampje aanging.
Gas los en er bleef toch nog wel vermogen over om weer goed op te kunnen trekken. Na een tijdje ging het lampje uit.
Daarna nogmaals volgas en alles werkte weer goed. Geen lampje meer aan.
VW dealer opgezocht en foutenanalyse laten uitlezen. Bleek een foutmelding bij een cylinder te zitten. (Minder vermogen op 1 cylinder). Oorzaak wordt/werd gezocht in de bougies of bobines. Mijn bobines zijn bij de werkplaatsactie t.a.v. de bobines niet vernieuwd. Ze vielen niet onder de foute bobines. Er is maar 1 bougie losgedraaid en daar bleek niets abnormaals aan te zien.
Bobines zijn van 2 cylinders omgewisseld. Korte proefrit gemaakt, geen bijzonderheden. Trekkracht bij volgas was goed.
Vervolgens weer op het diagnoseapparaat gehangen en geen foutmelding meer ontdekt.
Daarna naar huis gereden met de dealerboodschap om terug te komen als het zich weer voor zou doen. Dan konden ze uitlezen of het nu bij de andere cylinder was.
Bij terugreis de GTi weer flink op zijn staart getrapt en ziedaar weer verminderde trekkracht en het storingslampje brandde weer. Terug naar mijn dealer. Helaas 17.45 uur en dan sluit de werkplaats. Andere auto meegekregen en morgen wordt er aan gewerkt.
Bijkomstigheid: ik vroeg nog naar de diverter valve. Of die er invloed op kan hebben. Nee dat was niet het geval, omdat het niet in de foutenanalyse voorkwam. Daar had ik zo mijn twijfels over. Althans of ze dat wel goed bekeken hebben.
Mocht iemand een tip hebben bij dit hele verhaal, hoor ik het graag.
Op het einde van de middag noodgedwongen een tijd bij de VW dealer doorgebracht.
Tijdens mijn autobaanrit merkte ik dat bij volgas de GTi inhield en het motormanagement (storings) lampje aanging.
Gas los en er bleef toch nog wel vermogen over om weer goed op te kunnen trekken. Na een tijdje ging het lampje uit.
Daarna nogmaals volgas en alles werkte weer goed. Geen lampje meer aan.
VW dealer opgezocht en foutenanalyse laten uitlezen. Bleek een foutmelding bij een cylinder te zitten. (Minder vermogen op 1 cylinder). Oorzaak wordt/werd gezocht in de bougies of bobines. Mijn bobines zijn bij de werkplaatsactie t.a.v. de bobines niet vernieuwd. Ze vielen niet onder de foute bobines. Er is maar 1 bougie losgedraaid en daar bleek niets abnormaals aan te zien.
Bobines zijn van 2 cylinders omgewisseld. Korte proefrit gemaakt, geen bijzonderheden. Trekkracht bij volgas was goed.
Vervolgens weer op het diagnoseapparaat gehangen en geen foutmelding meer ontdekt.
Daarna naar huis gereden met de dealerboodschap om terug te komen als het zich weer voor zou doen. Dan konden ze uitlezen of het nu bij de andere cylinder was.
Bij terugreis de GTi weer flink op zijn staart getrapt en ziedaar weer verminderde trekkracht en het storingslampje brandde weer. Terug naar mijn dealer. Helaas 17.45 uur en dan sluit de werkplaats. Andere auto meegekregen en morgen wordt er aan gewerkt.
Bijkomstigheid: ik vroeg nog naar de diverter valve. Of die er invloed op kan hebben. Nee dat was niet het geval, omdat het niet in de foutenanalyse voorkwam. Daar had ik zo mijn twijfels over. Althans of ze dat wel goed bekeken hebben.
Mocht iemand een tip hebben bij dit hele verhaal, hoor ik het graag.