Een dagje op pad met de Golf GTI 7 Performance

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Een dagje op pad met de Golf GTI 7 Performance

Bericht door sitechris »

Vandaag ben ik een dagje met een de Golf GTI 7 op pad geweest. Ik heb de GTI even getest op de Autobahn, ik heb de hertjes in de Veluwe even laten schrikken en heb nog wat klaverbladjes en rotondes met bovengemiddeld tempo gepakt. Dit was een GTI met Performance Pack dus met grotere remmen, sperdifferentieel en 10 extra paardjes (230 ipv 220). Verder had de auto de DSG versnellingsbak. Ik heb zelf een GTI 6 gereden, dus je kunt voorstellen dat ik heel benieuwd ben hoe deze auto rijdt.

Mijn notities
- De auto voelt snel aan. 230 pk heeft hij zeker, ik schat in dat het vermogen eerder richting de 250 pk gaat. Hij loopt zeer soepel door de versnellingen heen. Pas boven de 230 krijgt de GTI het wel wat moeilijker. Een chippie mag altijd overigens. Ik mis nog wel die extra 50 pk voor de OMG factor.

- De DSG schakelt soepel en bij terugschakelen zet hij de versnelling mooi neer. Wel heeft hij soms teveel tijd nodig. De BMW bakken zijn bijvoorbeeld sneller. Jammer dat je niet kunt instellen dat de versnellingsbak in sportstand met wat meer kabaal en klappen schakelt. Echt sportief kan ik de DSG helaas niet noemen. Het is tijd voor de DSG 2.0

- De vermogensopbouw is heel gelijkmatig. Veel trekkracht onderin en hij trekt goed door tot de 6000 RPM. Daarboven iets minder. In zesde versnelling vind ik de trekkracht wat tegenvallen. Heeft te maken met de te lange bakverhoudingen. Ik mis wel een punch in de vermogenskromme. Nu wordt het vermogen voor een sportieve auto net wat te gelijkmatig geserveerd.

- Ik mis de handbak wel eens in deze auto, als de DSG in een scherpe bocht bepaalt dat het nodig is om terug naar de 1 te schakelen.

- Het DCC (instelbaar chassis) is echt een must have optie. Dat vond ik al in de GTI 6, maar in de 7 zijn de verschillen nog wat groter. In comfort stand is het echt een comfortabele auto. Echt verwonderlijk. Ook prettig vind ik de mogelijkheid dat ik zaken als besturing, chassis, sperdifferentieel etc) individueel kan afstemmen. Ik kan alles in sportmodus zetten, maar de automaat (standje motor in DCC) gewoon in normale stand. Dat kan bij BMW bijvoorbeeld niet op een standaard 3 serie.

- Ondanks stevige wind prima rechtuitstabiliteit op hoge snelheid. Wel vind ik de DCC in sportstand net wat teveel van het goede op de Autobahn. De auto reageert in bochten dan net wat te onrustig op richels en oneffenheden. Terug naar normale stand dus.

- De besturing en onderstel voelen vergelijkbaar als de GTI 6. Redelijk middle of the road. Prettig, leuk, maar niet messcherp of heel erg entertaining.

- Het sperdifferentieel is een must have op de GTI. Je kunt nu ook in bochten op het gas staan. Hij krijgt vermogen veel beter op de weg als de GTI 6. Overigens vind ik dat mijn Megane RS het vermogen (en die heeft ruim 300 paardjes) toch net wat beter op de weg krijgt. Duidelijk minder wielspin in de bocht en bij acceleratie bij het stoplicht en/of vochtig wegdek. Maar de verbetering met de GTI 6 is er zeker!

- De remmen zijn duidelijk beter in vergelijking met de GTI 6. Drie keer voor de oefening een noodstop gedaan op de Autobahn (uiteraard eerst in de spiegels gekeken). Bij de GTI 6 moest je daarna echt even de remmetjes afkoelen en had je fading met hoofdletter F. Bij deze Performance GTI nergens last van.

- Wat zitten de stoelen fijn! En de klassieke ruitjesbekleding. Helemaal goed!

- Wat een klasse interieur. De bediening van infotainment is top. Het is een bijna full option uitvoering, maar toch kun je alles intuitief vinden en bedienen. Ook de gebruikte materialen en afwerking zijn van grote klasse.

