Volkswagen komt met 10-versnellingsbak en Electric Booster
Geplaatst: 12 mei 2014, 20:49
In de toekomst kunnen we innovaties als een 10-versnellingsbak en een elektrisch aangedreven turbocompressor verwachten in nieuwe Volkswagens. Het Duitse merk investeert jaarlijks vele miljarden in de vergroening van zijn productgamma en wil in 2018 de meest toekomstbestendige autofabrikant zijn. Een belangrijke noviteit is de Electric Booster, een elektrische turbo die voor veel trekkracht bij lage toerentallen zorgt en het zo mogelijk maakt ‘downsizing’ van motoren nog breder toe te passen. Ook komt er een 10-traps DSG-versnellingsbak, geschikt voor motoren met een trekkracht tot 500Nm. Het idee is om de motor nog meer te laten ‘werken’ bij het meest efficiënte toerental en zo een nog beter verbruik of hogere prestaties te bieden.
Nieuwe driecilinder voor Polo en Golf
De Polo en de Golf krijgen Volkswagens nieuwe 1,0 driecilinder TSI-benzinemotor. Door de nieuwste inspuit- en turbotechnologie is deze zeer efficiënt. Er zijn drie varianten: 85 kW/115 pk, 200 Nm voor de Golf en 70 kW/95 pk, 160 Nm en 81 kW/110 pk, 200 Nm voor de Polo. Er komt ook een aardgasversie van deze nieuwe TSI.De Golf is de enige auto ter wereld die geschikt is voor alle aandrijfvormen ‘van nu’. Hij is er met TSI-benzinemotor, TDI-diesel en TGI-motor (aardgas). Ook is er een plug-in hybride (GTE) en een elektrische versie (e-Golf). De Golf is zelfs al geschikt voor brandstofcel-aandrijving.Aardgas rukt op
Auto’s met aardgas-/Groengasmotoren zijn aan een sterke opmars bezig. Het wereldwijde ‘aardgaswagenpark’ groeit jaarlijks met liefst 24%. Dankzij de slimme modulaire opzet zijn ook de nieuwe drie- en viercilinder TSI-motoren van Volkswagen geschikt voor aardgas.Nieuwste motoren tot 21% zuiniger
De nieuwe driecilinder TDI- en TSI-motoren van Volkswagen zijn tot wel 21% zuiniger dan hun voorgangers. Daar draagt ook de lichtgewicht bouwwijze aan bij: zo is de krukkast tegenwoordig van aluminium. De nieuwe driecilinders zijn daardoor 11 kg lichter dan hun voorgangers, vergeleken met hun voorgangers met vier cilinders bedraagt de winst zelfs 30 kg.
http://www.groen7.nl/volkswagen-komt-me ... c-booster/
Nieuwe driecilinder voor Polo en Golf
De Polo en de Golf krijgen Volkswagens nieuwe 1,0 driecilinder TSI-benzinemotor. Door de nieuwste inspuit- en turbotechnologie is deze zeer efficiënt. Er zijn drie varianten: 85 kW/115 pk, 200 Nm voor de Golf en 70 kW/95 pk, 160 Nm en 81 kW/110 pk, 200 Nm voor de Polo. Er komt ook een aardgasversie van deze nieuwe TSI.De Golf is de enige auto ter wereld die geschikt is voor alle aandrijfvormen ‘van nu’. Hij is er met TSI-benzinemotor, TDI-diesel en TGI-motor (aardgas). Ook is er een plug-in hybride (GTE) en een elektrische versie (e-Golf). De Golf is zelfs al geschikt voor brandstofcel-aandrijving.Aardgas rukt op
Auto’s met aardgas-/Groengasmotoren zijn aan een sterke opmars bezig. Het wereldwijde ‘aardgaswagenpark’ groeit jaarlijks met liefst 24%. Dankzij de slimme modulaire opzet zijn ook de nieuwe drie- en viercilinder TSI-motoren van Volkswagen geschikt voor aardgas.Nieuwste motoren tot 21% zuiniger
De nieuwe driecilinder TDI- en TSI-motoren van Volkswagen zijn tot wel 21% zuiniger dan hun voorgangers. Daar draagt ook de lichtgewicht bouwwijze aan bij: zo is de krukkast tegenwoordig van aluminium. De nieuwe driecilinders zijn daardoor 11 kg lichter dan hun voorgangers, vergeleken met hun voorgangers met vier cilinders bedraagt de winst zelfs 30 kg.
http://www.groen7.nl/volkswagen-komt-me ... c-booster/