Kachelverlengstuk aansluiten

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
leonneku
Berichten: 145
Lid geworden op: 21 okt 2012, 20:04
Type auto: Golf V

Kachelverlengstuk aansluiten

Bericht door leonneku »

Ik heb middenarmsteun van Golf VI in m'n Golf V gemonteerd,en daar zou je kachelverlengstuk op aan moeten kunnen sluiten zodat er uit roosters achterkant armsteun ook warme/koude lucht kan blazen.
Nu heb ik dit gekocht(Zie foto's)
Afbeelding
Afbeelding
Maar volgens mij heb ik toch nog wel een ander verlengstuk nodig wat hier op past?
En VW Dealer hier wil beweren dat ik dan de aansluitingen voor lucht die nu onder bestuurders- en passagiersstoel zit moet verwijderen omdat ik anders kachelverlengstuk niet aan kan sluiten,klopt dit verhaal van Dealer?
Mvg,Peter.
Gebruikersavatar
TheDGM
Berichten: 491
Lid geworden op: 24 nov 2011, 20:30
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Kachelverlengstuk aansluiten

Bericht door TheDGM »

Wat de dealer zegt klopt niet :lol:

Dat andere deel zit als het goed is onder de armsteun.

Afbeelding
MK5 GTI 60 edition | 18" Detroit Summer | 17" Denver Winter | Full Leather | OEM Xenon | Sonnyboy | RNS510 | Non Modified Engine |

Afbeelding

Gr. Dave
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Kachelverlengstuk aansluiten

Bericht door wehoo »

Hetgeen je hebt gekocht is goed, als je al een middenarmsteun had. Dan ligt de luchtkanaaltoevoer in die middenconsole. Heb je een Golf V (geen GTI) zonder middenarmsteun, ligt de luchtkanaaltoevoer niet in de middenconsole, maar wordt de lucht naar de ruimte onder de voorstoelen geleid. Het gedeelte dat je gekocht hebt, kun je daar niet op aansluiten. Ik begrijp uit je verhaal, dat de dealer dit ook zegt.

Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
leonneku
Berichten: 145
Lid geworden op: 21 okt 2012, 20:04
Type auto: Golf V

Re: Kachelverlengstuk aansluiten

Bericht door leonneku »

wehoo schreef:Hetgeen je hebt gekocht is goed, als je al een middenarmsteun had. Dan ligt de luchtkanaaltoevoer in die middenconsole. Heb je een Golf V (geen GTI) zonder middenarmsteun, ligt de luchtkanaaltoevoer niet in de middenconsole, maar wordt de lucht naar de ruimte onder de voorstoelen geleid. Het gedeelte dat je gekocht hebt, kun je daar niet op aansluiten. Ik begrijp uit je verhaal, dat de dealer dit ook zegt.

Afbeelding
Dit zat eerst in mijn Golf V GTI(Zie foto)
Afbeelding
En nu heb ik er dus een middenarmsteun in gemonteerd waar luchtrooster op achterkant middenarmsteun opzit.
Afbeelding
Mijn vraag is dus:moet ik nog een kachelverlengstuk kopen dat vanaf onderkant dashboard aangesloten wordt,en welk onderdeel is dat,en past dat op verlengstuk wat ik al heb?
En blijven luchtkanalen die onder voorstoelen lopen dan gewoon intact?want Dealer beweerd dat die verwijderd moeten worden,wat volgens mij niet nodig is.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Kachelverlengstuk aansluiten

Bericht door wehoo »

Bij de laatste foto, hetgeen je nu geplaatst hebt, heb je luchtuitstromingen naar achteren. Op je eerste foto (voorheen) zijn geen luchtuitstromingen naar achter. Die zullen dan onder de stoelen uitkomen.
Zie tekeningen: http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =22&t=4332
Onderdeelnummers heb ik niet bij de hand nu, zal straks Etka raadplegen. Hetgeen je dealer zegt, klopt. Je moet de luchtuitvoeren die er nu zitten en onder de stoelen uitkomen, weghalen. Je kunt niet van daaruit doorverbinden of deze laten zitten. (de kachelaansluiting moet voor de nieuwe luchtdoorvoer gebruikt worden)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Kachelverlengstuk aansluiten

Bericht door wehoo »

De Etka-plaatjes:
Artikel 5 en 6 op het plaatje zit er (waarschijnlijk) nu in. Artikelnr. 10 moet het worden en vervangt 5 en 6.
Afbeelding

Artikelnr. 8 heb je denk ik al in je bezit (check artikelnummer op verpakking of bon)
Afbeelding

Prijsindicatie.
Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Interieur problemen / vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 125 gasten