- Het motorgeluid is wel heel erg kunstmatig. Inspirerend kan ik het eigenlijk niet noemen. Ook bij wegrijden hoor je niets bijzonders als je buiten staat. Zonde!

- Van het exterieur had VW wel iets meer mogen maken. Dit is wel heel erg saai. Zelfs de 19 inch velgen redden de eer niet. Met de Golf 6 GTI had ik duidelijk meer bekijks/aandacht onderweg.

- De verkeersbordherkenning zit er best vaak naast. Zie ook mijn bijgevoegde filmpje. Dat was 100% zeker weten op een onbeperkt stuk Autobahn, toch geeft de Golf aan dat ik er maar 100 mag.

- De standaard audio valt tegen. Mijn advies: spaar even door voor een Dynaudio als je de GTI overweegt.

- Ik heb 500 kilometer gereden, veel tempo gemaakt en kan me niet herinneren dat ik in schaterlachen ben uitgebarsten, wtf-jes heb uitgekraampt of met een trillend been van de adrenaline even ben gaan rusten bij een Parkplatz. Je kunt leuk sturen met deze auto, maar het is niet ‘in your face’. Het had wel wat spannender gemogen. Wat een verschil met de Megane RS.

Mijn conclusie
Zoek je een snelle auto waarmee je op zondag ook in alle comfort naar schoonmama wilt rijden. Dan is de GTI in mijn optiek de beste auto op de markt. Het is de ideale allrounder. Hij kan alles. Met een Audi A5 of BMW 328i heb je in mijn optiek echt niet meer fun. En je houdt met de GTI nog wat euries op zak. Bestel wel altijd de Performance variant. Meer auto heb je in de 'alltag' niet nodig!

Zoek je een een auto die je prikkelt, uitdaagt en een adrenalinerush geeft...dan kun je de GTI beter negeren en kiezen voor een duidelijk meer hardcore hot-hatch als bijvoorbeeld de Megane RS.

Last but not least: Filmpje van de acceleratie op de Autobahn en wat pics.





Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: Een dagje op pad met de Golf GTI 7 Performance

Bericht door bluetiger »

Super review. Ik ben t helemaal met je eens. Kan niet wachten op de mijne :)
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Een dagje op pad met de Golf GTI 7 Performance

Bericht door Schippersss »

Ik kan je niet ongelijk geven over de velgen, wat een verschikking. Qua rij gedrag van de auto is puur persoonlijk, niet iedereen houd van hardcore of keihard afgeveerd. Aan de andere kant zal het best een verschil zijn met de rs van jouw.
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Een dagje op pad met de Golf GTI 7 Performance

Bericht door sitechris »

Idd, dat is een persoonlijke afweging die iedereen moet maken. Het beste wat je kunt doen is in een aantal modellen gewoon even proefrijden. Dan weet je het snelst wat het beste bij je past. Je kunt er veel over lezen en horen, maar zelf ervaren is altijd het best.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Gebruikersavatar
Vince82
Berichten: 694
Lid geworden op: 27 nov 2011, 01:09
Locatie: Noord Holland

Re: Een dagje op pad met de Golf GTI 7 Performance

Bericht door Vince82 »

Chris,

Ik kan mij voor een heel groot deel vinden in je review. Tijdens de Volkswagen adrenaline dagen heb ik een aantal weken geleden ook in een GTI 7 met performance pack gestuurd. Dit was ook een Dsg. Mijn bevindingen:

- De vermogensopbouw is inderdaad heel erg lineair en de Dsg schakelt heel soepel door de verzetten heen...... alleen mijn teleurstelling was puur beleving. Het voelt allemaal zo kunstmatig en gemaakt. Het geluid had van mijn een stuk harder gemogen met gewoon lekkere klappen uit de uitlaat tijdens gas los en bij het schakelen (dit dan in standje S en dan in de D gewoon normaal door bijvoorbeeld een klep in de uitlaat). Nu is het het of je gewoon in een 1.4 tsi rijd, ik merk aan het geluid echt niet dat het een GTI is

- Wat wel weer erg fijn was aan de auto zijn de lekker bijterige remmen.

