Powerflex
Ja wat leuk ik hoor er inderdaad wel verschillende dingen over maar eigenlijk heb ik geen idee wat het nou allemaal doet??!!
Ik zal het proberen uit te leggen in dit topic.
Wat zijn het?
Alle onderdelen in het onderstel van een auto zitten en/of hangen in rubberen bussen. Deze bussen zorgen dat alles kan bewegen. Powerflex heeft een product ontwikkeld welke deze rubber bussen vervangt door Poly-urethaan bussen. Het voordeel hiervan is dat deze nagenoeg niet slijten en alles beter op zijn plaats blijft.
Wat zijn de voordelen?
- Doordat het wiel op zijn plaats blijft zal de wegligging verbeteren.
- Het gaat ongelijkmatige bandenslijtage tegen.
- Geeft een extra stukje veiligheid.
- Door verschillende compounds klantenwens specifieke montage mogelijk
Wat zijn de nadelen?
- Bij de stuggere varianten kunnen er trillingen door gegeven worden aan de koets.
Verschillende kleuren?
Powerflex levert haar producten in verschillende kleuren. De bekendste zijn geel en paars. Daarnaast zijn er ook nog zwarte en rode varianten in het “normale” assortiment. Deze kleuren geven de hardheid van de bus aan.
Wat kost het?
Dit is erg afhankelijk van de auto en de hoeveelheid bussen welke er gebruikt zijn. Als voorbeeld voor een Golf mk5 gti kost een frontkit €171,- en de achteras €395,-
Wat moet ik er aan onderhouden?
Aan Powerflex bussen hoef je niets te onderhouden als ze netjes gemonteerd zijn heb je er geen omkijken meer na. Mocht er wel iets mee zijn dan is er nog niets aan de hand want er zit levenslange garantie op.
Powerflex
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Powerflex
Golf MK1 GTI
Re: Powerflex
Vandaag met mijn oom ter afleiding,
De complete front kit gedaan, ging redelijk.
Echter is een persje wel handig.
Kreeg nog compliment over de banden.
De monteur die daar ook liep vond dat alle 4 de banden
Erg netjes waren afgesleten. Zijn ook goed op ook nu.
Merk ik verschil met de powerflex nu?
Kan nix zeggen. Subframe denk toch heel klein beetjevan ze vorige
Positie aangezien stuur nu minimaal scheef staat. Viel me op dat
Je met subframe wel paar mm kan spelen op de bouten
Dus nieuwe banden daarna uitlijnen en dan kan
Ik wat zeggen.
Wel viel op dat hij meer moeite heeft met wielspin in de 2
De complete front kit gedaan, ging redelijk.
Echter is een persje wel handig.
Kreeg nog compliment over de banden.
De monteur die daar ook liep vond dat alle 4 de banden
Erg netjes waren afgesleten. Zijn ook goed op ook nu.
Merk ik verschil met de powerflex nu?
Kan nix zeggen. Subframe denk toch heel klein beetjevan ze vorige
Positie aangezien stuur nu minimaal scheef staat. Viel me op dat
Je met subframe wel paar mm kan spelen op de bouten
Dus nieuwe banden daarna uitlijnen en dan kan
Ik wat zeggen.
Wel viel op dat hij meer moeite heeft met wielspin in de 2
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: Powerflex
Dat hij meer moeite heeft met wielspin komt omdat de wielen op de juiste plek onder de auto blijven staan....
Golf MK1 GTI
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 6 gasten