Wat kan men met de registratiecode

Is je auto gestolen of iemand anders z'n auto? Post het hier.
Topic-titel moet kenteken, merk, type en kleur bevatten.
Tekst zelf moet omgeving en kenmerken van de auto vermelden.
Plaats reactie
Quantor
Berichten: 67
Lid geworden op: 30 nov 2011, 19:18
Type auto: Golf Mk6 GTI
Locatie: Eindhoven

Wat kan men met de registratiecode

Bericht door Quantor »

Mijn mede-flatbewoners hebben me gewezen op een verdacht persoon (vol tattoo's maar dat wil natuurlijk niet alles zeggen) met dito rondborstig blondine die vandaag op onze prive parkeerplaats bij mijn auto hebben gestaan en dat ze mijn registratie code hebben gefotografeerd met een telefoon. Omdat er al vaker onguur tuig wordt gesignaleerd is de politie al ingelicht, blijkbaar zijn daar afspraken over.

Nu heb ik al eens vernomen dat ik dat nummer af moest plakken, maar tja zo serieus nam ik dat niet op. Heb al een beetje gezocht op ons forum, maar kon het niet zo snel vinden. Wat kunnen ze nu met deze informatie? Kreeg al te horen dat ze daarmee een sleutel konden aanvragen, maar dat lijkt me iets te gemakkelijk.

Voor mij blijft het maar een auto, zal er niet wakker van liggen, maar erg handig zal het niet zijn als ze hem meenemen. Er zit wel een aftermarket alarm op, dus niet de standaard vw alarm.
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Wat kan men met de registratiecode

Bericht door MkVI Nmgn »

Met deze informatie ben jij misschien deze of volgende week je auto kwijt.
Via jou Chassisnummer bestellen ze een nieuwe sleutel van de auto.
Dan is het even sleutel in leren en weg rijden, Dus daarom plakken de meeste het chassisnummer af.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Sanderonw
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 feb 2013, 22:21
Type auto: Golf V GTI Edition30
Locatie: Farmsum (Grun'n)
Contacteer:

Re: Wat kan men met de registratiecode

Bericht door Sanderonw »

Ik ga eerst wat afplakken dit weekend... zucht...
Gebruikersavatar
Bootje_Ronald
Berichten: 185
Lid geworden op: 06 okt 2012, 03:09
Type auto: Golf MK6 GTi DSG
Locatie: midden van het land

Re: Wat kan men met de registratiecode

Bericht door Bootje_Ronald »

Makkelijkst is iets van een stukje zwarte doek er voor schuiven. Klemt gelijk en zie je d'r niks van. Plakken wordt een drama...
Groet, Ronald
MK6 GTi- Executive Plus / Advance
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: Wat kan men met de registratiecode

Bericht door KnuffelTurk »

Ik gebruik een zwarte dvd hoes. Daar snij ik dan een mooi vierkantje uit en klaar is kees. Voordeel is ook dat er bijn geen kleurverschil is en het er netjes uitziet.
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Gengar
Berichten: 1322
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:25
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: Wat kan men met de registratiecode

Bericht door Gengar »

Bedankt voor de tips. Ik moet de mijne ook weg plakken.
Gebruikersavatar
ExXx
Berichten: 226
Lid geworden op: 14 jun 2011, 22:24
Type auto: Golf VII GTI Perf
Locatie: Randstad

Re: Wat kan men met de registratiecode

Bericht door ExXx »

Gengar schreef:Bedankt voor de tips. Ik moet de mijne ook weg plakken.
Beetje laat denk ik :)
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Wat kan men met de registratiecode

Bericht door Timvgti »

Ik wil je niet bang maken, maar nu kan je de donder er op zeggen dat je deze week je gti kwijt bent!
Is mij ook op zelfde wijze overkomen...
Ik zou snel een bearlock in laten bouwen. Dat is de enige echte werkende vertraging/voorkoming.
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: Wat kan men met de registratiecode

Bericht door KnuffelTurk »

Timvgti schreef:Ik wil je niet bang maken, maar nu kan je de donder er op zeggen dat je deze week je gti kwijt bent!
Is mij ook op zelfde wijze overkomen...
Ik zou snel een bearlock in laten bouwen. Dat is de enige echte werkende vertraging/voorkoming.
Bearlock + onderbreking contact kloux en staffpride die kunnen het regelen voor je. De bearlock komt er van het weekend in bij mij :D
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: Wat kan men met de registratiecode

Bericht door Renekesgti »

Wat een verhaal joh, niet iets om blij van te worden.
Kun je de auto niet laten omprogrammeren op een andere code ofzo....?

In jou geval stuurslot, handremslot, bearlock installeren en dan maar hopen....
Vervelend verhaal! Heb zelf een stukje grijs schuim tussen het raam en het nummer gepropt. Dat valt helemaal niet meer op.

Succes.

