Volkswagen Golf R 400

Volkswagen nieuws en forum nieuws.
Gebruikersavatar
Green Hornet
Berichten: 446
Lid geworden op: 29 dec 2011, 21:17
Type auto: Audi S3 Limousine

Re: Volkswagen Golf R 400

Bericht door Green Hornet »

nog onbekend wanneer deze leverbaar wordt .... is een waardige opvolger .... :!:
Audi S3 Limousine JDE Powered 523pk - 615nm
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro

Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
Gebruikersavatar
maRRRtinus
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 jul 2013, 07:06
Type auto: Audi TTS comp 500

Re: Volkswagen Golf R 400

Bericht door maRRRtinus »

T wachten waard lijkt me.
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Volkswagen Golf R 400

Bericht door sitechris »

Denk wel dat je inc opties snel richting de 80k gaat (vanafprijs 65k/70k?). Heel veel geld, maar je krijgt er ook heel veel voor terug.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Volkswagen Golf R 400

Bericht door bzb »

nen golf :mrgreen:
Gebruikersavatar
maRRRtinus
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 jul 2013, 07:06
Type auto: Audi TTS comp 500

Re: Volkswagen Golf R 400

Bericht door maRRRtinus »

sitechris schreef:Denk wel dat je inc opties snel richting de 80k gaat (vanafprijs 65k/70k?). Heel veel geld, maar je krijgt er ook heel veel voor terug.
Zeker krijg je er veel voor terug, maar voor dit geld ga ik in een ander segment zoeken. Gebruikte 911 of XKR S. In die richting.
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: Volkswagen Golf R 400

Bericht door Renekesgti »

maRRRtinus schreef:
sitechris schreef:Denk wel dat je inc opties snel richting de 80k gaat (vanafprijs 65k/70k?). Heel veel geld, maar je krijgt er ook heel veel voor terug.
Zeker krijg je er veel voor terug, maar voor dit geld ga ik in een ander segment zoeken. Gebruikte 911 of XKR S. In die richting.
Waarschijnlijk gewoon zelfde blok als de normale golf R met aangepaste software. Het blok kan het aan heb ik ergens gelezen.
Dus je zult het moeten doen om de exclusiviteit en het uiterlijk.
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Volkswagen Golf R 400

Bericht door KlouxOne »

Renekesgti schreef:
maRRRtinus schreef:
sitechris schreef:Denk wel dat je inc opties snel richting de 80k gaat (vanafprijs 65k/70k?). Heel veel geld, maar je krijgt er ook heel veel voor terug.
Zeker krijg je er veel voor terug, maar voor dit geld ga ik in een ander segment zoeken. Gebruikte 911 of XKR S. In die richting.
Waarschijnlijk gewoon zelfde blok als de normale golf R met aangepaste software. Het blok kan het aan heb ik ergens gelezen.
Dus je zult het moeten doen om de exclusiviteit en het uiterlijk.
Ik geloof echt niet dat het alleen met software behaald is. of alleen door de turbodruk aan te passen. De auto levert "maar" 450 nm dat doet mijn ed30 ook al met 60 pk minder. dus ik verwacht dat hij met 400 PK de 450 NM over het gehele toeren beschikbaar is. vanaf 2200 toeren. daar is wel meer voor nodig dan alleen de turbodruk aanpassen :)

denk aan injectoren, luchtinlaat, uitlaat systeem, brandstof pomp. Zal echt niet allemaal het zelfde zijn. Het blok kan het wel aan. maar geloof nooit dat VW een blok op de markt gaat brengen wat al tegen het maximale vermogen aanloopt. Ik ben wel benieuwd wat het daadwerkelijk word.
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: Volkswagen Golf R 400

Bericht door Renekesgti »

Maurice, ik denk dat je gelijk hebt hoor, echter als je dit leest:

Onder de kap van de R400 ligt een tot 400 pk en 450 Nm opgevoerde motor uit de Golf R. De aanpassingen aan het blok zijn gering, aldus Neusser: "We hebben in hoofdzaak alleen de turbodruk aangepast, de basisarchitectuur van de 2,0-liter turbomotor kan dit vermogen aan."

Neusser geeft verder aan dat het zeer waarschijnlijk is dat de Volkswagen Group dit blok ook in de modellen van andere merken gaat gebruiken. Welke modellen, dat is echter nog onduidelijk.

In de Golf R400 zorgt de turbomotor voor een sprint naar 100 km/h in 3,9 seconden. De topsnelheid is begrensd op 280 km/h.

Bron: Autoweek.nl
Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 112 gasten