Niet zo tevreden....
Niet zo tevreden....
Hallo iedereen,
Ben sinds 04/2011 in het bezit van een vi gti.
Mijn wagen, rijdt zeer goed, MAAR:
Heb reeds 2 maal koelvloeistof moeten bijvullen, eerste keer was toen ik hem kreeg, en vandaag, omdat ie ver onder het minimum zat....
Die wastegate trilling heb ik ook, maar daar zit ik eigenlijk niet echt mee.
Hetgeen waar ik het ergst mee zit is dat ik een trillend koppelingspedaal heb, en begint me danig te irriteren.
Als ik in vrijloop, mijn koppelingspedaal indruk, en om te testen naar de 3000 toeren ga, voel ik, naarmate het toerental hoger gaat, een constante trilling in mijn pedaal.
Die trilling versnelt samen met het hoger gaan van het toerental. Wat kan dit zijn?
Ik voel het ook als ik aan het rijden ben en ik druk mijn ontkoppelingspedaal een beetje in, gewoon om even te testen op die trilling, dat ie idd trilt.
Denk dat ik een maandag wagen gekocht heb.... Zou dit het vliegwiel kunnen zijn? Garage mag het uitzoeken!
Maar ondertussen moet ik nog veel rijden, kan er door die trilling niets anders stuk trillen ofzo?
Groetjes
Ben sinds 04/2011 in het bezit van een vi gti.
Mijn wagen, rijdt zeer goed, MAAR:
Heb reeds 2 maal koelvloeistof moeten bijvullen, eerste keer was toen ik hem kreeg, en vandaag, omdat ie ver onder het minimum zat....
Die wastegate trilling heb ik ook, maar daar zit ik eigenlijk niet echt mee.
Hetgeen waar ik het ergst mee zit is dat ik een trillend koppelingspedaal heb, en begint me danig te irriteren.
Als ik in vrijloop, mijn koppelingspedaal indruk, en om te testen naar de 3000 toeren ga, voel ik, naarmate het toerental hoger gaat, een constante trilling in mijn pedaal.
Die trilling versnelt samen met het hoger gaan van het toerental. Wat kan dit zijn?
Ik voel het ook als ik aan het rijden ben en ik druk mijn ontkoppelingspedaal een beetje in, gewoon om even te testen op die trilling, dat ie idd trilt.
Denk dat ik een maandag wagen gekocht heb.... Zou dit het vliegwiel kunnen zijn? Garage mag het uitzoeken!
Maar ondertussen moet ik nog veel rijden, kan er door die trilling niets anders stuk trillen ofzo?
Groetjes
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: Niet zo tevreden....
Het lijkt erop dat er iets met het vliegwiel niet helemaal lekker is en als dat het geval is dat kan ik u zeggen dat er meer kapot kan gaan
maar de auto is nog niet zo oud waarom niet langs de dealer ?
maar de auto is nog niet zo oud waarom niet langs de dealer ?
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: Niet zo tevreden....
Denk ook dat het je vliegwiel is... Hoop voor je dat het garantie is!
Anders zit je aan een duure reparatie.
Dat je koelvloeistof moet bij vullen is ook niet goed!
Maar dat kan iets kleins en vrij ontschuldig zijn.
Maar ook iets ernstigs.
Zou in iedergeval niet te lang rond bliiven rijden met deze klachten
Anders zit je aan een duure reparatie.
Dat je koelvloeistof moet bij vullen is ook niet goed!
Maar dat kan iets kleins en vrij ontschuldig zijn.
Maar ook iets ernstigs.
Zou in iedergeval niet te lang rond bliiven rijden met deze klachten
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: Niet zo tevreden....
De koelvloeistof kan erg schadelijk zijn
Vorige week nog een auto gezien waarbij de waterpomp kapot was en daar door koelvloeistof gemengd werd met de olie in het blok.
Kan je zeggen wat eruit kwam is noooooooit goed voor de motor ik zal als ik jou was even de olie dop eraf halen en kijken of der geen smurrie aan de binnenkant van de dop zit
Gr Tonnie
Vorige week nog een auto gezien waarbij de waterpomp kapot was en daar door koelvloeistof gemengd werd met de olie in het blok.
Kan je zeggen wat eruit kwam is noooooooit goed voor de motor ik zal als ik jou was even de olie dop eraf halen en kijken of der geen smurrie aan de binnenkant van de dop zit
Gr Tonnie
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
- NielsED30
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Niet zo tevreden....
Smurrie aan de oliedop wijst niet gelijk op KVS in het systeem hoor. Als er veel korte stukjes worden gereden kan er een soort geel-achtige mayonaise aanslag op de olie dop zitten, dat noemt men 'sludge'. Dit is niet schadelijk, dit is gewoon wat condens dat in de olie zit, en dat komt op de oliedop.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: Niet zo tevreden....
Ik weet wel het verschil tussen sludge en koelvloeistof als je sludge rood is kan je me meer vertelle
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
Re: Niet zo tevreden....
In 't kort:
Lekkage koelvloeistof intern --> in het motorblok: (veel) witte damp uit je uitlaat. (lekkage in je koppakking behoort tot de mogelijkheden).
Lekkage koelvloeistof extern --> buiten het motorblok: koelvloeistof laat sporen na, wit/roze plekken bij de lekkage.
E.e.a. is te testen, waarbij het systeem kunstmatig onder druk wordt gezet.
Regelmatig bijvullen van koelvloeistof is niet normaal. Het is een gesloten systeem en behoort binnen de aangegeven marges (niet onder min) te blijven.
Lekkage koelvloeistof intern --> in het motorblok: (veel) witte damp uit je uitlaat. (lekkage in je koppakking behoort tot de mogelijkheden).
Lekkage koelvloeistof extern --> buiten het motorblok: koelvloeistof laat sporen na, wit/roze plekken bij de lekkage.
E.e.a. is te testen, waarbij het systeem kunstmatig onder druk wordt gezet.
Regelmatig bijvullen van koelvloeistof is niet normaal. Het is een gesloten systeem en behoort binnen de aangegeven marges (niet onder min) te blijven.
Gr. Wehoo.
Re: Niet zo tevreden....
Bedankt voor de antwoorden allemaal.
Heb beide doppen eraf gehad, deze waren gewoonweg proper, er hangt niets aan van smurrie....
Oliedop en dop van het watervatje.
Mijn wagen is uiteraard nog in garantie, maar het gedacht dat deze zo goed als bijna volledig open moet voor zowel die transmissie als dat vloeistoflek....
Niet echt een plezierige gedachte, dit is immers een nieuwe wagen!
Een ding weet ik reeds op voorhand, als het een problemcar wordt, dan stamp ik hem zsm buiten.
Heb beide doppen eraf gehad, deze waren gewoonweg proper, er hangt niets aan van smurrie....
Oliedop en dop van het watervatje.
Mijn wagen is uiteraard nog in garantie, maar het gedacht dat deze zo goed als bijna volledig open moet voor zowel die transmissie als dat vloeistoflek....
Niet echt een plezierige gedachte, dit is immers een nieuwe wagen!
Een ding weet ik reeds op voorhand, als het een problemcar wordt, dan stamp ik hem zsm buiten.
Re: Niet zo tevreden....
ff update:
Wagen is binnen geweest, ze hebben de koppeling vervangen, niet het vliegwiel.
Ging ermee rijden, maar ik voel nog steeds die trilling.... Koppeling pakt wel veel beter dan ervoor.
Ging ermee terug, en liet de hoofdmechanieker er mee rijden, en hij voelde het ook nog, maar zei dat dit een normale trilling is en dat zo een koppelingspedaaal nooit trillingvrij is...
Tja, wat valt er nu aan te nemen? Ben ik nu extra "gevoelig" omdat ik er nu meer op let?
Zou dit eens moeten testen met een gelijkaardige gti, dan ben ik zeker....
Hadden ze ook het vliegwiel moeten vervangen?
Mvg
Wagen is binnen geweest, ze hebben de koppeling vervangen, niet het vliegwiel.
Ging ermee rijden, maar ik voel nog steeds die trilling.... Koppeling pakt wel veel beter dan ervoor.
Ging ermee terug, en liet de hoofdmechanieker er mee rijden, en hij voelde het ook nog, maar zei dat dit een normale trilling is en dat zo een koppelingspedaaal nooit trillingvrij is...
Tja, wat valt er nu aan te nemen? Ben ik nu extra "gevoelig" omdat ik er nu meer op let?
Zou dit eens moeten testen met een gelijkaardige gti, dan ben ik zeker....
Hadden ze ook het vliegwiel moeten vervangen?
Mvg
- Eric H
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 19 mei 2011, 20:48
- Type auto: Golf MK5 Gti
- Locatie: Ründümhause
Re: Niet zo tevreden....
Koppeling is juist bedoeld om de eenparigheid uit het blok te halen.......
Zeker met hedendaagse koppelingen ( tweemassavliegwiel, geveerde platen, hydraulische hulp- en hoofdkoppelings cilinders, etc etc.) mag het niet voorkomen dat er een trilling zit in het koppelingspedaal.
Lijkt mij een kul verhaal van de garagist.......
Zeker met hedendaagse koppelingen ( tweemassavliegwiel, geveerde platen, hydraulische hulp- en hoofdkoppelings cilinders, etc etc.) mag het niet voorkomen dat er een trilling zit in het koppelingspedaal.
Lijkt mij een kul verhaal van de garagist.......
Engeltjes bestaan; kijk maar naar mijn dochtertje ! Heksen bestaan ook; kijk maar naar m'n vrouw !!
Re: Niet zo tevreden....
Is het tegenwoordig normaal van een dealer dat ze zeggen; "hoort bij de golf 6"
- theo
- Global Moderator
- Berichten: 920
- Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
- Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
- Locatie: Gelderland
Re: Niet zo tevreden....
Nou, dat is niet alleen bij VW kan ik je vertellen...
Re: Niet zo tevreden....
Hebben andere hier dat trillen in het koppelingspedaal bij een mk 5 of 6 niet?
Met een koppelingset van 1000km oud voel ik het ook. Eerder heb ik er niet op gelet maar als ik er nu op let is het toch wel zorgwekkend
Ik ga maandag nog maar eens terug denk ik.
Met een koppelingset van 1000km oud voel ik het ook. Eerder heb ik er niet op gelet maar als ik er nu op let is het toch wel zorgwekkend
Ik ga maandag nog maar eens terug denk ik.
Re: Niet zo tevreden....
Om meteen maar kort te antwoorden: nee, nooit gehad. En ik kom dit euvel op andere fora ook niet tegen.JonasV schreef:Hebben andere hier dat trillen in het koppelingspedaal bij een mk 5 of 6 niet?
Met een koppelingset van 1000km oud voel ik het ook. Eerder heb ik er niet op gelet maar als ik er nu op let is het toch wel zorgwekkend
Ik ga maandag nog maar eens terug denk ik.
(zou dat een issue zijn, dan zou het uitgebreid beschreven staan)
Gr. Wehoo.
Re: Niet zo tevreden....
Dan komt een bezoek aan vd Udenhout ook op mijn to do list voor maandag a.s. !
Bedankt!
Bedankt!
Re: Niet zo tevreden....
Ik moet mijn nieuwe golf 6 nog krijgen, maar als ik dit allemaal lees begin ik wel te twijfelen of een golf 6 wel zo'n goede aankoop is. Ik heb zelf vaak een honda gehad, maar daar had ik nooit problemen mee.
Verder lees ik ook dat de dealer het ook vaak laat af weten net zo als Pon.
Zijn er echt zoveel problemen met de golf 6, of maak ik me nauw te druk ????????
VW is toch niet voor niets het best vekochte merk!!
Graag hoor ik jullie mening.
Verder lees ik ook dat de dealer het ook vaak laat af weten net zo als Pon.
Zijn er echt zoveel problemen met de golf 6, of maak ik me nauw te druk ????????
VW is toch niet voor niets het best vekochte merk!!
Graag hoor ik jullie mening.
- NICO!
- Forumeigenaar
- Berichten: 3557
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
- Type auto: BMW iX3
- Locatie: Flevoland
Re: Niet zo tevreden....
Golf 6 is gewoon goed, maar het is en blijft techniek en er kan altijd iets fout gaan. Hoe dat dan loopt hangt van je dealer af. Ik zit al vele jaren bij van der Velden in Zoetermeer en nog nooit problemen gehad als het om garantie of service gaat.
Groeten, Nico
- Eric H
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 19 mei 2011, 20:48
- Type auto: Golf MK5 Gti
- Locatie: Ründümhause
Re: Niet zo tevreden....
Nee, maar volgens mij is VD Velden ook wel de meest prettige uitzondering op de regel.
Komt waarschijnlijk ook door zijn "nevenactiviteiten" dat hij wat meer begrip kan opbrengen voor de wat meer kritische klanten.
Komt waarschijnlijk ook door zijn "nevenactiviteiten" dat hij wat meer begrip kan opbrengen voor de wat meer kritische klanten.
Engeltjes bestaan; kijk maar naar mijn dochtertje ! Heksen bestaan ook; kijk maar naar m'n vrouw !!
Re: Niet zo tevreden....
Dat is goed om te horen.
Re: Niet zo tevreden....
Ik heb het op andere fora wel tegen gekomen, een paar duitse en een paar UK fora....wehoo schreef:Om meteen maar kort te antwoorden: nee, nooit gehad. En ik kom dit euvel op andere fora ook niet tegen.JonasV schreef:Hebben andere hier dat trillen in het koppelingspedaal bij een mk 5 of 6 niet?
Met een koppelingset van 1000km oud voel ik het ook. Eerder heb ik er niet op gelet maar als ik er nu op let is het toch wel zorgwekkend
Ik ga maandag nog maar eens terug denk ik.
(zou dat een issue zijn, dan zou het uitgebreid beschreven staan)
Re: Niet zo tevreden....
En hoe wordt er daar mee omgegaan?
De dealer vertelde mij hetzelfde als bij jou namelijk.
Hoort zo, is nooit helemaal trillingsvrij en verschilt per auto, mechanisch onderdeel, bla bla, we doen er niks aan.
Ik heb gemeld dat ik het nog altijd niet vind kloppen en dat het op hun risico gaat.
De dealer vertelde mij hetzelfde als bij jou namelijk.
Hoort zo, is nooit helemaal trillingsvrij en verschilt per auto, mechanisch onderdeel, bla bla, we doen er niks aan.
Ik heb gemeld dat ik het nog altijd niet vind kloppen en dat het op hun risico gaat.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten