Aux in creeëren op rns510 tbv iphone (spotify). Wat nodig?

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Gebruikersavatar
DikMKV
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 feb 2014, 22:56
Type auto: Nog invullen!
Locatie: Lekkerkerk
Contacteer:

Re: Aux in creeëren op rns510 tbv iphone (spotify). Wat nodi

Bericht door DikMKV »

Ja klopt! Vind het inderdaad ook erg netjes zo vroeger had je een gaatje in de radio:D
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Aux in creeëren op rns510 tbv iphone (spotify). Wat nodi

Bericht door Verlengsnoer »

Ik ben nieuwsgierig: hebben jullie nu stereo geluid of is het mono? Ik heb een Aux aansluiting en zie hem jn mijn rns maar heb dit nog nooit gebruikt :|
Gebruikersavatar
DikMKV
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 feb 2014, 22:56
Type auto: Nog invullen!
Locatie: Lekkerkerk
Contacteer:

Re: Aux in creeëren op rns510 tbv iphone (spotify). Wat nodi

Bericht door DikMKV »

Verlengsnoer schreef:Ik ben nieuwsgierig: hebben jullie nu stereo geluid of is het mono? Ik heb een Aux aansluiting en zie hem jn mijn rns maar heb dit nog nooit gebruikt :|
Ik heb gewoon mooi geluid als ik spotify afspeelt geen idee of dat mono of stereo is:roll:
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Aux in creeëren op rns510 tbv iphone (spotify). Wat nodi

Bericht door Timvgti »

Verlengsnoer schreef:Ik ben nieuwsgierig: hebben jullie nu stereo geluid of is het mono? Ik heb een Aux aansluiting en zie hem jn mijn rns maar heb dit nog nooit gebruikt :|
Dat is stereo uiteraard! (Daarom zitten er ook drie aders in het kabelboompje: links, rechts en ground.
Mono hoor je meteen. Zoals ik dus via Bluetooth - Kufatec Fiscon had.
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Aux in creeëren op rns510 tbv iphone (spotify). Wat nodi

Bericht door staffpride »

Timvgti schreef:
Verlengsnoer schreef:Ik ben nieuwsgierig: hebben jullie nu stereo geluid of is het mono? Ik heb een Aux aansluiting en zie hem jn mijn rns maar heb dit nog nooit gebruikt :|
Dat is stereo uiteraard! (Daarom zitten er ook drie aders in het kabelboompje: links, rechts en ground.
Mono hoor je meteen. Zoals ik dus via Bluetooth - Kufatec Fiscon had.
Wat jij zegt klopt niet helemaal, ook mono geluid kan over alle speakers komen.
Bij mono maakt hij geen onderscheid tussen links en rechts, bij stereo wel.

Bij je kufatec doet gewoon 1 kant het niet, dat staat in principe los van mono stereo.
In het geval van geluid over alleen links of rechts, kan je dus alleen mono afspelen
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Aux in creeëren op rns510 tbv iphone (spotify). Wat nodi

Bericht door Timvgti »

staffpride schreef:
Timvgti schreef:
Verlengsnoer schreef:Ik ben nieuwsgierig: hebben jullie nu stereo geluid of is het mono? Ik heb een Aux aansluiting en zie hem jn mijn rns maar heb dit nog nooit gebruikt :|
Dat is stereo uiteraard! (Daarom zitten er ook drie aders in het kabelboompje: links, rechts en ground.
Mono hoor je meteen. Zoals ik dus via Bluetooth - Kufatec Fiscon had.
Wat jij zegt klopt niet helemaal, ook mono geluid kan over alle speakers komen.
Bij mono maakt hij geen onderscheid tussen links en rechts, bij stereo wel.

Bij je kufatec doet gewoon 1 kant het niet, dat staat in principe los van mono stereo.
In het geval van geluid over alleen links of rechts, kan je dus alleen mono afspelen
Ook jouw verhaal klopt niet helemaal (of we begrijpen elkaar verkeerd). Mijn rns 510 stuurt het mono signaal van de kufatec weldegelijk naar ALLE speakers. Als ik bijv een mp3 testbestandje of youtube gelukdsfragmentje afspeel waar je stereo test (dus bijv een stem die zegt Left Speaker en Right Speaker) dan hoor ik alleen de tonen die over het linker kanaal komen, maar dat komt dan weldegelijk uit ALLE speakers.
Maakt ook verder niet uit. Om onduidelijkheid te voorkomen: de aux input die hier besproken wordt geeft een stereo input en de rns 510 stuurt dat dan ook stereo uit.
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Aux in creeëren op rns510 tbv iphone (spotify). Wat nodi

Bericht door staffpride »

Timvgti schreef:
Ook jouw verhaal klopt niet helemaal (of we begrijpen elkaar verkeerd). Mijn rns 510 stuurt het mono signaal van de kufatec weldegelijk naar ALLE speakers. Als ik bijv een mp3 testbestandje of youtube gelukdsfragmentje afspeel waar je stereo test (dus bijv een stem die zegt Left Speaker en Right Speaker) dan hoor ik alleen de tonen die over het linker kanaal komen, maar dat komt dan weldegelijk uit ALLE speakers.
Maakt ook verder niet uit. Om onduidelijkheid te voorkomen: de aux input die hier besproken wordt geeft een stereo input en de rns 510 stuurt dat dan ook stereo uit.
Verhaaltje klopt wel degelijk, maar begreep uit je verhaal dat je maar via 1 kant geluid kreeg.
Dus my bad ;)

Jij hebt dus gewoon geluid uit alle speakers alleen geen stereo.

Stereo streaming op een fiscon is mogelijk vanaf mainboard v2.00 en hardware 3411+
Dit is alleen te zien op de sticker achter op de module

Stereo streaming moet echter wel geactiveerd worden, dit kan je met je telefoon doen door het volgende nr te bellen

*582#4007

Je krijgt dan te horen dat het nr niet bestaat en dan is stereo streaming geactiveerd. (moet je module wel aan bovenstaande specs voldoen)
MVG EMServices

Afbeelding
SteveO
Berichten: 139
Lid geworden op: 28 mei 2013, 00:07
Type auto: Golf 5 TDI GT Sport

Re: Aux in creeëren op rns510 tbv iphone (spotify). Wat nodi

Bericht door SteveO »

staffpride schreef:
Timvgti schreef:
Ook jouw verhaal klopt niet helemaal (of we begrijpen elkaar verkeerd). Mijn rns 510 stuurt het mono signaal van de kufatec weldegelijk naar ALLE speakers. Als ik bijv een mp3 testbestandje of youtube gelukdsfragmentje afspeel waar je stereo test (dus bijv een stem die zegt Left Speaker en Right Speaker) dan hoor ik alleen de tonen die over het linker kanaal komen, maar dat komt dan weldegelijk uit ALLE speakers.
Maakt ook verder niet uit. Om onduidelijkheid te voorkomen: de aux input die hier besproken wordt geeft een stereo input en de rns 510 stuurt dat dan ook stereo uit.
Verhaaltje klopt wel degelijk, maar begreep uit je verhaal dat je maar via 1 kant geluid kreeg.
Dus my bad ;)

Jij hebt dus gewoon geluid uit alle speakers alleen geen stereo.

Stereo streaming op een fiscon is mogelijk vanaf mainboard v2.00 en hardware 3411+
Dit is alleen te zien op de sticker achter op de module

Stereo streaming moet echter wel geactiveerd worden, dit kan je met je telefoon doen door het volgende nr te bellen

*582#4007

Je krijgt dan te horen dat het nr niet bestaat en dan is stereo streaming geactiveerd. (moet je module wel aan bovenstaande specs voldoen)
Die code had ik ook al gevonden in de handleiding van de Fiscon module, heeft helaas niks veranderd bij mijn module wat dus erop duidt dat ik niet voldoe aan de mainboard/hardware specificaties. Ditzelfde probleem zal Tim waarschijnlijk ook ondervinden.
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Aux in creeëren op rns510 tbv iphone (spotify). Wat nodi

Bericht door Timvgti »

Klopt. Mijn hw van de fiscon is ook te oud. Bij installatie zag ik het ook al aan de bedrading. Toen ik die bestudeerde zag ik dat er ook maar mono ingestuurd werd richting de quadlock stekker.
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Aux in creeëren op rns510 tbv iphone (spotify). Wat nodi

Bericht door Timvgti »

Eergisteren pakketje uit hongkong al binnen! Erg snel en zeer keurig verpakt.
Bleek ook nog eens aangetekend verstuurd te zijn, dus moest echt legitimeren en handtekening er voor zetten. Wauw! Alleen dat zou in NL al meer kosten dan dit pakketje inclusief verzendkosten vanuit het verre hongkong. Bizar!
Zier er keurig uit. Is origineel vw spul.
Ga het zsm ff inbouwen.

Bizar hoe goedkoop kennelijk verzenden vanuit hongkong naar nederland is.
Andersom zou je dit doosje aangetekend naar hongkong volgens mij niet eens onder de 50 euro alleen al aan verzendkosten daar naar toe kunnen sturen ...
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Aux in creeëren op rns510 tbv iphone (spotify). Wat nodi

Bericht door Golf88 »

Timvgti schreef:Eergisteren pakketje uit hongkong al binnen! Erg snel en zeer keurig verpakt.
Bleek ook nog eens aangetekend verstuurd te zijn, dus moest echt legitimeren en handtekening er voor zetten. Wauw! Alleen dat zou in NL al meer kosten dan dit pakketje inclusief verzendkosten vanuit het verre hongkong. Bizar!
Zier er keurig uit. Is origineel vw spul.
Ga het zsm ff inbouwen.

Bizar hoe goedkoop kennelijk verzenden vanuit hongkong naar nederland is.
Andersom zou je dit doosje aangetekend naar hongkong volgens mij niet eens onder de 50 euro alleen al aan verzendkosten daar naar toe kunnen sturen ...
Ik dacht inderdaad al precies het zelfde! Heb deze week een briefje in de bus gehad dat ze een pakketje hebben willen afgeven. Morgen zal ik dus zien of dit mijn Hongkong zending is :? Ben benieuwd!
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Aux in creeëren op rns510 tbv iphone (spotify). Wat nodi

Bericht door Golf88 »

Gisteren heb ik ook eindelijk het pakketje afgehaald en vandaag maar wat tijd gemaakt om hem direct in te bouwen.

Voor degene die nog twijfelen heb ik wat foto's gemaakt om te laten zien hoe eenvoudig het inbouwen hiervan is.

We beginnen met het loshalen van het kapje rondom de pook. Dit is eenvoudig te doen door dit kapje aan de voorkant omhoog te trekken. Bij een DSG zet je hem hiervoor in de "P", bij een handgeschakelde in de 3de versnelling.

Afbeelding

Om jezelf wat meer ruimte te geven kun je de stekker aan de onderzijde van dit kapje nog loshalen.

Afbeelding

Als dit kapje eraf is zie je twee Torq schroefjes zitten (T20) die je los dient te halen om het bakje waar de schakelaars en sigarettenaansteker in zitten los te halen.

Afbeelding

Nu we de onderkant vrij hebben, kunnen de we de RNS eruit gaan halen. Aangezien mijn auto geen climatecontrol heeft zal dit er wellicht anders uitzien dan bij jullie. Als eerste heb ik hiervoor het onderstaande matje omhoog moeten tillen en de daaronder bevestigde schroeven moeten losdraaien:

Afbeelding

Afbeelding

Dit kapje kan vervolgens aan de voorzijde omhoog gewipt worden:

Afbeelding

Hieronder komen we vervolgens nog 1 schroefje tegen die losgehaald moet worden. Hier ben ik helaas van vergeten een foto te maken, maar dit wijst zich vanzelf. Als ook deze schroef eruit is kan het kapje waar de airvents inzitten als eerste aan de achterzijde losgehaald worden.

Afbeelding

Als dit kapje eraf is komen er weer twee torq schroeven tevoorschijn die losgehaald moeten worden om het kapje dat onder de RNS zit en om de airco/climate knoppen heen zit los te kunnen halen.

Afbeelding

Dit kapje moet vervolgens voorzichtig rondom "los gewipt" worden van het dashboard. Doe dit wel met beleid anders heb je kans pinnetjes af te breken.

Afbeelding

Als dit kapje eraf is kan de RNS losgehaald worden door de 4 torq schroeven die nu zichtbaar zijn los te draaien. Ook hier heb ik helaas weer geen foto gemaakt.

Als de RNS los zit kun je deze een stukje naar voren toe trekken zodat je de ruimte krijgt om de meegeleverde kabel in te steken en via het dashboard naar onder toe te brengen. Deze kabel steken we in bij de grote stekker die in de achterkant van de RNS steekt.

Afbeelding

Nu kunnen we de kabel door het dashboard naar onder toe laten gaan. Ik heb dit gedaan door ruimte die ik hieronder heb aangegeven in de rode cirkel:

Afbeelding

Om aan de onderkant de kabel door te kunnen voeren heb ik aan de passagierskant de onderstaande kap losgehaald. Ook deze zit weer vast met een torq T20 schroef:

Afbeelding

Zodra de schroef eruit is kan deze kap recht naar onderen toe losgehaald worden door er een beetje mee te draaien:

Afbeelding

Nu deze kap los is kunnen we de kabel die naar onderen toe is doorgevoerd terug brengen naar het midden waar hij uit dient te komen.

Afbeelding

Nu is het alleen nog een kwestie van het blinde kapje uit het bakje los te klikken, de nieuwe AUX stekker vast te klikken en de doorgevoerde kabel aan de onderzijde in te steken. Zodra deze erin zit kunnen we proberen of alles werkt voordat we de boel weer terug zetten. Bij mij ging het gelukkig allemaal in 1x goed en kon direct muziek afspelen vanaf de telefoon zonder verdere handelingen.

Als dit allemaal goed is gegaan kunnen we alles weer in tegenovergestelde richting terug gaan plaatsen. Dan krijgen we dit als resultaat :)

Afbeelding

Afbeelding
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Aux in creeëren op rns510 tbv iphone (spotify). Wat nodi

Bericht door Golf88 »

Ohja, volgende week wordt de auto van binnen en buiten gepoetst :lol:
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Aux in creeëren op rns510 tbv iphone (spotify). Wat nodi

Bericht door Timvgti »

Wat tof dat het werkt Thijs en super dat je gelijk een how-to hebt gemaakt met duidelijke foto's.
Ikzelf heb nog geen tijd gehad om hem in te bouwen.
Moest je trouwens niet met vagcom de rns510 aux poort activeren? Of stond jouw rns510 al op aux (mijne staat nog op bt-audio).
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Aux in creeëren op rns510 tbv iphone (spotify). Wat nodi

Bericht door Golf88 »

Timvgti schreef:Wat tof dat het werkt Thijs en super dat je gelijk een how-to hebt gemaakt met duidelijke foto's.
Ikzelf heb nog geen tijd gehad om hem in te bouwen.
Moest je trouwens niet met vagcom de rns510 aux poort activeren? Of stond jouw rns510 al op aux (mijne staat nog op bt-audio).
Dankjewel!

Mijne stond inderdaad al op AUX, dus was het letterlijk alleen maar insteken en afspelen. Ik was in totaal met foto's maken en alles erbij binnen een 45min klaar ongeveer.
Gebruikersavatar
GTI-mkVII
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 mei 2011, 17:34
Type auto: Golf GTI DSG VII pp

Re: Aux in creeëren op rns510 tbv iphone (spotify). Wat nodi

Bericht door GTI-mkVII »

Hoe betalen jullie dat bij ebay, credit card?
VW Golf GTI DSG MKVII :mrgreen:
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV :mrgreen:
Saab Aero 9.5
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Aux in creeëren op rns510 tbv iphone (spotify). Wat nodi

Bericht door Timvgti »

GTI-mkv schreef:Hoe betalen jullie dat bij ebay, credit card?
Nee. Paypal.
Kan gewoon gekoppeld worden aan je bankrekening zonder kredietkaart.
Gebruikersavatar
GTI-mkVII
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 mei 2011, 17:34
Type auto: Golf GTI DSG VII pp

Re: Aux in creeëren op rns510 tbv iphone (spotify). Wat nodi

Bericht door GTI-mkVII »

hmm heb ik niet, maar met cc is ook wel safe toch? Wil dat ding ook hebben nl :D
VW Golf GTI DSG MKVII :mrgreen:
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV :mrgreen:
Saab Aero 9.5
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Aux in creeëren op rns510 tbv iphone (spotify). Wat nodi

Bericht door Timvgti »

GTI-mkv schreef:hmm heb ik niet, maar met cc is ook wel safe toch? Wil dat ding ook hebben nl :D

Creditcard is nooit veilig.
Maar Paypal heb je niet? Dan registreer je je toch?
Gebruikersavatar
GTI-mkVII
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 mei 2011, 17:34
Type auto: Golf GTI DSG VII pp

Re: Aux in creeëren op rns510 tbv iphone (spotify). Wat nodi

Bericht door GTI-mkVII »

Ok ga ik maar proberen dan
VW Golf GTI DSG MKVII :mrgreen:
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV :mrgreen:
Saab Aero 9.5
Gebruikersavatar
NL_MK5 GTI
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
Type auto: MK5 GTI DSG
Locatie: Gelderland

Re: Aux in creeëren op rns510 tbv iphone (spotify). Wat nodi

Bericht door NL_MK5 GTI »

Ik wil dit topic graag nog een keer omhoog halen, aangezien bij mij alleen de voorste 2 speakers het doen met de Kufatec Fiscon Basic + ik heb wel Bluetooth Stereo het gaat om een Golf 5 Gti.
Gebruikersavatar
NL_MK5 GTI
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
Type auto: MK5 GTI DSG
Locatie: Gelderland

Re: Aux in creeëren op rns510 tbv iphone (spotify). Wat nodi

Bericht door NL_MK5 GTI »

Niemand een idee?


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Gebruikersavatar
NL_MK5 GTI
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
Type auto: MK5 GTI DSG
Locatie: Gelderland

Re: Aux in creeëren op rns510 tbv iphone (spotify). Wat nodi

Bericht door NL_MK5 GTI »

Up


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 125 gasten