Gestolen auto gekocht

Is je auto gestolen of iemand anders z'n auto? Post het hier.
Topic-titel moet kenteken, merk, type en kleur bevatten.
Tekst zelf moet omgeving en kenmerken van de auto vermelden.
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Frits@Vrolijk »

fff up wil toch wel weten hoe dit afloopt
Mvg Frits
Citak
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 sep 2013, 10:19
Type auto: Polo 6r

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Citak »

Beste mehmet. Kan je mijn een prive bericht
Sturen ?
Ik heb ook in roosendaal een gestolen auto gekocht.
Een polo bluemotion.
Eind januari gekocht.
Heb een boete gekregen van eind augustus in omgeving denhaag waar ik zeker niet was.heb fotos laten opvragen. Bleek hetzelde auto te zijn met hetzelfde kenteken. Alleen de mijne heeft een trekhaak. En foto niet ! En pas afgelopen woensdag(18-09-2013) erachter
Gekomen dat de chasiienummer van de auto niet overeen kwam
Met de auto.
Bij het aankoop nog gecontroleerd maar daarna nooit meer.
Waarschijnlijk omgewisselt.vrijdag aangifte gedaan.
Het rare is dat het precies hetzelfde verhaal als mehmet is. !
Alleen ik ben een bedrag van €9000 kwijt . (HOOP VAN NIET )
Het kenteken dat nog rond rijdt is
66-PHJ-2 zwarte polo bluemotion
Welke stappen moet ik volgen ???
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Frits@Vrolijk »

Hoe kan jij een boete krijgen als je een pikker hebt gekocht


De eerlijke auto met het zelfde kenteken staat niet op jou naam toch of mis ik wat hier
Mvg Frits
Citak
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 sep 2013, 10:19
Type auto: Polo 6r

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Citak »

Ik heb auto papieren van een andere chasienummer
Met kenteken die klopt. Als je bij rdw de kenteken intikt krijg je mijn
Gegevens. Mijn papiere kloppen. Alleen de auto en papier komt niet overeen
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Frits@Vrolijk »

Duidelijk maar en weet achteraf makkelijk kletsen heb je de boel niet beter onderzocht .


Of een ANWB keuring of er even een dealer naar laten kijken aankoop keuring kost ook de wereld niet


Sterke hoop dat dit soort ratten snel gepakt worden
Mvg Frits
Gengar
Berichten: 1322
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:25
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Gengar »

Yo Mehmetgul, nog wat nieuws gehoord van de politie en verzekering :?:
Gebruikersavatar
PeterBig
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 sep 2013, 09:53
Type auto: Gti MK7

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door PeterBig »

Luister collega's.

als je meer dan € 1000,00 uitgeeft bij een particulier, dan ga je toch gewoon over tot een aankoopkeuring. dan ben je er wel zeker van dat alles klopt en heb je iets om op terug te vallen.

blauwe ogen, buitenlands uiterlijk? dat werkt toch al jaren niet meer in Nederland. :roll:

gr,

Peter
Afbeelding
Mehmetgul
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:30
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Mehmetgul »

Ik heb nog helemaal niks gehoord wel een paar keer gebeld met de politie maar steeds het zelfde we bellen je terug

Heb inmiddels wel nog twee andere heren gesproken die ook door deze meneer zijn opgelicht dus misschien dat de politie nu meer informatie heeft over de oplichter
Gengar
Berichten: 1322
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:25
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Gengar »

Hey Mehmetgul,

Nog iets gehoord van de politie en/ of verzekering?
saidsaid
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2013, 15:16
Type auto: golf

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door saidsaid »

Geachte;ik heb op 22oktober(2013) een golf6 gdt zwart met het kenteken 81-zks-2 gekocht in ijmuiden
op de grahamstraat te (IJmuiden)op 10november (2013) stond de politie bij mij voor de deur en ze verdelden mij dat de golf was gestolen en de kenteken niet op die de golf hoorde,ik heb de auto afgegeven en ben de volgende ochtend naar het politiebureau geweest om aangifte te doen een maal op politiebureau aangekomen zeiden ze dat ik geen aangifte kan doen en dat die persoon die de auto bij mij heeft opgehaad er niet was pas na 3dagen is die er weer,ik heb daar opgewacht en die nam contact met mij op en zij dat het aangifte doen niet nodig was, en dat ze er achter zijn gekomen dat de golf is gestolen in amsterdam en de kenteken nog rondrijd in schoonhoven,dus de kentekenbewijs is verschijnlijk vervalst,de echte eigenaar van de vw golf heeft aangifte gedaan op 1oktober(2013)Dus is mijn vraag aan julie die dit soortgelijke probleem heeft mee gemaakt wat gaat er nu gebeuren ben ik alles kwijt of niet het gaat voornamelijk om een bedrag van 11600euro wat ik er voor heb betaald,
het beeld van de verkoper was een getinte man van rondt 25a34jaar oud een geschoren baardje en had een trainingspak aan (blauw)met sportschoenen er onder.droeg een zwarte tasje met daar in een ipad waar hij de kenteken na trok voor mij voor de a.p.k de man sprak nederlands toen ik hem vroeg of hij een marokkaan antworde hij nee ben een algerijn.ik hoop dat er iemand is die me hier wat over kan informeren.mvg s
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door FGT »

Daar gaan we weer. Voor bijna 12k koop je geen Golf 6GTD!!!! Doen jullie geen research oid wat de marktwaarde is?
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Gengar
Berichten: 1322
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:25
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Gengar »

FGT schreef:Daar gaan we weer. Voor bijna 12k koop je geen Golf 6GTD!!!! Doen jullie geen research oid wat de marktwaarde is?
Het klinkt hard maar dat doen zij niet. Zij kijken alleen maar naar het prijs. Dan worden ze enthousiast en denken zij : '' hebbe, hebbe, en eens hebbe''. Naar het nieuws of naar tv programma's kijken dat zulke oplichting praktijken vaak voorkomt, doen zij niet. Jij ( FGT) en ik weten gewoon dat je voor 12.000 euro geen GTI en zeker geen GTD van een type 6 kan krijgen. Ik wacht nog steeds op een reactie van Mehmetgul. Maar effe voor de duidelijkheid. Ik hoop voor de slachtoffers waaronder Mehmetgul en saidsaid goed komt. Dit gun je gewoon niemand en voor saidsaid, heb je een telefoon nummer of andere gegevens van die verkoper?
Gebruikersavatar
LouisTfsi
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2011, 20:44
Type auto: GTI VII R DSG

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door LouisTfsi »

Ik heb het topic zo eens door zitten lezen en vind het toch een vreemd verhaal. Zeker als een auto zo goedkoop word aangeboden met zoveel opties wil je natuurlijk de historie weten. Via telefonisch contact en het stellen van de juiste vragen over het gebruik onderhoudshistorie e.d. moet het vrij makkelijk zijn om te achterhalen/aan te voelen of het zuivere koffie is of alvorens te ontmoeten en de auto zelf te inspecteren.

Ik koop mijn auto's altijd zelf en meestal rechtstreeks van de vorige eigenaar. Marktplaats is een medium waar veel fraude gepleegd word, maar ik heb bijvoorbeeld m'n huidige GTI 6 ook via marktplaats, deze verkoper had een goede prijs omdat hij de auto al ingeruild had en liever rechtstreeks verkocht voor de korting op zijn nieuwe auto, en ik was er snel bij, dit was zeer vertrouwd ik heb een dikke map met alle rekeningen erbij incl factuur van de dealer aan toe. Niet iedereen is een autoverkoper die weet waar hij iets aan kan bieden, maar ook niet iedereen heeft maanden de tijd om z'n auto te verkopen als er al een nieuwe op komst is, er zijn nep auto's maar je moet er van uitgaan dat 98% legitiem is. Ik had zelf mijn GTI V op Marktplaats gezet jaren geleden en die auto werd gewoon gekopieerd door Nigerianen. Terwijl ik zocht naar mijn eigen auto als test stond hij er tussen voor de helft van de prijs met m'n eigen foto's gekopieerd met het kenteken weggeschopt. Na aangifte bij Marktplaats was hij binnen een uur eraf maar je weet dat er waarschijnlijk vele andere auto's zijn die niet eens opgemerkt worden door de echte verkoper. Feitelijk is dit een soortgelijk verhaal/variatie als van wat zich hier afgespeeld heeft. Je moet er niet aan denken wat er gebeurd als je met dergelijke mensen in overleg gaat voor een auto die ze waarschijnlijk niet eens kunnen leveren. Volgens Marktplaats waren deze Nigerianen actief vanuit het buitenland en lichten ze op d.m.v. het vragen van aanbetalingen en vervolgens nooit leveren.

Als ik iets te verkopen heb, ontvang ik deze mensen thuis, niet op een industrie terrein als een soort van dubieuze crimineel die dan mogelijk door Alberto Stegeman gefilmd word. Het gevoel van vertrouwen moet van 2 kanten komen. Aan de andere kant verkoop ik m'n spullen niet aan iedereen. Als de persoon mij aan de telefoon niet aanstaat, zal ik deze ook niet eens uitnodigen om langs te komen, of zeg ik dat de auto al onder voorbehoud verkocht is o.i.d. Bij twijfel onderhandel ik eerst buiten de deur. Ik rijd altijd mee met proefritjes en heb niet de volledige papieren op zak. Als mensen kwaad willen komen ze toch wel achter je adres en je maakt ze volgens mij nieuwsgieriger door ze ver op afstand te houden.

Ik snap dat voor mensen die in de stad wonen en de auto op straat hebben staan er een reden kan zijn om het kenteken te verbergen maar voor mij is het vaker een afknapper dan toevoeging omdat ik niet snap dat zoiets wat bij de RDW en landelijk bekend is verborgen moet worden buiten zoals gezegd het bang zijn dat iemand je auto herkend met de beschreven opties op een forum of verkoopsite. Ik sla ze in ieder geval altijd over.

Echt verschrikkelijk wat ik hier lees, ik kan me de frustratie voorstellen.
rubberenrobbie
Berichten: 115
Lid geworden op: 16 jul 2012, 00:05
Type auto: R20

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door rubberenrobbie »

Uit het hart gegrepen....
Mehmetgul
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:30
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Mehmetgul »

Ik ben twee weken geleden gebeld door de politie dat de auto naar de verzekering is gegaan van de echte eigenaar. Want die heeft namelijk geld uitgekeerd en in Nederland wordt dan de eigenaar de verzekering

Ik kan nu alleen maar hopen dat de politie de oplichter vindt. Het ziet er naar uit dat ik de auto en het geld kwijt ben, alleen zou ik het geld van de oplichter terug kunnen krijgen maar dat heb ik ook al opgegeven.
Ralf GTI ed30
Berichten: 231
Lid geworden op: 02 mei 2011, 13:44
Type auto: MK7 GTI JD 1 266pk
Locatie: In Randstad
Contacteer:

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Ralf GTI ed30 »

Al eens geïnformeerd of die GTI bij verz.mij te koop is? Zij moeten m ook te gelde maken.
Wellicht totaal 'goedkoper' dan voor een andere gaan.
Groet, Ralf

Vanaf 2 febr. '17 weer Golf VII GTI, carbonsteel grey metallic, JD chip stage 1

Febr 13 tm jan. '17 Polo blue GT[/i] tot grote tevredenheid.
Lekker snel karretje en mooie looks (maar geen Golf GTI). Sportief maar ook zeer efficiënt.
Februari 11 t/m dec. '12 witte Golf GTI edition 30
2006 t/m 2011 rode Golf GTI (150.000 mee gereden)
saidsaid
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2013, 15:16
Type auto: golf

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door saidsaid »

