[Golf 5] Anti-carjacking ontgrendeling

De titel spreekt voor zich, plaats hier alles over VAG-COM.
Plaats reactie
SteveO
Berichten: 139
Lid geworden op: 28 mei 2013, 00:07
Type auto: Golf 5 TDI GT Sport

[Golf 5] Anti-carjacking ontgrendeling

Bericht door SteveO »

Beste leden,

Vanavond even stukje rondgereden in de Golf 6 van een vriend van me. Wat mij opviel, is dat als ik als bijrijder de deur opendoe (met anti-carjacking actief) de deur meteen van slot gaat en opengaat, en de rest van de deuren ook van het slot gaan. Vervolgens zullen ze bij wegrijden weer automatisch vergrendelen.

Echter is het bij mijn eigen Golf 5 dat er 2x aan de hendel getrokken moet worden om het slot te ontgrendelen, en dit geldt voor elke deur apart (tenzij je de ontgrendel knop in de bestuurdersportier gebruikt of de sleutel uit het contact trekt).

Is het mogelijk om bij mijn Golf 5 een aanpassing in VAGCOM door te voeren dat er in mijn auto ook maar 1x aan de deurhendel getrokken hoeft te worden om direct de deuren te openen met de anti-carjacking actief? Meende dat er ook een instelling was in het Comfort menu van de MFA+, maar dat menu heb ik niet.
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: [Golf 5] Anti-carjacking ontgrendeling

Bericht door Golf88 »

Hier ben ik ook wel erg benieuwd naar. Heb er zelf niet zo'n problemen mee, maar iedere keer als ik mijn vriendin weer aan dat hendeltje zie trekken... :roll:
SteveO
Berichten: 139
Lid geworden op: 28 mei 2013, 00:07
Type auto: Golf 5 TDI GT Sport

Re: [Golf 5] Anti-carjacking ontgrendeling

Bericht door SteveO »

Na wat zoekwerk op het internet en andere fora's vermoed ik dat de slot mechanismen bij de Golf 6 anders zijn gebouwd, en de Golf 5 icm anti-carjacking alleen de '2 keer aan de hendel trekken'-methode hanteert. In VCDS zou je dan niks kunnen doen omdat een softwarematige wijziging niet voldoende zal zijn.

Nogmaals, dit is een vermoeden. Mocht ik ernaast zitten, hoor ik dit natuurlijk graag.
PatrickR
Berichten: 308
Lid geworden op: 01 nov 2012, 14:38
Contacteer:

Re: [Golf 5] Anti-carjacking ontgrendeling

Bericht door PatrickR »

Nee kan gewoon met de Golf 5, de deuren gaan dan van het slot bij het uit het contact nemen van de sleutel
PSR-Performance
Volkswagen Golf V R32 DSG - Seat Leon Cupra AWD Build!
Gebruikersavatar
Meik
Berichten: 423
Lid geworden op: 14 aug 2012, 11:23
Type auto: Golf MK6 GTI DSG
Locatie: Zuid Holland

Re: [Golf 5] Anti-carjacking ontgrendeling

Bericht door Meik »

Dat klopt, echter kan je bij de Golf 6 altijd je deur van binnen openmaken door 1 keer aan de hendel te trekken.

Zit je sleutel dus bij de golf 5 in het contact is het 2x trekken is de sleutel uit het contact 1x trekken. Bij de Golf 6 is het dus altijd 1x trekken
Groet,
Meik

Golf MK6 GTI DSG 2.0 TSI 297 PK
Golf MK3/4 Cabrio 1.9 TDI 110 PK
PatrickR
Berichten: 308
Lid geworden op: 01 nov 2012, 14:38
Contacteer:

Re: [Golf 5] Anti-carjacking ontgrendeling

Bericht door PatrickR »

Hmm bij mn Leon (MK5 platform dus) is t ook 1x trekken...
PSR-Performance
Volkswagen Golf V R32 DSG - Seat Leon Cupra AWD Build!
Gebruikersavatar
adjego
Berichten: 236
Lid geworden op: 14 jun 2011, 20:20

Re: [Golf 5] Anti-carjacking ontgrendeling

Bericht door adjego »

Dit zit hem in de deurmodules. Dit is een mechanische beperking. Dit is niet dmv vag-com op te lossen.
Vag-Com -> Eindhoven
Plaats reactie

Terug naar “VAG-COM”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten