GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)
GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)
Hallo Forumers,
Auto: Golf 6 GTI 211PK
Bjaar: Jan 2010
Kmstand: 21000
Het volgende is mij overkomen. Mijn Golf VI is 2 weken geleden voor 20K beurt bij dealer geweest.
Wat mij de volgende dag opviel was dat de motor bij starten een ratelend geluid gaf. De dag daarna ook. Dit vond ik vreemd. De volgende dag wilde de motor niet direct aanslaan. Motormanagement lampje ging branden, waarna VAGCOM de foutmelding opgaf (krukassensor.)
Dealer gebeld om een afspraak te maken om dit te verhelpen. De dag erna wilde de motor niet aanslaan. Dus bellen met de dealer, waarna de auto werd opgehaald. Ik merkte bij de laatste keer van starten dat de motor klonk alsof deze geen compressie had, maar dacht nog dat dit voortvloeide door de krukassensor.
Bij de VW dealer is naar boven gekomen dat de spanner van de distributie ketting het begeven heeft.
Het gevolg, kromme kleppen etc………
Nu heeft de dealer contact gezocht met VW duitsland voor plan van aanpak.
Ik ben inmiddels al een stuk wijzer geworden, en heb vernomen dat ook deze motoren veelvuldig met dit probleem worstelt. Nu rest mij de vraag of er iemand ook dit heeft ervaren?
Nu heb ik nog als volgend probleem dat de auto getuned is, waardoor VW kan zeggen dat dit gekomen is door de tuning. Hier komt dan de discussie hoe het mogelijk is dat een kettingspanner kapot kan gaan door software optimalisatie.
Het is mij ook best vreemd dat dit probleem direct na de onderhoudsbeurt boven water komt. Zou er wel de juiste/hoeveelheid olie hebben vervangen?
Het komt erop neer wat ik vernomen heb dat de complete motor vervangen dient te worden. Ook heb ik vernomen dat ze een modificatie voor dit probleem hebben.
Ook zou de nieuwste motoren weer met een riem aangedreven zijn.
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Auto: Golf 6 GTI 211PK
Bjaar: Jan 2010
Kmstand: 21000
Het volgende is mij overkomen. Mijn Golf VI is 2 weken geleden voor 20K beurt bij dealer geweest.
Wat mij de volgende dag opviel was dat de motor bij starten een ratelend geluid gaf. De dag daarna ook. Dit vond ik vreemd. De volgende dag wilde de motor niet direct aanslaan. Motormanagement lampje ging branden, waarna VAGCOM de foutmelding opgaf (krukassensor.)
Dealer gebeld om een afspraak te maken om dit te verhelpen. De dag erna wilde de motor niet aanslaan. Dus bellen met de dealer, waarna de auto werd opgehaald. Ik merkte bij de laatste keer van starten dat de motor klonk alsof deze geen compressie had, maar dacht nog dat dit voortvloeide door de krukassensor.
Bij de VW dealer is naar boven gekomen dat de spanner van de distributie ketting het begeven heeft.
Het gevolg, kromme kleppen etc………
Nu heeft de dealer contact gezocht met VW duitsland voor plan van aanpak.
Ik ben inmiddels al een stuk wijzer geworden, en heb vernomen dat ook deze motoren veelvuldig met dit probleem worstelt. Nu rest mij de vraag of er iemand ook dit heeft ervaren?
Nu heb ik nog als volgend probleem dat de auto getuned is, waardoor VW kan zeggen dat dit gekomen is door de tuning. Hier komt dan de discussie hoe het mogelijk is dat een kettingspanner kapot kan gaan door software optimalisatie.
Het is mij ook best vreemd dat dit probleem direct na de onderhoudsbeurt boven water komt. Zou er wel de juiste/hoeveelheid olie hebben vervangen?
Het komt erop neer wat ik vernomen heb dat de complete motor vervangen dient te worden. Ook heb ik vernomen dat ze een modificatie voor dit probleem hebben.
Ook zou de nieuwste motoren weer met een riem aangedreven zijn.
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
https://www.facebook.com/golf.mk6.R20.stage.4.project/
- Glenne
- Berichten: 586
- Lid geworden op: 11 sep 2011, 16:09
- Type auto: Golf VI GTI
- Locatie: West-Vlaanderen
Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)
weten ze bij de garage dat ie geremapped is? indien niet, dan zou ik dat zo laten. ik denk dat het enkel in je nadeel kan spelen, maar volgens mij niet de oorzaak (als het goed gedaan is).
Golf VI GTI
- NICO!
- Forumeigenaar
- Berichten: 3557
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
- Type auto: BMW iX3
- Locatie: Flevoland
Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)
Als de motor in de soep draait zal de ECU uitgelezen worden en ter analyse naar VW Duitsland verzonden worden, heb ik begrepen. Mijn VI ging kapot na 32000 km, gelukkig 2 maanden nadat ik hem verkocht had. De nieuwe eigenaar heeft ook een hoop gedoe gehad over de tuning. Succes met de verdere afwikkeling, gaat rond de 9000 euro kosten.
Groeten, Nico
Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)
Klopt wat je zegt!!!!NICO! schreef:Als de motor in de soep draait zal de ECU uitgelezen worden en ter analyse naar VW Duitsland verzonden worden, heb ik begrepen. Mijn VI ging kapot na 32000 km, gelukkig 2 maanden nadat ik hem verkocht had. De nieuwe eigenaar heeft ook een hoop gedoe gehad over de tuning. Succes met de verdere afwikkeling, gaat rond de 9000 euro kosten.
Weet je ook wat er bij jou auto kapot is gegaan?
https://www.facebook.com/golf.mk6.R20.stage.4.project/
- NICO!
- Forumeigenaar
- Berichten: 3557
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
- Type auto: BMW iX3
- Locatie: Flevoland
Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)
Ketting en kettingspanner, weet niet in welke volgorde Wat er daarna verder kapot was binnen de motor weet ik niet, ik weet alleen dat ze de tuning hebben laten terugzetten naar standaard voordat ze naar de dealer gingen. Zo hebben ze geen problemen gehad met de coulance (viel buiten de fabrieksgarantie).
Groeten, Nico
Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)
Dit komt dus met regelmaat voor lees ik.
Ik d8 dat dit probleem alleen bij de 1.4TSI blokken voorkwam.
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =14&t=3542
Iemand enig idee hoe het met de betrouwbaarheid is van de Audi S3 195kw(8B)is gesteld?
Ik d8 dat dit probleem alleen bij de 1.4TSI blokken voorkwam.
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =14&t=3542
Iemand enig idee hoe het met de betrouwbaarheid is van de Audi S3 195kw(8B)is gesteld?
https://www.facebook.com/golf.mk6.R20.stage.4.project/
Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)
IK begin nu ook aardig te knijpen over mijn Golf 6 GTI. Ik heb nu 29.000 km er mee gereden, maar ik hoop niet dat het mij overkomt, betreft kapotte distributie ketting
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)
NICO! schreef:Als de motor in de soep draait zal de ECU uitgelezen worden en ter analyse naar VW Duitsland verzonden worden, heb ik begrepen. Mijn VI ging kapot na 32000 km, gelukkig 2 maanden nadat ik hem verkocht had. De nieuwe eigenaar heeft ook een hoop gedoe gehad over de tuning. Succes met de verdere afwikkeling, gaat rond de 9000 euro kosten.
Dat is niet standaard zo hoor, als de ketting klapt dan kennen ze de oorzaak, de software wordt dan niet standaard maar opgestuurd. Alleen als er een vermoeden is. Echter om de kans uit te sluiten dát men het kan vinden, is het verstandig de wagen origineel te maken (als dat nog mogelijk is).
Dat de ketting stuk gaat is gewoon een constructiefout/productiefout, dan wel vd spanner dan wel van de ketting zelf. Dat staat echt geheel los van een tuning.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)
Ze doen wel grondig onderzoek om eventueel onder de kosten uit te komen is mijn ervaring. Hangt van de dealer af. Mijn auto stond initieel hier in Hellevoetsluis bij de dealer en na overleg met mijn "vaste" dealer hebben die hem daar weg gehaald en alles netjes opgelost.
Golf MK1 GTI
Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)
Maar als de auto na tuning dan weer op de originele software wordt gezet, is de tuning dan werkelijk niet meer te achterhalen door de dealer?Race Eend schreef:NICO! schreef:Als de motor in de soep draait zal de ECU uitgelezen worden en ter analyse naar VW Duitsland verzonden worden, heb ik begrepen. Mijn VI ging kapot na 32000 km, gelukkig 2 maanden nadat ik hem verkocht had. De nieuwe eigenaar heeft ook een hoop gedoe gehad over de tuning. Succes met de verdere afwikkeling, gaat rond de 9000 euro kosten.
Dat is niet standaard zo hoor, als de ketting klapt dan kennen ze de oorzaak, de software wordt dan niet standaard maar opgestuurd. Alleen als er een vermoeden is. Echter om de kans uit te sluiten dát men het kan vinden, is het verstandig de wagen origineel te maken (als dat nog mogelijk is).
Dat de ketting stuk gaat is gewoon een constructiefout/productiefout, dan wel vd spanner dan wel van de ketting zelf. Dat staat echt geheel los van een tuning.
Gr Jimmy.
GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)
In de meeste gevallen is er niets meer terug te zien.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)
Update:
Vandaag langs geweest bij de dealer. De persoon waar ik contact mee heb vertelde mij dat het motornr en motorcode van mijn auto bekend staat bij VW waar problemen met de distributie kan voorkomen.
Nu denk ik direct, waarom geen terugroep actie??????
Deze auto wordt bereden door mijn vriendin en wordt als 2e auto gebruikt. Vandaar ook de lage kmstand. Hierdoor valt de auto buiten het garantie termijn.
De dealer heeft de ECU uitgelezen en vervolgens naar VW Duitsland gestuurd met een rapport wat er met de motor gebeurd is. De ketting is niet kapot, maar waarschijnlijk is er iets met de spanner waardoor de ketting toch iets versprongen is, waarna de krukassensor een foutieve signaal constateerde. De dag erna (koude motor) starte de auto niet meer en was het leed al geschied.
Vandaag langs geweest bij de dealer. De persoon waar ik contact mee heb vertelde mij dat het motornr en motorcode van mijn auto bekend staat bij VW waar problemen met de distributie kan voorkomen.
Nu denk ik direct, waarom geen terugroep actie??????
Deze auto wordt bereden door mijn vriendin en wordt als 2e auto gebruikt. Vandaar ook de lage kmstand. Hierdoor valt de auto buiten het garantie termijn.
De dealer heeft de ECU uitgelezen en vervolgens naar VW Duitsland gestuurd met een rapport wat er met de motor gebeurd is. De ketting is niet kapot, maar waarschijnlijk is er iets met de spanner waardoor de ketting toch iets versprongen is, waarna de krukassensor een foutieve signaal constateerde. De dag erna (koude motor) starte de auto niet meer en was het leed al geschied.
https://www.facebook.com/golf.mk6.R20.stage.4.project/
Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)
Weet iemand welke motorcodes risico lopen?
Golf VII GTI Clubsport / Black Magic / DSG / Pretoria velgen
Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)
Volgens Wehoo..
Vanaf modeljaar 2011 (kw 22, 2010) zijn de problemen verholpen.
Kalender week 22 betekent => eind mei begin juni 2010
Maar het lijkt mij inderdaad ook interessant om de motorcodes te weten.
Vanaf modeljaar 2011 (kw 22, 2010) zijn de problemen verholpen.
Kalender week 22 betekent => eind mei begin juni 2010
Maar het lijkt mij inderdaad ook interessant om de motorcodes te weten.
Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)
Mag ik vragen wat Wehoo is?Doohie schreef:Volgens Wehoo..
Vanaf modeljaar 2011 (kw 22, 2010) zijn de problemen verholpen.
Kalender week 22 betekent => eind mei begin juni 2010
Maar het lijkt mij inderdaad ook interessant om de motorcodes te weten.
Ik probeer zoveel mogelijk info te vergaren waarmee ik kan aantonen dat ze zich kunnen verschuilen dat de ECU voorzien is van een software optimalisatie.
Thanks!!!!
https://www.facebook.com/golf.mk6.R20.stage.4.project/
- HC1973
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 09 jul 2011, 14:55
- Type auto: Golf VI GTI
- Locatie: Regio Breda
Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)
http://www.golfgtiforum.nl/forum/member ... file&u=160ron1966 schreef:Mag ik vragen wat Wehoo is?
Nu:
- VW Golf VI GTI DSG, DDC, Deep Black, 18" Detroit&
- Seat Ibiza FR, Magic Black
Hiervoor:
- Audi A4 Avant Proline Business 2.0 TFSI & Audi A4 1.8T
- Peugeot 106 GTI & Peugeot 106 XSI
- VW Golf VI GTI DSG, DDC, Deep Black, 18" Detroit&
- Seat Ibiza FR, Magic Black
Hiervoor:
- Audi A4 Avant Proline Business 2.0 TFSI & Audi A4 1.8T
- Peugeot 106 GTI & Peugeot 106 XSI
Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)
Via deze Topic ga je veel meer te weten komenron1966 schreef:Mag ik vragen wat Wehoo is?Doohie schreef:Volgens Wehoo..
Vanaf modeljaar 2011 (kw 22, 2010) zijn de problemen verholpen.
Kalender week 22 betekent => eind mei begin juni 2010
Maar het lijkt mij inderdaad ook interessant om de motorcodes te weten.
Ik probeer zoveel mogelijk info te vergaren waarmee ik kan aantonen dat ze zich kunnen verschuilen dat de ECU voorzien is van een software optimalisatie.
Thanks!!!!
Succes
Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)
Update:
Dealer heeft mij ter kennisgeving medegedeeld dat er afwijkende parameters in de ECU staan. Hierdoor is er geen enkele coulance vanuit de VW.
De contact persoon adviseerde mij contact op te nemen met PON Leusden.
Dit is zo onrechtvaardig, mede dat dit probleem bekend staat met motorcode CCZB bij VW.
Ik heb de directeur gesproken waar mijn auto staat. Deze vertelde mij dat alleen van enige coulance gesproken kan worden als de auto in originele staat verkeert.
Dealer heeft mij ter kennisgeving medegedeeld dat er afwijkende parameters in de ECU staan. Hierdoor is er geen enkele coulance vanuit de VW.
De contact persoon adviseerde mij contact op te nemen met PON Leusden.
Dit is zo onrechtvaardig, mede dat dit probleem bekend staat met motorcode CCZB bij VW.
Ik heb de directeur gesproken waar mijn auto staat. Deze vertelde mij dat alleen van enige coulance gesproken kan worden als de auto in originele staat verkeert.
https://www.facebook.com/golf.mk6.R20.stage.4.project/
- Meik
- Berichten: 423
- Lid geworden op: 14 aug 2012, 11:23
- Type auto: Golf MK6 GTI DSG
- Locatie: Zuid Holland
Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)
dat is zuur zeg! is het al bij PON gemeld?
anders zeg ik auto terug halen standaard maken en naar een andere dealer..
anders zeg ik auto terug halen standaard maken en naar een andere dealer..
Groet,
Meik
Golf MK6 GTI DSG 2.0 TSI 297 PK
Golf MK3/4 Cabrio 1.9 TDI 110 PK
Meik
Golf MK6 GTI DSG 2.0 TSI 297 PK
Golf MK3/4 Cabrio 1.9 TDI 110 PK
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)
De auto staat nu al als 'besmet' in het systeem, die code raakt hij niet meer kwijt. Ook niet bij een andere dealer. (hij had eerst origineel gemaakt moeten worden voor alle data naar PON werd gestuurd).
Enige wat je nog kunt open, is op een meewerkende dealer, die onderdelen gaat verhalen en waarbij je bv alleen manuren hoeft te betalen.
Enige wat je nog kunt open, is op een meewerkende dealer, die onderdelen gaat verhalen en waarbij je bv alleen manuren hoeft te betalen.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
- NICO!
- Forumeigenaar
- Berichten: 3557
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
- Type auto: BMW iX3
- Locatie: Flevoland
Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)
Ik zei nog; eerst orignele software terugzetten. Balen man, sterkte!
Groeten, Nico
Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)
Daar was het al te laat voor!!!!!NICO! schreef:Ik zei nog; eerst orignele software terugzetten. Balen man, sterkte!
Auto werd opgehaald ivm krukassensor defect. Bij de VW dealer werd de rest geconstateerd.
https://www.facebook.com/golf.mk6.R20.stage.4.project/
- HC1973
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 09 jul 2011, 14:55
- Type auto: Golf VI GTI
- Locatie: Regio Breda
Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)
Hoe kun je snel je originele software terug krijgen als je al foutmeldingen hebt? Naar Lochem rijden lukt niet. Werkt een dealer hieraan mee als je dit vraagt?
Nu:
- VW Golf VI GTI DSG, DDC, Deep Black, 18" Detroit&
- Seat Ibiza FR, Magic Black
Hiervoor:
- Audi A4 Avant Proline Business 2.0 TFSI & Audi A4 1.8T
- Peugeot 106 GTI & Peugeot 106 XSI
- VW Golf VI GTI DSG, DDC, Deep Black, 18" Detroit&
- Seat Ibiza FR, Magic Black
Hiervoor:
- Audi A4 Avant Proline Business 2.0 TFSI & Audi A4 1.8T
- Peugeot 106 GTI & Peugeot 106 XSI
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)
Een dealer als seat van der velden werkt er wel aan mee.
Anders ecu eruit, met de losse ecu kan hij ook org gemaakt worden.
Anders ecu eruit, met de losse ecu kan hij ook org gemaakt worden.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
- HC1973
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 09 jul 2011, 14:55
- Type auto: Golf VI GTI
- Locatie: Regio Breda
Re: GOLF MK6 GTI 211PK distributie kapot (21.000km)
Zo te lezen zit VW een stuk scheper in de coulance en garantie voorwaarden tegenwoordig nu ze onder het vergrootglas liggen met hun kettingproblemen en DSG7 bakken. Mocht het ooit zo ver komen, kan ik dan een beroep doen op de service van JD voor het terugzetten van de originele software?Race Eend schreef:Een dealer als seat van der velden werkt er wel aan mee.
Anders ecu eruit, met de losse ecu kan hij ook org gemaakt worden.
Monteur met een laptopje heen en weer, tegen een redelijke vergoeding? Ik betaal liever een paar honderd euro daarvoor, dan een volledige blokrevisie.
Nu:
- VW Golf VI GTI DSG, DDC, Deep Black, 18" Detroit&
- Seat Ibiza FR, Magic Black
Hiervoor:
- Audi A4 Avant Proline Business 2.0 TFSI & Audi A4 1.8T
- Peugeot 106 GTI & Peugeot 106 XSI
- VW Golf VI GTI DSG, DDC, Deep Black, 18" Detroit&
- Seat Ibiza FR, Magic Black
Hiervoor:
- Audi A4 Avant Proline Business 2.0 TFSI & Audi A4 1.8T
- Peugeot 106 GTI & Peugeot 106 XSI
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 120 gasten