Hoi mehmetgul ik wilde je vragen waar je de auto hebt gekocht en hoe zag die gast er uit,ik heb even eens zo iets meegemaakt dat is 5weken geleden,de auto gaat inderdaad naar de verzekering om dat ze de eigenaar al betaald hebben , ik kan hem nu terug kopen van de verzekering voor een schappelijk bedrag.maar ik ben nog steeds aan het zoeken naar de DADER de mijne kocht ik in IJmuiden van een buitenlandse jongen die zich voor deed als een algerijn(lang normalle postuur en tussen de 25/35jaar oud droeg die dag een trainings pak en een tasje om z,n nek waar een aipad in zat messchien de zelfde dader zo ja dan hoor ik graag van je ben nog aan het zoeken,
jacovn
Berichten: 235
Lid geworden op: 28 okt 2013, 14:28
Type auto: Golf GTI pp

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door jacovn »

Smartphone en even een foto maken van de persoon. Als hij ter goeder trouw is zal het niet een probleem zijn, wil hij het niet weet je al meer..
rubberenrobbie
Berichten: 115
Lid geworden op: 16 jul 2012, 00:05
Type auto: R20

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door rubberenrobbie »

klinkt ook zo vertrouwd : trainingspak, en zo'n tasje om z'n nek....En dan op straat kopen...
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door kevin78 »

Ja bij dat soort figuren ga je toch op straat geen auto kopen !! Dan is het echt eigen schuld ........
Mehmett
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 mei 2013, 00:35
Type auto: Mk6
Locatie: Amsterdam

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Mehmett »

Beste,

In deze tijd liever toch geen auto van particulier kopen, in deze tijd verkoopt men de auto omdat bv de turbo of de montor zn laaste dagen nog heeft.

Dealer occasion is ook niet duur hoor, je kan goed met ze onderhandelen. Vorige jaar golf 6 1.4 tsi 122 pk 25 dkm op de teller, 1 jaar garantie is nog te verlengen, alles op en eraan navi alcantara higline behalve geen led voor 16500 incl btw en eerste beurt.

Ontopic, als ze de dader hebben pakken, zonder geld...:( dan heb je ook niets aan.
Gengar
Berichten: 1322
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:25
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Gengar »

Mehmett schreef:Beste,

In deze tijd liever toch geen auto van particulier kopen, in deze tijd verkoopt men de auto omdat bv de turbo of de montor zn laaste dagen nog heeft.

Dealer occasion is ook niet duur hoor, je kan goed met ze onderhandelen. Vorige jaar golf 6 1.4 tsi 122 pk 25 dkm op de teller, 1 jaar garantie is nog te verlengen, alles op en eraan navi alcantara higline behalve geen led voor 16500 incl btw en eerste beurt.

Ontopic, als ze de dader hebben pakken, zonder geld...:( dan heb je ook niets aan.
Hebben ze bij jouw de dader te pakken? En verder nog iets gehoord?
dangerpaki
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 mei 2014, 20:57
Type auto: Golf V GTI LE 240

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door dangerpaki »

Bekend verhaal. Een vriend van mij heeft een tijd geleden hier in Rotterdam iets soortgelijks meegemaakt. Ook een Golf GTI. Kreeg opeens bekeuringen op de mat. Bleek dus ook een gekloonde te zijn die gestolen was. Ook in beslag genomen. Uiteindelijk wou de verzekering tegen een betaling van x aantal duizend euro de auto alsnog aan die maat van mij verkopen. Goed voor hem dat hij de auto bij ANWB voor aankoop had laten keuren. Maar die hadden blijkbaar niet goed opgelet op de chassisnummers.
ronnieg60
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2014, 17:17
Type auto: golf 3

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door ronnieg60 »

klote dit soort dingen! dus altijd het complete chassisnummer checken!
Gebruikersavatar
ronald81
Berichten: 131
Lid geworden op: 13 mar 2014, 21:15
Type auto: Golf MKV GTI DSG USA
Locatie: Flevoland

Gestolen auto gekocht

Bericht door ronald81 »

En vergeet als extra check ook de sticker in bv de kofferbak niet... Daar moet ook het correcte chassisnummer op staan...
Groeten Ronald

Golf MKV GTI DSG USA / 30Ed motor - 342pk & 452nm
Plaats reactie

Terug naar “Gestolen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 128 gasten