Bandenspanning
Bandenspanning
Met welke bandenspanning rijden jullie eigenlijk. Ik heb er net een nieuwe set onder en weet eerlijk gezegd niet met welke bandenspanning ik rijd. Nu wil ik dat even controleren en zo nodig aanpassen, maar ik weet eigenlijk helemaal niet wat een goede bandenspanning is voor mijn auto en bandenmaat.
Ik rij op 235-35-19 Dunlop Sportmax GT onder mijn gti5. Hoor graag met welke bandenspanning jullie rijden.
Gr. Herman
Ik rij op 235-35-19 Dunlop Sportmax GT onder mijn gti5. Hoor graag met welke bandenspanning jullie rijden.
Gr. Herman
- Edition30
- Type auto: Edition 30
Re: Bandenspanning
225/40/18 rondom 2,7 bar
Laatst gewijzigd door Edition30 op 26 jul 2011, 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
- Verlengsnoer
Conti Sportcontact 2 maat 225/40/18, voor 2.5 bar, achter 3.0 bar.
- MkVI Nmgn
- Type auto: Golf7R
vredestein ultrac sessanta
225-40 18 2.5bar rondom
225-40 18 2.5bar rondom
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
Continental Sportcontact 5P 225/35/19 met 2.6 bar voor en 2.8 bar achter.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
- Verlengsnoer
Ik heb trouwens staan kutten met de bandenspanning. Had de auto net 2 weken en vond dat rechts voor wel erg plat leek te staan. Op weg naar huis bij een tankstation gestopt om te pompen. Ik had een sticker aan de binnen kant van mijn deur verwacht maar deze zat er niet, ik had geen idee hoe veel bar erin moest. Ik heb eerst voor mijn gevoel ontzettend zitten kloten met het zoeken in het GTI boek.. Kon dit niet vinden en uiteindelijk zag ik een bord met allemaal automerken, bandmaten en de hoeveelheid bar... Daar stond bij de Golf V GTI 225/40/18 2.5 voor en 3.0 achter (vandaar dat ik dit heb aangehouden).
Heeft iemand hier ervaring met het vullen van banden met stikstof?
Hahaha.... niet aan de binnenzijde van je tankklepje gekeken?Verlengsnoer schreef:Ik heb trouwens staan kutten met de bandenspanning. Had de auto net 2 weken en vond dat rechts voor wel erg plat leek te staan. Op weg naar huis bij een tankstation gestopt om te pompen. Ik had een sticker aan de binnen kant van mijn deur verwacht maar deze zat er niet, ik had geen idee hoe veel bar erin moest. Ik heb eerst voor mijn gevoel ontzettend zitten kloten met het zoeken in het GTI boek.. Kon dit niet vinden en uiteindelijk zag ik een bord met allemaal automerken, bandmaten en de hoeveelheid bar... Daar stond bij de Golf V GTI 225/40/18 2.5 voor en 3.0 achter (vandaar dat ik dit heb aangehouden).
Gr. Wehoo.
- Verlengsnoer
Mijn trouwe 207 vierwieler die ik 5 jaar lang heb misbruikt had een prachtige sticker in de deur en de landrover van mijn vrouw heeft dat ook.wehoo schreef: Hahaha.... niet aan de binnenzijde van je tankklepje gekeken?
Tankklep, hmmmm... Is mijn tot nu toe niet opgevallen (heb ook maar 3x getankt).... maar dat het mij niet opgevallen is zegt ook niets
- Verlengsnoer
ik zal morgen even kijken! bedankt!!!wehoo schreef:VW heeft de gewoonte om die sticker daar te plaatsen.
LOLVerlengsnoer schreef:Mijn trouwe 207 vierwieler die ik 5 jaar lang heb misbruikt had een prachtige sticker in de deur en de landrover van mijn vrouw heeft dat ook.wehoo schreef: Hahaha.... niet aan de binnenzijde van je tankklepje gekeken?
Tankklep, hmmmm... Is mijn tot nu toe niet opgevallen (heb ook maar 3x getankt).... maar dat het mij niet opgevallen is zegt ook niets
VAG-COM VCDS USER
- Verlengsnoer
En ja hoor! de sticker zat aan de binnen kant van de tankdop! zoals ik erin rij is er rondom 2.6 aangegeven!
- Renekesgti
- Type auto: MK7 GTI CS
- Contacteer:
Ik rij rondom op 2.5 bar. 18inch Falken FK452. Deze zaten erop. Wat een herrie banden, grip is perfect. Toch komen er straks Conti SC3 onder. Nu even het andere draadje lezen voor de bandenervaringen.
- MkVI Nmgn
over herrie gesproken en denk als je mijn banden neemt dat je begint tehuilen wat een herrie word er helemaal gek van,
225-40 18
nog even en ik isoleer me auto met dynomat
225-40 18
nog even en ik isoleer me auto met dynomat
Groetjes Tonnie
- Renekesgti
- Type auto: MK7 GTI CS
- Contacteer:
Zeker of eierdozen. Dat isoleert ook nog eens.
- MkVI Nmgn
Hahaha jah maar dan krijg ik me panelen er niet meer strak op
Groetjes Tonnie
-
voor: 1,85 bar (op het moment iets hoger is erg koud buiten).
Achter: 2,3 bar.
225/40r18
225/35r19
voor: 2,4
achter: 2,6
Achter: 2,3 bar.
225/40r18
225/35r19
voor: 2,4
achter: 2,6
- Verlengsnoer
De bandenspanning sinds juli niet meer gemeten. Ben gisteren na het tanken toch even gaan kijken.Verlengsnoer schreef:Conti Sportcontact 2 maat 225/40/18, voor 2.5 bar, achter 3.0 bar.
Ze zaten rondom op 2.2 wat mij toch erg verbaasde. Heb ze nu op 2.5bar rondom staan!
Op het Internet lees ik dat de bandenspanning van een winterband 0,2 bar hoger zou moeten zijn. Is dat idd zo? Ik gebruik nu 225/40/18 met rondom 2,7 bar.
- BlackMagic
Heb geen idee...ik heb ze laten vullen bij de bandenboer en de bandenspanningssensor zegt niks
Audi ook...SEAT geloof ik ook...ben eigenlijk niet anders gewend...zal aan mijn VAG-trouwheid liggenwehoo schreef:VW heeft de gewoonte om die sticker daar te plaatsen.
Golf GTI mk VI 3d Tornadorood 18" Detroit met winterbandjes powered by Croky - Executive pakket - Advance pakket - Winterpakket - Dynaudio - Schuifdak - Getinte achterruiten - Inmiddels ZENEC ZE-NC2011D i.p.v. RNS510 met dank aan de marktplaatsmafia
- MkVI Nmgn
Ik heb mijn winterbanden op 3.0 bar rondom
225/40/18
225/40/18
Groetjes Tonnie
- Verlengsnoer
@Tonnie! Wat zou jij doen in die bandjes die ik van jou heb overgenomen?