Dumpvalve Problemen
Dumpvalve Problemen
Beste Mede-GTI rijders,
ik ben nieuw hier en heb een vraag, misschien wordt de vraag ergens anders al gemeld maar heb de forums globaal doorgekeken maar niet kunnen vinden.
het gaat om het volgende.
vandaag naar Beek auto racing in leidschendam geweest en een forge dumpvalve in me golf V gti laten monteren.
op een gegeven moment nog niet eens 10 minuten reed ik al op de snelweg. en toen gebeurde het, de auto stotterde en niets reageerde. de EPC en ESP lampen gingen branden. vervolgens langs de vluchtstrook gezet en ff de motor afgezet. daarna moter aangezet en hij reed weer maar het lampje van de EPC brandde nog. ik belde de garage op en ze zeiden rijdt maar terug. en hebben vervolgens de boordcomputer zitten uitlezen en vonden een probleem. helaas moest ik de dumpvalve er weer onder uithalen. maar wil echt een dumpvalve eronder. heeft iemand ervaring met dumpvalves? en moet er software matig nog wat gewijzigd worden?
mocht ik wat vergeten zijn laat het me weten.
ik ben nieuw hier en heb een vraag, misschien wordt de vraag ergens anders al gemeld maar heb de forums globaal doorgekeken maar niet kunnen vinden.
het gaat om het volgende.
vandaag naar Beek auto racing in leidschendam geweest en een forge dumpvalve in me golf V gti laten monteren.
op een gegeven moment nog niet eens 10 minuten reed ik al op de snelweg. en toen gebeurde het, de auto stotterde en niets reageerde. de EPC en ESP lampen gingen branden. vervolgens langs de vluchtstrook gezet en ff de motor afgezet. daarna moter aangezet en hij reed weer maar het lampje van de EPC brandde nog. ik belde de garage op en ze zeiden rijdt maar terug. en hebben vervolgens de boordcomputer zitten uitlezen en vonden een probleem. helaas moest ik de dumpvalve er weer onder uithalen. maar wil echt een dumpvalve eronder. heeft iemand ervaring met dumpvalves? en moet er software matig nog wat gewijzigd worden?
mocht ik wat vergeten zijn laat het me weten.
- NICO!
- Forumeigenaar
- Berichten: 3557
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
- Type auto: BMW iX3
- Locatie: Flevoland
Re: Dumpvalve Problemen
Een 100 % dumpvalve kan niet! Een divertervalve met gedeeltelijk dump kan wel. Neem even contact op met Xtreme Tuning in Poeldijk, die kunnen je absoluut verder helpen. Zeg even dat je via dit forum komt. Www.xtreme-tuning.nl
Groeten, Nico
Re: Dumpvalve Problemen
Ik denk zoon forge blow off dat er opzit
En ik gok dat je er nog het oude type divertervalve(membraan basis)
Als je zoon forge blow off monteerd moet de divertervalve ook vervangen worden voor een nieuwe type (zuiger basis)
En ik gok dat je er nog het oude type divertervalve(membraan basis)
Als je zoon forge blow off monteerd moet de divertervalve ook vervangen worden voor een nieuwe type (zuiger basis)
Re: Dumpvalve Problemen
Dus met een divertvalve maakt die ook de psssst geluid? İk ga morgen xtreme tuning bellen bedankt NİCO!
Re: Dumpvalve Problemen
http://www.biesheuvel.nl/store/product/ ... turbo_only_
Deze moet je hebben in combinatie met een nieuwe type divertervalve
Deze moet je hebben in combinatie met een nieuwe type divertervalve
Re: Dumpvalve Problemen
@ funracer: ik werd doorverwezen naar dit product; http://xtreme-tuning.nl/product.details ... ceID=27559
deze is 3 keer duurder dan de dumpvalve.
het gaat mij meer om het geluid etc.. dus is dit dan wel de goede?
deze is 3 keer duurder dan de dumpvalve.
het gaat mij meer om het geluid etc.. dus is dit dan wel de goede?
Re: Dumpvalve Problemen
The Blow Off Valve (BOV) and the Diverter or Bypass Valve
info: http://www.streetracersonline.com/artic ... bo/bov.php
In the case where a mass airflow sensor (MAF) is used and is located upstream from the blowoff valve, the engine control unit (ECU) will meter out excess fuel because the atmospherically vented air is not subtracted from the intake charge measurements. The engine then briefly operates with a fuel-rich mixture after each valve actuation.
The rich mixing can lead to hesitation or even stalling of the engine when the throttle is closed, a situation that worsens with higher boost pressures. Occasional events of this type may be only a nuisance, but frequent events can eventually foul the spark plugs and destroy the catalytic converter, as the inefficiently combusted fuel produces soot (excess carbon) and unburned fuel in the exhaust flow can produce soot in the converter and drive the converter beyond its normal operating temperature range.
One approach used to mitigate the problem has been to reduce the boost pressure, which reduces the required venting volume and yields less charge over-calculation by the ECU. The air can also be recirculated back into the intake, a typical stock setup for cars with an upstream MAF sensor. The situation can also be corrected by switching the fuel metering system over to a manifold absolute pressure sensor, a conversion that usually requires a compatible aftermarket ECU or piggy-back fuel controller. The MAP sensor monitors the absolute pressure in the manifold at all times and will correctly detect the change that occurs when the valve vents, allowing the ECU to reduce fuel metering accordingly.
info: http://www.streetracersonline.com/artic ... bo/bov.php
In the case where a mass airflow sensor (MAF) is used and is located upstream from the blowoff valve, the engine control unit (ECU) will meter out excess fuel because the atmospherically vented air is not subtracted from the intake charge measurements. The engine then briefly operates with a fuel-rich mixture after each valve actuation.
The rich mixing can lead to hesitation or even stalling of the engine when the throttle is closed, a situation that worsens with higher boost pressures. Occasional events of this type may be only a nuisance, but frequent events can eventually foul the spark plugs and destroy the catalytic converter, as the inefficiently combusted fuel produces soot (excess carbon) and unburned fuel in the exhaust flow can produce soot in the converter and drive the converter beyond its normal operating temperature range.
One approach used to mitigate the problem has been to reduce the boost pressure, which reduces the required venting volume and yields less charge over-calculation by the ECU. The air can also be recirculated back into the intake, a typical stock setup for cars with an upstream MAF sensor. The situation can also be corrected by switching the fuel metering system over to a manifold absolute pressure sensor, a conversion that usually requires a compatible aftermarket ECU or piggy-back fuel controller. The MAP sensor monitors the absolute pressure in the manifold at all times and will correctly detect the change that occurs when the valve vents, allowing the ECU to reduce fuel metering accordingly.
Gr. Wehoo.
Re: Dumpvalve Problemen
Dat weet ik niet ik weet dat het wat ik heb goed werkt en ook geluid is goed en hard
RobvR heeft het geluid gehoort dat het goed werkt
En voor 15O€ ben je klaar
RobvR heeft het geluid gehoort dat het goed werkt
En voor 15O€ ben je klaar
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: Dumpvalve Problemen
De Forge spacer is alleen voor het geluid (petjesvolk) en de Divertervalve is voor de prestaties (merendeel van de mensen wat op dit forum zit) tegenwoordig heb je ook de Divertervalve met ingebouwde spacer. Hierdoor heb je het beste van 2 werelden.
Golf MK1 GTI
Re: Dumpvalve Problemen
Welke prestaties bij een std of gechipte gti??
Alsof een dure divertervalve ook egt zin heeft ...
Meschien bij zoon wage als jij hebt maar een gewoone gti heeft het denk ik weinig nut
Ja meschien dat hij paar tiende eerder goed oppakt maar voor straat auto heeft het tog weinig zin zoiets??
En of iemand nu de goedkope versie koopt waarbij alles met zo goed werkt
Of iemand koop de dure SEt waarbij het zelfde geluid uit komt en van de zogenoemde prestaties amper wat temerken valt...
Nou dan laat mij maar een Jhonny zijn die geld over houd
Alsof een dure divertervalve ook egt zin heeft ...
Meschien bij zoon wage als jij hebt maar een gewoone gti heeft het denk ik weinig nut
Ja meschien dat hij paar tiende eerder goed oppakt maar voor straat auto heeft het tog weinig zin zoiets??
En of iemand nu de goedkope versie koopt waarbij alles met zo goed werkt
Of iemand koop de dure SEt waarbij het zelfde geluid uit komt en van de zogenoemde prestaties amper wat temerken valt...
Nou dan laat mij maar een Jhonny zijn die geld over houd
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: Dumpvalve Problemen
Vooral omdat je met een spacer totaal niets aan het mechanische deel doet wat juist altijd kapot gaat ook bij standaard auto's. Dure versie kan als set maar omdat de vraag naar de combi groot is heeft Forge besloten de mechanische klep in 2 varianten te leveren zowel de oude vertrouwde gesloten klep als een nieuwe open klep.funracer schreef:Welke prestaties bij een std of gechipte gti??
Alsof een dure divertervalve ook egt zin heeft ...
Meschien bij zoon wage als jij hebt maar een gewoone gti heeft het denk ik weinig nut
Ja meschien dat hij paar tiende eerder goed oppakt maar voor straat auto heeft het tog weinig zin zoiets??
En of iemand nu de goedkope versie koopt waarbij alles met zo goed werkt
Of iemand koop de dure SEt waarbij het zelfde geluid uit komt en van de zogenoemde prestaties amper wat temerken valt...
Nou dan laat mij maar een Jhonny zijn die geld over houd
Golf MK1 GTI
Re: Dumpvalve Problemen
De nieuwe versie(zuiger) divertervalve is al stuk beter de oude versies(membraan) gaan idd erg snel stuk
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: Dumpvalve Problemen
Ik heb meteen een vraag met betrekking tot de dumpvalve.
Bij aankoop van onze gti bleek er al eentje op te zitten die lekker afblaast. De auto is bij een garage bedrijf gekocht en de vorige eigenaar is dus onbekend.
Ik heb begrepen dat bij de gti de dumpvalve aan de onderzijde van het blok zit en dus is het zo lastig te zien wat er op zit.
Is het aan de manier afblazen of op een andere manier te merken wat voor soort opgezet is? Ik ben heel benieuwd namelijk. Of wordt het toch even onder de auto kijken?
Bij onze vorige Leon 1.8T zat de dumpvalve boven op het blok en was het zo gemonteerd en daar hadden we netjes een Forge op zitten en met minder nemen we ook geen genoegen natuurlijk
Bij aankoop van onze gti bleek er al eentje op te zitten die lekker afblaast. De auto is bij een garage bedrijf gekocht en de vorige eigenaar is dus onbekend.
Ik heb begrepen dat bij de gti de dumpvalve aan de onderzijde van het blok zit en dus is het zo lastig te zien wat er op zit.
Is het aan de manier afblazen of op een andere manier te merken wat voor soort opgezet is? Ik ben heel benieuwd namelijk. Of wordt het toch even onder de auto kijken?
Bij onze vorige Leon 1.8T zat de dumpvalve boven op het blok en was het zo gemonteerd en daar hadden we netjes een Forge op zitten en met minder nemen we ook geen genoegen natuurlijk
Re: Dumpvalve Problemen
Dat word tog onder de auto kijken ... Onder het blok aan de rechterkant van de turbo
Re: Dumpvalve Problemen
probleem opgelost door xtremetuning te poeldijk. ze zagen meteen dat me turborubber was gescheurd. dus een diverter en een dumpvalve eronder laten monteren en nu rijdt die als een beest(auto was zelfs gechiped:P) dus heb nooit met volle vermogen gereden xD
- Eric H
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 19 mei 2011, 20:48
- Type auto: Golf MK5 Gti
- Locatie: Ründümhause
Re: Dumpvalve Problemen
Hmm, dit doet bij mij ook gelijk de vraag rijzen wat ik dan het beste kan kopen.
Naar mijn weten is mijn Gti nog helemaal standaard. ( wagen is uit 2008, standaard Golf V Gti )
Moet ik dan bij Extreme-tuning de FMFSITAT hebben ?
( oftewel is dat dan een BOV en een diverter valve in 1 pakket ? )
Heb Extreme-Tuning ook al ff een mailtje gestuurd, maar als een van jullie het antwoord weet....
Naar mijn weten is mijn Gti nog helemaal standaard. ( wagen is uit 2008, standaard Golf V Gti )
Moet ik dan bij Extreme-tuning de FMFSITAT hebben ?
( oftewel is dat dan een BOV en een diverter valve in 1 pakket ? )
Heb Extreme-Tuning ook al ff een mailtje gestuurd, maar als een van jullie het antwoord weet....
Engeltjes bestaan; kijk maar naar mijn dochtertje ! Heksen bestaan ook; kijk maar naar m'n vrouw !!
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: Dumpvalve Problemen
Tegenwoordig heeft forge 2 complete kleppen een gesloten en open variant. Dus dan ben je in een keer klaar en heb je geen spacer meer nodig.
Golf MK1 GTI
- Eric H
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 19 mei 2011, 20:48
- Type auto: Golf MK5 Gti
- Locatie: Ründümhause
Re: Dumpvalve Problemen
Ik snap er niets meer van.
Tuningparts ( VD Velden ) TFMDVFSiT € 85.05
Xtreme Tuning : FMDV14T € 75.00
Biesheuvel : FMDV14T € 75.04
Xtreme Tuning : FMFSITVR € 214,-
Xtreme Tuning : FMFSITAT € 214,-
Let wel, al deze types worden aangegeven bij/voor mijn auto !
En hoe zit het met die spacer, bij geen van bovenstaande artikelen wordt aangegeven dat er nog een spacer nodig is.
Als het aan mij ligt rijd ik a.s. zaterdag bij een van bovenstaande langs om er eentje op te halen, maar dan wil ik wel weten wat de preciese verschillen zijn.
Het gaat mij puur om een/het afblaasgeluidje.
Ja, het is wellicht sjonnie, maar ik had het op mijn Renault 5gtt ook en ik vind het gewoon grappig. (punt)
Tuningparts ( VD Velden ) TFMDVFSiT € 85.05
Xtreme Tuning : FMDV14T € 75.00
Biesheuvel : FMDV14T € 75.04
Xtreme Tuning : FMFSITVR € 214,-
Xtreme Tuning : FMFSITAT € 214,-
Let wel, al deze types worden aangegeven bij/voor mijn auto !
En hoe zit het met die spacer, bij geen van bovenstaande artikelen wordt aangegeven dat er nog een spacer nodig is.
Als het aan mij ligt rijd ik a.s. zaterdag bij een van bovenstaande langs om er eentje op te halen, maar dan wil ik wel weten wat de preciese verschillen zijn.
Het gaat mij puur om een/het afblaasgeluidje.
Ja, het is wellicht sjonnie, maar ik had het op mijn Renault 5gtt ook en ik vind het gewoon grappig. (punt)
Engeltjes bestaan; kijk maar naar mijn dochtertje ! Heksen bestaan ook; kijk maar naar m'n vrouw !!
Re: Dumpvalve Problemen
Ik vind het niet sjonnie zolang het ook echt een functie heeft, en dat heeft het.
Het is een teken van vermogen
Anders zou de rallysport uit sjonnies bestaan en diverse sportwagens hebben standaard ook een duidelijk afblaas moment
Het is een teken van vermogen
Anders zou de rallysport uit sjonnies bestaan en diverse sportwagens hebben standaard ook een duidelijk afblaas moment
- Eric H
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 19 mei 2011, 20:48
- Type auto: Golf MK5 Gti
- Locatie: Ründümhause
Re: Dumpvalve Problemen
Nou, mijn probleem is opgelost......
Heb vanavond via marktplaats een Forge dumpvalve op de kop getikt voor 55 euri...
Thuisgekomen, auto op de brug gezet, ding er onder gejast, en goan...... !!!
Klinkt als een dolle, maar ik kende het natuurlijk al van mijn renault 5gtt....
En daar was het een ding van Bosch van nog geen 3 tientjes...
Heb vanavond via marktplaats een Forge dumpvalve op de kop getikt voor 55 euri...
Thuisgekomen, auto op de brug gezet, ding er onder gejast, en goan...... !!!
Klinkt als een dolle, maar ik kende het natuurlijk al van mijn renault 5gtt....
En daar was het een ding van Bosch van nog geen 3 tientjes...
Engeltjes bestaan; kijk maar naar mijn dochtertje ! Heksen bestaan ook; kijk maar naar m'n vrouw !!
Re: Dumpvalve Problemen
enige maanden geleden bij xtreme tuning een diverter en een dumpvalve onderlaten zetten.
tot nu toe altijd pret gehad met de "phssst"geluid. maar nu doet ie het niet meer. tenzij ik ff volgas geef boven de 5000 toeren dan hoor ik m maar heel kort? iemand ervaring met dit? ben van plan morgen ochtend naar Xtreme tuning te gaan. zonder dit geluid is het niet leuk om een gti te rijden
tot nu toe altijd pret gehad met de "phssst"geluid. maar nu doet ie het niet meer. tenzij ik ff volgas geef boven de 5000 toeren dan hoor ik m maar heel kort? iemand ervaring met dit? ben van plan morgen ochtend naar Xtreme tuning te gaan. zonder dit geluid is het niet leuk om een gti te rijden
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 138 gasten