Gestolen auto gekocht

Is je auto gestolen of iemand anders z'n auto? Post het hier.
Topic-titel moet kenteken, merk, type en kleur bevatten.
Tekst zelf moet omgeving en kenmerken van de auto vermelden.
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Golf88 »

Timvgti schreef:
FGT schreef:Zoals ik al schreef, vind niemand de koper naief????
Ja ik absoluut ook!
Ik koop niets 2ehands als ik niet bij diegene thuis mag komen maar het op een parkeerplaats oid moet. Dan gaan al mijn alarmbellen al rinkelen.
Dus een auto van 18k al hélemaal niet. Naïef is dus nog zacht uitgedrukt.
Maar neemt niet weg dat het ontzettend sneu is voor de topicstarter.
Hij zal vast niet nog eens op zo'n wijze kopen.
Daar heb je inderdaad wel gelijk in, maar als ik zelf iets verkoop heb ik die persoon ook liever niet bij mij thuis. Het komt vaak zat voor dat een potentiële "koper" bij iemand aan huis komt om een auto/motor/scooter te komen bekijken om het vervolgens kort daarna terug te komen jatten nu hij weet waar dit voertuig gestald staat en van wat voor alarm of beveiliging deze eventueel voorzien is.
Gebruikersavatar
Nikkor27
Berichten: 372
Lid geworden op: 08 apr 2013, 11:14
Type auto: G7 GTI PERFORMANCE
Locatie: Zuid-Limburg (BE)

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Nikkor27 »

Golf88 schreef:
Timvgti schreef:
FGT schreef:Zoals ik al schreef, vind niemand de koper naief????
Ja ik absoluut ook!
Ik koop niets 2ehands als ik niet bij diegene thuis mag komen maar het op een parkeerplaats oid moet. Dan gaan al mijn alarmbellen al rinkelen.
Dus een auto van 18k al hélemaal niet. Naïef is dus nog zacht uitgedrukt.
Maar neemt niet weg dat het ontzettend sneu is voor de topicstarter.
Hij zal vast niet nog eens op zo'n wijze kopen.
Daar heb je inderdaad wel gelijk in, maar als ik zelf iets verkoop heb ik die persoon ook liever niet bij mij thuis. Het komt vaak zat voor dat een potentiële "koper" bij iemand aan huis komt om een auto/motor/scooter te komen bekijken om het vervolgens kort daarna terug te komen jatten nu hij weet waar dit voertuig gestald staat en van wat voor alarm of beveiliging deze eventueel voorzien is.

+1

Mijn oude golf 5 staat ook te koop int weekend staat die bij mij echte thuis, int weekend bij mijn studio 100 km waar ik door de week werk... heb ook liever dat ie daar wordt verkocht dan thuis!
Gebruikersavatar
Hagar
Berichten: 354
Lid geworden op: 06 mei 2011, 19:02
Type auto: Golf VII GTI

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Hagar »

FGT schreef:Zoals ik al schreef, vind niemand de koper naief????
Zeker, maar moeten we het er dan nog ff extra inwrijven?
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door FGT »

Dat zeg ik niet, maar iedereen vind het "zielig" en zonde dat hij zn auto en geld kwijt is, maar je praat niet over een rolletje drop van 1,50 euro, maar over 18k. Terwijl als je gezonde verstand gebruikt, je nooit op deze manier een auto koopt....
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door MkVI Nmgn »

Hagar schreef:
FGT schreef:Zoals ik al schreef, vind niemand de koper naief????
Zeker, maar moeten we het er dan nog ff extra inwrijven?
Misschien als je dat doet begaat de rest van de mensen die dit lezen deze fout niet meer dus je kan het niet vaak genoeg herhalen vind ik.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Hagar
Berichten: 354
Lid geworden op: 06 mei 2011, 19:02
Type auto: Golf VII GTI

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Hagar »

Als dat zo zou zijn dan is de afdeling 'list en bedrog' gedoemd te verdwijnen. Anno 2013 kunnen we denk ik vaststellen dat dit een utopie is.

Het verstand laat het soms afweten als je iets ontzettend graag wilt hebben. Tis makkelijk om vanaf de zijlijn een oordeel te geven als je het resultaat al weet.

Ik ken de achtergrond niet waarmee Mehmetgul zijn 'aankoop' deed. Als je het geld kunt missen, geen (goede) kennis hebt van de automarkt, je laat adviseren door ondeskundige 'vrienden', de verkoper betrouwbaar overkomt, "nu beslissen, morgen is ie echt weg!" en je die auto ontzettend graag wilt hebben... Dan wordt de aanschaf van je droomauto erg verleidelijk, de emotie wint het van de ratio.

Vanuit die context durf ik de aanname wel te doen dat een aanzienlijk aantal auto's op die manier wordt verkocht. Dat zal in de meeste gevallen niet via MP gebeuren maar tijdens een toevallige gelegenheid en hoeft ook niet per definitie slecht af te lopen. Bijvoorbeeld: je raakt met iemand aan de praat, aan het eind van de avond is er onder het genot van een paar biertjes een vriendschappelijke sfeer ontstaan, je denkt iemand als betrouwbaar te kunnen inschatten, vervolgens een horror verhaal dat direct met geld moet worden opgelost, "Mijn familie heeft het geld niet, wil jij m'n auto niet kopen? Ik heb de auto niet echt nodig, je zou me er een enorme dienst mee bewijzen!"... Daarmee heeft de verkoper de auto voor zich zelf gedevalueerd, z'n prio verlegd naar iets dat (ook volgens jou) veel belangrijker is en daarmee de bijzonder lage prijs verklaard.
Tja, de gelegenheid maakt zich soms een dief van je portemonnee. ;)
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door MkVI Nmgn »

Tja als je goedkoop wilt uit zijn dan loop je de kans op duurkoop.Als die 3k meer uitgegeven had en een auto bij een Stealer gekocht met een jaar daswelt dan zit je een stuk rustiger in een auto. Mede door het ketting probleem met deze motoren, Ik zal tweedehands deze auto niet eens durven kopen via marktplaats ondanks het bouwjaar en opties, Ik kon mijn auto ook hier op het forum kopen van een Zwitser die hier de auto gekocht had en in Zwitserland ging wonen of weet ik veel hoe het verhaal exact in elkaar zat, Ik heb 2k meer betaald voor deze auto omdat deze man de auto verkocht had aan een Dealer en heb hem meteen gekocht en had meteen daswelt garantie erbij en als ik dat niet gedaan had was ik minimaal 5k lichter geweest omdat ik ketting problemen gehad heb koppeling problemen en megatronic problemen, Daarom is dit misschien een harde les geweest voor deze jongeman en zal die de volgende keer wel 3x na denken hoe en waar hij zijn auto koopt. Ik weet wel voor mij geen auto via marktplaats ook al zijn ze 3k goedkoper.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 351
Lid geworden op: 19 mei 2011, 20:48
Type auto: Golf MK5 Gti
Locatie: Ründümhause

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Eric H »

Tonnie, ben het inderdaad helemaal met je eens.

Persoonlijk ( let wel : persoonlijk ) zit ik totaal niet te wachten op de particuliere aan- en verkoop van auto's.

Bij verkoop heb je al dat marktplaats volk op de stoep, aan de bel en op de mail.
Bij aankoop, koop je negen van de tien keer andermans ellende, maar dan absoluut zonder garantie.

Noem mij dan maar een dief van m'n eigen portemonnee, maar ik ruil mijn auto's altijd in.
Ik heb al mijn auto's, en die van mijn vrouw, tot nu toe altijd bij hetzelfde garagebedrijf gekocht.
Zij kennen mij en ik ken hun.
Tuurlijk, je kunt altijd goedkoper aan je auto komen, maar de service en dienstverlening zijn mij ook een hoop waard.

Ik kan me ook wel vinden in het verhaal van Hagar.
Er zullen altijd mensen denken dat ze een koopje kunnen doen.
Maar dan heb ik twee wijsheden :
1 : if it sounds too good to be true, it usualy is !!
2 : bedenk je bij een voordeeltje altijd wie nou eigenlijk het grootste voordeel heeft.
Engeltjes bestaan; kijk maar naar mijn dochtertje ! Heksen bestaan ook; kijk maar naar m'n vrouw !!
Gebruikersavatar
mhoutman
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 apr 2011, 07:17
Type auto: Golf R20

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door mhoutman »

@Mehmetgul

Triest verhaal maar wel flink van je om hier op het forum zo eerlijk voor de ontstane situatie uit te komen. Ik neem aan dat je de 18K ook nog eens contant hebt betaald, zo niet had je i.i.g. nog een bankrekeningnummer als aanknopingspunt.

Ik wens je sterkte en laat dit maar weer eens een les zijn voor anderen !
Chrizu
Berichten: 49
Lid geworden op: 02 feb 2013, 09:53
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Chrizu »

Sorry hoor maar waarom in godsnaam zou je voor 18k een auto kopen van een random dude op een zo te horen randumb plek.

Je hebt totaal geen referentie punten om je contact persoon enigzins terug te kunnen vinden.

Ik vind het verhaal zelf een beetje merkwaardig. Er klopt iets niet.

Hoe dan ook is het bijzonder lullig dat je er zo bij genaaid bent geweest door zo een droplul.

Hoe heb je die gozer betaald? Niet cash hoop ik?

Als je met internetbankieren een overboeking hebt gedaan op zijn rekening nummer kan je wellicht bij je bank aankloppen om een proces te starten om het overgeboekte bedrag terug te storten op je eigen rekening nav oplichting. Uiteraard met een vol politie rapportage.

Dit zou nog een optie kunnen zijn om je geld terug te krijgen.

Ook kan er wellicht nav de dief zijn rek nummer iets nagetrokken worden. ALhoewel denk ik dat dat ook een geskimde rekening nummer dan is. Ook zal ik dan voor de zekerheid je bank ook de hoogte stellen en kijken of je iets moet doen om je eigen rek nummer in veiligheid te stellen voordat ze de rest op je rek nr plunderen.

Als je de douchebag cash hebt betaald ben je echt keihard de pineut.

Heb je ook geen naam? Geen I.D. kaart of iets dergelijk. SOMETHING to relate to?
Golf 6 GTI Pearl White - JD Chip 298.6pk, 418.7nm, Carbonio, 1ste Cat verwijderd.
rubberenrobbie
Berichten: 115
Lid geworden op: 16 jul 2012, 00:05
Type auto: R20

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door rubberenrobbie »

Chrizu schreef:Sorry hoor maar waarom in godsnaam zou je voor 18k een auto kopen van een random dude op een zo te horen randumb plek.

Je hebt totaal geen referentie punten om je contact persoon enigzins terug te kunnen vinden.

Ik vind het verhaal zelf een beetje merkwaardig. Er klopt iets niet.

Hoe dan ook is het bijzonder lullig dat je er zo bij genaaid bent geweest door zo een droplul.

Hoe heb je die gozer betaald? Niet cash hoop ik?

Als je met internetbankieren een overboeking hebt gedaan op zijn rekening nummer kan je wellicht bij je bank aankloppen om een proces te starten om het overgeboekte bedrag terug te storten op je eigen rekening nav oplichting. Uiteraard met een vol politie rapportage.

Dit zou nog een optie kunnen zijn om je geld terug te krijgen.

Ook kan er wellicht nav de dief zijn rek nummer iets nagetrokken worden. ALhoewel denk ik dat dat ook een geskimde rekening nummer dan is. Ook zal ik dan voor de zekerheid je bank ook de hoogte stellen en kijken of je iets moet doen om je eigen rek nummer in veiligheid te stellen voordat ze de rest op je rek nr plunderen.

Als je de douchebag cash hebt betaald ben je echt keihard de pineut.

Heb je ook geen naam? Geen I.D. kaart of iets dergelijk. SOMETHING to relate to?
Te veel engelstalige films gekeken ? met je douchebak :D
AK-2020

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door AK-2020 »

Sluiten mensen in NL geen verkoopovereenkomst als ze een 2dehands wagen kopen???
Ik snap niet hoe je geen gegevens kunt hebben van de verkoper :o
Gebruikersavatar
Keizer
Berichten: 87
Lid geworden op: 20 apr 2013, 08:45
Type auto: Golf Mk 5 GTI
Locatie: Friesland

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Keizer »

Nee ik snap het ook niet geen een denk ik. Máárgoed dat deze jonge een grootte fout is begaan weet die zelf ook wel. Ik neem aan dat hij zichzelf heel erg genaaid voeld. Vindt de reacties van de ménsen die tips geven om zijn recht te halen en hem gerust te stellen er mooi Maar dat die de verkeerde beslissing is begaan weten weten we wel IST NIET
Golf 5 GTI- Stage 2 JD- 288.2 pk 422.9 Nm JM Downpipe+Bypass klep K&N inlegfilter Full Option + DsG stage 1 thanks to JD
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door golfruud »

Klote man veel succes met de afhandeling. Maar hoe is het dan gegaan met het overschrijven van het kenteken bewijs.??
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door FGT »

Toch begin ik te twijfelen of het hele verhaal wel klopt of dat het een verzinsel is, dat een andere bedoeling heeft......
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Mehmetgul
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:30
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Mehmetgul »

Wat voor bedoelingen zou ik moeten hebben ik hoop alleen dat iemand me kan helpen naar de dader.

