Pagina 1 van 1

ACC icm stinger

Geplaatst: 14 jun 2014, 09:23
door Real-One
Heeft er iemand op zijn GTI ACC icm met Stinger card of DSI? Ik ben van plan om 1 aan te schaffen maar ik had gelezen dat het weleens conflict kan geven, hoe zit dat met de ACC in de Golf 7?

Re: ACC icm stinger

Geplaatst: 16 jun 2014, 10:31
door jacovn
Geen impact, de ACC werkt op 70-80 GHz en niet op de K band waar je MRCD op werkt. (zelf getest met een VIP en een STI--R M+)

Meld je even aan op flitsservice.nl daar kun je van alles over radardetectie vinden.
Je hebt een DSI/Card nodig met een HD antenne, een 2e hands DSI is goedkoop, maar de HD antenne is 999 euro.

Wellicht is de Bell STI-R M+ ook een optie (1399 of zoiets) Wel een minder mooi display dan de stingers DSI/VIP, maar beter dan de card.
Qua detectie moet je niet meer denken aan 800+ meter van vroeger, maar 150-300 meter maximaal..

Re: ACC icm stinger

Geplaatst: 16 jun 2014, 10:52
door Nick87
Vreemd dat in NL Coyote helemaal niet populair is.

In Belgiƫ is dat gezien het vele aantal mensen dat het heeft een zeer doeltreffend systeem. Het zal wel iets met de lokale mentaliteit te maken hebben vermoed ik.

Als je de prijzen ziet van die Stinger is Coyote eigenlijk een goedkope oplossing.

Re: ACC icm stinger

Geplaatst: 16 jun 2014, 15:30
door Nikkor27
@ Nick87, Heb zelf de Coyote, vind het toch niet erg betrouwbaar. Je zou zomaar eens zelf de eerste kunnen zijn, bvb. 's avonds op de snelweg. of op de talloze 70 wegen in Belgie.
Daarmee, als het niet zo duur was, zeker een Stinger overwogen Aangezien de Stinger de signalen van radardetectie oppikt.

Re: ACC icm stinger

Geplaatst: 16 jun 2014, 16:23
door Nick87
Nikkor27 schreef:@ Nick87, Heb zelf de Coyote, vind het toch niet erg betrouwbaar. Je zou zomaar eens zelf de eerste kunnen zijn, bvb. 's avonds op de snelweg. of op de talloze 70 wegen in Belgie.
Daarmee, als het niet zo duur was, zeker een Stinger overwogen Aangezien de Stinger de signalen van radardetectie oppikt.
Goh, ik ben nooit meer geflitst sinds ik de Coyote heb.

's avonds moet je mss oppassen afhankelijk vh aantal mensen voor je en op secundaire wegen moet je inderdaad ook goed zien hoeveel er voor je zijn gepasseerd.
Overdag zijn ze meestal al gemeld als ze de camera nog aan het opstellen zijn, zeker op de autostrade. Dus dan maak ik me nooit zorgen.

Ben toch lokaal ook al vaak gewaarschuwd waar ik anders zeker een boete had gehad.
Ok het is prijzig maar het biedt wel meer gemoedsrust ipv contant uitkijken. Maakt het allemaal veiliger.

Re: ACC icm stinger

Geplaatst: 16 jun 2014, 21:27
door Real-One
jacovn schreef:Geen impact, de ACC werkt op 70-80 GHz en niet op de K band waar je MRCD op werkt. (zelf getest met een VIP en een STI--R M+)

Meld je even aan op flitsservice.nl daar kun je van alles over radardetectie vinden.
Je hebt een DSI/Card nodig met een HD antenne, een 2e hands DSI is goedkoop, maar de HD antenne is 999 euro.

Wellicht is de Bell STI-R M+ ook een optie (1399 of zoiets) Wel een minder mooi display dan de stingers DSI/VIP, maar beter dan de card.
Qua detectie moet je niet meer denken aan 800+ meter van vroeger, maar 150-300 meter maximaal..
Bedankt voor je reactie, daar had ik ook al een en ander opgelezen. Ik vraag me af of de stinger nu nog betrouwbaar en fijn werkt, aangezien die af kan gaan op allerlei technieken van je eigen en andere auto's.

Re: ACC icm stinger

Geplaatst: 18 jun 2014, 16:50
door jacovn
Tja ze reageren op signalen uit de K band (voor Nederland de enige zinvolle band)
Dus duuropeners etc. vindt het ook allemaal. Maar er is GPS gebaseerde mute tabel, dus je mute alles wat je weet wat geen controle is.
De Bel kan dit automatisch voor je,maar daar zijn de meningen over verdeeld.

Je kunt niet met 250 over een snelweg en dan nog remmen, maar voor vmax + 30 - 50 is het nog te doen denk ik. Dus geen vrijbrief om te kunnen planken..

Ik gebruik de flitsservice app, die werkt ook alleem maar als anderen controles melden natuurlijk. De database van de bell is redelijk voor vaste palen / roodlicht camera's etc.