18" Detroit Velgen herstellen

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
Plaats reactie
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

18" Detroit Velgen herstellen

Bericht door KlouxOne »

Ik wil graag mijn 18" detroit velgen herstellen ivm oxidatie, de witte vlekjes die op de velgen verschijnen. Nu heb ik dit geprobeerd te regelen mijn dealer. Deze verteld mij net dat zijn velgen reparateur het niet kan. omdat de blanken lak laag niet goed schijnt te hechten. heb ook even met dit bedrijf gebeld. Hun vertelde dat het haast niet te doen is.

Heeft iemand hier misschien ervaring mee? en een adres van bedrijven die het wel kunnen en netjes?

ik kan ze wel in een kleur laten spuiten maar dat wil ik dus gewoon niet. ik hoor het graag. want ik sta er van te kijken dat het niet te regelen is.

alvast bedankt voor de hulp
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: 18" Detroit Velgen herstellen

Bericht door Verlengsnoer »

Misschien dat je hier wat aan hebt:
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... t=oxidatie

Er zijn wel een paar goede zaken hier op het forum genoemd.. Ik weet niet waar je in de buurt woont. In Mijdrecht zit een zaak waar veel goede reacties op zijn gekomen...En op een ander forum heb ik goede recensies gelezen over een club in Weesp.
Gebruikersavatar
JonasV
Berichten: 1058
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: 18" Detroit Velgen herstellen

Bericht door JonasV »

Ik heb inderdaad op meerdere plekken gelezen dat het schijnbaar erg lastig is om Detroits weer in originele staat op te knappen.
Misschien als je ze laat stralen en vanaf daar weer het polijst en blanke lak proces laat doen?

http://www.wheelcare.nl/index.htm

Die werd een tijd terug gepost, daar wil ik nog eens heen gaan
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: 18" Detroit Velgen herstellen

Bericht door KlouxOne »

Er moet toch wel iemand zijn die het goed kan lijkt mij? ben benieuwd wie er goede ervaringen mee heeft.
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: 18" Detroit Velgen herstellen

Bericht door Edition30 »

Ben een keer bij Reno Blast geweest in Mijdrecht. Was (ben) zeer tevreden met het resultaat.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: 18" Detroit Velgen herstellen

Bericht door KlouxOne »

Deze zaak heeft ook jou 18 inch Detroits als nieuw gemaakt? of heb je er andere velgen laten renoveren?
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: 18" Detroit Velgen herstellen

Bericht door Edition30 »

Nee, waren andere velgen, deze zijn gepoedercoat en zien er nog steeds strak uit.

Vraag bij het bedrijf of ze ook de Detroits kunnen doen, je kan ze ook wegdoen ;) en andere kopen.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: 18" Detroit Velgen herstellen

Bericht door KlouxOne »

ok. ja ik snap dat ik ook voor andere velgen kan gaan. maar houd mn GTI graag origineel. plus dat het gepolijste aluminium gewoon heel erg mooi staat bij een zwarte auto.

als ik hier dan naar kijk zie ik toch wel dat het mogelijk is.
http://www.dreamworkscartuning.nl/reparatie-velgen.html

misschien dat iemand ervaring heeft met dit bedrijf? denk dat ik morgen maar is rond moet gaan bellen
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: 18" Detroit Velgen herstellen

Bericht door MkVI Nmgn »

JonasV schreef:Ik heb inderdaad op meerdere plekken gelezen dat het schijnbaar erg lastig is om Detroits weer in originele staat op te knappen.
Misschien als je ze laat stralen en vanaf daar weer het polijst en blanke lak proces laat doen?

http://www.wheelcare.nl/index.htm

Die werd een tijd terug gepost, daar wil ik nog eens heen gaan

Ik had deze laatst een keer gepost echt een super bedrijf had erg veel schade op mijn detroit toen en was helemaal niets meer van tezien en waren 100% recht gemaakt

Gr Tonnie
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: 18" Detroit Velgen herstellen

Bericht door KlouxOne »

Weet je ook nog wat je hebt betaald? En zijn je velgen nog steeds netjes? Bedankt alvast
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: 18" Detroit Velgen herstellen

Bericht door MkVI Nmgn »

De velgens zal ik niet weten hoe ze nu zijn, haha
Me auto is gestolen waar ze onder lagen en ik was iets van 260euro kwijt voor 4 velgen

Gr Tonnie
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: 18" Detroit Velgen herstellen

Bericht door Verlengsnoer »

Hi KlouxOne,

Ben jij nog meer te weten gekomen over dreamworkscartuning? Ik heb net bij de afbeeldingen op hun site gekeken en kan niet anders zeggen dan dat het resultaat er keurig uitziet.

Heb jij nog iets aan je detroits laten doen?
KlouxOne schreef:ok. ja ik snap dat ik ook voor andere velgen kan gaan. maar houd mn GTI graag origineel. plus dat het gepolijste aluminium gewoon heel erg mooi staat bij een zwarte auto.

als ik hier dan naar kijk zie ik toch wel dat het mogelijk is.
http://www.dreamworkscartuning.nl/reparatie-velgen.html

misschien dat iemand ervaring heeft met dit bedrijf? denk dat ik morgen maar is rond moet gaan bellen
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: 18" Detroit Velgen herstellen

Bericht door KlouxOne »

Verlengsnoer schreef:Hi KlouxOne,

Ben jij nog meer te weten gekomen over dreamworkscartuning? Ik heb net bij de afbeeldingen op hun site gekeken en kan niet anders zeggen dan dat het resultaat er keurig uitziet.

Heb jij nog iets aan je detroits laten doen?
KlouxOne schreef:ok. ja ik snap dat ik ook voor andere velgen kan gaan. maar houd mn GTI graag origineel. plus dat het gepolijste aluminium gewoon heel erg mooi staat bij een zwarte auto.

als ik hier dan naar kijk zie ik toch wel dat het mogelijk is.
http://www.dreamworkscartuning.nl/reparatie-velgen.html

misschien dat iemand ervaring heeft met dit bedrijf? denk dat ik morgen maar is rond moet gaan bellen

Yo!

ik ben daar toen wel langs geweest. kan niks anders zeggen dan dat ze alles netjes doen daar. ik heb alleen mijn velgen daar niet gebracht. De dealer heeft een nieuw set voor mij geregeld.

Persoonlijk vind ik het drama velgen. Detroits. ik heb er in 3 maanden tijd op 3 velgen al beschadigingen op. komt omdat de blanke lak zo zacht is. baal er echt van. je kan ze beter zwart hebben zoals jij ze hebt verlengsnoet :)
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: 18" Detroit Velgen herstellen

Bericht door Verlengsnoer »

Leuke koosnaam, verlengsnoet .. lol!

Heb jij ze in een afwijkende kleur dan?

De blanke laag sucks.. Ik heb op alle velgen dat als je met je vingers eroverheen gaat je plekken hebt waar de velg niet glad is. Deze stukken worden ook dof (zelfs na het wassen en drogen), terwijl de rest wel glimt...Dan blijven het wel leuke velgen om om te plastidippen ;-)...

Ik heb iets met pink en ik wil ze pink... Moet alleen de schade opmeten want als het te gek wordt kan ik beter 4 nieuwe (andere) velgen nemen...
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: 18" Detroit Velgen herstellen

Bericht door Verlengsnoer »

Heeft er iemand in de tussentijd zijn detroits laten herstellen??
Vincent
Berichten: 70
Lid geworden op: 15 feb 2012, 14:50
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: 18" Detroit Velgen herstellen

Bericht door Vincent »

Nee, nog niet. Mijn Detroits hebben inmiddels ook al een paar doffe plekjes. Ik volg dit topic daarom ook met belangstelling!
Bjakkers
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 jun 2014, 18:47
Type auto: Golf gti 6
Locatie: Haarlem

Re: 18" Detroit Velgen herstellen

Bericht door Bjakkers »

Hallo,

Ben ook op zoek naar Detroits ter vervanging van de Talladega's die er nu onder liggen.
Eventueel wil ik wel voor imitaties gaan, hebben deze ook het probleem van de (zachte) blanke laklaag?
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: 18

Bericht door Edition30 »

Bjakkers schreef:Hallo,

Ben ook op zoek naar Detroits ter vervanging van de Talladega's die er nu onder liggen.
Eventueel wil ik wel voor imitaties gaan, hebben deze ook het probleem van de (zachte) blanke laklaag?
Is niet zo het probleem van een te zachte laklaag, maar meer een probleem van een laklaag, wanneer hier beschadigingen inkomen kruipt het vocht onder de laklaag door. En ja dit komt bij alle Detroits voor (oem en imi, voorzover imi's Detroits zijn ;) ).
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
NL_MK5 GTI
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
Type auto: MK5 GTI DSG
Locatie: Gelderland

18" Detroit Velgen herstellen

Bericht door NL_MK5 GTI »

Je zal je velgen kunnen laten afdraaien dat je oxidatie weg is, en dan naar een poedercoat bedrijf gaan en daar een blanke laag laten poeder coaten. Doen ze ook veel in de USA daar laten ze een auto zonder lak (bare metal car) blanke laag poeder coaten hecht veel beter en het is veel harder. Blanke lak op gepolijst materiaal hecht heel slecht.
Gebruikersavatar
Jeffreyvdt
Berichten: 1743
Lid geworden op: 21 apr 2011, 16:09

Re: 18" Detroit Velgen herstellen

Bericht door Jeffreyvdt »

Wat zou het nou kosten om 4 18'' Detroit velgen in originele staat te laten maken.
En ik hoor verhalen dat het ene bedrijf die velgen wel weer als nieuw kan maken en andere bedrijven weer niet.
Ook hoor ik van de 1 goede verhalen over zo bedrijf en van de 1 weer slechte verhalen.
Zou ik dan gaan voor spuiten of voor poadercoaten.
Gr. Jeffrey (gticlub-holland) & (Vag*force)
dangerpaki
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 mei 2014, 20:57
Type auto: Golf V GTI LE 240

Re: 18" Detroit Velgen herstellen

Bericht door dangerpaki »

Oude topic welke ik omhoog haal. ,aar heb dezelfde vraag en wilmdus niet weer een nieuwe topic maken.

Ook hier detroid velgen met oxidatie en stoeprandschade.
Wat ik begrijp kan ik dat het beste laten repareren en dan blank laten powder coaten ipv blank spuiten.

Iemand een goed adresje waar xe dit goed en goedkoop kunnen doen?
Plaats reactie

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 116 gasten