Nederlanders koesteren VW Golf

Volkswagen nieuws en forum nieuws.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Nederlanders koesteren VW Golf

Bericht door NICO! »

Vianen, 6 mei 2014 – Veertig jaar geleden rolde de eerste Volkswagen Golf van de fabrieksband in Wolfsburg. Sindsdien is de Golf niet meer weg te denken van de Nederlandse wegen. Op de occasionportal AutoScout24 is de Golf zelfs al jaren achtereen de meest gezochte en meest aangeboden auto. De meest favoriete kleur onder Nederlanders is sinds jaar en dag zwart. Ook opvallend: van alle zeven series Golf die sinds 1974 zijn geproduceerd, zijn er voor de liefhebbers nog steeds exemplaren te koop.

In Nederland staan op dit moment in totaal 8.244 Golfs te koop op AutoScout24, op een totaal van ruim 2 miljoen auto’s. Daarmee is de Golf-dichtheid in ons land, vergeleken met andere Europese landen hoog. Landen waar de Volkswagen Golf nog populairder is, zijn Italië met 9.548 en thuisland Duitsland met 64.726 te koop staande exemplaren.

Ouwetjes
Het tweedehands aanbod van Golfs in Nederland is vergeleken met andere landen op leeftijd. In ons land ligt die gemiddelde leeftijd op ruim negen jaar, alleen in Oostenrijk is de gemiddelde Golf met elf jaar ouder. Duitsland, de Heimat van de Volkswagen Golf, kent het jongste aanbod met een gemiddelde leeftijd van 4,4 jaar.

Bonte verzameling
Hoe ouder de Golf, hoe bonter de kleur. Gouden exemplaren hebben met twintig jaar de hoogste leeftijd. Ook paarse, gele, oranje en bronskleurige Golfs zijn ouder dan gemiddeld. Zwart en grijs zijn veruit de populairste kleuren en gemiddeld ook het jongst.

“Nederlanders zijn redelijk constant in hun merkvoorkeur als het om auto’s gaat. De zwarte Volkswagen Golf is al jaren op rij de auto waar we warm voor lopen,” stelt Jurgen Vugts, directeur van AutoScout24 Nederland. “Het is minstens zo opvallend dat er van alle Golf-series nog steeds exemplaren te koop zijn. Wil je een ‘vintage’ oranje Golf R1 om de blits te maken tijdens het WK? Je kunt hem nog steeds op de kop tikken.”

Bron: Persbericht Autoscout24
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: Nederlanders koesteren VW Golf

Bericht door bluetiger »

Ik kan het alleen maar beamen. Alweer met mijn 3e golf bezig.
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Nederlanders koesteren VW Golf

Bericht door yal »

De mk7 GTI is ook mijn 7de Golf!
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Nederlanders koesteren VW Golf

Bericht door sitechris »

Wanneer komt de importeur gebak bij je brengen als loyale klant? 8-)
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Nederlanders koesteren VW Golf

Bericht door Crokko »

sitechris schreef:Wanneer komt de importeur gebak bij je brengen als loyale klant? 8-)
Als je een R8 bestelt misschien? :lol:
Afbeelding
deltananie
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 jan 2014, 10:56
Type auto: Golf MK7

Re: Nederlanders koesteren VW Golf

Bericht door deltananie »

yal schreef:De mk7 GTI is ook mijn 7de Golf!
Dit is mijn eerste Golf, voorheen Opel gereden :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 115 gasten