Pagina 1 van 1

Eco tuning ?

Geplaatst: 23 mei 2013, 20:15
door walend
hallo,


De tuner hier in de buurt bied eco-tuning aan...

zou minder brandstof verbruiken.... zo'n 3 - 5 %

Iemand hiervan gehoord of ervaring mee?

want wil graag een gti kopen, maar met 25000 - 30000 km per jaar is dit voor mijn portefeuille geen slimme zet. vrees ik, tenzij die eco tuning iets is.

Re: Eco tuning ?

Geplaatst: 23 mei 2013, 20:22
door Glenne
walend schreef:hallo,


De tuner hier in de buurt bied eco-tuning aan...

zou minder brandstof verbruiken.... zo'n 3 - 5 %

Iemand hiervan gehoord of ervaring mee?

want wil graag een gti kopen, maar met 25000 - 30000 km per jaar is dit voor mijn portefeuille geen slimme zet. vrees ik, tenzij die eco tuning iets is.
met dat aantal km's per jaar zou ik voor een gtd gaan, ipv een gti. als je die laat tunen zit je ook boven de 200pk.
ik heb zo mijn twijfels bij eco tuning verhaaltjes. bij elke deftige remap zal je minder verbruiken, maar je hebt wel extra pk's en koppel die je dan natuurlijk zult gebruiken, wat dan weer nadelig is voor je verbruik.

Re: Eco tuning ?

Geplaatst: 23 mei 2013, 20:54
door walend
Glenne schreef:
walend schreef:hallo,


De tuner hier in de buurt bied eco-tuning aan...

zou minder brandstof verbruiken.... zo'n 3 - 5 %

Iemand hiervan gehoord of ervaring mee?

want wil graag een gti kopen, maar met 25000 - 30000 km per jaar is dit voor mijn portefeuille geen slimme zet. vrees ik, tenzij die eco tuning iets is.
met dat aantal km's per jaar zou ik voor een gtd gaan, ipv een gti. als je die laat tunen zit je ook boven de 200pk.
ik heb zo mijn twijfels bij eco tuning verhaaltjes. bij elke deftige remap zal je minder verbruiken, maar je hebt wel extra pk's en koppel die je dan natuurlijk zult gebruiken, wat dan weer nadelig is voor je verbruik.

ja vreesde ook al dat ik voor een gtd moet gaan.... maar ben zo verliefd op het rode streepje in de grille ...

maar heb al berekend dat ik na 1 tot 1,5 jaar het aankoopverschil tussen gti (2008) en gtd (2010) al terug heb verdient in brandstof verbruik.

Re: Eco tuning ?

Geplaatst: 23 mei 2013, 20:56
door Tino
Zou ook voor een GTD gaan met behoorlijk door rijden toch nog 1:17 ;)

Re: Eco tuning ?

Geplaatst: 24 mei 2013, 11:02
door bzb
3 tot 5 % minder

zoiets is zo slecht meetbaar op een tank, als het een paar graden warmer is heb je dat al, of een halve bar extra lucht in je banden. zou er niet in geloven.

ik rij ook iets van 30.000 per jaar met me gti. zou geen gtd willen ook

Re: Eco tuning ?

Geplaatst: 24 mei 2013, 11:22
door Renekesgti
bzb schreef:3 tot 5 % minder

zoiets is zo slecht meetbaar op een tank, als het een paar graden warmer is heb je dat al, of een halve bar extra lucht in je banden. zou er niet in geloven.

ik rij ook iets van 30.000 per jaar met me gti. zou geen gtd willen ook
Een GTD DSG rijdt als een trein moet ik zeggen met een DSG. Uiteraard niet dat lekkere hoogtoerige karakter vd GTI, maar wel comfortabel en op 1 tank naar Berlijn.
Dus....

Re: Eco tuning ?

Geplaatst: 24 mei 2013, 21:56
door walend
ja de tuner zelf heeft me terug gemaild dat het voor dit type auto geen zin had eigenlijk.

lekker een gti kopen dus en werken voor die tank te vullen haha

.... Hee een man mag ook eens iets hebben en gek doen in zijn leven haha

groetjes

Re: Eco tuning ?

Geplaatst: 24 mei 2013, 21:56
door chelsea
Tijdje geleden een golf6 Gtd terug moeten rijden, echt super.

Re: Eco tuning ?

Geplaatst: 25 mei 2013, 08:44
door sitechris
Met mijn JD chips was mijn auto ook zuiniger bij rustige rijstijl. De GTI is uit zichzelf al best wel zuinig, als je rustig aan doet en lang stuk op snelweg rijdt, kun je een verbruik van 1 op 15 halen. Dat lukte me voor de tuning niet. Ik moet wel zeggen dat dit theorie is. In de praktijk ging het gas natuurlijk wel eens erop om even van die 300 paardjes te genieten onder de kap. Maar ook met wat meer stevige rijstijl is mijn verbruik altijd wel 1 op 11 geweest. Ter vergelijking, met mijn huidige Megane RS scoor ik 1 op 8. Dus het verbruik van de GTI is niet exceptioneel hoog, het rijplezier tov de GTD is wel hoger. Benzineblok is sneller, lichter, je kunt tot 7000 RPM doortrekken, klinkt beter. Allemaal voordelen.