Pagina 1 van 1

Schakelmomenten DSG

Geplaatst: 08 nov 2013, 20:50
door Erics
Ik rijd nu zo ongeveer twee weken in de GTI en begin mij nu al te storen aan de schakelmomenten van de DSG als ik rustig wil rijden. Het toerental schakelt bij 45-50 al naar z'n 4 en 5 door, belachelijk gezien de 1200 rpm die de motor dan nog draait.
Hij doet het wel, maar jongens, het lijkt wel of ik met 56/12 fietsverzet de 'Postbank' op moet.

Het nieuwe rijden noemen ze dat, nou dat maakt de boel wel vervroegd stuk lijkt mij zo…

Dus, vandaag maar eens even met de "Doctor" gebeld of er iets aan is te doen.

En , ja hoor, over twee weken…

Ben benieuwd.

iemand verstand van wat redelijker schakelmomenten met een DSG 6?

Re: Schakelmomenten DSG

Geplaatst: 08 nov 2013, 22:12
door yal
De DSG in mijn ED35 doet dat ook , bij 55km/h doorschakelen naar de 6de versnelling :shock:
Daarom rijd ik veel in manuele modus , en schakel met de flippers of pook.

De Sportstand is juist het andere uiterste :cry:

Blijkbaar heeft mk7 een langere overbrenging dan de mk6.

Succes met de aanpassing , ben benieuwd wat je bevindingen zijn.
Hoe zit het met garantie indien er een probleem zou ontstaan aan de DSG en er andere software is geladen?

Grt Yal

Re: Schakelmomenten DSG

Geplaatst: 08 nov 2013, 22:39
door Erics
yal schreef:De DSG in mijn ED35 doet dat ook , bij 55km/h doorschakelen naar de 6de versnelling :shock:
Daarom rijd ik veel in manuele modus , en schakel met de flippers of pook.
De Sportstand is juist het andere uiterste :cry:
Blijkbaar heeft mk7 een langere overbrenging dan de mk6.
Succes met de aanpassing , ben benieuwd wat je bevindingen zijn.
Hoe zit het met garantie indien er een probleem zou ontstaan aan de DSG en er andere software is geladen?

Grt Yal
jij en ik weten het antwoord al.

Maar een automaat en dan moeten blijven flipperen…

Ben benieuwd naar de oplossing van de DSG-doc.

Re: Schakelmomenten DSG

Geplaatst: 08 nov 2013, 22:55
door FGT
Dat is bij iedere DSG auto. Als je proef had gereden in een andere auto(Golf 6) had je dit van te voren al geweten.

Re: Schakelmomenten DSG

Geplaatst: 08 nov 2013, 23:06
door MkVI Nmgn
Bij mijn auto ligt het er maar net aan hoe ik gereden heb.
Als ik bijvoorbeeld heel de dag rustig rijd dan schakelt mijn auto ook als een opa en 50 in de 6 maar heb ik een middag/dag sportief gereden dat blijft die al langer in de 4 hangen en pakt die wat later de 5e en de 6 komt ie dan niet eens in pas bij de 60kmph+

Re: Schakelmomenten DSG

Geplaatst: 09 nov 2013, 12:00
door Nikkor27
ahh, the joy of manual gearbox 8-)

Re: Schakelmomenten DSG

Geplaatst: 09 nov 2013, 14:17
door Green Hornet
bij JD kan je ook de schakelmomenten aan laten passen ... heb ik ook laten doen met 375 pk in de stad niet vlot door kunnen rijden is :evil:

Re: Schakelmomenten DSG

Geplaatst: 11 nov 2013, 15:13
door Erics
Nikkor27 schreef:ahh, the joy of manual gearbox 8-)
spreek je wel na een file ;)

Re: Schakelmomenten DSG

Geplaatst: 11 nov 2013, 16:23
door yal

jij en ik weten het antwoord al.

Maar een automaat en dan moeten blijven flipperen…

Ben benieuwd naar de oplossing van de DSG-doc.
:mrgreen: idd.

Ik ben klaar met de DSG's , met zowel de DSG 7 als 6 heb ik gedonder gehad.
Daarnaast doet het ding niet wat ik wil , kost meer , heeft meer onderhoud nodig en blijkt niet bepaald duurzaam.

Ik ga gewoon weer schakelen met de hand en mocht ik t.z.t. weer automaat willen rijden stap ik over op een ander merk zoals BMW.

JD zal vast een mooie oplossing voor het schakelgedrag van de DSG hebben.

Succes ermee ,

grtn yal.

Re: Schakelmomenten DSG

Geplaatst: 11 nov 2013, 19:34
door bluetiger
Nikkor27 schreef:ahh, the joy of manual gearbox 8-)
Heeft het linkerbeen ook wat te doen:)

In mijn T5 wel dsg en dat heerlijk maar voor de golf blijf ik bij een handbak.