Beveiliging GTI

Forum voor projecten van leden. Hier kunnen leden die hun aanpassingen aan hun auto maken ze tonen. Uiteraard kan je er ook voor kiezen om je aanpassingen gewoon in je voorsteltopic bij te houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
theo
Global Moderator
Berichten: 920
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Locatie: Gelderland

Beveiliging GTI

Bericht door theo »

Gezien de diefstallen de laatste tijd is het beveiligen van de OBD ingang niet echt effectief meer. Achter het tellerhuis wordt de kraak gepleegd. Nu moet dat telerhuis wel los en daar zit volgens mij (beveiligings)winst. Volledig los van de rest van de auto (Canbus) kan daar een microswitch geplaatst worden die een aparte mini panieksirene aanstuurt. Sirene ook achter het tellerhuis en het horen vergaat je bij het loshalen van het tellerhuis.
Voeding kan rechtstreeks via de autoaccu of losse accu/batterij. Ook in-uitschakelen met losse AB is goed mogelijk incl. statusled. Ik heb al een testopstelling gemaakt, niet echt ingewikkeld en niet echt duur.

Wat vinden jullie van dit idee?
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: Beveiliging GTI

Bericht door bluetiger »

Zoiets had ik ook in gedachten. Maar dan een compleet losstaand alarmsysteem. Niet aangesloten op de CAN maar met een losse remote. Uiteindelijk ben ik toch voor een versnellingsbakslot gegaan.

Ook heb ik een simpele, goedkope GPS tracker ingebouwd. Maar dat heeft waarschijnlijk vrij weinig zin.
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Beveiliging GTI

Bericht door MkVI Nmgn »

Wil je mijn mening weten van je idee ?
Een sirene schrikt niet af.
Het is een kwestie van een minute en zijn ze weg,
En het is leuk om iets te maken met een afstandsbediening maar ook daar gaat de batterij van leeg en krijg je de auto zelf ook niet meer mee.

Ps: zet dit soort dingen niet online want dan helpt het sowieso al niet meer bij jou auto.
Als je dan je auto willen hebben komen ze bij je naar binnen.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Beveiliging GTI

Bericht door NICO! »

Het afgeschermde projecten gedeelte is juist, op jullie verzoek, gemaakt om dit soort zaken wel te bespreken.

Klinkt als een goed idee.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Beveiliging GTI

Bericht door staffpride »

Sirene achter de teller?

Dus sirene er uit rukken, starten en weg.

Dit type sirene heeft doorgaans geen backup batterij, dus accu los en het is ook over.
Ff kijken waarom hij nou afging bij het verwijderen tellerunit en klaar alweer.

In mijn opinie zou je er beter voor kunnen zorgen dat ie niet start.

Leuk bedacht hoor, maar of het werkt tegen het stelen betwijfel ik.
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
theo
Global Moderator
Berichten: 920
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Locatie: Gelderland

Re: Beveiliging GTI

Bericht door theo »

Als je nietsvermoedend het tellerhuis losmaakt en er begint direct een alarm te gillen dan ben je niet zo relaxed meer denk ik. Is een andere situatie dan vanaf je toetsenbord allerlei escapes te bedenken.

Maar goed, niets doen en een goede verzekering is ook een optie natuurlijk :)
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Beveiliging GTI

Bericht door MkVI Nmgn »

Theo je weet echt niet waar je het over heb...
Tot tweemaal toe hebben ze geprobeerd mijn auto mee te nemen.
En ik woonde toen 10 hoog denk je dat een inbreker zich druk maakt om een alarmpje ?
Voor twee weken geleden hebben ze daar 3 auto's gestolen in 1 nacht en niemand van de 200 man die iets gezien had. Dus zoals Staffpride al zei gewoon zorgen dat je auto niet start en een Bearlock dan is die hufter proef want ze hebben niet meer aan mijn auto gezeten. Omdat ze te veel moeite moeten doen, dan pakken ze wel een auto waarbij ze denken dat die makkelijker mee tenemen is.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Plaats reactie

Terug naar “Projecten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 123 gasten