Pagina 1 van 1

forge blow off

Geplaatst: 09 aug 2013, 21:38
door rudyploemen
hallo

ik heb zelf een golf 5 gti fsi turbo
wil een forge blow off adapter kopen.

past dit origineel ?

ze zeggen dat je hem er gewoon tussen kunt zetten met langere schroeven

Re: forge blow off

Geplaatst: 10 aug 2013, 02:16
door Tim240
Klopt idd, de adapter is met de bijgeleverde schroeven plug en play. Wel heb je een brug nodig om er goed bij te kunnen.

Re: forge blow off

Geplaatst: 10 aug 2013, 11:13
door rudyploemen
waar moet deze dan komen ? zie namelijk zo niks ..

beter door autobedrijf laten maken of

Re: forge blow off

Geplaatst: 10 aug 2013, 12:05
door Tim240
Er vanuit gaand dat je geen edition 30 hebt zit hij op je turbo. Je kan hem alleen van ondere zien.

Re: forge blow off

Geplaatst: 10 nov 2013, 19:13
door RayED30
Hallo,

Ik heb wel een Edition 30 (intro volgt nog) en overweeg ook een forge blow off adapter te kopen. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?? Ervaringen mbt gebruik en montage.. :D

Gr. Ray

Re: forge blow off

Geplaatst: 10 nov 2013, 20:13
door Bluepower
Dan is het nog makkelijker...
Motorkap open, de 3 torx 30(geloof ik) schroeven van de DV losschroeven, Forge Spacer ertussen en dan de DV weer met de langere bouten vastschroeven..

Re: forge blow off

Geplaatst: 10 nov 2013, 21:16
door RayED30
Thanx!!! Daar kan ik wat mee!

Re: forge blow off

Geplaatst: 10 nov 2013, 21:27
door RayED30
Zit nog even verder te googlen.. :D Is het aan te raden om tegelijker tijd de DV te upgraden naar een G versie? Schijnt een positief effect hebben op onder andere de gasrespons?

Alvast bedankt voor de reacties!

Re: forge blow off

Geplaatst: 12 nov 2013, 12:17
door paulvugt
RayED30 schreef:Zit nog even verder te googlen.. :D Is het aan te raden om tegelijker tijd de DV te upgraden naar een G versie? Schijnt een positief effect hebben op onder andere de gasrespons?

Alvast bedankt voor de reacties!
Het is wel te adviseren.

De orginele gaat namelijk scheuren naar veloop van tijd waardoor je veel vermogens verlies hebt :shock:
Of deze ook echt het Gasrespons bevorderd zou ik niet durven zeggen.

Grtzz

Re: forge blow off

Geplaatst: 12 nov 2013, 13:44
door RayED30
Hmmm.... Vermogensverlies is nooit goed. Dan ga ik de DV inderdaad maar gelijk "preventief" meevervangen. Benieuwd of hij naderhand sneller is hahaha... :D

Re: forge blow off

Geplaatst: 12 nov 2013, 18:48
door paulvugt
RayED30 schreef:Hmmm.... Vermogensverlies is nooit goed. Dan ga ik de DV inderdaad maar gelijk "preventief" meevervangen. Benieuwd of hij naderhand sneller is hahaha... :D
Je ziet het gelijk als deze stuk is...
De orginele heeft namelijk rubberen ringen die dus kunnen scheuren.

Als deze bij jou stuk is dan zul je het verschil zeker wel merken :twisted:
Als de DV stuk is komt de turbo namelijk niet op maximale druk...

Succes!

Re: forge blow off

Geplaatst: 12 nov 2013, 19:00
door Frits@Vrolijk
Is deze klus op straat te doen of moet hij de brug op

Re: forge blow off

Geplaatst: 12 nov 2013, 19:18
door -SANDER-
Ik zou niet op de straat gaan tobben , gewoon even de brug op. 3 boutjes en je hebt hem ;)

Re: forge blow off

Geplaatst: 12 nov 2013, 19:55
door Frits@Vrolijk
heb geen brug maar thanks

Re: forge blow off

Geplaatst: 15 nov 2013, 00:19
door kaptino
Frits@Vrolijk schreef:heb geen brug maar thanks
Is wel mogelijk op straat.
DIY met foto's ;).

http://www.golfmk6.com/forums/showthread.php?t=4703

Re: forge blow off

Geplaatst: 15 nov 2013, 06:19
door Frits@Vrolijk
Bedankt gaan we dat tzt eens proberen


Fijn weekend daar

Re: forge blow off

Geplaatst: 28 jan 2014, 19:02
door Jezzy
Heb de mijne ook op straat vervangen duurde ongeveer 15 minuten is redelijk te doen

Re: forge blow off

Geplaatst: 28 jan 2014, 19:19
door feddomw
paulvugt schreef:
RayED30 schreef:Hmmm.... Vermogensverlies is nooit goed. Dan ga ik de DV inderdaad maar gelijk "preventief" meevervangen. Benieuwd of hij naderhand sneller is hahaha... :D
Je ziet het gelijk als deze stuk is...
De orginele heeft namelijk rubberen ringen die dus kunnen scheuren.

Als deze bij jou stuk is dan zul je het verschil zeker wel merken :twisted:
Als de DV stuk is komt de turbo namelijk niet op maximale druk...

Succes!
Ik merkte het niet. De GTI was snel genoeg naar mijn mening. Hangt altijd van je referentiekader af.
Vervolgens bij Hans Sloot de gescheurde DV in mijn handen gekregen: zo goed als rondom gescheurd. Nieuwe erin en ik herkende de auto niet terug. Pakte veel beter op, en is veel en veel sneller.

Kostte bij Hans 5 tientjes, dus daar hoef je het niet voor te laten in ieder geval...