Te koop: K03 Hybrid JBS04 Gen1 (315PK - 430Nm haalbaar! )
Geplaatst: 27 mei 2013, 22:34
Aangezien ik nu een S3 heb, en ik waarschijnlijk toch Big Turbo (GT30 oid) wil gaan bied ik mijn JBS04 aan.
Deze turbo heeft zich wel bewezen, 318PK en 435Nm.

Geschikt voor elke 1.8T in de breedte richting (Golf 4 gti, A3, TT enz)
Mijn prijs is €1350,-
Eventuele montage is mogelijk
Boost: 1.9 bar piek is mogelijk!
1.6 Bar vasthouden over de hele revrange.
vanaf 6krpm ongeveer 1,4 bar.
Super mooi koppel verloop, gaat echt als een malle als hij eenmaal gespoeld is.
Altijd SUPER netjes mee omgegaan.
altijd nagedraaid dmv turbo timer, en nooit koud getrapt.
nooit korte stukjes. Geen antilag gebruikt etc.
Turbo heeft uprated thrust bearings, wat wil zeggen versterkte keerringen en lagers.
Dus ploft lang niet zo snel als een normale k03.
Deze is gebouwd voor 1.8-2.0 bar.
Ik weet het, mijn prijs is fors maar:
Een nieuwe JBS (die lang niet zo goed zijn) kost incl shipping naar nederland 1800 euro, en halen max 290Pk.
De Celtemp turbo van 1700 euro komt ook niet in de buurt met max 280PK. en vereist aanpassingen aan je TIP.
1 op 1 swap met je huidige K03. je hoeft echt niks aan te passen, zelfs het spruitstuk niet.
Ik heb hem ALTIJD na laten lopen dmv een turbo timer. heeft +- 70.000km gedraaid, en vooral snelweg kilometers.
Zelf heb ik er iets van 2000,- voor betaalt toen der tijd.


Dus wil je veel vermogen met weinig moeite, dan is dit je kans 1350 euro voor 140Pk (in geval van 180PK) extra is niet veel
Mocht je hem willen, dan is de rand"apparatuur" zoals Tip natuurlijk ook tekoop!
Gr Max
Deze turbo heeft zich wel bewezen, 318PK en 435Nm.

Geschikt voor elke 1.8T in de breedte richting (Golf 4 gti, A3, TT enz)
Mijn prijs is €1350,-
Eventuele montage is mogelijk

Boost: 1.9 bar piek is mogelijk!
1.6 Bar vasthouden over de hele revrange.
vanaf 6krpm ongeveer 1,4 bar.
Super mooi koppel verloop, gaat echt als een malle als hij eenmaal gespoeld is.
Altijd SUPER netjes mee omgegaan.
altijd nagedraaid dmv turbo timer, en nooit koud getrapt.
nooit korte stukjes. Geen antilag gebruikt etc.
Turbo heeft uprated thrust bearings, wat wil zeggen versterkte keerringen en lagers.
Dus ploft lang niet zo snel als een normale k03.
Deze is gebouwd voor 1.8-2.0 bar.
Ik weet het, mijn prijs is fors maar:
Een nieuwe JBS (die lang niet zo goed zijn) kost incl shipping naar nederland 1800 euro, en halen max 290Pk.
De Celtemp turbo van 1700 euro komt ook niet in de buurt met max 280PK. en vereist aanpassingen aan je TIP.
1 op 1 swap met je huidige K03. je hoeft echt niks aan te passen, zelfs het spruitstuk niet.
Ik heb hem ALTIJD na laten lopen dmv een turbo timer. heeft +- 70.000km gedraaid, en vooral snelweg kilometers.
Zelf heb ik er iets van 2000,- voor betaalt toen der tijd.


Dus wil je veel vermogen met weinig moeite, dan is dit je kans 1350 euro voor 140Pk (in geval van 180PK) extra is niet veel

Mocht je hem willen, dan is de rand"apparatuur" zoals Tip natuurlijk ook tekoop!
Gr Max