Back@GTI K04 upgrade!

Forum voor projecten van leden. Hier kunnen leden die hun aanpassingen aan hun auto maken ze tonen. Uiteraard kan je er ook voor kiezen om je aanpassingen gewoon in je voorsteltopic bij te houden.
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: Back@GTI Audio update

Bericht door Wilcoos »

UIteraard is het persoonlijk, daarom ben ik ook nieuwsgierig ;) Heb zelf nog nooit gebruik gemaakt van Focal.

Komt 14 april wel.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Re: Back@GTI Audio update

Bericht door RobvR »

Wat een werk Michel. Top hoor!
Groet RobvR
Gebruikersavatar
Back@GTI
Berichten: 336
Lid geworden op: 31 jul 2011, 21:12
Type auto: ED35

Re: Back@GTI Audio update

Bericht door Back@GTI »

Bedankt Rob!
Groeten Michel.


--------------------------------------------------------------------------------
Golf VI GTi Edition 35
Gebruikersavatar
$jonnieTheEagle
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 jun 2011, 15:00

Re: Back@GTI Audio update

Bericht door $jonnieTheEagle »

Back@GTI

Hoop je snel eens tegen te vliegen en deze set te horen,

ga voor de Focal versterker.....;-) lees..> http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... f=21&t=449

Ik heb geen spijt van mijn inverstering in de Focal audio.

Gr Sjon
Gebruikersavatar
VroemTFSI
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 mei 2011, 10:19

Re: Back@GTI Audio update

Bericht door VroemTFSI »

@Back: Echt een hele mooie klus! En ook heel veel aandacht voor detail zie ik! Als het een beetje meezit, ga ik met Vaillant mee naar JD (voor de lol en om de GTI-kriebels) en dan wil ik graag even luisteren.
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Back@GTI Audio update

Bericht door Mackdennis »

Erg gaaf en netjes! Respect!
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: Back@GTI Audio update

Bericht door GolfL »

ik denk dat jij het niet meer koud krijgt in de volgende winter met al die isolatie :mrgreen:!

Maar ziet er goed uit! het is ook geen half werk!
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Gebruikersavatar
Back@GTI
Berichten: 336
Lid geworden op: 31 jul 2011, 21:12
Type auto: ED35

Re: Back@GTI Audio update

Bericht door Back@GTI »

@Sjon
Leuk dat je even langs vliegt :D
Dat topic was mij inderdaad al bekend en ik heb je raad dan ook opgevolgd en mijn spulletjes
bij acr-helmond.nl (Reijnders) besteld. Erg fijne zaak. Alles netjes en snel binnen voor een redelijke prijs. Ik had ook nog even
contact met ze opgenomen voor een paar vraagjes en daarbij werd ik ook goed geholpen, gaat allemaal erg netjes. Een aanrader dus.

De Focal set die er bij jouw in de deuren zit is natuurlijk nog lekkerder maar die vond ik te duur worden.(850,- eurie)
Nu heb ik nog wat centen over voor een versterkertje. :lol:

@Vroem
Ik vond het ook een leuke klus! Als je het niet leuk vind moet je er echt niet aan beginnen want er gaat veel tijd en geduld in zitten.
Ik ben er nog niet... maar het begin is er. In de versterker inbouwen zullen ook nog wel de nodige uurtjes gaan zitten.
Zou leuk zijn als je er 14 April bij bent!

@GolfL
Je moet iets doen om het gebrek aan stoelverwarming te compenseren :lol:

@Mackdennis
Bedankt dennis.
Groeten Michel.


--------------------------------------------------------------------------------
Golf VI GTi Edition 35
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: Back@GTI Audio update

Bericht door Wilcoos »

GolfL schreef:ik denk dat jij het niet meer koud krijgt in de volgende winter met al die isolatie :mrgreen:!

Maar ziet er goed uit! het is ook geen half werk!
Gelijk ook een stuk langzamer met al dat extra gewicht :lol:
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Gebruikersavatar
Back@GTI
Berichten: 336
Lid geworden op: 31 jul 2011, 21:12
Type auto: ED35

Re: Back@GTI Audio update

Bericht door Back@GTI »

Daarom ga ik ook 14 April naar JD om de PK-gewichtsverhouding weer een beetje op te krikken :lol:
Groeten Michel.


--------------------------------------------------------------------------------
Golf VI GTi Edition 35
Gebruikersavatar
Itsu028
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 mar 2012, 10:16
Type auto: VW Golf VI GTI DSG
Locatie: Near Airplane city

Re: Back@GTI Audio update

Bericht door Itsu028 »

Duidelijke pics, petje af hoor....doe het je niet na.
Hopende natuurlijk op het resulaat zoals je dat voor ogen (he...oren!) hebt.

gr,
Mike
Gebruikersavatar
Luca
Berichten: 283
Lid geworden op: 20 jun 2011, 23:27
Type auto: MK6 GTI - MK7 TDI

Re: Back@GTI Audio update

Bericht door Luca »

Wilcoos schreef:Super netjes gedaan! Maar toch een kleine opmerking ;) aan het deurpaneel had je beter van dat zwarte cell foam met van die noppen kunnen doen ipv dynamat.
Hoezo die cell foam ipv Dynamat ? zijn toch 2 heel verschillende dingen ???

Goed bezig met je Focal set :!:
GOLF VI GTI ABT
---18'' Detroits---
GOLF VII 2.0 TDI
---18" Durban----
Gebruikersavatar
EJ5gti
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 okt 2011, 13:51
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Back@GTI

Bericht door EJ5gti »

Back@GTI schreef:Ik was al een tijdje aan het kijken naar een leuke speakerset als vervanging
van mijn niet zo beste standaard set. Er is wat dat betreft keuze zat en heb gekozen voor een 3-weg set van het merk Focal.
Het is niet echt een kant en klare set dus er gingen nogal wat uurtjes zitten in het monteren van de speakers.

Afbeelding
Afbeelding
Focal 165 VR3. Erg mooie speakers om te zien! Als ze ook zo klinken....

Afbeelding
Afbeelding
Veel goede verhalen gehoord over het dempen van de deuren. Als we dan toch bezig zijn....

Om de speakers in de deuren te plaatsen heb ik een paar mdf ringen moeten maken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Aan de binnenkant van de deuren ook nog wat Dynamat en als de ringen dan klaar zijn ziet het er zo uit.
Afbeelding
Afbeelding

De 10cm mid speaker samen met de crossover op het binnenpaneel. Ik had ook nog wat Dynamat over voor de binnenpanelen.
Afbeelding
Afbeelding

De tweeters zitten gewoon op de normale plaats in de deuren. Oude eruit, nieuwe erin.
Afbeelding

Verder heb ik nieuwe speakerdraden naar de RNS510 getrokken en wat voorbereidend werk voor een versterker.
Het is heel wat werk geweest maar het resultaat is er ook naar... wat een geluid! En dat gewoon op de RNS510.
Voorlopig laat ik het even zo en ga ik rustig op zoek naar een mooie versterker voor deze heerlijke speakers.
hier hou ik van! zeer mooi gedaan! heb zelf in de corrado een 2 weg focal setje zitten met een aparte sub en het klinkt prima!
MKV GTI DSG (Klik) | Black Magic Pearl | 5 Deurs | Leder | Schuifdak | Milltek Turbo-back Non-Resonated | Forge Twintake + Catch Can | Eibach sportsline | Brembo 17Z 330mm | 18" Golf R wielen / Denver | JD Stage 2
Gebruikersavatar
Back@GTI
Berichten: 336
Lid geworden op: 31 jul 2011, 21:12
Type auto: ED35

Re: Back@GTI Audio update

Bericht door Back@GTI »

@Luca
Dynamat en cell-foam zijn inderdaad voor verschillende dingen. Dynamat is voor het dempen/ontdreunen en cell-foam
heeft een absorberende werking.

@EJ5gti
Bedankt! Ik wilde altijd al eens Focal speakers proberen maar het is er eigenlijk nooit van gekomen. Ik heb al eens Pioneer, JBL en CDT speakers gehad maar nu dan eindelijk
een Focal setje. :D
Groeten Michel.


--------------------------------------------------------------------------------
Golf VI GTi Edition 35
Gebruikersavatar
EJ5gti
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 okt 2011, 13:51
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Back@GTI Audio update

Bericht door EJ5gti »

Back@GTI schreef:@Luca
Dynamat en cell-foam zijn inderdaad voor verschillende dingen. Dynamat is voor het dempen/ontdreunen en cell-foam
heeft een absorberende werking.

@EJ5gti
Bedankt! Ik wilde altijd al eens Focal speakers proberen maar het is er eigenlijk nooit van gekomen. Ik heb al eens Pioneer, JBL en CDT speakers gehad maar nu dan eindelijk
een Focal setje. :D
het mooie vind ik dat je het van de buitenkant niet ziet (OEMplus :-))
het zit er netjes in en er is ook aandacht en oog voor detail

persoonlijk vind ik dat er veel detail in de focal speakers zit al is dit wel afhankelijk welke serie je hebt.
heb thuis als pc speakers 2 krk rokit 6 staan klinkt ook echt :o
Afbeelding
MKV GTI DSG (Klik) | Black Magic Pearl | 5 Deurs | Leder | Schuifdak | Milltek Turbo-back Non-Resonated | Forge Twintake + Catch Can | Eibach sportsline | Brembo 17Z 330mm | 18" Golf R wielen / Denver | JD Stage 2
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: Back@GTI Audio update

Bericht door Wilcoos »

Kan je niet echt (of helemaal niet ;) ) met elkaar vergelijken. De krk's zijn near field studio monitoren. Maar ze klinken wel erg goed imderdaad. Heb zelf de rockit 5 op mijn bureau staan.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Gebruikersavatar
EJ5gti
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 okt 2011, 13:51
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Back@GTI Audio update

Bericht door EJ5gti »

Wilcoos schreef:Kan je niet echt (of helemaal niet ;) ) met elkaar vergelijken. De krk's zijn near field studio monitoren. Maar ze klinken wel erg goed imderdaad. Heb zelf de rockit 5 op mijn bureau staan.
Dat ben ik helemaal met je eens! Maar ik vind het allebei speakers met veel detail! Daar ging het mij om, niet om de 2 met elkaar te vergelijken!
MKV GTI DSG (Klik) | Black Magic Pearl | 5 Deurs | Leder | Schuifdak | Milltek Turbo-back Non-Resonated | Forge Twintake + Catch Can | Eibach sportsline | Brembo 17Z 330mm | 18" Golf R wielen / Denver | JD Stage 2
Ron_VAG
Berichten: 285
Lid geworden op: 01 mar 2012, 20:03
Type auto: Up GTI

Re: Back@GTI Audio update

Bericht door Ron_VAG »

Jemig, wat ben je goed bezig! Mooi uitgebreid en gedetailleerd gedaan!
Zelf heb ik ooit een V 2.0 TDI gehad en op Showyoursound.nl was ik in 2004 een van de eerste die de V had voorzien van een 3weg compo. Ik had destijds een Audiobahn compo en de deuren+panelen voorzien van bitumen matjes. Klonk goed, denk dat die van jou nog beter zal klinken met die zware klankkasten die je nu hebt :)
2014 Audi A6 Avant 2.0 TFSI Sport Edition
2016 Audi TTS Roadster 2.0 TFSI
2018 VW Up! GTI
Gebruikersavatar
DeepCBassGTI
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 nov 2011, 17:00

Re: Back@GTI Audio update

Bericht door DeepCBassGTI »

Dit is het echte werk! Mooi man, ben benieuwd hoe ze klinken en waarmee je ze gaat aansturen.
Dempen is zo belangrijk, jammer dat het vaak onderschat wordt.
Afbeelding
______________________________________________________________________
Golf III 1993 2.0 GTI 8V Orly Blue Metallic - High-end Audiosytem - Alarm - Driver Chris
Gebruikersavatar
Back@GTI
Berichten: 336
Lid geworden op: 31 jul 2011, 21:12
Type auto: ED35

Re: Back@GTI Audio update

Bericht door Back@GTI »

Hallo mannen,

Het is al weer een hele tijd geleden sinds ik een update heb gepost. Ik heb de audio nog netjes afgemaakt,met eerst een (geleende) Precision Power versterker.
Om het daarna helemaal naar mijn zin/smaak af te maken met een Sinfoni versterker.

Af en toe zijn de Focals er schel maar meestal klinken ze zoooo mooi. Kippevel!

Even nog een paar plaatjes van de versterkerkist.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groeten Michel.


--------------------------------------------------------------------------------
Golf VI GTi Edition 35
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: Back@GTI Audio update

Bericht door bluetiger »

ziet er strak uit!
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Gebruikersavatar
Back@GTI
Berichten: 336
Lid geworden op: 31 jul 2011, 21:12
Type auto: ED35

Re: Back@GTI Audio update

Bericht door Back@GTI »

Het zat al een heel tijdje te kriebelen ondanks dat de V GTi nog perfect beviel....

Na lang wikken en wegen wat we nu eigenlijk precies wilde, hebben we onze keuze gemaakt.
Dit is onze "nieuwe" Golf VI GTi Edition 35!

Afbeelding

Afbeelding

Na zeker een half jaar te hebben gezocht hebben we er dan eindelijk eentje naar ons zin gevonden.
We zijn ook nog even bezig geweest met de ''ex" Edition 35 van Henk (Black Edition 35) maar daar konden we het niet eens worden.

Deze is ook nog lekker fris met nog geen 14.000km op de teller. Verder zitten de meeste toeters en bellen er wel op en natuurlijk dat O zo mooie
Edition 35 interieur.
Groeten Michel.


--------------------------------------------------------------------------------
Golf VI GTi Edition 35
Gebruikersavatar
RonnyR20
Berichten: 579
Lid geworden op: 17 apr 2011, 22:17
Type auto: 7R

Re: Back@GTI K04 upgrade!

Bericht door RonnyR20 »

Kijk dat is nog eens een mooie update!!
Veel plezier ermee en heb je nog plannen?
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Back@GTI K04 upgrade!

Bericht door Crokko »

Dik!

Heel veel plezier met de mooie aanwinst.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Back@GTI
Berichten: 336
Lid geworden op: 31 jul 2011, 21:12
Type auto: ED35

Re: Back@GTI K04 upgrade!

Bericht door Back@GTI »

Bedankt jongens,

En ik heb zeker nog plannen Ronny.
Rustig aan, eerst maar is genieten van hoe de auto nu is.
Het weer zit ook niet echt mee om te poetsen enzo.

Maar wat bovenaan mijn lijstje staat is een kleine stoeprandschade op de velg rechtsvoor.
Dus ik wil het wiel laten repareren of een heel nieuw wiel erop.

En dan zit er ook nog een bedrijfje in Lochem…. misschien ken je het wel. JD Engineering heet het…. :mrgreen:
Dinsdag heb ik een afspraak staan om hem alleen te rollen. Ben benieuwd wat eruit komt. (Hij is gewoon helemaal origineel)
Hij voelt in ieder geval veeeeeel trager aan als mijn gechipte V. Dit mede ook omdat die DSG zo snel opschakelt :?
Groeten Michel.


--------------------------------------------------------------------------------
Golf VI GTi Edition 35
Plaats reactie

Terug naar “Projecten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 122 gasten