16" stalen velgen onder golf gti V mogelijk

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
Plaats reactie
wasser
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 sep 2013, 11:06
Type auto: Golf MK5 GTI

16" stalen velgen onder golf gti V mogelijk

Bericht door wasser »

Hoi iedereen,

Ik heb mij nog niet kunnen voorstellen op dit forum (voornamelijk omdat ik de golf gti pas heb en ik nog geen foto's genomen heb) dus ik hoop dat jullie me niet kwalijk nemen dat ik nu al een vraagje stel, maar het is vrij dringend. Wegens een goed (beperkt) aanbod.

Ik zou willen weten of 16 duim STALEN velgen mogelijk zijn onder een VW GOLF GTI 2005 (met de gewone standaard remmen - geen bremco)?

De winterbanden hebben de maat 205/55/16 91H. De stalen velgen zijn afkomstig van een volkswagen en hebben als steekmaat 5x112 met ET47 (16 duim).

De tweede set waar ik in geïnteresseerd ben komt van een VW GOLF VII (7) en heeft dezelfde waarden, behalve de ET. Die is ET48. Gaan deze ook passen? + zou dit enige problemen veroorzaken in rijgedrag, keuring, veiligheid, etc...

mvg,
Wouter
Gebruikersavatar
TheDGM
Berichten: 491
Lid geworden op: 24 nov 2011, 20:30
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: 16" stalen velgen onder golf gti V mogelijk

Bericht door TheDGM »

16 inch gaat passen en is tegerlijk ook de kleinste maat die past incl. met de GTI remmen. Als je ooit misschien van plan ben R remmen erop te monteren kan je het best kiezen voor een 17 inch set. 205/55/16 heb ik ook gehad onder mijn GTI.

Met et waardes ben ik niet bekend. Maar daar loopt hier op het forum al een topic over.
MK5 GTI 60 edition | 18" Detroit Summer | 17" Denver Winter | Full Leather | OEM Xenon | Sonnyboy | RNS510 | Non Modified Engine |

Afbeelding

Gr. Dave
Gebruikersavatar
Hagar
Berichten: 354
Lid geworden op: 06 mei 2011, 19:02
Type auto: Golf VII GTI

Re: 16" stalen velgen onder golf gti V mogelijk

Bericht door Hagar »

wasser schreef:Ik zou willen weten of 16 duim STALEN velgen mogelijk zijn onder een VW GOLF GTI
Stalen velgen onder een GTI, dat doet pijn aan je ogen. Je investeert in een Golf GTI en vervolgens ga je 5 maanden (!) rondrijden op stalen velgen, echt? :roll:
wasser
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 sep 2013, 11:06
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: 16" stalen velgen onder golf gti V mogelijk

Bericht door wasser »

mja dat is ieder zijn vrije keuze nee? Ik vind het eigenlijk nog niet eens zo lelijk staan. Ik had ergens een hele post gevonden van een gti met stalen velgen en dat viel echt wel mee op een zwarte. zie:
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =52&t=3715

On-topic: ik heb eens in de threads gezocht voor een antwoord op mijn vraag of die ET48 kwaad kan, maar heb niet echt iets gevonden.
Gebruikersavatar
TheDGM
Berichten: 491
Lid geworden op: 24 nov 2011, 20:30
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: 16" stalen velgen onder golf gti V mogelijk

Bericht door TheDGM »

Hagar schreef: Stalen velgen onder een GTI, dat doet pijn aan je ogen. Je investeert in een Golf GTI en vervolgens ga je 5 maanden (!) rondrijden op stalen velgen, echt? :roll:
Dat is dus de reden waarom ik mijn stalen 16 inch heb verkocht en nu winterbanden laat leggen om mijn 17 inch denvers. :D
MK5 GTI 60 edition | 18" Detroit Summer | 17" Denver Winter | Full Leather | OEM Xenon | Sonnyboy | RNS510 | Non Modified Engine |

Afbeelding

Gr. Dave
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: 16" stalen velgen onder golf gti V mogelijk

Bericht door FGT »

ET 48 past zonder probleem.
Golf 7R DSG Lapiz Blue
wasser
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 sep 2013, 11:06
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: 16" stalen velgen onder golf gti V mogelijk

Bericht door wasser »

Bedankt! Zal zien dat ik wat foto's online kan zetten van de schande als ze erop staan :)
Gebruikersavatar
Hagar
Berichten: 354
Lid geworden op: 06 mei 2011, 19:02
Type auto: Golf VII GTI

Re: 16" stalen velgen onder golf gti V mogelijk

Bericht door Hagar »

Afbeelding
Gebruikersavatar
rabies
Berichten: 897
Lid geworden op: 17 apr 2011, 09:24

Re: 16" stalen velgen onder golf gti V mogelijk

Bericht door rabies »

Ik reed ooit met 16 inch staal in de winter, maar dan wel redelijk laag. Kreeg best vaak te horen dat het mooi stond of een ''slaper'' uiterlijk had. Gelukkig past nu 16 inch ook niet meer ;) De standaard GTI remmen zijn een aanfluiting en GTI onwaardig (MK5).
MK5 liefhebbers verzamelen :http://www.facebook.com/loveformk5
Gebruikersavatar
rabies
Berichten: 897
Lid geworden op: 17 apr 2011, 09:24

Re: 16" stalen velgen onder golf gti V mogelijk

Bericht door rabies »

wasser schreef:De tweede set waar ik in geïnteresseerd ben komt van een VW GOLF VII (7) en heeft dezelfde waarden, behalve de ET. Die is ET48. Gaan deze ook passen? + zou dit enige problemen veroorzaken in rijgedrag, keuring, veiligheid, etc...

mvg,
Wouter
Haha je zou eens moeten zien met wat voor waardes er rond rijden en wat er mogelijk is. 5mm is aanvaardbaar maar extremen zijn mogelijk.
Laatst gewijzigd door rabies op 10 nov 2013, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
MK5 liefhebbers verzamelen :http://www.facebook.com/loveformk5
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: 16" stalen velgen onder golf gti V mogelijk

Bericht door MkVI Nmgn »

16" staal rijd in de sneeuw 10x beter als mijn 18"
Maar had de 18" nodig ivm grotere remmen anders had ik lekker op 16" gereden
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
LuapIbiza
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jun 2011, 15:00
Type auto: Golf V GTI
Locatie: Limburg

Re: 16" stalen velgen onder golf gti V mogelijk

Bericht door LuapIbiza »

16 inch stalen velgen op 205/55-16 banden staat acceptabel onder een Golf V GTI, mits de ET-maat niet te veel afwijkt. Wieldoppen van het type 'Wisconsin' (Autostyle) zijn interessant aangezien het ontwerp duidelijk is gebaseerd op de 17 inch 'Denver' / 18 inch 'Detroit'.

http://www.autostyle.nl/catalogus/onder ... h.html?p=6
james700
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 feb 2016, 11:03
Type auto: RERSEREWEW

Re: 16" stalen velgen onder golf gti V mogelijk

Bericht door james700 »

Stalen velgen onder een GTI, dat doet pijn aan je ogen. Je investeert in een Golf GTI en vervolgens ga je 5 maanden (!) rondrijden op stalen velgen, echt?




www.attractionbykamal.com.pk
Laatst gewijzigd door james700 op 07 mar 2016, 07:47, 1 keer totaal gewijzigd.
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: 16" stalen velgen onder golf gti V mogelijk

Bericht door ferry »

james700 schreef:Stalen velgen onder een GTI, dat doet pijn aan je ogen. Je investeert in een Golf GTI en vervolgens ga je 5 maanden (!) rondrijden op stalen velgen, echt?
Dus!!

Is wel veel grip op lekker smalle bandjes.

En welkom op het forum! Misschien jezelf even voorstellen.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 16" stalen velgen onder golf gti V mogelijk

Bericht door NielsED30 »

james700 schreef:Stalen velgen onder een GTI, dat doet pijn aan je ogen. Je investeert in een Golf GTI en vervolgens ga je 5 maanden (!) rondrijden op stalen velgen, echt?
Dit is dus een exacte kopie van een post die iemand in 2013 heeft geplaatst, en dat is jou bijdrage aan dit stoffige topic? :lol: :lol: :lol:
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Plaats reactie

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 133 gasten