Volkswagen Golf/Polo/Audi royering Unigarant/ANWB diefstal

Is je auto gestolen of iemand anders z'n auto? Post het hier.
Topic-titel moet kenteken, merk, type en kleur bevatten.
Tekst zelf moet omgeving en kenmerken van de auto vermelden.
Gebruikersavatar
J3R
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 mei 2011, 22:07
Type auto: MK7 GTI Performance

Volkswagen Golf/Polo/Audi royering Unigarant/ANWB diefstal

Bericht door J3R »

Ter info:

Na de (vrij makkelijke) diefstal en pogingen met schade aan/van VAG voertuigen (beveiliging anno 2003), hebben Unigarant en ANWB verzekeringsnemers geroyeerd na diefstal van hun voertuig (ondanks het VW klasse I of III alarm en andere beveiligingen).
De nieuwe vervangende auto's kunnen hierna wel WA worden verzekerd, maar niet meer tegen diefstal. Dus een aardig probleem voor niet alleen een slachtoffer van diefstal zijnde, maar nu dus ook een slachtoffer van Unigarant en ANWB...

Naar het schijnt, zijn er al in 2005 codes(?) bij PON te Utrecht gestolen, waarmee het mogelijk is om Audi (A3, A1, RS, etc), Volkswagen (Golf, Polo, Up, etc.) en de andere VAG auto's (Seat/Skoda) te ontvreemden.

Informeer goed bij je huidige verzekeringsmaatschappij of dit ook voor jou kan gaan gelden, want dit beleid gaat voor veel particulieren vervelende problemen opleveren.
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Volkswagen Golf/Polo/Audi royering Unigarant/ANWB diefst

Bericht door Golf88 »

Bedankt voor je bijdrage!

Mag ik vragen hoe je aan deze info komt?
El Martino
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 okt 2013, 20:34
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Volkswagen Golf/Polo/Audi royering Unigarant/ANWB diefst

Bericht door El Martino »

Belachelijk, zit je al in de shit dat je wagen gejat is, word je de verzekering ook nog eens uitgegooid!
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Volkswagen Golf/Polo/Audi royering Unigarant/ANWB diefst

Bericht door Crokko »

Zoals Golf88 vraagt, wat is je informatiebron?

Waarschijnlijk zijn er enkele verzekeringnemers geroyeerd.

Bedenk maar een rede. :mrgreen:
Afbeelding
Gengar
Berichten: 1322
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:25
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: Volkswagen Golf/Polo/Audi royering Unigarant/ANWB diefst

Bericht door Gengar »

Wat is je informatiebron? En hoe zijn ze er achter gekomen dat de codes in 2005 gestolen zijn?
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Volkswagen Golf/Polo/Audi royering Unigarant/ANWB diefst

Bericht door bzb »

klinkt weer als zo'n facebook lulkoek verhaal, maar je word in ieder geval nog na vergoeding geroyeerd voor all risk, gewoon naar een ander, je moest eens weten hoeveel je zoizo al bespaart met regelmatig switchen
Gebruikersavatar
J3R
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 mei 2011, 22:07
Type auto: MK7 GTI Performance

Re: Volkswagen Golf/Polo/Audi royering Unigarant/ANWB diefst

Bericht door J3R »

Helaas eigen ervaring en via een collega vernomen dat deze ook een VW bezitter kent met dezelfde problematiek.
Vwb PON en de codes(?) die gestolen zouden zijn; dat werd kenbaar gemaakt door een garagebedrijf gelieerd aan VW nadat ik mijn ervaringen met diefstallen vertelde.

Het blijft afwachten hoe andere verzekeringsmaatschappijen gaan reageren, er vindt centrale registratie plaats van onder meer royeringen. Ik vind het schandalig van Unigarant (verzekering via ANWB), dat er zonder overleg, een zeer beknopt briefje wordt verstuurd met deze mededeling.
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Volkswagen Golf/Polo/Audi royering Unigarant/ANWB diefst

Bericht door Edition30 »

Vind het wel een vreemd verhaal. Op welke basis zou dan de verzekerde geroyeerd worden. Dat kan als er fraude in het spel is. Als er in de voorwaarden staat dat de verzekering wordt beëindigd indien er x aantal diefstallen zijn gepleegd is dit geen fraude, maar dat heet gewoon beëindigen van de verzekering (komt veel voor bij verzekeringen voor fietsen).
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
J3R
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 mei 2011, 22:07
Type auto: MK7 GTI Performance

Re: Volkswagen Golf/Polo/Audi royering Unigarant/ANWB diefst

Bericht door J3R »

Royementsbescheiden worden opgestuurd, dat is letterlijk de tekst. Beëindiging van de verzekering na diefstal is uiteraard logisch, dat snapt iedereen, maar een nieuwe auto verzekeren tegen diefstal is niet meer mogelijk volgens het schrijven van Unigarant; dus wel degelijk een royement...
Dat je het een vreemd verhaal vindt prima, maar insinuaties van fraude wijs ik pertinent af.
Gebruikersavatar
Drazle
Berichten: 146
Lid geworden op: 21 dec 2013, 11:06
Type auto: Golf MK6 Gti
Locatie: zuid-holland

Re: Volkswagen Golf/Polo/Audi royering Unigarant/ANWB diefst

Bericht door Drazle »

Ik blij dat ik een import auto heb uit Duitsland Muhahaha. Hebbe ze men code ook niet kunnen jatte :D
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Volkswagen Golf/Polo/Audi royering Unigarant/ANWB diefst

Bericht door Golf88 »

Drazle schreef:Ik blij dat ik een import auto heb uit Duitsland Muhahaha. Hebbe ze men code ook niet kunnen jatte :D
Same here! :lol:
Gengar
Berichten: 1322
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:25
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: Volkswagen Golf/Polo/Audi royering Unigarant/ANWB diefst

Bericht door Gengar »

Quiksilver schreef:Helaas eigen ervaring en via een collega vernomen dat deze ook een VW bezitter kent met dezelfde problematiek.
Vwb PON en de codes(?) die gestolen zouden zijn; dat werd kenbaar gemaakt door een garagebedrijf gelieerd aan VW nadat ik mijn ervaringen met diefstallen vertelde.

Het blijft afwachten hoe andere verzekeringsmaatschappijen gaan reageren, er vindt centrale registratie plaats van onder meer royeringen. Ik vind het schandalig van Unigarant (verzekering via ANWB), dat er zonder overleg, een zeer beknopt briefje wordt verstuurd met deze mededeling.
Beetje raar verhaal allemaal. Welke garagebedrijf is er dan verbonden aan VW? Mag jij dat kenbaar maken? Hoe zijn jullie erachter gekomen dat de codes in 2005 waren gestolen?
Gebruikersavatar
J3R
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 mei 2011, 22:07
Type auto: MK7 GTI Performance

Re: Volkswagen Golf/Polo/Audi royering Unigarant/ANWB diefst

Bericht door J3R »

Die gestolen codes zijn op dit moment voor mij persoonlijk van ondergeschikt belang. Het werd mij medegedeeld en gezien de zeer geavanceerde diefstal (zend/ontvang) apparatuur die voor de VAG auto's op internet wordt aangeboden (site heeft hier op het forum gestaan, maar is verstandig genoeg weer verwijderd), geloof ik het zonder meer.
Welke bedrijf/garage het betreft laat ik in het midden. Ik vind het weinig opportuun om dit publiekelijk kenbaar te maken, met mogelijk negatieve gevolgen voor iemand die eerlijk aangaf waar onder meer dit lek in de beveiliging van VAG is ontstaan.

Belangrijker vind ik de houding van verzekeringsmaatschappijen in het geval van het verhoudingsgewijze groot aantal diefstal(len) van met name de GTI, R, Audi RS e.d.: je wordt zonder pardon de verzekering "uitgeknikkerd" met als gevolg dat je daarna bij elke verzekeringsmaatschappij wordt geweigerd, zelfs bij een aanvraag om alleen een WA verzekering.
Dus nadat je auto is gestolen en deze mogelijk is misbruikt bij een misdrijf, krijg je als klap op de vuurpijl ook nog even een stevige trap na van ANWB/Unigarant... en dat zonder dat je er schuld aan hebt.
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: Volkswagen Golf/Polo/Audi royering Unigarant/ANWB diefst

Bericht door bluetiger »

Ik kan er helaas over meepraten :( veel moeite gehad met verzekeren van mijn nieuwe auto.
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Gebruikersavatar
J3R
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 mei 2011, 22:07
Type auto: MK7 GTI Performance

Re: Volkswagen Golf/Polo/Audi royering Unigarant/ANWB diefst

Bericht door J3R »

Als je tips hebt graag, ik wordt "dankzij" ANWB/Unigarant (volstrekt buiten mijn schuld om), richting de laatste optie "Rialto" gepusht en alleen een WA verzekering schijnt daar al 1.800 euro p/jaar te zijn...
Behalve dat het zeer grievend is om nog eens een dergelijke trap na te krijgen (na de diefstal en een hoop andere ellende), is dit voor een WA verzekering volledig buiten proportie, zeker gezien de auto die ik nu tijdelijk wil gaan gebruiken, een oudje uit 1992 met een dagwaarde van misschien 900 euro.
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Volkswagen Golf/Polo/Audi royering Unigarant/ANWB diefst

Bericht door NICO! »

Ik zeg, neem een advocaat in de hand. Royeren om een diefstal lijkt me niet logisch. Royeren is het zwaarste strafmiddel van een verzekeringsmaatschappij. Wat is de exact opgegeven reden van het royeren? Dat moet in de brief staan.
Groeten, Nico
Barbaric
Berichten: 260
Lid geworden op: 19 nov 2013, 22:19
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Volkswagen Golf/Polo/Audi royering Unigarant/ANWB diefst

Bericht door Barbaric »

Ik ben benieuwd, ook kort geleden bestolen van m'n golf 6.
Kijken of ik nog een verzekering voor elkaar krijg bij Unigarant.
Gebruikersavatar
J3R
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 mei 2011, 22:07
Type auto: MK7 GTI Performance

Re: Volkswagen Golf/Polo/Audi royering Unigarant/ANWB diefst

Bericht door J3R »

Om het verhaal compleet te maken: de ANWB/Unigarant heeft na een klacht-/bezwaarschrift uiteindelijk besloten om de royering vooralsnog ongedaan te maken.
Omdat de beveiligingssystemen van VAG (VW Audi, Seat, Skoda, etc.) volledig gekraakt zijn, is een VAG auto voor mij geen optie meer. Het risico op diefstal/inbraak is simpelweg te groot, waardoor een royering snel van toepassing kan zijn, met aanzienlijke financiële consequenties. Verzekeringsmaatschappijen hebben juridisch geen acceptatie verplichting, een weigering kan bijvoorbeeld gebaseerd zijn op:

- landelijke CIS registratie: Stichting CIS: http://www.stichtingcis.nl
- schadeverloop
- malus/negatief aantal schadevrije jaren;
- wanbetaling premies

Dit houdt dus in dat je ten alle tijde geweigerd kan worden, ook al ben je te goeder trouw geweest. Vervolgens kom je als "onverzekerbare" uit bij Rialto http://www.rialto.nl/consument/verzeker ... x.php?id=1 , met als indicatie voor een WA autoverzekering een premie van 800 euro per kwartaal (= 3.200 euro per jaar !) :shock:
Registraties van weigeringen hebben een looptijd van vijf jaar (zie de vragenlijst bij het afsluiten van een auto-/brommer-/motor-/bootverzekering).
Dat betekent dus vijf jaar x 3.200 euro = 16.000 euro voor een WA autoverzekering, terwijl dat normaal ongeveer 25 euro per maand is: vijf jaar x 300 euro = 1.500 euro (WA). Gevolg: alleen WA verzekerbaar tegen een buiten proportioneel hoge premie van ongeveer 270 euro per maand.

Dat fraudeurs en oplichters worden aangepakt; volkomen terecht. Maar houd goed in de gaten dat wanneer er meerdere keren is ingebroken in je Golf/Audi, of als deze wordt ontvreemd, je aardig in de problemen kan komen, ondanks een groot aantal schade vrije jaren registratie in het Roy-data systeem.
Hier is de laatste tijd overigens ook veel om te doen geweest: http://www.telegraaf.nl/overgeld/expert ... rog__.html

Het feit dat onder meer de beveiliging van de handzenders van VAG (vermoedelijk sinds 2005) gekraakt zijn en deze logischerwijs geschakeld staan op het alarm- en de startblokkering / deurvergrendeling, zorgt voor een makkelijke diefstal (of inbraak) van VAG voertuigen.
(De overige inbraak/diefstal preventie tekortkomingen en ook de site met apparatuur hiervoor laat ik nu maar even buiten beschouwing). :idea:
Ralf GTI ed30
Berichten: 231
Lid geworden op: 02 mei 2011, 13:44
Type auto: MK7 GTI JD 1 266pk
Locatie: In Randstad
Contacteer:

Re: Volkswagen Golf/Polo/Audi royering Unigarant/ANWB diefst

Bericht door Ralf GTI ed30 »

Jongens, zet toch ook een beugel met slot tussen pook en handrem. Dat doe ik al jaren. Ook met mijn GTI's waaronder een ed30. Is een kwestie van 1 minuut extra en ben je zo gewend. Met zo'n beugel is visueel heel zichtbaar dat je je auto extra hebt beveiligd. Als je na de ellende van diefstal ook nog eens ellende krijgt met het verzekeren van je volgende auto doe je dat toch gewoon. Wat een ellende nu ook weer met die verzekeringsmaatschappij.

Zo'n beugel is natuurlijk ook wel te openen door een pro maar wel weer een behoorlijke extra vertraging. Maar niet zo simpel (blijkbaar) te openen als de software van de alarmen en de AB.

Eigenlijk ben ik blij dat ik geen GTI meer heb maar een heerlijke vlotte Polo. Ik had recent weliswaar nog een zwak moment voor een Golf GTI maar ik doe het niet.
Groet, Ralf

Vanaf 2 febr. '17 weer Golf VII GTI, carbonsteel grey metallic, JD chip stage 1

Febr 13 tm jan. '17 Polo blue GT[/i] tot grote tevredenheid.
Lekker snel karretje en mooie looks (maar geen Golf GTI). Sportief maar ook zeer efficiënt.
Februari 11 t/m dec. '12 witte Golf GTI edition 30
2006 t/m 2011 rode Golf GTI (150.000 mee gereden)
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Volkswagen Golf/Polo/Audi royering Unigarant/ANWB diefst

Bericht door bzb »

ook polo's worden masaal gestolen (waarom weet ik niet precies)

staat keurig netjes op plek 2 na de golf :mrgreen:
bartvw
Berichten: 133
Lid geworden op: 22 mei 2011, 09:50
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Volkswagen Golf/Polo/Audi royering Unigarant/ANWB diefst

Bericht door bartvw »

Ik zelf ben recent overgestapt van Centraal beheer naar Unigarant
Wat ook mee speelde als ik een nieuwe GTI OF R koop word het bijna onbetaalbaar bij Centraal Beheer.
Een Golf R gaat bij Centraal Beheer met maximale korting 1600 euro per jaar kosten.
Ondanks dat ik aangegeven heb dat ik er ander alarm op laat zetten en een bearlock blijven ze het een groot risico vinden.
Unigarant daarin tegen rekenen voor een Golf R rond de 700 euro all riks.
Als ik het verhaal lees van Quiksilver krijg ik al een beetje de kriebels van de Anwb.
Mijn vraag waar zijn jullie verzekerd?

Groetjes Bart
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Volkswagen Golf/Polo/Audi royering Unigarant/ANWB diefst

Bericht door bzb »

Meeus 67 euro pm, all risk geen eigen risico 5 jaar schade vrij (kom uit lease) met 2500 euro associares

Kan nog goedkoper effe op independer kijken
Lay
Berichten: 128
Lid geworden op: 22 apr 2011, 10:18
Type auto: Audi TT RS
Locatie: Amsterdam

Re: Volkswagen Golf/Polo/Audi royering Unigarant/ANWB diefst

Bericht door Lay »

Ik heb hem bij volkswagenbank verzekerd met de maximale korting voor 1500 per jaar. Wel voor de nieuwwaarde van 98000€
Dus jou golf R zou theoretisch goedkoper moeten uitvallen. Was wel verplicht om klasse 5 te hebben maar dat is pas als je een auto van boven de 75000€ hebt.
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Volkswagen Golf/Polo/Audi royering Unigarant/ANWB diefst

Bericht door Crokko »

Het gaat gewoon niet zo goed met de ANWB.
Leuk dat ze branche-vaag, verzekeringen aanbieden om extra geld te maken.

Maar als het dan niet goed gaat, moeten ze niet proberen de verantwoordelijkheid door te schuiven naar een ander.

Waarom hebben ze uiteindelijk besloten om de royering ongedaan te maken?
Afbeelding
O2RS
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 aug 2012, 13:28
Type auto: Audi S4 Avant

Re: Volkswagen Golf/Polo/Audi royering Unigarant/ANWB diefst

Bericht door O2RS »

Ik heb hem ook bij Meeus, € 55 pm,- all risk met inzittende verzekering e.d. oftewel het volledige pakket. Inclusief €2500 accessoires.
Nieuwwaarde van mijn auto was dacht ik 37k, had 8 schadevrije jaren toen ik hem afsloot.
Maar een Octavia RS zal wel een stuk minder diefstalgevoelig zijn in vergelijk met een GTI.
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
Plaats reactie

Terug naar “Gestolen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 132 gasten