Ik weet nu ook wel dat het niet slim van me was om opnieuw manier een auto te kopen.
Ik vertrouwde de oplichter en dat zal ik niet meer zo snel doen.
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Spuugemmer »

Auto is toch ook overgeschreven? Heb je daar geen info van dan?
Golf MK1 GTI
Gengar
Berichten: 1322
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:25
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Gengar »

Spuugemmer schreef:Auto is toch ook overgeschreven? Heb je daar geen info van dan?
Ja Mehmetgul, heb je daarvan geen informatie van. En hoe heb je die oplichter betaalt? Cash of via de bank.
LucaGTI
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 apr 2011, 15:14
Type auto: Golf GTI VII

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door LucaGTI »

Als de echte eigenaar vd zwarte golf die je heb gekocht reeds het geld vd verzekering heeft ontvangen is de golf vd verzekering.

Een grote kans dat je dan de golf "terug" kan kopen van de verzekering.

Dat betekent alleen dat je dus 18000 heb betaald plus de vraagprijs vd verzekering.

Wordt helaas dan erg duur.

Bovenstaande in de praktijk meegemaakt. (een kennis dan)

Pas op dat je niet verdachte wordt terzake heling. Ik weet niet wat zo,n golf normaal moet kosten maar als er een heel groot gat zit tussen de normale prijs en de verkoopprijs is de kans aanwezig. (sorry)

Blijkt een kl.... Situatie.
Mehmetgul
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:30
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Mehmetgul »

Ik heb cash betaalt en van de oplichter heb ik niks alleen een telefoonnummer dat het niet meer doet.

De politie is ermee bezig de auto was al een keer gestolen en is toen gevonden en weer aan de eigenaar gegeven en is toen weer gestolen en toen heb ik hem gekocht.
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door golfruud »

Mehmetgul schreef:Ik heb cash betaalt en van de oplichter heb ik niks alleen een telefoonnummer dat het niet meer doet.

De politie is ermee bezig de auto was al een keer gestolen en is toen gevonden en weer aan de eigenaar gegeven en is toen weer gestolen en toen heb ik hem gekocht.
Maar hoe is het dan met de overschrijving gegaan van het kenteken toen jij met dit persoon naar het postkantoor (bruna) bent gegaan ??
Gengar
Berichten: 1322
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:25
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Gengar »

Mehmetgul schreef:Ik heb cash betaalt en van de oplichter heb ik niks alleen een telefoonnummer dat het niet meer doet.

De politie is ermee bezig de auto was al een keer gestolen en is toen gevonden en weer aan de eigenaar gegeven en is toen weer gestolen en toen heb ik hem gekocht.
Vind je gek dat zijn telefoon het niet meer doet. Jij weet zelf dat je belazerd bent. De oplichter heeft zijn geld al. Maar wat Golfruud aan jouw vroeg, betreft de overschrijving van de GTI op kenteken ( naamstelling), hoe was gegaan? Je moet toch wel iets van een gegevens van die oplichter hebben?
Mehmetgul
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:30
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Mehmetgul »

Als je de auto overschrijft moet alleen de gene die de auto op zich neemt zich legitimeren, van de oplichter heb ik niks gezien en ook niet wat er op zijn deel stond wat hij dan mee krijgt
Chrizu
Berichten: 49
Lid geworden op: 02 feb 2013, 09:53
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door Chrizu »

Mehmetgul schreef:Ik heb cash betaalt en van de oplichter heb ik niks alleen een telefoonnummer dat het niet meer doet.

De politie is ermee bezig de auto was al een keer gestolen en is toen gevonden en weer aan de eigenaar gegeven en is toen weer gestolen en toen heb ik hem gekocht.
Huh? Dus jij hebt een auto over kunnen schrijven welk als gestolen op stond gegeven in het register? Impossible.

Sorry dat ik het zeg maar je verhaal matched niet.

En ook nog is met 18k cash op zak naar een buitenplek gegaan naar een onbekende om een auto te kopen?

Waarom geloof ik hier helemaal niets meer van?
Golf 6 GTI Pearl White - JD Chip 298.6pk, 418.7nm, Carbonio, 1ste Cat verwijderd.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Gestolen auto gekocht

Bericht door wehoo »

Chrizu schreef:Huh? Dus jij hebt een auto over kunnen schrijven welk als gestolen op stond gegeven in het register? Impossible.
Dit is mogelijk. Er wordt niet gecheckt bij de Post/RDW-balie op echtheid. Als je de juiste (al dan niet vervalste) papieren bij je hebt, wordt de auto overgeschreven naar de nieuwe eigenaar. Alleen de nieuwe eigenaar dient zich te identificeren en moet inwoner van Nederland zijn. Op het vrijwaringsbewijs staat per overschrijfdatum de nieuwe eigenaar.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gestolen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 127 gasten