(v)Kufatec bleutooth zonder stuurbediening?

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
MarcoGTI
Berichten: 50
Lid geworden op: 17 aug 2011, 22:05
Type auto: Golf MK7-5 GTI PP
Locatie: Groene hart

(v)Kufatec bleutooth zonder stuurbediening?

Bericht door MarcoGTI »

Hallo is er hier iemand die een kufatec/fiscom bleutooth module gebruikt in een golf 5 zonder stuurwielbediening? Vraag me af of je dat systeem alleen via de knoppen op je ruitenwisserhendel kan gerbruiken en of dat dan een wel handig is, zoek nl. een goeie en vooral mooie oplossing voor carkit (de mogelijkheden die je er op je mfa+ display bij krijgt zijn natuurlijk ook heel leuk).
Bvd marco
MK7.5 GTI PP DSG 2018
Ex. MK5 GTI 2007
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: (v)Kufatec bleutooth zonder stuurbediening?

Bericht door wehoo »

Als je geen stuurwielbediening hebt, werkt de bediening via de knoppen op de hendel. Je MFA(+) bedien je nu ook al via deze knoppen. De Kufatec Fiscon Basic Plus maakt gebruik van dezelfde manier. Behalve dat de E-MFA functie leuk is: exactere km-snelheid, tankinhoud in liters, is er vooral ook nuttige informatie: exacte olietemp. en watertemp. Je ziet dus meteen wanneer je GTI op bedrijfstemperatuur is en je volgas kunt gaan. 8-)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
MarcoGTI
Berichten: 50
Lid geworden op: 17 aug 2011, 22:05
Type auto: Golf MK7-5 GTI PP
Locatie: Groene hart

Re: (v)Kufatec bleutooth zonder stuurbediening?

Bericht door MarcoGTI »

Het is dus niet omslachtig om het via de hendel te gebruiken? Vind idd de mooiste oplossing extra info en bleutooth zonder dat je je dash verprutst.
MK7.5 GTI PP DSG 2018
Ex. MK5 GTI 2007
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: (v)Kufatec bleutooth zonder stuurbediening?

Bericht door wehoo »

Qua omslachtigheid is dit natuurlijk persoonlijk. Ik heb zelf wel stuurbediening en dat is handig. Maar m.i. niet direct noodzakelijk voor de bediening van de Kufatec. Ik schakel naar E-MFA bij een koude motor, om zodoende te kunnen zien wanneer hij op bedrijfstemp. is. Bij hoge snelheden (Duitse autosnelweg) vind ik het wel interessant om te zien hoe hoog de olietemp. oploopt. Ook exactere km weergave is soms handig. Daarnaast staat de MFA bij mij voornamelijk op navigatie (gegevens RNS510 worden in display weergegeven). Alleen als de laatste druppels uit de tank gaan, staat de MFA op reikwijdte brandstof.
Enkele kanttekeningen: tankinhoud in liters, gaat niet verder dan max. 52 ltr, en niet minder dan (dacht ik) 3 ltr. (er kan uiteraard meer in je tank, maar dit wordt bij de E-mfa niet weergegeven. --> je rijdt dus veel kilometers voordat de E-mfa van 52 ltr naar 51 ltr. gaat). De turbodrukweergave werkt niet bij een GTI in de Kufatec E-mfa. Daarover is al een ander topic op dit forum.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
MarcoGTI
Berichten: 50
Lid geworden op: 17 aug 2011, 22:05
Type auto: Golf MK7-5 GTI PP
Locatie: Groene hart

Re: (v)Kufatec bleutooth zonder stuurbediening?

Bericht door MarcoGTI »

Dat topic had ik idd ook al gelezen, bij mij was het hoofddoel een geintregeerde carkit maar idd. olie temp. is ook super heb voor deze gti (eigenlijk nog steeds staat te koop) 7 jaar een passat 1.8T gehad en is idd moeilijk in te schatten wanneer blok goed op temp. is. Ben nog wel op zoek naar mf stuur. Bedankt voor je uitleg ga 'm maar bestellen. Twijfel alleen of ik plus of gewoon moet nemen heb nu een rns300 maar vind een rns510 echt super misschien ooit nog ombouw en dan is plus een must. En denk dat een plus ook werkt met een rns300.
MK7.5 GTI PP DSG 2018
Ex. MK5 GTI 2007
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: (v)Kufatec bleutooth zonder stuurbediening?

Bericht door wehoo »

Kufatec Fiscon Basic --> alleen weergave in je MFA.
Kufatec Fiscon Basic Plus ---> ook weergave in je satnav. (zeker in je RNS510, in RNS300 weet ik niet).

Je kunt deze vraag ook (in Duits of Engels) stellen aan Kufatec.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
MarcoGTI
Berichten: 50
Lid geworden op: 17 aug 2011, 22:05
Type auto: Golf MK7-5 GTI PP
Locatie: Groene hart

Re: (v)Kufatec bleutooth zonder stuurbediening?

Bericht door MarcoGTI »

Je hebt dan dus je tekst ook op je navi display heeft dus niets te maken met bediening, je kan een basis dus ook gebruiken met rns510 als ik het goed begrijp.
MK7.5 GTI PP DSG 2018
Ex. MK5 GTI 2007
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: (v)Kufatec bleutooth zonder stuurbediening?

Bericht door wehoo »

Yep... alhoewel ik dit niet zou kiezen. Info en bediening via je satnav (RNS510) is een zeer waardevolle toevoeging. In de Basis versie "loop" je dus met je stuurbediening of hendelbediening door het menu. (effe voor de duidelijkheid: het belmenu. E-mfa geeft geen info in je navsat, alleen in het MFA+). Voor de weergave van nav, audio en E-mfa gegevens heb je trouwens een MFA+ (plus) nodig.
Het belmenu bedien ik via de RNS510.

(voorbeeld-foto)
Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
MarcoGTI
Berichten: 50
Lid geworden op: 17 aug 2011, 22:05
Type auto: Golf MK7-5 GTI PP
Locatie: Groene hart

Re: (v)Kufatec bleutooth zonder stuurbediening?

Bericht door MarcoGTI »

Kan dus voor die 50 euro beter een plus nemen ben ik in iedergeval voorbereid. En ik hen eem mfa+ display dus dat gaat goed. bedankt voor de snelle antwoorden op mij vele vragen, heb nu 2 wkn gti en zit 1 dag op dit forum echt super!
MK7.5 GTI PP DSG 2018
Ex. MK5 GTI 2007
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 122 gasten