- Sturen was voor mij weer te licht en te kunstmatig, te weinig feedback. Sperdif is weer geweldig, van alle fwd`s die ik tot nu toe heb gereden (geen ervaring met een megane) krijgt deze het vermogen het mooist op de weg. Volgas bocht uit geen probleem, geen getrek in het stuur, auto trekt prachtig de bocht door

- Stoelen zitten prima, alleen een stuk minder mooi wat uiterlijk betreft dan de 6 GTI

- Aan navigatie of infotainment heb ik niet gezeten, heb mij puur op het rijden gestort

Zou ik de 3 serie wegdoen en weer voor een Gti gaan? Dat is resoluut nee.... Ik had het niet gedacht dat ik het had kunnen zeggen van een diesel, maar sinds alle aanpassingen heeft dat ding toch een berg karakter gekregen....
Auto stuurt door het Bilstein onderstel, Michelin supersports en de Rwd superstrak met heel veel gevoel, in de regen iets teveel gas en hop de kont komt heel mooi gecontroleerd om... De 6 cilinder klinkt voor een diesel best lekker met een mooie grom en niemand verwacht van een zwarte Bmw sedan dat die er als een kogel vandoor gaat.
Raar maar m`n dieseltje geeft meer beleving dan de 7 GTI die veel te klinisch aanvoelt.
Misschien met een stel aanpassingen het er al heel anders uitziet.

Als ik de auto weer vergelijk met de 6 GTI, dan is de 7 net weer een klein evolutie van de 6, maar ik vindt `m echt minder mooi. Alleen het sper + de remmen van de 7 zijn een groot voordeel, voor de rest heeft echt de 6 mijn voorkeur.

Ik heb ook nog een heel stel filmpjes met m`n Gopro geschoten alleen die ga ik maar niet op het forum zetten, want ik was niet in Duitsland haha :mrgreen: :lol:
_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
Lay
Berichten: 128
Lid geworden op: 22 apr 2011, 10:18
Type auto: Audi TT RS
Locatie: Amsterdam

Re: Een dagje op pad met de Golf GTI 7 Performance

Bericht door Lay »

Mooie review, maarrrrr jullie vergelijken gechipte auto's met een standaard versie. Denk dat als je hier een stage 2 op knalt met milltek dat het karakter in 1 keer veranderd. Dan heb je denk ik wel die mooie ploffen met DSG en die harde punch in je rug. Zeg eens eerlijk, een standaard 5/6 GTI rijdt toch ook niet bepaald spannend....
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Een dagje op pad met de Golf GTI 7 Performance

Bericht door sitechris »

@Lay: dat ben ik gedeeltelijk met je eens. Qua prestaties en OMG (Oh my god!) factor helpt een chippie altijd, dus het helpt aan de rijbeleving. Maar het chassis, besturing, remmen, geluid en karakter veranderen niet door een chippie.

@Vince: de BMW E90 serie met zescilinder (ook de diesels!) zijn zeker echte rijdersauto. Ik heb laatst nog eens een rondje gemaakt in een 325D, dat was een feest van herkenning. Maar de nieuwe 3 serie is ook veel meer een 'middle of the road' auto geworden. Comfortabeler, maar ook minder scherp en leuk. En met de bij BMW heel slecht klinkende viercilinder benzinemotor heb je dan niet heel veel plezier meer over. Ik vrees voor je dat je nog even in je E90 moet doorrijden.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Lay
Berichten: 128
Lid geworden op: 22 apr 2011, 10:18
Type auto: Audi TT RS
Locatie: Amsterdam

Re: Een dagje op pad met de Golf GTI 7 Performance

Bericht door Lay »

sitechris schreef:@Lay: dat ben ik gedeeltelijk met je eens. Qua prestaties en OMG (Oh my god!) factor helpt een chippie altijd, dus het helpt aan de rijbeleving. Maar het chassis, besturing, remmen, geluid en karakter veranderen niet door een chippie.
Daarom geef ik ook aan dat een Milltek wonderen kan verrichten als het om geluid gaat :D. De remmen waren volgens jou goed toch? En over het chassis, besturing en uiterlijk kan ik idd niets zeggen. Dat is puur persoonlijk.
Gebruikersavatar
maRRRtinus
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 jul 2013, 07:06
Type auto: Audi TTS comp 500

Re: Een dagje op pad met de Golf GTI 7 Performance

Bericht door maRRRtinus »

Klinkt als een heerlijke allrounder waarin je ook zonder opgefokt te worden mee op en neer naar werk en/of familie kan rijden.
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Een dagje op pad met de Golf GTI 7 Performance

Bericht door sitechris »

@Lay: een Milltek of Akrapovich is idd een must have in mijn optiek.
@MaRRRtinus: klopt helemaal wat je zegt.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Een dagje op pad met de Golf GTI 7 Performance

Bericht door Schippersss »

Zou toch te gek voor woorden zijn dat je eerst zelf aanpassingen moet en nog is een berg geld tegen aan moet gooien om het gti gevoel te krijgen, als dat zo is dan is de gti de grootse grap van vw.
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Een dagje op pad met de Golf GTI 7 Performance

Bericht door bzb »

voor 90% zal hij zo juist perfect zijn, die hardcore liefhebber zet wel uitlaat en schroefset
Nick87
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 jun 2013, 14:26
Type auto: Golf 7 GTI PFM

Re: Een dagje op pad met de Golf GTI 7 Performance

Bericht door Nick87 »

bzb schreef:voor 90% zal hij zo juist perfect zijn, die hardcore liefhebber zet wel uitlaat en schroefset
Akkoord, ik zocht zelf ook een pittige niet te grote wagen waar ik fun mee kan hebben maar evengoed overal naartoe kan zonder teveel op te vallen en relax met rondrijden in alle nodige comfort en dat doet de GTI perfect.

Megane RS of gechipte GTI's zullen bruuter zijn maar voor de gemiddelde koper zal een 220/230pk voldoende zijn.
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Een dagje op pad met de Golf GTI 7 Performance

Bericht door sitechris »

bzb schreef:voor 90% zal hij zo juist perfect zijn, die hardcore liefhebber zet wel uitlaat en schroefset
Daarom verkoopt hij ook zo goed. Hardcore schrikt ook kopers af.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Gebruikersavatar
maRRRtinus
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 jul 2013, 07:06
Type auto: Audi TTS comp 500

Re: Een dagje op pad met de Golf GTI 7 Performance

Bericht door maRRRtinus »

sitechris schreef:
bzb schreef:voor 90% zal hij zo juist perfect zijn, die hardcore liefhebber zet wel uitlaat en schroefset
Daarom verkoopt hij ook zo goed. Hardcore schrikt ook kopers af.
Klopt, wijsheid komt dan ook met de jaren. Ga jij maar lekker stuiteren met je Megane, dan mag je die paar tienden van een seconde die je pakt op het het circuit met een glimlach van me hebben :)

Ben je harcore als je wat aan de ademhaling/uitlaat/motorprogramma laat doen? Vind persoonlijk dat er een verschil zit tussen liefhebber en 'hardcore' liefhebber. Zie mezelf als liefhebber ;) En kan genieten van alle snelle wagens en 'hatches'. Megane RS doet nog steeds mn nek draaien ook al is ie al een paar jaar op de markt, rijdt dan toch ook vaak iemand in die dezelfde passie deelt.
Gebruikersavatar
VroemTFSI
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 mei 2011, 10:19

Re: Een dagje op pad met de Golf GTI 7 Performance

Bericht door VroemTFSI »

@sitechris: op zich leuke review, maar moeten we ons niet afvragen of de Megane RS en de GTI wel in dezelfde vijver vissen?

Wij hebben de 1-KKR-16 ook even meegenomen bij Pon. Zie mijn rij-ervaringen in het GTI VII-topic. Ik was ook niet enthousiast over de DSG-bak (ook al niet bij de GTI VI) en zou je - als het gaat lukken met mijn GTI Performance - wel eens willen uitnodigen om met een handbak te gaan rijden.
Met een handbak kan je hem ook beter vergelijken met jouw Megane. De schakelmomenten verlopen dan ook heel anders dan bij de DSG. Is het jou niet opgevallen dat hij na het doorschakelen even terug geregeld wordt? Hier wordt een deeel van de fun weggefilterd. Je schrijft het zelf al dat je de handbak soms miste.

Onderstel vind ik juist heel erg goed. Geeft veel vertrouwen en met de sper ook heel veel grip, maar blijft heel volwassen. Dat tilt de auto naar een hoger plan.
Ik miste trouwens wel de parkeersensoren op deze demo, vreemde keuze van Pon om dat niet op een demo te zetten. Bij het achteruit parkeren toen ik hem terugbracht, zat ik eigenlijk op de piepjes te wachten en net op het juiste moment realiseerde ik me dat die niet zouden komen.

Mijn grootste bezwaar tegen de GTI VII is zijn tankinhoud. 5 liter minder is best veel op een tank die in de VI al krap was met 55 liter. En ja, hij is zuiniger maar niet tijdens een snelle rit op de Duitse Autobahn (mijn maatstaf)
Lay heeft ook gelijk als hij over het chippen spreekt. Het gemak waarmee je voor relatief weinig geld zoveel peekaa's meer kon scoren in een VI, was per slot van rekening voor de meesten van ons mede een reden om een GTI te kiezen.
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Een dagje op pad met de Golf GTI 7 Performance

Bericht door sitechris »

De grootste kwaliteit van de GTI is ook zijn volwassenheid. Hij is echt episch goed gebouwd. Kwalitatief gezien doet dit niet onder voor een Audi. Ook bij het rijden merk je dat het een door-en door ontwikkelde auto is. Ik ga in principe de vergelijking met de RS wat meer uit de weg omdat dit een ander soort auto is. De GTI is imo beter vergelijkbaar met een S3, BMW 125i, Mercedes A250 en de Ford Focus ST. Praktische familie hot-hatches. De vergelijking Scirocco R - Megane RS - Toyota GT 86 - Astra OPC is eigenlijk meer logisch, ook qua carrosserie.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Gebruikersavatar
maRRRtinus
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 jul 2013, 07:06
Type auto: Audi TTS comp 500

Re: Een dagje op pad met de Golf GTI 7 Performance

Bericht door maRRRtinus »

sitechris schreef:De grootste kwaliteit van de GTI is ook zijn volwassenheid. Hij is echt episch goed gebouwd. Kwalitatief gezien doet dit niet onder voor een Audi. Ook bij het rijden merk je dat het een door-en door ontwikkelde auto is. Ik ga in principe de vergelijking met de RS wat meer uit de weg omdat dit een ander soort auto is. De GTI is imo beter vergelijkbaar met een S3, BMW 125i, Mercedes A250 en de Ford Focus ST. Praktische familie hot-hatches. De vergelijking Scirocco R - Megane RS - Toyota GT 86 - Astra OPC is eigenlijk meer logisch, ook qua carrosserie.
Helemaal mee eens, tis me een rijtje gave bakken ook, hoewel ik de Beemer echt nog steeds niet om aan te zien vind. Echt de reden voor me om er nooit in te proef rijden...stel dat ik em daarna wil hebben :)
Gebruikersavatar
VroemTFSI
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 mei 2011, 10:19

Re: Een dagje op pad met de Golf GTI 7 Performance

Bericht door VroemTFSI »

@sitechris: Thanks voor je snelle reactie! Nog even over die bak: herken je wat ik schreef over dat doorschakelen? Ik vond het ronduit irritant!
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
Erics
Berichten: 180
Lid geworden op: 01 aug 2013, 00:14
Type auto: Golf mk7 GTI

Re: Een dagje op pad met de Golf GTI 7 Performance

Bericht door Erics »

Hartstikke eerlijk en vermakend bericht...

En al zou ik stiekum een RS Megane echt de credits willen geven als zijnde de beste (op het circuit dan), ik pas er met mijn 2 meter gewoonweg niet in, en al helemaal niet op de achterbank.

Daarom toch deze all rounder...
gewoon omdat de ruimte voor mijn benen, zittend op de achterbank, ik zal daar ten slotte veel vaker zitten nu mijn zoon rijdt, net iets ruimer is dan mijn Volvo V70, gek he?
GTI TCR mk7 pure grey/ GTI mk4 Satin Silber
GTI usa
Berichten: 72
Lid geworden op: 17 apr 2011, 20:18
Type auto: Golf MK5 GTI usa

Re: Een dagje op pad met de Golf GTI 7 Performance

Bericht door GTI usa »

Schippersss schreef:Zou toch te gek voor woorden zijn dat je eerst zelf aanpassingen moet en nog is een berg geld tegen aan moet gooien om het gti gevoel te krijgen, als dat zo is dan is de gti de grootse grap van vw.
Wat is het GTI gevoel volgens jou? Ik hoor het wel vaker, ook van mensen die net 18 zijn. Het GTI gevoel is naar mijn mening gebaseerd op de eigen ervaring met een GTI 1,2,3,4,5 of 6. Ik kan het mis hebben maar alle GTI's van 1 tot 6 hadden de zelfde eigenschappen als de 7 heeft. Sneller, sportiever in-en exterieur, duurder, allround en een harder/sportiever geluid uit de uitlaat t.o.v. de normale Golfje's. Toen ik voor het eerst een GTI 5 had voelde ik het gelijk terwijl ik nog nooit een GTI had gehad. En het kon idd beter dmv schroefset, betere remmen, chippen en een andere uilaat. Maar zonder had ik het gevoel ook.

Mvg Marcel
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Een dagje op pad met de Golf GTI 7 Performance

Bericht door sitechris »

VroemTFSI schreef:@sitechris: Thanks voor je snelle reactie! Nog even over die bak: herken je wat ik schreef over dat doorschakelen? Ik vond het ronduit irritant!
Nee, ik heb dat niet herkend moet ik eerlijk zeggen.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Een dagje op pad met de Golf GTI 7 Performance

Bericht door Schippersss »

GTI usa schreef:
Schippersss schreef:Zou toch te gek voor woorden zijn dat je eerst zelf aanpassingen moet en nog is een berg geld tegen aan moet gooien om het gti gevoel te krijgen, als dat zo is dan is de gti de grootse grap van vw.
Wat is het GTI gevoel volgens jou? Ik hoor het wel vaker, ook van mensen die net 18 zijn. Het GTI gevoel is naar mijn mening gebaseerd op de eigen ervaring met een GTI 1,2,3,4,5 of 6. Ik kan het mis hebben maar alle GTI's van 1 tot 6 hadden de zelfde eigenschappen als de 7 heeft. Sneller, sportiever in-en exterieur, duurder, allround en een harder/sportiever geluid uit de uitlaat t.o.v. de normale Golfje's. Toen ik voor het eerst een GTI 5 had voelde ik het gelijk terwijl ik nog nooit een GTI had gehad. En het kon idd beter dmv schroefset, betere remmen, chippen en een andere uilaat. Maar zonder had ik het gevoel ook.

Mvg Marcel
Ik baseer dat op het verhalen hier boven. Geluid uit de uitlaat van de 7 schijnt beroerd te zijn. Gevoellozen besturing. Schakel tijden dsg enzo.
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: Een dagje op pad met de Golf GTI 7 Performance

Bericht door FGT »

Mooie review, zeker als je op punt staat om een 7 aan te schaffen!
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Nick87
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 jun 2013, 14:26
Type auto: Golf 7 GTI PFM

Re: Een dagje op pad met de Golf GTI 7 Performance

Bericht door Nick87 »

Schippersss schreef:
GTI usa schreef:
Schippersss schreef:Zou toch te gek voor woorden zijn dat je eerst zelf aanpassingen moet en nog is een berg geld tegen aan moet gooien om het gti gevoel te krijgen, als dat zo is dan is de gti de grootse grap van vw.
Wat is het GTI gevoel volgens jou? Ik hoor het wel vaker, ook van mensen die net 18 zijn. Het GTI gevoel is naar mijn mening gebaseerd op de eigen ervaring met een GTI 1,2,3,4,5 of 6. Ik kan het mis hebben maar alle GTI's van 1 tot 6 hadden de zelfde eigenschappen als de 7 heeft. Sneller, sportiever in-en exterieur, duurder, allround en een harder/sportiever geluid uit de uitlaat t.o.v. de normale Golfje's. Toen ik voor het eerst een GTI 5 had voelde ik het gelijk terwijl ik nog nooit een GTI had gehad. En het kon idd beter dmv schroefset, betere remmen, chippen en een andere uilaat. Maar zonder had ik het gevoel ook.

Mvg Marcel
Ik baseer dat op het verhalen hier boven. Geluid uit de uitlaat van de 7 schijnt beroerd te zijn. Gevoellozen besturing. Schakel tijden dsg enzo.
Zet de motor op Sport stand via DSP en hij maakt ineens een stuk meer lawaai. Standaard maakt hij niet zo heel veel lawaai als je hem niet in toeren laat gaan, maar geloof niet dat dit minder is dan een 6 (heb er toch al vaak voorbij zien rijden en het geluid gehoord)

Stuur en schakelen dsg kan ik niets van zeggen omdat ik niet kan vergelijken.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 135 gasten