Gr. René.
Gengar
Berichten: 1322
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:25
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: Wat kan men met de registratiecode

Bericht door Gengar »

ExXx schreef:
Gengar schreef:Bedankt voor de tips. Ik moet de mijne ook weg plakken.
Beetje laat denk ik :)
Dat wel, maar dat is ook de enigste wat ik nog moet doen.
WJ_GTI
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 apr 2012, 17:07
Type auto: Golf MK VII GTI

Re: Wat kan men met de registratiecode

Bericht door WJ_GTI »

Wat een vervelend idee

een Bearlock installeren zou ik zeggen.
Bevalt prima.
Wordt met certificaat en garantie geinstalleerd.
Golf VII GTI Clubsport / Black Magic / DSG / Pretoria velgen
bartvw
Berichten: 133
Lid geworden op: 22 mei 2011, 09:50
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Wat kan men met de registratiecode

Bericht door bartvw »

Het blijft een apart verhaal dat je met het chassinummer bij je voorraam een sleutel kunt bestellen?
Maar als verkeerde lui een chassinummer hebben van je auto bij wie word die sleutel dan besteld?
Stel dat het bij een VW dealer gebeurd en we nemen het verhaal van quantor en iemand krijgt met zijn chassisnummer een sleutel en zijn auto verdwijnt (laten we het niet hopen)dan moet het toch mogelijk zijn om de desbetreffende dealer aansprakelijk te stellen?
Het lijkt mij toch dat je pas een sleutel kunt bestellen als je overlegd dat de auto van jou is?

Groetjes Bart
Gengar
Berichten: 1322
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:25
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: Wat kan men met de registratiecode

Bericht door Gengar »

bartvw schreef:Het blijft een apart verhaal dat je met het chassinummer bij je voorraam een sleutel kunt bestellen?
Maar als verkeerde lui een chassinummer hebben van je auto bij wie word die sleutel dan besteld?
Stel dat het bij een VW dealer gebeurd en we nemen het verhaal van quantor en iemand krijgt met zijn chassisnummer een sleutel en zijn auto verdwijnt (laten we het niet hopen)dan moet het toch mogelijk zijn om de desbetreffende dealer aansprakelijk te stellen?
Het lijkt mij toch dat je pas een sleutel kunt bestellen als je overlegd dat de auto van jou is?

Groetjes Bart
Ik ben het met je eens. Ik heb zelf ook verhalen gehoord dat de oost-europese bendes de sleutels van de VAG voertuigen laten bestellen bij hun eigen VW dealer. Maar of dat waar is, is vraag twee.
Quantor
Berichten: 67
Lid geworden op: 30 nov 2011, 19:18
Type auto: Golf Mk6 GTI
Locatie: Eindhoven

Re: Wat kan men met de registratiecode

Bericht door Quantor »

Zal het melden als de auto weg is :) Kan ook al beelden krijgen van het camerasysteem van het gebouw. Verder staat m'n auto onder een floodlight. Dus heel zenuwachtig word ik nog niet. Maar heb al bij Fleetaccess een berichtje achtergelaten voor een offerte voor een bearlock. Trouwens zo mooi is m'n GTI helemaal niet vergeleken met de andere auto's hier, veel steenslag, slechts 17inch velgjes, standaard radio en ruim 120K op de teller (maar dat zien ze natuurlijk niet).
Ralphd
Berichten: 326
Lid geworden op: 02 mei 2012, 13:07
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Wat kan men met de registratiecode

Bericht door Ralphd »

Quantor schreef:Zal het melden als de auto weg is :) Kan ook al beelden krijgen van het camerasysteem van het gebouw. Verder staat m'n auto onder een floodlight. Dus heel zenuwachtig word ik nog niet. Maar heb al bij Fleetaccess een berichtje achtergelaten voor een offerte voor een bearlock. Trouwens zo mooi is m'n GTI helemaal niet vergeleken met de andere auto's hier, veel steenslag, slechts 17inch velgjes, standaard radio en ruim 120K op de teller (maar dat zien ze natuurlijk niet).
Fleetacces is een goede partij, echter hebben we hier op het forum ook Staffpride en Klouxone die dat doen. Informeer daar ook eens, kans dat je stukken goedkoper uit bent en wordt het met veel liefde ingebouwd. Tip!
Ik heb bij fleetacces een alarm laten inbouwen, werkt top!
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: Wat kan men met de registratiecode

Bericht door KnuffelTurk »

Ralphd schreef:
Quantor schreef:Zal het melden als de auto weg is :) Kan ook al beelden krijgen van het camerasysteem van het gebouw. Verder staat m'n auto onder een floodlight. Dus heel zenuwachtig word ik nog niet. Maar heb al bij Fleetaccess een berichtje achtergelaten voor een offerte voor een bearlock. Trouwens zo mooi is m'n GTI helemaal niet vergeleken met de andere auto's hier, veel steenslag, slechts 17inch velgjes, standaard radio en ruim 120K op de teller (maar dat zien ze natuurlijk niet).
Fleetacces is een goede partij, echter hebben we hier op het forum ook Staffpride en Klouxone die dat doen. Informeer daar ook eens, kans dat je stukken goedkoper uit bent en wordt het met veel liefde ingebouwd. Tip!
Ik heb bij fleetacces een alarm laten inbouwen, werkt top!
+1 ik ga morgen ff langs bij ze :mrgreen:
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Quantor
Berichten: 67
Lid geworden op: 30 nov 2011, 19:18
Type auto: Golf Mk6 GTI
Locatie: Eindhoven

