Gestolen auto gekocht

Is je auto gestolen of iemand anders z'n auto? Post het hier.
Topic-titel moet kenteken, merk, type en kleur bevatten.
Tekst zelf moet omgeving en kenmerken van de auto vermelden.
Mehmetgul
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:30
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Mehmetgul »

De auto was gekloond en de autopapieren de gegevens die erop stonden waren van de gekloonde auto die hadden ze op de een of andere manier nagemaakt
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Golf88 »

wehoo schreef:
Chrizu schreef:Huh? Dus jij hebt een auto over kunnen schrijven welk als gestolen op stond gegeven in het register? Impossible.
Dit is mogelijk. Er wordt niet gecheckt bij de Post/RDW-balie op echtheid. Als je de juiste (al dan niet vervalste) papieren bij je hebt, wordt de auto overgeschreven naar de nieuwe eigenaar. Alleen de nieuwe eigenaar dient zich te identificeren en moet inwoner van Nederland zijn. Op het vrijwaringsbewijs staat per overschrijfdatum de nieuwe eigenaar.
Hij schrijft toch ook niet de gestolen auto over? Auto A wordt gestolen. Van auto B worden de kentekenpapieren op de een of andere manier gekopieerd/gekloond. Auto kan nu dus als auto B "door het leven". Als je bij het postkantoor/bruna komt zien ze toch alleen dat je de eerlijke auto B komt overschrijven? Die gaan echt niet met je mee naar je auto toe om te kijken of het chassisnummer matcht.
Maikie
Berichten: 81
Lid geworden op: 06 feb 2012, 21:15
Type auto: Golf 6 2.0TDI GTD

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Maikie »

Die persoon die de echte auto bezit heeft deze dan toch ook niet meer op zijn naam staan?

En hoe kom je aan desmijndijk? Dan heb je toch zijn adres?
Chrizu
Berichten: 49
Lid geworden op: 02 feb 2013, 09:53
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Chrizu »

De gekloonde auto heeft dus niet dezelfde kenteken?

Als je gekloonde auto een identieke kenteken heeft en het kenteken zelfs als gestolen geregistreerd staat dan komt deze toch naar boven met een melding tijdens overschrijven?
Golf 6 GTI Pearl White - JD Chip 298.6pk, 418.7nm, Carbonio, 1ste Cat verwijderd.
Gebruikersavatar
theo
Global Moderator
Berichten: 920
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Locatie: Gelderland

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door theo »

http://www.nu.nl/economie/2044570/klone ... nemen.html

Opgepast: auto’s klonen is het nieuwe omkatten
Gepost op 19-07-2009 om 15:06 door RubenBaeten - 20 Reacties »
AutodiefWeten we nog wat dat is, omkatten? Soms kopen louche figuren een autowrak en stelen ze vervolgens een soortgelijke auto op straat. De rijdende auto wordt dan voorzien van de chassisnummers van het wrak, even opnieuw keuren en voila, een ogenschijnlijk legale auto die je weer kunt doorverkopen. Dit wordt echter steeds moeilijker omdat veel wrakken tegenwoordig onder toezicht gesloopt worden. Daarom heeft het criminele circuit nu iets nieuws bedacht: klonen.

Hierbij wordt er bij een gestolen auto een vergelijkbaar, rijdend exemplaar gezocht dat ergens te koop staat. Met deze auto wordt een proefrit gemaakt, waarbij de kilometerstand en het chassisnummer worden genoteerd en de onderhoudsboekjes worden meegenomen. Vervolgens wordt de gestolen auto vakkundig voorzien van diezelfde kilometerstand en chassisnummer en worden de kentekenbewijzen en -platen nagemaakt.

De gekloonde auto wordt voor een behoorlijk lage prijs doorverkocht en zonder problemen op naam gezet van de koper. Alles koek en ei, totdat de eigenaar van het origineel na enige tijd een brief van de Belastingdienst ontvangt waarin staat dat hij wegens verkoop een deel van zijn betaalde motorrijtuigenbelasting terugkrijgt. Terwijl zijn auto natuurlijk nog gewoon netjes op zijn oprit staat. Kiekeboe, je bent zojuist gekloond.

Nu begint de ellende voor de koper van de kloon. Hij heeft de auto van een particulier gekocht en heeft daarmee weinig tot geen rechtsbescherming. Bovendien had hij met die particulier ergens op een parkeerplaats afgesproken en neemt de man zijn telefoon nu niet meer op. Hij moet de auto dus inleveren en krijgt zijn geld niet terug. Sterker nog, als hij pech heeft moet hij nog eens extra betalen, indien de verzekering de schadevergoeding terugeist die ze hebben uitbetaald aan de eigenaar van de gestolen auto.

Dit is de afgelopen twaalf maanden 426 keer gebeurd in Nederland. De eerste gevallen van klonen werden in 2007 ontdekt, toen er vijftig zaken aan het licht kwamen; het begint dus gevaarlijk veel op een trend te lijken. Vooral jonge Duitse auto’s vallen ten prooi aan dit vervelende spelletje. Voorlopig weet men nog niet hoe het aangepakt moet worden, maar aan het eind van het jaar hebben de RDW, de politie en de verzekeraars wel ergens een keer tijd om rond te tafel te gaan zitten.

Kijk voorlopig dus goed uit als je nog eens naar een tweedehands Golfje op zoek gaat: koop geen bizar goedkope auto’s en spreek niet op neutrale plekken af.
ultrAslan
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jul 2013, 12:06
Type auto: Golf V

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door ultrAslan »

Bro, ik heb precies het zelfde meegemaakt wat jij nu meemaakt..

Was 2 jaar geleden.. Golf V gekocht.. 3 deurs grijs.. voor een prijs van 8900..

Dezelfde avond kwam ik erachter dat het om een gekloond auto ging.

Oplichters niet kunnen vinden, wel zelf de auto naar het bureau gebracht etc..

en 2 maanden kort erop gezeten..

Uiteindelijk gratis terug gekregen van mijn eigen verzekering, want HEEL toevallig was de auto bij de dezelfde verzekering verzekerd dus het was een gift van de verzekering richting mij en had dus als nog onwijs veel geluk.

Rij er nog steeds mee en ben zelfs met de auto naar Turkije gegaan en geen enkel probleem gehad, alleen aangehouden in Duitsland want daar stond de ''originele'' kenteken als gestolen opgegeven maar na een belletje richting Nederland was alles weer in orde.

Maar als ik je kan helpen hoor ik t graag.

Ik had de auto trouwens voor ''zijn'' huis gekocht wat niet zijn huis bleek..

Incident vond in Nijmegen plaats..
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door yal »

ultrAslan schreef:Bro, ik heb precies het zelfde meegemaakt wat jij nu meemaakt..

Was 2 jaar geleden.. Golf V gekocht.. 3 deurs grijs.. voor een prijs van 8900..

Dezelfde avond kwam ik erachter dat het om een gekloond auto ging.

Oplichters niet kunnen vinden, wel zelf de auto naar het bureau gebracht etc..

en 2 maanden kort erop gezeten..

Uiteindelijk gratis terug gekregen van mijn eigen verzekering, want HEEL toevallig was de auto bij de dezelfde verzekering verzekerd dus het was een gift van de verzekering richting mij en had dus als nog onwijs veel geluk.

Rij er nog steeds mee en ben zelfs met de auto naar Turkije gegaan en geen enkel probleem gehad, alleen aangehouden in Duitsland want daar stond de ''originele'' kenteken als gestolen opgegeven maar na een belletje richting Nederland was alles weer in orde.

Maar als ik je kan helpen hoor ik t graag.

Ik had de auto trouwens voor ''zijn'' huis gekocht wat niet zijn huis bleek..

Incident vond in Nijmegen plaats..
Da's nog eens geluk bij een ongeluk!
Hoop dat het voor de topicstarter ook uiteindelijk meevalt.

Groet Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
ultrAslan
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jul 2013, 12:06
Type auto: Golf V

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door ultrAslan »

Chrizu schreef:
Mehmetgul schreef:Ik heb cash betaalt en van de oplichter heb ik niks alleen een telefoonnummer dat het niet meer doet.

De politie is ermee bezig de auto was al een keer gestolen en is toen gevonden en weer aan de eigenaar gegeven en is toen weer gestolen en toen heb ik hem gekocht.
Huh? Dus jij hebt een auto over kunnen schrijven welk als gestolen op stond gegeven in het register? Impossible.

Sorry dat ik het zeg maar je verhaal matched niet.

En ook nog is met 18k cash op zak naar een buitenplek gegaan naar een onbekende om een auto te kopen?

Waarom geloof ik hier helemaal niets meer van?
Nee maat hij heeft een auto gekocht met een juiste kenteken die ergens in Nederland nog rond rijdt.. (Niet de originele kenteken)

Als hij daar met originele kenteken over zou schrijven was dat zo opgemerkt.

Systeem wat ze hanteren is vat dicht.

Je rijdt gewoon in een auto wat op papier helemaal clean is.

Bij mij klopte zelfs de chasis nr alleen toen de neef van me vrouw de achtebank eraf haalde kwam hij erachter dat er iets niet klopte..

Ik ben bang voor mehmetgul dat de eigenaar de auto terug zal krijgen..
ultrAslan
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jul 2013, 12:06
Type auto: Golf V

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door ultrAslan »

yal schreef:
ultrAslan schreef:Bro, ik heb precies het zelfde meegemaakt wat jij nu meemaakt..

Was 2 jaar geleden.. Golf V gekocht.. 3 deurs grijs.. voor een prijs van 8900..

Dezelfde avond kwam ik erachter dat het om een gekloond auto ging.

Oplichters niet kunnen vinden, wel zelf de auto naar het bureau gebracht etc..

en 2 maanden kort erop gezeten..

Uiteindelijk gratis terug gekregen van mijn eigen verzekering, want HEEL toevallig was de auto bij de dezelfde verzekering verzekerd dus het was een gift van de verzekering richting mij en had dus als nog onwijs veel geluk.

Rij er nog steeds mee en ben zelfs met de auto naar Turkije gegaan en geen enkel probleem gehad, alleen aangehouden in Duitsland want daar stond de ''originele'' kenteken als gestolen opgegeven maar na een belletje richting Nederland was alles weer in orde.

Maar als ik je kan helpen hoor ik t graag.

Ik had de auto trouwens voor ''zijn'' huis gekocht wat niet zijn huis bleek..

Incident vond in Nijmegen plaats..
Da's nog eens geluk bij een ongeluk!
Hoop dat het voor de topicstarter ook uiteindelijk meevalt.

Groet Yal
Zeker maar ik had ook 2 weken na aankoop weer een advertentie gezien wat me nu WEL opviel..

Me neef laten bellen afspraken gemaakt..

1,6 km van de plaats waar ik me auto had gekocht, vervolgens met 4 jongens gegaan.. IK liet me zelf afzetten bij de mac in de buurt. Voor het geval dat ze me zouden herkennen..

Vervolgens hebben ze gekeken naar de auto en ze vonden niks verdachts aan de auto, maar terugreis richting huis waren we aan het praten en vervolgens vroeg een maat die aan het rijden was van hoe zagen de autopapieren eruit..

Ik zei koffie eroverheen gemorst, dit was ook bij hen het geval en toen ging t belletje rinkelen.

Politie direct ingelicht dat dit waarschijnlijk de zelfde bende zou zijn, maar ze gaven mij de tip dat ik niet te veel hier aan moest kloten en dat ik misschien wel een onderzoek in de weg kon staan.

Als ik me auto niet terug had gekregen dan had ik nog een lang verhaal met de politie denk ik, maar omdat het goedgekomen is heb ik maar niks hierover gezegd.

Maar ik ben bang dat mehmet gul de auto niet meer zal zien omdat het heel kort afspeelt, die auto is nog geen maand gestoeln geweest en na een maand betaald de verzekering pas uit..

Bij mij zou dit ook het geval zijn maar toen ik voor t eerst naar het bureau was geweest werd ik weggestuurd met het verhaal van niks aan de hand en er werd me ook nog is gezegd dat ik niet te vertrouwen was door een mevrouw (politie).

Kon haar op dat moment wel wurgen maar achteraf heeft dit in mijn voordeel gewerkt, omdat het proces daardoor wat langer heeft geduurd dan 1 maand..

Anders had ik nog binnen die maand de auto ingeleverd en de ''echte'' eigenaar had hem dan waarschijnlijk terug gekregen.
Laatst gewijzigd door ultrAslan op 01 aug 2013, 00:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik kom zelf uit Nijmegen en hier worden idd heel veel gestolen/gekloond spul aangeboden daarom koop ik geen auto's meer particulier.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Mehmetgul
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:30
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Mehmetgul »

Ultraslan wat was zijn nationaliteit van die gozer waar jij de auto van kocht
Gengar
Berichten: 1322
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:25
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Gengar »

Hey Mehmetgul, weet jij als iet meer van de politie en verzekering?
Mehmetgul
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:30
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Mehmetgul »

De verzekering kan niks doen ik heb me rechtsbijstand ingeschakeld maar die kunnen ook niet veel doen ze proberen met de politie in contact te komen maar krijgen niks te horen en ze proberen de oplichter te achter halen via marktplaats.

En de politie die heb ik al een paar keer gebeld maar die zeggen of we bellen je terug of we zijn bezig met de zaak ik heb tot nu toe nog helemaal niks van ze gehoord ik weet niet eens waar de auto staat.

Dus ik weet helemaal niks en dat vind ik wel raar.
StefR32
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 aug 2013, 20:15
Type auto: Golf 5 R32
Locatie: Den Haag

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door StefR32 »

Hoi,

Ik was een maandje of 2 geleden ook wezen kijken bij Golf 6 GTD voor 18.000,-. Dit was in Gorinchem. Ook afgesproken op een groot parkeerterrein bij een flat. Verkoper kwam zogenaamd net van zijn werk. Bij mij klopte het chasisnr met het kentekenbewijs alles. Alleen vond ik de kleur van de kentekenplaten een iets andere tint dan normaal. En het kentekenbewijs voelde als ander papier aan. Het kentekenbewijs heeft ook kenmerken op het papier zitten. En dat was bij deze auto niet in orde. Hoe zagen de kentekendelen van de GTI eruit (met name het papier zelf)? Ik heb de auto laten staan en de verkoper ging al gelijk met 2000,- in prijs omlaag. Dat was voor mij al gelijk het punt dat ik inzag dat het geen zuivere koffie was.

Sterkte ieder geval..
Mehmetgul
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:30
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Mehmetgul »

Hoi stef32,

Ik heb een vraag aan jou wat was zijn nationaliteit en de kentekenplaten hadden die een doorzichtige stempel met NL erin gegraveerd die van mij hadden dat namelijk niet.
En hoe zag de verkoper eruit.

De auto papieren waren mij niet op gevallen maar toen ik met de auto naar de RDW ging werd al snel duidelijk dat de papieren vals waren, de gene die mij auto ging keuren zei tegen mij dit papier is van andere materiaal.
Mehmetgul
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:30
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Mehmetgul »

En waar stond de auto te koop, welke site en stond er op de advertentie de zelfde plaats als gorinchem
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Frits@Vrolijk »

De shit man wil niet lullig doen maar was hier zelf ook bang voor .Weet het daar heb jij niks aan maar heb mede daarom mijn auto bij een Dealer gekocht .

Dit is echt mega shit voor je maar ben je ook niet een beetje makkelijk geweest .

Dit soort auto.s worden vaak gestolen dus er moet al gelijk een lampje gaan branden als er een manke kneus zo vaag doet .

En een aankoop keuring voor een sportwagen zonder garantie is nooit weg gegooid geld en hadden ze er misschien achter gekomen dat het een pikker was .

Kan nog wel meer argumenten verzinnen maar heeft geen zin .


Uit de grond van mijn hart vind het super rot voor je kerel .Hoop dat ze die gast vinden en dat je nog iets terug ziet van je auto of geld .








Sterkte met alles

Mvg Frits
Mvg Frits
tommy
Berichten: 506
Lid geworden op: 07 aug 2013, 13:14
Type auto: 7 gti dsg
Locatie: belgium

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door tommy »

da geld zie je nooit meer terug ook al is het hard de verzekering zal niks betalen
en de eigenaar van de gestolen wagen krijgt auto terug einde verhaal spijtig voor diegene die opgelicht is
ik wens je veel geluk en hoop dat die verkoper gepakt wordt gr t
mk7 gti 325 pk 525nm
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Frits@Vrolijk »

Zou van de koper wel eens willen weten hoe het er voorstaat nu

Hallo contact :o
Mvg Frits
StefR32
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 aug 2013, 20:15
Type auto: Golf 5 R32
Locatie: Den Haag

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door StefR32 »

Hoi Mehmet,

Het was een marrokaanse jongen van rond de 30 jaar. Was een wat dikkere jongen die allemaal gladde praatjes had. Had overal een antwoord op klaar, maar sprak zichzelf steeds tegen. Rede van de verkoop was bijv dat hij te weinig reed. Vervolgens na 5 min praten zei hij dat hij per week 1000 km rijd. Voor mij klopte alles dan al niet. Hij stond op marktplaats geadverteerd in de stad Gorichem. Maar daar kwamen de jongens niet vandaan. Want na wat makkelijke vraagjes over de buurt wist hij er geen antwoord op. Dus was het voor mij ook al duidelijk dat hij niet uit de buurt kwam.

Na het afhandelen en de auto hebben betaald, waar ging hij vervolgens heen? Werd hij opgehaald? En ook paar keer gesmst of geappt?

Groetjes Stef
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Frits@Vrolijk »

Blijft een vaag verhaal allemaal
Mvg Frits
Gengar
Berichten: 1322
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:25
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Gengar »

Mehmetgul kan ook zelf detective spelen. Bijv. alle advertentie op marktplaats nagaan. Er is altijd een kans dat je de dief te pakken hebt.
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Frits@Vrolijk »

Eerst maar eens horen hoe het er voorstaat nu
Mvg Frits
Gengar
Berichten: 1322
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:25
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Gengar »

Frits@Vrolijk schreef:Eerst maar eens horen hoe het er voorstaat nu
Dat is waar.
Mehmetgul
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:30
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Mehmetgul »

Hoe het ervoor staat, nog helemaal niks gehoord van de politie als ik bel krijg ik ook geen antwoorden op mijn vragen.

En er wordt steeds gezegd we bellen je terug.
Plaats reactie

Terug naar “Gestolen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten