Kenteken 2013 of 2014

Hoeft niet eens over auto's te gaan, alles kan besproken worden, maar hou het netjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Kenteken 2013 of 2014

Bericht door bluetiger »

De auto staat inmiddels te wachten bij de dealer voor de aflevering. Per 1 januari gaat de BPM weer naar boven maar volgens de Belastingdienst is er een way out

Tariefsverhoging
Is er een tariefsverhoging? Dan mag u alleen het oude, lagere tarief gebruiken als de tenaamstelling plaatsvindt binnen 2 maanden na de datum van de tariefswijziging. (Deel IA van het kentekenbewijs is dan afgegeven vóór de tariefsverhoging.)

Vraag is hoe nadelig het is om het kentekenbewijs op december 2013 te hebben en de tenaamstelling in januari voor de leeftijd/inruilwaarde later?
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Kenteken 2013 of 2014

Bericht door Edition30 »

bluetiger schreef:
Vraag is hoe nadelig het is om het kentekenbewijs op december 2013 te hebben en de tenaamstelling in januari voor de leeftijd/inruilwaarde later?
Het bekende verhaal. Wil je een auto 2e-hands kopen van november of december, dan wordt er gezegd dat een maandje meer of minder niet uitmaakt. Als je een auto inruilt van november / december, dan wordt er natuurlijk gezegd dat een auto van januari veel beter verkoopt, omdat deze van een nieuwer jaar is. Ik denk dat bij inruil geldt dat hoe nieuwer de auto is, hoe meer je het gaat merken. Na zes of zeven jaar maakt het niet zoveel meer uit. Dus snel kopen en wat langer doorrijden. ;)
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Kenteken 2013 of 2014

Bericht door yal »

Wachten op het nieuwe jaar , mijn GTI is van 11-11-2011 en in Januari 2012 .....1 jaar oud , tenminste als je wil inruilen.
In Duitsland kijken ze naar productiejaar en dan kan een auto uit 2011 zomaar model 2012 zijn zoals in mijn geval.

Ik had juist begrepen dat de BPM omlaag ging in 2014.
Indien jij de auto begin Januari wil hebben zal de dealer het kenteken eind December aanvragen , de tenaamstelling zal dan volgen wanneer je de auto ophaalt.

Groet yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
jacovn
Berichten: 235
Lid geworden op: 28 okt 2013, 14:28
Type auto: Golf GTI pp

Re: Kenteken 2013 of 2014

Bericht door jacovn »

Zie mijn prijsverhoging 2014 in de gti 7 sectie.

Dealers hebben een reservering opgenomen voor het geval de bpm hoger uitvalt.
Op moment van inschrijven op kenteken moet bpm afgerekend worden tegen de dan geldende regeling.

Het lijkt lager te worden in 2014 als de info die ik bij de bovag vond de juiste is..
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Kenteken 2013 of 2014

Bericht door Golf88 »

Het scheelt zeker wel qua waarde als je gaat verkopen. Zelf zul je het ook al gedaan hebben; je gaat een auto zoeken via internet en geeft daarbij aan dat je een Golf zoekt vanaf bijv. 2010. Die 50 modellen die van december 2009 zijn (en dus net zo oud) zul je dan niet vinden. Ik zeg dus ook even wachten tot januari. Het is trouwens ook niet niks dat de leasemaatschappijen vanaf halverweg november geen auto's meer laten afleveren, maar alles door laten schuiven naar januari.
bartvw
Berichten: 133
Lid geworden op: 22 mei 2011, 09:50
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Kenteken 2013 of 2014

Bericht door bartvw »

Vraagje als je nu een kenteken aanvraagd en de auto in januari op je naam zet is de auto toch van 2014 of zie ik dat verkeerd?
Dit verhaal heeft mijn dealer mij vandaag uitgelegd maar als ik het bovenstaande van Bluetiger lees twijfel ik of het wel zo is?
Wie kan hier antwoord opgeven.

Alvast bedankt groetjes Bart
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Kenteken 2013 of 2014

Bericht door Golf88 »

bartvw schreef:Vraagje als je nu een kenteken aanvraagd en de auto in januari op je naam zet is de auto toch van 2014 of zie ik dat verkeerd?
Dit verhaal heeft mijn dealer mij vandaag uitgelegd maar als ik het bovenstaande van Bluetiger lees twijfel ik of het wel zo is?
Wie kan hier antwoord opgeven.

Alvast bedankt groetjes Bart
Het klopt wat je dealer zegt. Het gaat om de datum eerste tenaamstelling, oftewel wanneer de auto voor het eerst officieel de weg op is gegaan.
Gebruikersavatar
ChriskeGTI
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 jan 2014, 09:47
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: Hulsberg

Re: Kenteken 2013 of 2014

Bericht door ChriskeGTI »

Het kenteken kan in 2013 aangevraagd en geregistreerd worden. Dan is de auto "bekend" bij de RDW. Tenaamstelling kan dan in 2014.
Plaats reactie

Terug naar “Wat je maar wil”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 109 gasten