Re: Wat kan men met de registratiecode

Bericht door Quantor »

Kleine update: auto staat er nog steeds. Ondertussen wel naar de schadeherstel geweest, had iemand een deur in m'n zijkant gegooid wat 2 toch wel opvallende deukjes als gevolg had. Laten herstellen bij Van Boxtel in Eindhoven, vooraf aangegeven prijs a 125 ex btw voor uitdeuken zonder spuiten, zou lager worden als het gemakkelijker ging, werd meer tijd door een steunbalk of zoiets, maar bleef toch bij de 125. Heeft daarvoor even deze plug van mijn verdiend. En ik zie er niets meer van!
Ralphd
Berichten: 326
Lid geworden op: 02 mei 2012, 13:07
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Wat kan men met de registratiecode

Bericht door Ralphd »

Burak schreef:
Ralphd schreef:
Quantor schreef:Zal het melden als de auto weg is :) Kan ook al beelden krijgen van het camerasysteem van het gebouw. Verder staat m'n auto onder een floodlight. Dus heel zenuwachtig word ik nog niet. Maar heb al bij Fleetaccess een berichtje achtergelaten voor een offerte voor een bearlock. Trouwens zo mooi is m'n GTI helemaal niet vergeleken met de andere auto's hier, veel steenslag, slechts 17inch velgjes, standaard radio en ruim 120K op de teller (maar dat zien ze natuurlijk niet).
Fleetacces is een goede partij, echter hebben we hier op het forum ook Staffpride en Klouxone die dat doen. Informeer daar ook eens, kans dat je stukken goedkoper uit bent en wordt het met veel liefde ingebouwd. Tip!
Ik heb bij fleetacces een alarm laten inbouwen, werkt top!
+1 ik ga morgen ff langs bij ze :mrgreen:
En nog gelukt? :P
golftdi130
Berichten: 93
Lid geworden op: 26 jun 2012, 19:24
Type auto: Golf IV TDI

Re: Wat kan men met de registratiecode

Bericht door golftdi130 »

Het schijnt dat de laatste 7 karakters van je chassisnummer je sleutelcode zijn, feitenlijk adverteert iedereen dus met zijn sleutelcode, vandaar de foto's......................
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Wat kan men met de registratiecode

Bericht door MkVI Nmgn »

wvwzzz1kzaw

Met dit stuk kunnen ze niets alleen met wat erna komt is bepalend welke auto + Type je heb.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Roderik
Berichten: 309
Lid geworden op: 11 okt 2012, 20:18
Type auto: MK5 GTI ed30
Locatie: zuiden des lands

Re: Wat kan men met de registratiecode

Bericht door Roderik »

Wat een lekker verhaal weer...
Ik ben toch serieus blij dat mijn auto elke nacht heerlijk binnen slaapt. Ik weet het, het is geen garantie dat ze hem niet meenemen, maar ik slaap een stuk beter :lol:
73GTI
Berichten: 584
Lid geworden op: 22 feb 2012, 16:16
Type auto: 73MKVR32
Locatie: amsterdam

Re: Wat kan men met de registratiecode

Bericht door 73GTI »

Roderik schreef:Wat een lekker verhaal weer...
Ik ben toch serieus blij dat mijn auto elke nacht heerlijk binnen slaapt. Ik weet het, het is geen garantie dat ze hem niet meenemen, maar ik slaap een stuk beter :lol:
+1
Mijn garantie is: van 5x in 3jaar ingebroken :evil:, naar(tot nu toe) 0x in de afgelopen 1.5 jaar omdat hij nu binnen slaapt :lol:

mvg lex
Mvg Lex

I'd rather push my VW than drive an Opel.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Wat kan men met de registratiecode

Bericht door wehoo »

golftdi130 schreef:Het schijnt dat de laatste 7 karakters van je chassisnummer je sleutelcode zijn, feitenlijk adverteert iedereen dus met zijn sleutelcode, vandaar de foto's......................
De laatste 6 cijfers zijn niet de sleutelcode. Dat zou wel erg eenvoudig zijn. Het is een volgnummer (opvolgend) per gefabriceerd voertuig, per productielocatie. Identificatie kan alleen met de gehele VIN-code. Bij het sleutellabel staan naast deze 6 cijfers ook het modeljaar (cijfer) en de productielocatie (fabriek, letter). De voorgaande letters in het VIN nummer geven respectievelijk VW Wolfsburg AG, eventueel US export, modeltype, modeljaar en de productielocatie.

Kun je a.h.v. een VIN nummer sleutels laten (na)maken? Ja dat kan via de VW dealers, die deze moeten opvragen bij de fabriek. Je zult je daarvoor wel moeten identificeren en moeten aantonen dat het voertuig van jou is. Via de louche handel zijn er zeker andere mogelijkheden.

Belangrijker is dat a.h.v. het VIN nummer de af-fabriek geleverde accessoires te zien zijn. Men kan nagaan waarmee je voertuig is afgeleverd.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gestolen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten