Nieuwe Playstation, oude spellen?

Hoeft niet eens over auto's te gaan, alles kan besproken worden, maar hou het netjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Nieuwe Playstation, oude spellen?

Bericht door NICO! »

Als ik een nieuwe PS3 koop, waar blijft dan de voortgang van de spellen op mijn oude PS3?
Dus ik wil een spel gaan spelen op de nieuwe, ben ik dan alle medals en wapens kwijt die ik op de oude had vrijgespeeld?
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Nieuwe Playstation, oude spellen?

Bericht door Crokko »

Je kunt je "saved games" kopieren naar je nieuwe Pony Slaystation met een usb stick.
Kan niet bij alle games trouwens, sommige zijn copy protected.
Ook kan het zijn dat je achievements worden op geslagen op je account, maar dat is alleen bij online-games.
Afbeelding
PaChaKoHa
Berichten: 135
Lid geworden op: 21 apr 2013, 20:42
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Nieuwe Playstation, oude spellen?

Bericht door PaChaKoHa »

Als je oude playstation nog werkt, dan is het best simpel:

Zet je oude systeem aan en ga naar Settings, System Settings en kies daar Data Transfer Utility.

Als je dan de onscreen stappen volgt, komt alles goed.

Ook voor copy righted stuff.....

Succes
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Nieuwe Playstation, oude spellen?

Bericht door Golf88 »

Ik neem aan dat je een nieuwe PS moet hebben omdat je oude kapot is? Als de nood nog niet zo hoog is zou ik nog even wachten en gelijk voor de PS4 gaan die als het goed is dit jaar uit komt?
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Nieuwe Playstation, oude spellen?

Bericht door NICO! »

Golf88 schreef:Ik neem aan dat je een nieuwe PS moet hebben omdat je oude kapot is? Als de nood nog niet zo hoog is zou ik nog even wachten en gelijk voor de PS4 gaan die als het goed is dit jaar uit komt?
Zat er aan te denken een tweede te kopen, maar besloten het toch maar niet te doen.

Een 4 kopen? En dan al mijn oude spellen weggooien? Echt niet. Pas als COD en BF niet meer op PS3 uit komen komt er een PS4 bij.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
p78
Berichten: 119
Lid geworden op: 13 sep 2012, 11:22
Type auto: mk5 gti

Re: Nieuwe Playstation, oude spellen?

Bericht door p78 »

ik dnek niet da de 4 dit jaar uitkomt

ben nl gt6 aan het volgen

en kaz yamauchi, zei van eerst op de ps3 te genieten van gt6 en daarna pas op de 4
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: Nieuwe Playstation, oude spellen?

Bericht door bluetiger »

Wat is jullie ps3 nickname? Miss leuk om wat trophy`s te vergelijken en rondetijden :)

Mijne is bluetiger99

Ik ben benieuwd naar GT6, was wel verbaasd dat ie nog op de ps3 uitkomt maar het is meer GT5.5
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Nieuwe Playstation, oude spellen?

Bericht door Golf88 »

NICO! schreef:
Golf88 schreef:Ik neem aan dat je een nieuwe PS moet hebben omdat je oude kapot is? Als de nood nog niet zo hoog is zou ik nog even wachten en gelijk voor de PS4 gaan die als het goed is dit jaar uit komt?
Zat er aan te denken een tweede te kopen, maar besloten het toch maar niet te doen.

Een 4 kopen? En dan al mijn oude spellen weggooien? Echt niet. Pas als COD en BF niet meer op PS3 uit komen komt er een PS4 bij.
Als je nu gewoon wacht met die tweede en dadelijk de 4 als tweede hebt. Dan kun je al je "oude" spellen op de 3 spelen en de nieuwe op de 4?

Ik speel ook graag COD, ben al jaren lang fan van de reeks (uitzondering nagelaten). Al lijkt het vaak wel nog alsof ik alleen langzamer aan het worden ben :lol:
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Nieuwe Playstation, oude spellen?

Bericht door NICO! »

Nee hoor, wij hebben hier ook het idee dat iedereen altijd sneller is. En het lijkt alsof je tegenwoordig meer kogels nodighebt om aan ander te doden, terwijl zij maar 1 kogel nodig hebben om ons te slopen. :mrgreen:
Groeten, Nico
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Nieuwe Playstation, oude spellen?

Bericht door Golf88 »

NICO! schreef:Nee hoor, wij hebben hier ook het idee dat iedereen altijd sneller is. En het lijkt alsof je tegenwoordig meer kogels nodighebt om aan ander te doden, terwijl zij maar 1 kogel nodig hebben om ons te slopen. :mrgreen:
Dat bedoel ik! Al moet ik er wel bij zeggen dat ik vroeger COD op de PC deed spelen, maar sinds een jaar of 2 daar de PS3 voor gebruik. Met de muis lijkt alles ook wel wat sneller te gaan..
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Nieuwe Playstation, oude spellen?

Bericht door Crokko »

Voor Fps games gaat er voor mij niets boven de muis. :)
Afbeelding
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Nieuwe Playstation, oude spellen?

Bericht door Golf88 »

Crokko schreef:Voor Fps games gaat er voor mij niets boven de muis. :)
Ben ik ook wel met je eens, alleen is het zo verleidelijk om gewoon lekker op de bank te kunnen blijven hangen met alleen een controller in je handen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 979
Lid geworden op: 16 apr 2011, 22:25
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Raamsdonksveer
Contacteer:

Re: Nieuwe Playstation, oude spellen?

Bericht door Dirk »

met een muis richt je veel sneller... maar doet ie bij de tegenstander ook 8-)
Audi A4 1.8 TFSI
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Nieuwe Playstation, oude spellen?

Bericht door Crokko »

Dirk schreef:met een muis richt je veel sneller... maar doet ie bij de tegenstander ook 8-)
Gelukkig wel, anders zou het niet eerlijk zijn. :D

Het verschil zit voornamelijk in het feit dat "de snelheid van de muis wordt beperkt door het reactievermogen van de gamer" tegenover dat "de gamer in snelheid wordt beperkt door een controller."
Afbeelding
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Nieuwe Playstation, oude spellen?

Bericht door NICO! »

Maar als het goed is, spelen muisen niet tegen controllers toch? Want via de PC speel je met meer spelers in 1 veld.
Groeten, Nico
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Nieuwe Playstation, oude spellen?

Bericht door Golf88 »

NICO! schreef:Maar als het goed is, spelen muisen niet tegen controllers toch? Want via de PC speel je met meer spelers in 1 veld.
Klopt, volgens mij is het zelfs zo dat het alleen PS vs. PS, PC vs. PC en xbox? vs. xbox? Met de muis ging het mezelf wel wat beter af ondanks dat de rest dan natuurlijk ook wat sneller is. Tegenwoordig ben ik wel meestal met vrienden samen aan het gamen, dus dan is de playstation toch wat makkelijker.

Zijn er ook nog liefhebbers hier van GrandTurismo? Hier ben ik de laatste tijd weer veel mee bezig geweest. Ik ben aan het proberen hier alle auto's in te kopen die te krijgen zijn. Momenteel heb ik er een dikke 700 stuks in de garage staan :mrgreen:
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: Nieuwe Playstation, oude spellen?

Bericht door bluetiger »

Golf88 schreef:
NICO! schreef:Maar als het goed is, spelen muisen niet tegen controllers toch? Want via de PC speel je met meer spelers in 1 veld.
Klopt, volgens mij is het zelfs zo dat het alleen PS vs. PS, PC vs. PC en xbox? vs. xbox? Met de muis ging het mezelf wel wat beter af ondanks dat de rest dan natuurlijk ook wat sneller is. Tegenwoordig ben ik wel meestal met vrienden samen aan het gamen, dus dan is de playstation toch wat makkelijker.

Zijn er ook nog liefhebbers hier van GrandTurismo? Hier ben ik de laatste tijd weer veel mee bezig geweest. Ik ben aan het proberen hier alle auto's in te kopen die te krijgen zijn. Momenteel heb ik er een dikke 700 stuks in de garage staan :mrgreen:
Ik zit dik in de 24hr le mans. Dan nog 24hr nurburgring en we zijn er eindelijk :) hopelijk optijd voor gt6. Zit maar op 220 auto's
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Nieuwe Playstation, oude spellen?

Bericht door Golf88 »

bluetiger schreef:
Golf88 schreef:
NICO! schreef:Maar als het goed is, spelen muisen niet tegen controllers toch? Want via de PC speel je met meer spelers in 1 veld.
Klopt, volgens mij is het zelfs zo dat het alleen PS vs. PS, PC vs. PC en xbox? vs. xbox? Met de muis ging het mezelf wel wat beter af ondanks dat de rest dan natuurlijk ook wat sneller is. Tegenwoordig ben ik wel meestal met vrienden samen aan het gamen, dus dan is de playstation toch wat makkelijker.

Zijn er ook nog liefhebbers hier van GrandTurismo? Hier ben ik de laatste tijd weer veel mee bezig geweest. Ik ben aan het proberen hier alle auto's in te kopen die te krijgen zijn. Momenteel heb ik er een dikke 700 stuks in de garage staan :mrgreen:
Ik zit dik in de 24hr le mans. Dan nog 24hr nurburgring en we zijn er eindelijk :) hopelijk optijd voor gt6. Zit maar op 220 auto's
A-spec of B-spec? In B-spec heb ik inmiddels alles gewonnen, alleen de enduro's in A-spec moeten nog, maar daar zie ik toch wel een beetje tegenop. Zeker die 24 uurs :roll:
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: Nieuwe Playstation, oude spellen?

Bericht door bluetiger »

A-spec of B-spec? In B-spec heb ik inmiddels alles gewonnen, alleen de enduro's in A-spec moeten nog, maar daar zie ik toch wel een beetje tegenop. Zeker die 24 uurs :roll:[/quote]

B-spec boeit me totaal niet. Ben alleen met A-Spec bezig.
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Nieuwe Playstation, oude spellen?

Bericht door Golf88 »

bluetiger schreef:A-spec of B-spec? In B-spec heb ik inmiddels alles gewonnen, alleen de enduro's in A-spec moeten nog, maar daar zie ik toch wel een beetje tegenop. Zeker die 24 uurs :roll:
B-spec boeit me totaal niet. Ben alleen met A-Spec bezig.[/quote]

Dat had ik eerder ook, maar wilde toch graag alles vrij spelen en moet zeggen dat ook B-spec best aardig is als je er wat vaker mee bezig bent.
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Nieuwe Playstation, oude spellen?

Bericht door Crokko »

GT5 is wel aardig. Ben met spec A begonnen. Ben er niet zo goed in :mrgreen:
Geen geduld voor. Als je eenmaal de Red Bull X2011 heb gereden lijken alle andere wagens te traag. :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Girlzdad
Berichten: 393
Lid geworden op: 27 jul 2012, 19:58
Type auto: Trabant

Re: Nieuwe Playstation, oude spellen?

Bericht door Girlzdad »

Ik speel alleen CoD op de PS3.
Nu nog BO2, straks "Ghosts" .
Mijn PSnaam is "ViVe"

En alleen hardcore gamemodes,ze moeten wel snel gaan liggen :twisted:
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Nieuwe Playstation, oude spellen?

Bericht door Golf88 »

Ik ben pas geleden begonnen met Batman Arkham City. Erg goede game moet ik zeggen! Nadat ik hem gekocht had heeft hij eerst een maand of twee in de kast gelegen zonder echt zin erin te hebben deze eens te spelen. Uiteindelijk toch maar eens geprobeerd en helemaal verslaafd geraakt! Het is een vrij lastige game, je kunt doen en laten waar je zin in hebt. Een beetje in de stijl van GTA. De missies doen waar je op dat moment zin in hebt of gewoon lekker vrij rond rennen/vliegen/gliden door de stad.

Ik vind het absoluut een een aanrader, het enige nadeel vind ik zelf is dat het een single-player game is.


Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Nieuwe Playstation, oude spellen?

Bericht door Crokko »

Oke, door dit topic GT5 weer helemaal herontdekt. :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Wat je maar wil”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten