Napraten Ringrit 2013 (30 juni)

Hier kan je de aankondigingen vinden evenementen en meetings georganiseerd door of namens het Golf GTI Forum.
Tevens kan je hier de verslagen vinden van die bijeenkomsten.
Koreaan
Berichten: 269
Lid geworden op: 16 jan 2012, 19:37
Locatie: Friesland

Re: Napraten Ringrit 2013 (30 juni)

Bericht door Koreaan »

Hey thijs stuur me maar een pb, sorry maar ik weet zo 123 niet exact welke de jouwe is dus laat het maar weten.
Ben wel benieuwd voor onderschrift je hebt bedacht.

Ps ik vond het ook jammer dat 16 juni aanwezig was bij de ac meeting had daar nl. Ook graag een paar platen willen schieten.

Groeten,

Bas
Gebruikersavatar
Nailz
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 mar 2013, 15:01
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: Vlaams-Brabant (BEL)

Re: Napraten Ringrit 2013 (30 juni)

Bericht door Nailz »

Na alles hier te lezen, heb ik er ook wel zin in gekregen!
Ik ben wel nog nooit op circuit geweest, dus hoe bereid ik me er het best op voor?
Afbeelding
WimGTI
Berichten: 75
Lid geworden op: 06 apr 2012, 14:39

Re: Napraten Ringrit 2013 (30 juni)

Bericht door WimGTI »

Mooie foto's, ziet er uit als een geslaagde dag!
Ga toch maar overwegen om een keer mee te gaan :P
Lay
Berichten: 128
Lid geworden op: 22 apr 2011, 10:18
Type auto: Audi TT RS
Locatie: Amsterdam

Re: Napraten Ringrit 2013 (30 juni)

Bericht door Lay »

Nailz schreef:Na alles hier te lezen, heb ik er ook wel zin in gekregen!
Ik ben wel nog nooit op circuit geweest, dus hoe bereid ik me er het best op voor?
Ik ging ook onvoorbereid het circuit op. Gewoon je verstand op nul en gaan! Natuurlijk goed anticiperen maar dat spreekt voor zich. De beste manier om je voor te bereiden is om te gaan karten. Alleen moet je met je eigen auto iets minder ruw omgaan ;) .
Ralphd
Berichten: 326
Lid geworden op: 02 mei 2012, 13:07
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Napraten Ringrit 2013 (30 juni)

Bericht door Ralphd »

Lay schreef:
Nailz schreef:Na alles hier te lezen, heb ik er ook wel zin in gekregen!
Ik ben wel nog nooit op circuit geweest, dus hoe bereid ik me er het best op voor?
Ik ging ook onvoorbereid het circuit op. Gewoon je verstand op nul en gaan! Natuurlijk goed anticiperen maar dat spreekt voor zich. De beste manier om je voor te bereiden is om te gaan karten. Alleen moet je met je eigen auto iets minder ruw omgaan ;) .
Zoals je hierboven leest, gewoon gaan! Lay wist het niet helemaal zeker of hij wilde gaan, maar uiteindelijk na enige overtuiging toch maar gegaan, en 0 spijt van!
Je auto hoef je niet echt voor te bereiden, gewoon zorgen dat alles op orde is en je bandenspanning goed zit.
Als je op een warme dag gaat zou ik er wel voor zorgen dat je vloeistoffen allemaal op peil zijn en eventueel extra flesje olie meenemen.

Wat je kan doen, dat zou ik dan volgende keer doen, is wat beter inlezen/youtube kijken, op het circuit zodat je een beetje weet in je achterhoofd wat welke bocht doet. Alsnog wel oppassen natuurlijk, maar dan heb je wel beter een idee wat je te wachten staat en kan je relaxter te werk gaan.

@lay, Zit er nog enige regelmaat in wanneer jij bij BP je auto wast? Wil nog wel een keer een rondje mee :mrgreen: ;)
Gebruikersavatar
Hagar
Berichten: 354
Lid geworden op: 06 mei 2011, 19:02
Type auto: Golf VII GTI

Re: Napraten Ringrit 2013 (30 juni)

Bericht door Hagar »

Nailz schreef:Ik ben wel nog nooit op circuit geweest, dus hoe bereid ik me er het best op voor?
Logisch nadenkend, eerst je verzekering checken want in de meeste gevallen ben je bezig op eigen risico... Er van uit gaande dat je ook echt wilt racen... Je banden en remmen hebben het zwaar, dus die zouden niet op hun laatste benen moeten lopen (op straffe van een bezoek aan de grindbak cq vangrail).
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Napraten Ringrit 2013 (30 juni)

Bericht door wehoo »

Jahreskarte kaufen.... en veel rondjes draaien.

Afbeelding

http://www.nuerburgring.de/angebote/mot ... leife.html
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Lay
Berichten: 128
Lid geworden op: 22 apr 2011, 10:18
Type auto: Audi TT RS
Locatie: Amsterdam

Re: Napraten Ringrit 2013 (30 juni)

Bericht door Lay »

@lay, Zit er nog enige regelmaat in wanneer jij bij BP je auto wast? Wil nog wel een keer een rondje mee :mrgreen: ;)
@Ralphd

Ik denk dat ik vrijdag weer ga wassen. Moeten we voor het wassen ff een rondje doen, anders zit ie weer onder de vliegen :lol: Ik pb je me nummer wel
Gebruikersavatar
VroemTFSI
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 mei 2011, 10:19

Re: Napraten Ringrit 2013 (30 juni)

Bericht door VroemTFSI »

@Nailz: Je voorbereiden met Youtube of Playstation. Maar dan nóg is het oppassen. Veel bochten komen na een heuveltje en zijn onoverzichtelijk. Het allerbelangrijkste bij het rijden op een circuit is het moment van remmen en insturen.
Veel mensen remmen te laat en/of sturen te vroeg in. Te laat remmen betekent geen controle in de bocht. En te vroeg insturen betekent dat je bij het uitgaan van de bocht te ver naar buiten zit.
Kijk maar eens naar de filmpjes die bij Brunnchen zijn genomen. Bijna alle ongevallen daar zijn ontstaan door te vroeg insturen. Brunnchen is sowieso de plek van de meeste ongelukken.

En laat je niet opjagen, dat is ook een van de oorzaken van ongevallen. Laat ze maar voorbij. Een Suzuki Swift is op papier langzamer maar met iemand met baankennis achter het stuur rijdt een Nissan GTR helemaal zoek.
Ik ken de baan inmiddels vrij goed, maar ik werd weer verrast bij Adenauer Forst. Die chicane knijpt enorm en dan knal je zó op de kerbstones (ging overigens goed) Ook Brunnchen is oppassen zoals ik hierboven al schreef. Te vroeg op het gas en je wordt naar buiten gedreven, over de kerb en dan in het zand happen met alle gevolgen vandien.
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
Gebruikersavatar
Nailz
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 mar 2013, 15:01
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: Vlaams-Brabant (BEL)

Re: Napraten Ringrit 2013 (30 juni)

Bericht door Nailz »

Eerst ook beste enkele rondjes doen als passagier en observeren misschien?
Alvast bedankt voor de tips!
Afbeelding
Lay
Berichten: 128
Lid geworden op: 22 apr 2011, 10:18
Type auto: Audi TT RS
Locatie: Amsterdam

Re: Napraten Ringrit 2013 (30 juni)

Bericht door Lay »

Het valt allemaal wel mee hoor. Je hoeft niet meteen een ronde record neer te zetten :mrgreen: . Gewoon eerste ronde wat rustig aan rijden, bochten op tijd afremmen en lange stukken lekker planken. Het is echt te doen en ik ben zeker geen raceheld.
Koreaan
Berichten: 269
Lid geworden op: 16 jan 2012, 19:37
Locatie: Friesland

Re: Napraten Ringrit 2013 (30 juni)

Bericht door Koreaan »

30 km/h of edition 30 u zegt het maar!

Afbeelding
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: Napraten Ringrit 2013 (30 juni)

Bericht door bluetiger »

kan me niet heugen dat we ergens strak 30 hebben gereden :lol:
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Ralphd
Berichten: 326
Lid geworden op: 02 mei 2012, 13:07
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Napraten Ringrit 2013 (30 juni)

Bericht door Ralphd »

bluetiger schreef:kan me niet heugen dat we ergens strak 30 hebben gereden :lol:
Dat kan ik alleen maar be-amen :lol:
Gebruikersavatar
Da Master
Berichten: 201
Lid geworden op: 14 apr 2012, 22:01
Type auto: Golf 5 GTI

Re: Napraten Ringrit 2013 (30 juni)

Bericht door Da Master »

Ralphd schreef:
bluetiger schreef:kan me niet heugen dat we ergens strak 30 hebben gereden :lol:
Dat kan ik alleen maar be-amen :lol:
dat is toch ook de minimum snelheid :lol:
Koreaan
Berichten: 269
Lid geworden op: 16 jan 2012, 19:37
Locatie: Friesland

Re: Napraten Ringrit 2013 (30 juni)

Bericht door Koreaan »

Nou vooruit nog eentje dan!

PS allen dank voor je positieve reacties op de foto's

Afbeelding
Gebruikersavatar
Robbiepower
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jan 2012, 16:35
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Utrecht

Re: Napraten Ringrit 2013 (30 juni)

Bericht door Robbiepower »

Zelf wil ik ook gaan naar de Ring, niemand last van technische problemen? Wij hadden onlangs in de werkplaats een auto (geen VW/Audi) die ook op de Ring was geweest. Meneer had hierna een tikkend geluid uit de motor. Nadat we diagnose gesteld hadden aan de auto bleek door de lange doordraaiers de olie naar een kant was geslingerd en zo de oliepomp alleen lucht aanzoog. Het geluid kwam van de drijfstanglagers die zijn toen ook vervangen. Heeft de V GTI een speciaal carter zodat dit niet mogelijk is of is er iemand die mij hier meer over kan vertellen?
Golf 5 GTI
JD Stage 1 250 pk
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Napraten Ringrit 2013 (30 juni)

Bericht door bzb »

na iets van 70 rondes in 3 auto's heb ik nog nooit een technisch mankement meegemaakt kwa olie of iets, alleen een keer de remblokken opgekregen tijdens een ronde, meeste auto's worden juist getest op dit circuit voordat ze de markt opkomen, dus zou niet zo erg moeten zijn kwa rondslingeren van de olie, wellicht olie peil te laag?
Gebruikersavatar
Robbiepower
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jan 2012, 16:35
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Utrecht

Re: Napraten Ringrit 2013 (30 juni)

Bericht door Robbiepower »

De sportwagens worden hier inderdaad getest maar "normale" auto's toch niet? Zo kom je er toch nooit achter hoe zo'n auto zich technisch gedraagt?
Golf 5 GTI
JD Stage 1 250 pk
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Napraten Ringrit 2013 (30 juni)

Bericht door wehoo »

Robbiepower schreef:Zelf wil ik ook gaan naar de Ring, niemand last van technische problemen? Wij hadden onlangs in de werkplaats een auto (geen VW/Audi) die ook op de Ring was geweest. Meneer had hierna een tikkend geluid uit de motor. Nadat we diagnose gesteld hadden aan de auto bleek door de lange doordraaiers de olie naar een kant was geslingerd en zo de oliepomp alleen lucht aanzoog. Het geluid kwam van de drijfstanglagers die zijn toen ook vervangen. Heeft de V GTI een speciaal carter zodat dit niet mogelijk is of is er iemand die mij hier meer over kan vertellen?
Nogal sterk, omdat de olie onder hoge druk circuleert.
Ben wel benieuwd welke merk en type auto dit was.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Quantor
Berichten: 67
Lid geworden op: 30 nov 2011, 19:18
Type auto: Golf Mk6 GTI
Locatie: Eindhoven

Re: Napraten Ringrit 2013 (30 juni)

Bericht door Quantor »

Koreaan schreef:Nou vooruit nog eentje dan!

PS allen dank voor je positieve reacties op de foto's

Afbeelding
Leuke foto! Van degene in het midden :)

Heb hier nog niet gereageerd, weet eigenlijk niet waarom, maar het was wel een mooie dag! Volgende keer wel even kijken hoe we de route beter kunnen volgen :)
Koreaan
Berichten: 269
Lid geworden op: 16 jan 2012, 19:37
Locatie: Friesland

Re: Napraten Ringrit 2013 (30 juni)

Bericht door Koreaan »

Quantor schreef:
Koreaan schreef:Nou vooruit nog eentje dan!

PS allen dank voor je positieve reacties op de foto's

Afbeelding
Leuke foto! Van degene in het midden :)

Heb hier nog niet gereageerd, weet eigenlijk niet waarom, maar het was wel een mooie dag! Volgende keer wel even kijken hoe we de route beter kunnen volgen :)
Geloof inderdaad dat Belgie niet op de route stond haha.
Gebruikersavatar
Meik
Berichten: 423
Lid geworden op: 14 aug 2012, 11:23
Type auto: Golf MK6 GTI DSG
Locatie: Zuid Holland

Re: Napraten Ringrit 2013 (30 juni)

Bericht door Meik »

Zelf ben ik van plan om nogmaals de route te gaan rijden.

Ik heb daarom de route van Wehoo zo goed mogelijke omgezet naar google maps (met de hand om fouten te voorkomen)

Het is geheel op eigen risico maar bij deze:

http://goo.gl/maps/Pjx5o
Groet,
Meik

Golf MK6 GTI DSG 2.0 TSI 297 PK
Golf MK3/4 Cabrio 1.9 TDI 110 PK
Ralphd
Berichten: 326
Lid geworden op: 02 mei 2012, 13:07
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Napraten Ringrit 2013 (30 juni)

Bericht door Ralphd »

Meik schreef:Zelf ben ik van plan om nogmaals de route te gaan rijden.

Ik heb daarom de route van Wehoo zo goed mogelijke omgezet naar google maps (met de hand om fouten te voorkomen)

Het is geheel op eigen risico maar bij deze:

http://goo.gl/maps/Pjx5o
Meik, dat is wel een goed idee! Lijkt me ook idd erg leuk de route nogmaals te rijden zelf.
Hoe ga je die route dan volgen? Print je m uit of zet je hem op je tomtom/RNS? Misschien stom van me, maar ik heb daar niet zoveel verstand van helaas :oops:
Gebruikersavatar
Meik
Berichten: 423
Lid geworden op: 14 aug 2012, 11:23
Type auto: Golf MK6 GTI DSG
Locatie: Zuid Holland

Re: Napraten Ringrit 2013 (30 juni)

Bericht door Meik »

Ik moet nog even kijken hoe ik het ga doen.

Zo maar inlezen op de RNS gaat helaas niet.

Het word dus nog even hobbyen
Groet,
Meik

Golf MK6 GTI DSG 2.0 TSI 297 PK
Golf MK3/4 Cabrio 1.9 TDI 110 PK
Plaats reactie

Terug naar “Golf GTI Forum Meetings”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 125 gasten