MOTOR / MECHATRONIC / STARTMOTOR KAPOT ! !
Geplaatst: 02 jun 2014, 23:38
Het is vrijdag.
Ik sta voor een stoplicht, voor linksaf voorgesorteerd.
We krijgen groen licht.
Mijn voorligger rijdt tergend langzaam door de bocht naar links.
Ik haal degene op een rustige manier in via de linker baan (binnen de bebouwde kom).
Motor slaat af en krijg accu symbool te zien.
Ik laat de auto uitrollen richting het volgende stoplicht.
Probeer de auto te starten, maar hoor alleen klik klik klik klik klik klik klik.
Alles doet het voor de rest, radio, lampen, alarmlichten enz enz.
Accu zal het dan wel niet wezen.
Mensen zien niet dat ik me gevarenlichten aan heb, en beginnen te toeteren.
2 kinderen achterin, en geen idee wat er aan de hand is, sta ik daar voor het stoplicht, die constant op groen springt.
Mensen gaan rare capriolen uithalen om mij te passeren en kijken boos.
Probeer weer te starten, misschien heeft het alarm systeem de auto even geblokkeerd?
Ik begin zenuwachtig te worden, we staan er nu ongeveer 15 groene verkeerslichten en we zijn al een paar keer uitgetoeterd, niemand vraagt om te helpen, ik ben natuurlijk
Zo een lul in een GTI.
Besluit de mobiliteit center te bellen voor hulp, zat nog steeds in de ongeloof fase, dit kan toch niet in zo een klasse bak?
Ik krijg iemand aan de lijn, die mij doorverbind met een mevrouw, die begint aan een verhoor met mij.
Omdat ik de vraag niet weet wat de kilometer stand was tijdens de laatste beurt krijg ik geen hulp.
Ik leg uit dat ik het informatieboekje aan het lezen ben en dat het bovenste hoofdstuk het stukje onderhoud is en ik er dus niet bij kan.
Sorry meneer, dan verleen ik geen hulp.
Mijn vrouw springt uit de auto en besluit naar huis te rennen (+- 2 kilometer) en het boekje op te halen.
Ik leg uit dat ik voor een verkeerslicht sta, constant wordt uitgetoeterd, 2 kinderen achterin heb, waarvan 1 in paniek en ik me niet op mijn gemak voel.
Ik eis dat ze de dealer belt voor de juiste informatie.
Uit coulance beloofd ze me de dealer te bellen maar van harte ging het niet.
Als het goed is krijg ik terug koppeling van of haar zelf dat ik geen hulp krijg of van de monteur die mij komt helpen.
Na 45 minuten besluit ik de dealer maar te bellen, om te checken of ze wel gebeld heeft, dat heeft ze, de meneer in Gouda vond dat ze allemaal rare vragen stelde, maar uiteindelijk antwoord heeft gegeven maar geen idee had wat ze nou precies wilde.
Nogmaals maar een keer de mobiliteit center gebeld, die mij had doorgezet naar de vrouw, hij wist mij te vertellen dat ze inderdaad hulp heeft geaccepteerd.
Belachelijk voor woorden natuurlijk.
Uit het niets zonder belletje komt daar een takelwagen aanrijden van M. de Koning uit Ommoord.
Deze heer heeft er een booster opgezet, maar dat mocht niet helpen.
Uiteindelijk de auto op de takelwagen geplaatst en naar de garage gebracht.
In de garage een nog grotere booster geprobeerd, ook geen s6.
Hummm ik begin hem te knijpen.
Vervolgens met een sleutel onderin de motor iets gedaan, hij staat vast weet hij mij te vertellen, ik weet nog niet waar hij het over heeft maar 3 andere monteurs kijken me aan alsof te horen heb gekregen ongeneselijk ziek te zijn.
Monteur loopt naar de receptie en zegt, hij staat vast dan weet jij wel genoeg he, nog steeds weet ik niets.
Ik vraag aan de man bij de receptie of hij in Jip en Janneke taal kan uitleggen wat ze denken dat het is.
Iets met de distributie ketting, tandje verschoven en daardoor staat de motor vast.
Tenminste dat zou het kunnen zijn.
Om van de schrik bij te komen krijgen we koffie, er wordt aan tafel uitgelegd dat we recht hebben op een leenauto, 3 dagen kosteloos, daarna 25 euro per dag voor een Up!
Maar . . . . . (zegt de dombo)
Je kunt altijd de dealer bellen waar je hem gekocht heb of hun een langere periode willen vergoeden.
Dus M. de Koning de reparatie en van Beynum de kosten van de leenauto . . . . . NATUURLIJK!
Volledig beduusd thuis aangekomen besluit ik toch maar te bellen met Van Beynum in Gouda.
Die is volledig verontwaardigd dat een collega dealer ons dit voorstel doet.
Maar is wel bereid de leenauto kosteloos uit te lenen, maar wilt dan wel de reparatie uitvoeren.
Ik weer bellen met Ommoord om te vertellen dat de auto omgesleept gaat worden omdat Gouda wel de leenauto beschikbaar stelt, zegt Ommoord maar dan doe ik het ook???!!!
Om gesleep met de auto te voorkomen, en omdat ik liever heb dat ze naar de auto gaan kijken ipv heen en weer getrek om een stukje vervoer besluit ik Gouda af te bellen, ook al heb ik geen hoge pet op van Ommoord (zie mijn Bearlock toevoeging op het forum )
Een slot weten ze nog niet perfect te installeren en dan gaan ze dadelijk aan het belangrijkste onderdeel van mijn Golf sleutelen, denk ik thuis op de bank.
Ik besluit Gouda te bellen dat hij toch in Ommoord blijft staan.
Hier neemt de man in Gouda geen genoegen mee en komt zeer klantvriendelijk en gericht over.
Hij overtuigd mij, door intussen (ongeveer 30 minuten) al allerlei dingen geregeld te hebben, en er dus wel fanatiek mee bezig te zijn, ik hoef de leenauto van Ommoord niet zelf terug te brengen, kan een Polo bij hun ophalen, leenauto achterlaten en hun regelen het vervoer van mijn Golf naar Gouda.
Toen hebben we toch maar weer Ommoord afgebeld, snapt u het nog??
Was toch wel een vervelend weekend, tuurlijk weet je dat je garantie hebt, wat het ook blijkt te zijn, maarja hij vertelde wel nadrukkelijk dat ze tijdens de diagnose precies kunnen zien of ik nalatig ben geweest.
Misschien Diesel getankt ipv benzine, heb ik een lampje over het hoofd gezien, had ik wel olie moeten checken, zijn allemaal vraagstukken die mij dit weekend hebben bezig gehouden.
En we hebben de auto pas 7 maanden, verwacht je toch niet!
Vandaag hoop ik natuurlijk ’s morgen al gebeld te worden met de diagnose, helaas duurt het tot 14h00 vlak voordat ik naar het werk moet.
Hij neemt op in de veronderstelling dat ik door de werkplaats al gebeld ben met “Ik heb een nieuwe motor voor je besteld”.
Ik val bijna van mijn (tuin)stoel, huhh rustig aan, ik heb niets besteld zeg ik, wat is er aan de hand???, oww je bent nog niet gebeld door de receptie zegt hij.
Nou uit de diagnose konden we niets vernemen, we zijn met een endoscoop in de motor gegaan en daaruit blijkt inderdaad dat de motor is vast gelopen, uit het niets, spontaan, plotseling.
Het ligt dus niet aan u en is dus volledig garantie werk.
U krijgt uw Golf terug van ons met eigenlijk 0 kilometer, leuk he, zegt hij.
En wanneer u het leuk vind kan u langskomen om te kijken wanneer we u oude motor eruit halen en de nieuwe erin zetten, een soort open hart operatie wordt het vertelt hij.
Vrijdag was ik erg verdrietig maar eigenlijk hebben we puur geluk gehad . . . . . toch?
Ik sta voor een stoplicht, voor linksaf voorgesorteerd.
We krijgen groen licht.
Mijn voorligger rijdt tergend langzaam door de bocht naar links.
Ik haal degene op een rustige manier in via de linker baan (binnen de bebouwde kom).
Motor slaat af en krijg accu symbool te zien.
Ik laat de auto uitrollen richting het volgende stoplicht.
Probeer de auto te starten, maar hoor alleen klik klik klik klik klik klik klik.
Alles doet het voor de rest, radio, lampen, alarmlichten enz enz.
Accu zal het dan wel niet wezen.
Mensen zien niet dat ik me gevarenlichten aan heb, en beginnen te toeteren.
2 kinderen achterin, en geen idee wat er aan de hand is, sta ik daar voor het stoplicht, die constant op groen springt.
Mensen gaan rare capriolen uithalen om mij te passeren en kijken boos.
Probeer weer te starten, misschien heeft het alarm systeem de auto even geblokkeerd?
Ik begin zenuwachtig te worden, we staan er nu ongeveer 15 groene verkeerslichten en we zijn al een paar keer uitgetoeterd, niemand vraagt om te helpen, ik ben natuurlijk
Zo een lul in een GTI.
Besluit de mobiliteit center te bellen voor hulp, zat nog steeds in de ongeloof fase, dit kan toch niet in zo een klasse bak?
Ik krijg iemand aan de lijn, die mij doorverbind met een mevrouw, die begint aan een verhoor met mij.
Omdat ik de vraag niet weet wat de kilometer stand was tijdens de laatste beurt krijg ik geen hulp.
Ik leg uit dat ik het informatieboekje aan het lezen ben en dat het bovenste hoofdstuk het stukje onderhoud is en ik er dus niet bij kan.
Sorry meneer, dan verleen ik geen hulp.
Mijn vrouw springt uit de auto en besluit naar huis te rennen (+- 2 kilometer) en het boekje op te halen.
Ik leg uit dat ik voor een verkeerslicht sta, constant wordt uitgetoeterd, 2 kinderen achterin heb, waarvan 1 in paniek en ik me niet op mijn gemak voel.
Ik eis dat ze de dealer belt voor de juiste informatie.
Uit coulance beloofd ze me de dealer te bellen maar van harte ging het niet.
Als het goed is krijg ik terug koppeling van of haar zelf dat ik geen hulp krijg of van de monteur die mij komt helpen.
Na 45 minuten besluit ik de dealer maar te bellen, om te checken of ze wel gebeld heeft, dat heeft ze, de meneer in Gouda vond dat ze allemaal rare vragen stelde, maar uiteindelijk antwoord heeft gegeven maar geen idee had wat ze nou precies wilde.
Nogmaals maar een keer de mobiliteit center gebeld, die mij had doorgezet naar de vrouw, hij wist mij te vertellen dat ze inderdaad hulp heeft geaccepteerd.
Belachelijk voor woorden natuurlijk.
Uit het niets zonder belletje komt daar een takelwagen aanrijden van M. de Koning uit Ommoord.
Deze heer heeft er een booster opgezet, maar dat mocht niet helpen.
Uiteindelijk de auto op de takelwagen geplaatst en naar de garage gebracht.
In de garage een nog grotere booster geprobeerd, ook geen s6.
Hummm ik begin hem te knijpen.
Vervolgens met een sleutel onderin de motor iets gedaan, hij staat vast weet hij mij te vertellen, ik weet nog niet waar hij het over heeft maar 3 andere monteurs kijken me aan alsof te horen heb gekregen ongeneselijk ziek te zijn.
Monteur loopt naar de receptie en zegt, hij staat vast dan weet jij wel genoeg he, nog steeds weet ik niets.
Ik vraag aan de man bij de receptie of hij in Jip en Janneke taal kan uitleggen wat ze denken dat het is.
Iets met de distributie ketting, tandje verschoven en daardoor staat de motor vast.
Tenminste dat zou het kunnen zijn.
Om van de schrik bij te komen krijgen we koffie, er wordt aan tafel uitgelegd dat we recht hebben op een leenauto, 3 dagen kosteloos, daarna 25 euro per dag voor een Up!
Maar . . . . . (zegt de dombo)
Je kunt altijd de dealer bellen waar je hem gekocht heb of hun een langere periode willen vergoeden.
Dus M. de Koning de reparatie en van Beynum de kosten van de leenauto . . . . . NATUURLIJK!
Volledig beduusd thuis aangekomen besluit ik toch maar te bellen met Van Beynum in Gouda.
Die is volledig verontwaardigd dat een collega dealer ons dit voorstel doet.
Maar is wel bereid de leenauto kosteloos uit te lenen, maar wilt dan wel de reparatie uitvoeren.
Ik weer bellen met Ommoord om te vertellen dat de auto omgesleept gaat worden omdat Gouda wel de leenauto beschikbaar stelt, zegt Ommoord maar dan doe ik het ook???!!!
Om gesleep met de auto te voorkomen, en omdat ik liever heb dat ze naar de auto gaan kijken ipv heen en weer getrek om een stukje vervoer besluit ik Gouda af te bellen, ook al heb ik geen hoge pet op van Ommoord (zie mijn Bearlock toevoeging op het forum )
Een slot weten ze nog niet perfect te installeren en dan gaan ze dadelijk aan het belangrijkste onderdeel van mijn Golf sleutelen, denk ik thuis op de bank.
Ik besluit Gouda te bellen dat hij toch in Ommoord blijft staan.
Hier neemt de man in Gouda geen genoegen mee en komt zeer klantvriendelijk en gericht over.
Hij overtuigd mij, door intussen (ongeveer 30 minuten) al allerlei dingen geregeld te hebben, en er dus wel fanatiek mee bezig te zijn, ik hoef de leenauto van Ommoord niet zelf terug te brengen, kan een Polo bij hun ophalen, leenauto achterlaten en hun regelen het vervoer van mijn Golf naar Gouda.
Toen hebben we toch maar weer Ommoord afgebeld, snapt u het nog??
Was toch wel een vervelend weekend, tuurlijk weet je dat je garantie hebt, wat het ook blijkt te zijn, maarja hij vertelde wel nadrukkelijk dat ze tijdens de diagnose precies kunnen zien of ik nalatig ben geweest.
Misschien Diesel getankt ipv benzine, heb ik een lampje over het hoofd gezien, had ik wel olie moeten checken, zijn allemaal vraagstukken die mij dit weekend hebben bezig gehouden.
En we hebben de auto pas 7 maanden, verwacht je toch niet!
Vandaag hoop ik natuurlijk ’s morgen al gebeld te worden met de diagnose, helaas duurt het tot 14h00 vlak voordat ik naar het werk moet.
Hij neemt op in de veronderstelling dat ik door de werkplaats al gebeld ben met “Ik heb een nieuwe motor voor je besteld”.
Ik val bijna van mijn (tuin)stoel, huhh rustig aan, ik heb niets besteld zeg ik, wat is er aan de hand???, oww je bent nog niet gebeld door de receptie zegt hij.
Nou uit de diagnose konden we niets vernemen, we zijn met een endoscoop in de motor gegaan en daaruit blijkt inderdaad dat de motor is vast gelopen, uit het niets, spontaan, plotseling.
Het ligt dus niet aan u en is dus volledig garantie werk.
U krijgt uw Golf terug van ons met eigenlijk 0 kilometer, leuk he, zegt hij.
En wanneer u het leuk vind kan u langskomen om te kijken wanneer we u oude motor eruit halen en de nieuwe erin zetten, een soort open hart operatie wordt het vertelt hij.
Vrijdag was ik erg verdrietig maar eigenlijk hebben we puur geluk gehad . . . . . toch?