Vraagprijs Golf V GTI?

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MartijnGTI
Berichten: 311
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:30
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: Overijssel

Vraagprijs Golf V GTI?

Bericht door MartijnGTI »

Wij hebben twee auto's bij de deur staan waarvan 1 voor woonwerk verkeer gebruikt wordt (diesel, 35.000km op jaarbasis) en de GTI wordt niet meer gebruikt, hij staat soms 2-3 weken stil en gebruiken hem alleen om de auto in beweging te houden. GTI is simpelweg te duur, ik fiets elke dag en vriendin pakt de diesel. Maar ik wil hem graag verkopen maar wat is nou een beetje reële vraagprijs? Het gaat om de volgende auto:

Golf 5 GTI uit april 2005 3 deurs zwart.
Leder interieur, eigenlijk zit alles erop behalve xenon en RNS510.
160.000km gereden (dik 4 jaar in bezit, vanaf 115.000km)
Audiosystem Golf 5 boxen in de voordeuren gezet met versterker (radio verder wel origineel gehouden)
JD getuned (factuur inzichtelijk)
In de afgelopen jaren, distributiewissel, aircopomp vervangen, thermostaathuis, remmerij, recent nieuw voorraam en natuurlijk het standaard onderhoud elk jaar.

Ik weet dat je de reparaties en onderhoud niet eruit krijgt, maar zegt wel wat over de staat van de auto. Hij rijd perfect, goede banden (winterbanden doe ik erbij weg). Lakwerk is afgezien is goed behalve de achterbumper, daar zitten wel wat plekjes op van de vorige eigenaar nog.

Als ik autotrader en autoscout24 zo uitpluis. Dan liggen de bedragen voor auto's uit 2005 met over het algemeen een hogere kilometerstand (180.000-225.000) op vraagprijzen van 8000-9500 euro. Dus ik zat zelf een beetje te bedenken dat rond de 9000 wel haalbaar moet zijn, wat vinden jullie?
Gebruikersavatar
NL_MK5 GTI
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
Type auto: MK5 GTI DSG
Locatie: Gelderland

Re: Vraagprijs Golf V GTI?

Bericht door NL_MK5 GTI »

Denk misschien dat je wat meer info over de auto moet aangeven zoals, groot display tussen de tellers (mfa+), dsg of handbak, banden profiel etc. Idd reparaties krijg je nooit meer terug. Het is overigens wel mooi dat je dis riem al vervangen is. Persoonlijke mening mocht je geen mfa+ of dsg dan is je vraagprijs aan de hoge kant je mist wel xenon dat zal voor mij een must have zijn. Gr.
Gebruikersavatar
MartijnGTI
Berichten: 311
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:30
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Vraagprijs Golf V GTI?

Bericht door MartijnGTI »

Is een handbak en geen MFA+ helaas dan :)

Banden zit nog zeker 5mm op, dus die kunnen nog wel even mee. Heb alle rekeningen er uiteraard bij als bewijs. Toen ik nog niet had gekeken op autotrader etc zat ik met 8000-8500 in mijn hoofd. 8000 zal dan vast wel een reële prijs zijn wat ik ervoor zou moeten kunnen krijgen lijkt me.

Maar wat vragen sommige bedrijven dat de hoofdprijs zeg, vergelijkbare auto's als de mijne, zelfde km stand etc. zie ik prijzen voorbij komen van 11.000-12.000 euro :shock:
Gebruikersavatar
NL_MK5 GTI
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
Type auto: MK5 GTI DSG
Locatie: Gelderland

Re: Vraagprijs Golf V GTI?

Bericht door NL_MK5 GTI »

Haha ja idd, ben zelf ook aan het kijken. Vragen belachelijke prijzen. Bedrijf ruilde een bomvolle gti in echt alles erop en eraan. Gaven ze 8750 voor en een vraagprijs vragen van 12888€! Was van een kameraad. Ze willen gewoon zoveel mogelijk winst en er zijn domkoppen die het betalen van een auto van bijna 10 jaar. Maar met 8k zal je redelijk zitten. Gr.
Gebruikersavatar
NL_MK5 GTI
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
Type auto: MK5 GTI DSG
Locatie: Gelderland

Re: Vraagprijs Golf V GTI?

Bericht door NL_MK5 GTI »

Maar die auto's van die ongeveer met die van jou overeenkomen die staan ook al een jaar te koop he vergeet dat niet. Gr.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google Adsense [Bot] en 143 gasten