issues / bugs - Golf VII "R" / Gti
issues / bugs - Golf VII "R" / Gti
Naar aanleiding van zelf een kleine ondervinding laatst weekend
heb ik maar dit topic opgestart.
Vermits nog meerdere forumleden de VII "R" aangekocht hebben kan het nuttig worden.
Dit weekend heb ik kort last gehad van een (denk ik) licht slippende koppeling
Ik reed 120km/h in 6de wanneer ik dieper op het gas ging om naar het 2de vak te gaan.
Toerental schommelde op dit moment een +/-500rpm.
De bijzit voelde en hoorde het ook.
Nog 1x keer ondervonden in 4de versnelling op koppel/piek moment dat de koppeling
precies wat moeite had om grip te vinden.
Dealer is al op de hoogte via mail maar ik moet nog langs gaan.
-Is dit een beveiliging ?
-Of gaat dit hier over een inrij faze (nu 4000km) waarbij er iets moet worden bijgeregeld/ontlucht (manuele versnellingsbak) ?
-Zijn er VII Gti die hier last van hebben ?
heb ik maar dit topic opgestart.
Vermits nog meerdere forumleden de VII "R" aangekocht hebben kan het nuttig worden.
Dit weekend heb ik kort last gehad van een (denk ik) licht slippende koppeling
Ik reed 120km/h in 6de wanneer ik dieper op het gas ging om naar het 2de vak te gaan.
Toerental schommelde op dit moment een +/-500rpm.
De bijzit voelde en hoorde het ook.
Nog 1x keer ondervonden in 4de versnelling op koppel/piek moment dat de koppeling
precies wat moeite had om grip te vinden.
Dealer is al op de hoogte via mail maar ik moet nog langs gaan.
-Is dit een beveiliging ?
-Of gaat dit hier over een inrij faze (nu 4000km) waarbij er iets moet worden bijgeregeld/ontlucht (manuele versnellingsbak) ?
-Zijn er VII Gti die hier last van hebben ?
Laatst gewijzigd door Doohie op 17 jun 2014, 14:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: issues / bugs Golf VII "R"
Kan je mss een gecombineerd GTI/R topic van maken.
Heb een GTI DSG en nog niets speciaal aan gemerkt qua koppeling.
Wel al gehad of heb ik nog:
- piepende/krakende voordempers, hebben ze een onderdeel in garantie van vervangen (zogenaamde "potjes", weet er het fijne ook niet van) en sindsdien opgelost.
-fluittoon airco. Gebeurt enkel als de airco redelijk zacht blaast en ik stil sta. Vanaf ik gas geef met wat toeren dan verdwijnt dit. Zeer vreemd. Gaan ze binnenkort eens bekijken als ik m'n olie moet vervangen maar de after sales guy had dit nog nooit geweten, stelt me al niet echt gerust. Het gebeurt niet heel vaak dus kan er nog wel met leven.
-mijn stuur piept wat, is iets redelijk recent en mss dat zoiets eenvoudig als smeren gewoon helpt. Misschien iets structureler mis maar ik laat er naar kijken binnenkort.
Denk dat ik een maandag/vrijdag model heb. Het zal altijd wel iets zijn...lig er niet van wakker.
Heb een GTI DSG en nog niets speciaal aan gemerkt qua koppeling.
Wel al gehad of heb ik nog:
- piepende/krakende voordempers, hebben ze een onderdeel in garantie van vervangen (zogenaamde "potjes", weet er het fijne ook niet van) en sindsdien opgelost.
-fluittoon airco. Gebeurt enkel als de airco redelijk zacht blaast en ik stil sta. Vanaf ik gas geef met wat toeren dan verdwijnt dit. Zeer vreemd. Gaan ze binnenkort eens bekijken als ik m'n olie moet vervangen maar de after sales guy had dit nog nooit geweten, stelt me al niet echt gerust. Het gebeurt niet heel vaak dus kan er nog wel met leven.
-mijn stuur piept wat, is iets redelijk recent en mss dat zoiets eenvoudig als smeren gewoon helpt. Misschien iets structureler mis maar ik laat er naar kijken binnenkort.
Denk dat ik een maandag/vrijdag model heb. Het zal altijd wel iets zijn...lig er niet van wakker.
Re: issues / bugs - Golf VII "R" / Gti
Kleine update
Gisteren nog even de wagen getest en opnieuw ondervonden dat
de koppeling lichtjes slipte..te merken aan het toerental die opnieuw 500 rpm schommelde.
Aan een snelheid van 90km/u bij een 2200 rpm in 6de wanneer je dieper op het gas gaat (koppel)
Opmerkelijke eraan is dat de wagen dit doet bij een olie temp. tussen 80/90°C
Zodra de olie boven de 100°C komt merk je niets meer van het slippen.
Gisteren nog even de wagen getest en opnieuw ondervonden dat
de koppeling lichtjes slipte..te merken aan het toerental die opnieuw 500 rpm schommelde.
Aan een snelheid van 90km/u bij een 2200 rpm in 6de wanneer je dieper op het gas gaat (koppel)
Opmerkelijke eraan is dat de wagen dit doet bij een olie temp. tussen 80/90°C
Zodra de olie boven de 100°C komt merk je niets meer van het slippen.
- Renekesgti
- Berichten: 1185
- Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
- Type auto: MK7 GTI CS
- Contacteer:
Re: issues / bugs - Golf VII "R" / Gti
Ik zou er zeker mee terug gaan. Een koppeling hoort bij het standaard vermogen niet te slippen (zeker niet bij zo'n nieuwe R). Mijn 6 deed dit na stage 2 bij 435nm koppel op de standaard koppeling. Daarna Sachs erin en het was over. Nu zeker doen voordat men jou de schuld geeft vanwege je zogenaamde rijgedrag.Doohie schreef:Kleine update
Gisteren nog even de wagen getest en opnieuw ondervonden dat
de koppeling lichtjes slipte..te merken aan het toerental die opnieuw 500 rpm schommelde.
Aan een snelheid van 90km/u bij een 2200 rpm in 6de wanneer je dieper op het gas gaat (koppel)
Opmerkelijke eraan is dat de wagen dit doet bij een olie temp. tussen 80/90°C
Zodra de olie boven de 100°C komt merk je niets meer van het slippen.
- maRRRtinus
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 27 jul 2013, 07:06
- Type auto: Audi TTS comp 500
Re: issues / bugs - Golf VII "R" / Gti
Wel nuttig dat je het hier meldt. Betekent mijn inziens dat de standaard koppeling al redelijk tegen zn grenswaarde aanzit met die 300pk en ?nm koppel.
Re: issues / bugs - Golf VII "R" / Gti
Dealer is al op de hoogte en afspraak is gemaakt.maRRRtinus schreef:Wel nuttig dat je het hier meldt. Betekent mijn inziens dat de standaard koppeling al redelijk tegen zn grenswaarde aanzit met die 300pk en ?nm koppel.
Normaal zit de VII "R" op 380Nm..maar verschillende testbanken hebben al aangetoond tegen de 400Nm te zitten.
Vind het inderdaad ook maar bizar dat net zo'n machine nu al een slippende koppeling vertoond hoor.
Ben absolut geen pedaal/rijder(voet op de koppeling) nog hard/rijder.
Benieuwd hoe ze dit gaan oplossen...mijn gedacht een nieuwe koppeling erin.
- Green Hornet
- Berichten: 446
- Lid geworden op: 29 dec 2011, 21:17
- Type auto: Audi S3 Limousine
Re: issues / bugs - Golf VII "R" / Gti
mijn oude 6 R deed 501 nm zonder problemen met alleen drukaanpassing JD
Audi S3 Limousine JDE Powered 523pk - 615nm
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro
Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
TTE 525R | HGP DSG | LOBA HPFP | Full Milltek Turbo Back Exhaust | Wagner Intercooler | VWR 600 Intake | VWR 6 Piston BBK | Eibach Pro
Golf R DSG 378pk/500nm M.I.A. (16-04-2014)
"Money won't buy you happiness, but it will pay for the search"
- maRRRtinus
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 27 jul 2013, 07:06
- Type auto: Audi TTS comp 500
Re: issues / bugs - Golf VII "R" / Gti
En mijn R slipte op de zelfde dag na de stg2 tuning met 465nm. Zo hoor je dus heel verschillende dingen per auto.Green Hornet schreef:mijn oude 6 R deed 501 nm zonder problemen met alleen drukaanpassing JD
- Renekesgti
- Berichten: 1185
- Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
- Type auto: MK7 GTI CS
- Contacteer:
Re: issues / bugs - Golf VII "R" / Gti
Dat is DSG, dit gaat over handbak. DSG kan het makkelijk aan met drukverhoging. Alleen niet teveel launch control gebruiken.Green Hornet schreef:mijn oude 6 R deed 501 nm zonder problemen met alleen drukaanpassing JD
- maRRRtinus
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 27 jul 2013, 07:06
- Type auto: Audi TTS comp 500
Re: issues / bugs - Golf VII "R" / Gti
Ah ok, had ik niet gelezen, wist trouwens niet dat een DSG zo veel meer kan hebbenRenekesgti schreef:Dat is DSG, dit gaat over handbak. DSG kan het makkelijk aan met drukverhoging. Alleen niet teveel launch control gebruiken.Green Hornet schreef:mijn oude 6 R deed 501 nm zonder problemen met alleen drukaanpassing JD
Re: issues / bugs - Golf VII "R" / Gti
Update IIDoohie schreef:Kleine update
Gisteren nog even de wagen getest en opnieuw ondervonden dat
de koppeling lichtjes slipte..te merken aan het toerental die opnieuw 500 rpm schommelde.
Aan een snelheid van 90km/u bij een 2200 rpm in 6de wanneer je dieper op het gas gaat (koppel)
Opmerkelijke eraan is dat de wagen dit doet bij een olie temp. tussen 80/90°C
Zodra de olie boven de 100°C komt merk je niets meer van het slippen.
Wagen is binnen om een volledige nieuwe koppeling te steken.
Eerst hadden ze geprobeerd om het hydraulisch systeem die de koppeling bediend te ontluchten,
maar de wagen bleef met het gekende probleem.
Slippen op 3000 rpm aan 120km/h waarbij ook de gear aanduiding verdween.
Ondertussen is de koppeling eruit..klein detail..stukken zijn niet op stock..
Hoop dat dit een eenmalig issues is en dat dit niet meer Golf VII "R" / Gti rijders zal raken.
Re: issues / bugs - Golf VII "R" / Gti
Niet slim v/d dealer om een koppeling te gaan vervangen zonder de onderdelen op voorraad te hebben , dat check je toch eerst?Doohie schreef:Update IIDoohie schreef:Kleine update
Gisteren nog even de wagen getest en opnieuw ondervonden dat
de koppeling lichtjes slipte..te merken aan het toerental die opnieuw 500 rpm schommelde.
Aan een snelheid van 90km/u bij een 2200 rpm in 6de wanneer je dieper op het gas gaat (koppel)
Opmerkelijke eraan is dat de wagen dit doet bij een olie temp. tussen 80/90°C
Zodra de olie boven de 100°C komt merk je niets meer van het slippen.
Wagen is binnen om een volledige nieuwe koppeling te steken.
Eerst hadden ze geprobeerd om het hydraulisch systeem die de koppeling bediend te ontluchten,
maar de wagen bleef met het gekende probleem.
Slippen op 3000 rpm aan 120km/h waarbij ook de gear aanduiding verdween.
Ondertussen is de koppeling eruit..klein detail..stukken zijn niet op stock..
Hoop dat dit een eenmalig issues is en dat dit niet meer Golf VII "R" / Gti rijders zal raken.
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Re: issues / bugs - Golf VII "R" / Gti
Yep vind ik ook..maar wa doe je eraan, met wat geluk deze avond de wagen terug in bezit.yal schreef:Niet slim v/d dealer om een koppeling te gaan vervangen zonder de onderdelen op voorraad te hebben , dat check je toch eerst?
Re: issues / bugs - Golf VII "R" / Gti
Het zou wel slim zijn als ze bang zijn dat er meer kapot gaat.Doohie schreef:Yep vind ik ook..maar wa doe je eraan, met wat geluk deze avond de wagen terug in bezit.yal schreef:Niet slim v/d dealer om een koppeling te gaan vervangen zonder de onderdelen op voorraad te hebben , dat check je toch eerst?
De auto stond al die tijd binnen begrijp ik?
Wel heel vervelend en storend, dat de koppeling van de handbak wederom te zwak blijkt.
Zeker op een R hoort daar een overkill aan kwaliteit aanwezig te zijn.
- Renekesgti
- Berichten: 1185
- Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
- Type auto: MK7 GTI CS
- Contacteer:
Re: issues / bugs - Golf VII "R" / Gti
Het zou wel slim zijn als ze bang zijn dat er meer kapot gaat.Crokko schreef:Doohie schreef:Yep vind ik ook..maar wa doe je eraan, met wat geluk deze avond de wagen terug in bezit.yal schreef:Niet slim v/d dealer om een koppeling te gaan vervangen zonder de onderdelen op voorraad te hebben , dat check je toch eerst?
De auto stond al die tijd binnen begrijp ik?
Wel heel vervelend en storend, dat de koppeling van de handbak wederom te zwak blijkt.
Zeker op een R hoort daar een overkill aan kwaliteit aanwezig te zijn.[/quote
+1
Ik snap daar ook helemaal niks van, laten we het voor nu houden op een aanloop probleempje van de 7R handgeschakeld.
Zojuist mijn Variant geen GTI terug gekregen met nieuwe DSG bak software. Auto ging in noodloop, Rem bekrachtiging viel uit en DSG bak overhit. Tot nu toe gaat het goed.
Even voor de duidelijkheid, dit is de 7-dsg droge koppeling, niet de 6-dsg van de GTI 6 of 7.
Het werd door PON onderkent als probleem.
- bluetiger
- Berichten: 1224
- Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
- Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
- Locatie: Lansingerland
Re: issues / bugs - Golf VII "R" / Gti
Mechanisch heb ik geen issues, wel gaf JD aan dat het vliegwiel begon te trillen bij teveel koppel. Dit hebben ze iets teruggedraaid en gaat nog goed.
Wel gaan soms mijn parkeersensoren spontaan af op de snelweg als ik een vrachtwagen inhaal, en ja ik heb dan er nog ruimte genoeg.
Wel gaan soms mijn parkeersensoren spontaan af op de snelweg als ik een vrachtwagen inhaal, en ja ik heb dan er nog ruimte genoeg.
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Re: issues / bugs - Golf VII "R" / Gti
Dat heb ik ook , gaat ineens het geluid v/d muziek uit en beginnen de sensoren te piepen.bluetiger schreef:Mechanisch heb ik geen issues, wel gaf JD aan dat het vliegwiel begon te trillen bij teveel koppel. Dit hebben ze iets teruggedraaid en gaat nog goed.
Wel gaan soms mijn parkeersensoren spontaan af op de snelweg als ik een vrachtwagen inhaal, en ja ik heb dan er nog ruimte genoeg.
Mijn dealer zei dat waarschijnlijk de auto die voor mij reed actieve sensoren aan de achterzijde heeft , die vervolgens door mijn auto worden opgepikt
-Vage storingen die moeilijk zijn op te lossen , PDC regelapparaat is bij mij vervangen maar nu rammelt de houder waar deze inzit.
-Net na de start loopt mijn motor rommelig en in de stad sinds kort ook als de motor heet is , >112 graden.
Voor de verandering maar eens v-power benzine geprobeerd i.p.v. bp 98
@Renekesgti , dat de DSG oververhit is een bekend probleem , vooral in China , daar schijnen de klanten ook 10jaar garantie te krijgen om het vertrouwen in de DSG terug te krijgen!
@Doohie , en , inmiddels de R terug?
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Re: issues / bugs - Golf VII "R" / Gti
Yep..ondertussen de wagen terug en rijd weer super.bluetiger schreef:@Doohie , en , inmiddels de R terug?
Vervangen onder garantie
- volledige koppeling set
- led lampje pasagier kant werkte niet..volledige unit vervangen
- L+R achterspoiler(zwart) kwamen los..vervangen door nieuwe set (wordt gekleeft op het raam)
Nogmaals hoop ik dat de koppeling een eenmalige issues was.
Voor zover ik weet ben ik de enigste en ik wens het niemand.
Het is absolut niet fijn om dit mee te maken op een nieuwe wagen.
Voornaamste kenmerk van het probleem was..
bij 3000 rpm aan 120 km/h in 6de versnelling schommelde het toerental 500 rpm en verdween
even de versnelling aanduiding..
Koppeling is opgestuurt voor onderzoek samen met een kort filmpje tijdens het rijden.
Re: issues / bugs - Golf VII "R" / Gti
@Doohie , gelukkig weer gemaakt! Vlammen met dat ding
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Re: issues / bugs - Golf VII "R" / Gti
Nu word ik toch echt radeloos hoor...
Wagen opnieuw binnen met zelfde probleem.
Na 4500 km in totaal bijna 9000 km slipte de koppeling opnieuw kort.
Zit er op een manuele bak ook eventueel een koppelbegrenzer ?
Pijnlijk punt is dat er nergens geen schade valt te bespeuren.
Bij VW België weten ze het even ook niet meer en hebben hulp ingeroepen van Wolfsburg.
Ondertussen staat mijn wagen gedemonteerd te wachten hoe het verder moet..
alle stukken zijn binnen..koppeling, drukgroep, koppeling gever/nemer cilinder, vliegwiel.
Nu wachten op antwoord van Wolfsburg....ppff
Wagen opnieuw binnen met zelfde probleem.
Na 4500 km in totaal bijna 9000 km slipte de koppeling opnieuw kort.
Zit er op een manuele bak ook eventueel een koppelbegrenzer ?
Pijnlijk punt is dat er nergens geen schade valt te bespeuren.
Bij VW België weten ze het even ook niet meer en hebben hulp ingeroepen van Wolfsburg.
Ondertussen staat mijn wagen gedemonteerd te wachten hoe het verder moet..
alle stukken zijn binnen..koppeling, drukgroep, koppeling gever/nemer cilinder, vliegwiel.
Nu wachten op antwoord van Wolfsburg....ppff
Re: issues / bugs - Golf VII "R" / Gti
Shit, het is toch niet waar? Is er al een sportievere koppeling verkrijgbaar voor de R7 ?
Dan zou ik dat voorstellen.
Zullen ze niet willen, maar dit is natuurlijk niks.
Sterkte
Dan zou ik dat voorstellen.
Zullen ze niet willen, maar dit is natuurlijk niks.
Sterkte
Re: issues / bugs - Golf VII "R" / Gti
Neen..Crokko schreef:Shit, het is toch niet waar? Is er al een sportievere koppeling verkrijgbaar voor de R7 ?
Dan zou ik dat voorstellen.
Zullen ze niet willen, maar dit is natuurlijk niks.
Sterkte
Via mail bevestiging gekregen van sachsperformance dat ze bezig zijn met een sachs koppeling maar nog niet beschikbaar is voor de VII.
Ze stelden eerder voor om mijn originele op te sturen en deze door hen te laten versterken.
Maar vind dit toch allemaal zeer bizar hoor op zo'n wagen met zo weinig km's.
Vraag mij echt af waar de fout zit en hoe dit zal aflopen.
Iemand een idee of er op een handgeschakelde bak ook een koppelbegrenzer aanwezig is ??
Koppeling geeft het precies moeilijk op piek momenten.
Re: issues / bugs - Golf VII "R" / Gti
Dat is een ding dat zeker is inderdaad.Doohie schreef:Maar vind dit toch allemaal zeer bizar hoor op zo'n wagen met zo weinig km's.
Re: issues / bugs - Golf VII "R" / Gti
Nee. Bij de DSG-6 versnellingsbak treedt hij in werking vanaf 430Nm.Doohie schreef:Iemand een idee of er op een handgeschakelde bak ook een koppelbegrenzer aanwezig is ??
Gr. Wehoo.
Re: issues / bugs - Golf VII "R" / Gti
In de vooravond telefoon gekregen van dealer..
In Wolfsburg hebben ze beslist..
dat alle onderdelen moeten vernieuwd worden met NADRUK op NIEUW,
en dat alle gedemonteerde onderdelen van de 7R met spoed naar wolfsburg moeten worden opgestuurd ter nazicht.
Blijkbaar werd de eerste maal een ruil koppeling/drukgroep geleverd.
Wat opzicht natuurlijk ook niet slecht mag zijn maar toch vreemd dat dit ook al gebeurd bij een 7R !!
Dus nu gaat het vliegwiel, koppeling, drukgroep, koppeling gever/nemer cilinder volledig vernieuwd worden.
Echter is het nu nog wachten op de koppeling die moet komen van Duitsland rechtstreeks van de band, daar er geen op stock zijn anders was het opnieuw een ruilkoppeling.
Ik hoop van harte dat dit alles het probleem voorgoed zal oplossen.
In Wolfsburg hebben ze beslist..
dat alle onderdelen moeten vernieuwd worden met NADRUK op NIEUW,
en dat alle gedemonteerde onderdelen van de 7R met spoed naar wolfsburg moeten worden opgestuurd ter nazicht.
Blijkbaar werd de eerste maal een ruil koppeling/drukgroep geleverd.
Wat opzicht natuurlijk ook niet slecht mag zijn maar toch vreemd dat dit ook al gebeurd bij een 7R !!
Dus nu gaat het vliegwiel, koppeling, drukgroep, koppeling gever/nemer cilinder volledig vernieuwd worden.
Echter is het nu nog wachten op de koppeling die moet komen van Duitsland rechtstreeks van de band, daar er geen op stock zijn anders was het opnieuw een ruilkoppeling.
Ik hoop van harte dat dit alles het probleem voorgoed zal oplossen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten