RNS-510 gestolen! Wat nu met verzekering?

Is je auto gestolen of iemand anders z'n auto? Post het hier.
Topic-titel moet kenteken, merk, type en kleur bevatten.
Tekst zelf moet omgeving en kenmerken van de auto vermelden.
Plaats reactie
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

RNS-510 gestolen! Wat nu met verzekering?

Bericht door kevin78 »

Helaas was ik vannacht aan de beurt. Ze hebben de complete zijruit verwijderd en me RNS 510 gestolen en een camera en me autopapieren zijn ook weg. Gelukkig na enig zoeken me zijruit weer gevonden dus deze wordt nu weer terug geplaatst.

Nu heb ik de RNS510 later zelf geplaatst dus ben ik hier niet voor verzekerd. Zat namelijk gewoon standaard radio cd speler in. Kan ik nu gewoon opgeven aan verzekering dat er een RNS-510 in zat?? Hoe kan ik dit nu het beste doen. Ik verwacht niet dat ik een nieuwe krijg of het bedrag vergoed krijg hoor!! Maar heb geen zin in problemen dat hun zeggen ja je hebt hem zelf vervangen dus de originele is niet gestolen dus keren we niks uit. Ben het liefst zo eerlijk mogelijk maar wil wel graag wat van de schade vergoed hebben.

Ben al blij als ik de standaard vergoed krijg dit is ieder geval paar 100 euro..

Iemand al zo soortgelijk geval gehad ? Misschien wat advies..

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
HansR32
Berichten: 510
Lid geworden op: 20 jun 2011, 11:51
Type auto: Golf mk5 R32
Locatie: Friesland

Re: RNS-510 gestolen! Wat nu met verzekering?

Bericht door HansR32 »

Weet er helaas alles van..... stelletje kl........n.
Je staat toch raar te kijken wanneer zoiets gebeurt.
Gelukkig zat bij ons de 510 er af fabriek in.
Maar zelfs daarmee hebben we problemen gehad, omdat de verzekering toch probeert je te naaien.

Succes met de afhandeling.
Met een 3.2 kom je vooruit in het leven !!
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: RNS-510 gestolen! Wat nu met verzekering?

Bericht door kevin78 »

Ja is balen vooral om dat je zelf zo zuinig ben en dat dit zo snel wordt verpest door dat volk..

Maar de specifieke vraag is dus gewoon opgeven dat de standaard radio is gestolen of wel zeggen dat het om een RNS510 ging??
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: RNS-510 gestolen! Wat nu met verzekering?

Bericht door KnuffelTurk »

kevin78 schreef:Ja is balen vooral om dat je zelf zo zuinig ben en dat dit zo snel wordt verpest door dat volk..

Maar de specifieke vraag is dus gewoon opgeven dat de standaard radio is gestolen of wel zeggen dat het om een RNS510 ging??
Dat ligt eraan of er fabrieks af standaard een 510 in heeft gezeten anders niet.
En hoezo heb je geen navilock genomen als ik vragen mag?
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: RNS-510 gestolen! Wat nu met verzekering?

Bericht door kevin78 »

KnuffelTurk schreef:
kevin78 schreef:Ja is balen vooral om dat je zelf zo zuinig ben en dat dit zo snel wordt verpest door dat volk..

Maar de specifieke vraag is dus gewoon opgeven dat de standaard radio is gestolen of wel zeggen dat het om een RNS510 ging??
Dat ligt eraan of er fabrieks af standaard een 510 in heeft gezeten anders niet.
En hoezo heb je geen navilock genomen als ik vragen mag?
De RNS510 heeft er niet standaard ingezeten!! is er later in gezet zoals hierboven vermeld!!
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: RNS-510 gestolen! Wat nu met verzekering?

Bericht door KnuffelTurk »

kevin78 schreef:
KnuffelTurk schreef:
kevin78 schreef:Ja is balen vooral om dat je zelf zo zuinig ben en dat dit zo snel wordt verpest door dat volk..

Maar de specifieke vraag is dus gewoon opgeven dat de standaard radio is gestolen of wel zeggen dat het om een RNS510 ging??
Dat ligt eraan of er fabrieks af standaard een 510 in heeft gezeten anders niet.
En hoezo heb je geen navilock genomen als ik vragen mag?
De RNS510 heeft er niet standaard ingezeten!! is er later in gezet zoals hierboven vermeld!!
Sorry had je vraag verkeerd gelezen. Ik zou gewoon opgeven dat er een rns 510 in heeft gezeten. Ze kunnen dan misschien wel vragen naar een factuur ervan maar niet geschoten is altijd mis ;)
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: RNS-510 gestolen! Wat nu met verzekering?

Bericht door kevin78 »

Ja dat dacht ik zelf ook!! alleen loop ik dan niet het risico dat men zegt oke dus originele zat er niet meer in. Hier was u voor verzekerd dus deze is niet gestolen en we keren niks uit??
Gebruikersavatar
HansR32
Berichten: 510
Lid geworden op: 20 jun 2011, 11:51
Type auto: Golf mk5 R32
Locatie: Friesland

Re: RNS-510 gestolen! Wat nu met verzekering?

Bericht door HansR32 »

Heb je geen foto's waarop je auto te zien is met de RNS510 ?
Zou ook kunnen helpen.
Moet de auto natuurlijk wel duidelijk herkenbaar zijn als jouw auto.
Met een 3.2 kom je vooruit in het leven !!
anton
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 nov 2013, 22:40
Type auto: golf 6 gti

Re: RNS-510 gestolen! Wat nu met verzekering?

Bericht door anton »

Waar een forum al niet goed voor is. Cursus hoe licht ik de verzekering op. En maar klagen dat de verzekering niet te betalen wordt.
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: RNS-510 gestolen! Wat nu met verzekering?

Bericht door kevin78 »

anton schreef:Waar een forum al niet goed voor is. Cursus hoe licht ik de verzekering op. En maar klagen dat de verzekering niet te betalen wordt.
Hey Anton lul niet zo dom !! hoe zo verzekering oplichten?? Moet je het verhaal is goed lezen wil zo eerlijk mogelijk zijn.. Tevens zeg ik dat ik niet verwacht dat ik een rns510 terug krijg maar wel verwacht dat ik geld krijg uitgekeerd voor missen van mijn systeem. Met het geld wat ik terug krijg voor mijn originele systeem kan ik zo weer een RNS510 kopen hoor of dat verstandig is natuurlijk de vraag....

Dus nog 1 keer voor de duidelijkheid ANTON ik wil niemand oplichten ,want ik had er gewoon een RNS510 inzitten en deze is wel degelijk door inbraak gestolen. Alleen deze is niet af fabriek in mijn auto geleverd dus was mijn vraag hoe gaat hier de verzekering mee om??
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: RNS-510 gestolen! Wat nu met verzekering?

Bericht door staffpride »

Het antwoord is heel simpel op je vraag.

Als hij af fabriek er in zit dan hoort hij bij de autoverzekering.
Als hij niet af fabriek geleverd is valt hij onder de extra accessoires. Vaak zijn de extra accessoires tot een x bedrag meeverzekerd (zie je polis)
Je kan ook als extra op je auto een extra accessoires verzekering hebben afgesloten.
Dan is het verzekerde bedrag hoger.

Uiteraard zal de verzekering dan wel een aankoopbewijs/nota willen zien van de accessoires die je claimt of miss dat ze foto's accepteren als bewijs dat het er in heeft gezeten.
Maar dat ligt een beetje aan je verzekering/tussenpersoon.

Zal ten eerste je polisblad eens goed doorlezen hoe en wat er precies verzekerd is
MVG EMServices

Afbeelding
73GTI
Berichten: 584
Lid geworden op: 22 feb 2012, 16:16
Type auto: 73MKVR32
Locatie: amsterdam

Re: RNS-510 gestolen! Wat nu met verzekering?

Bericht door 73GTI »

Ik kreeg 200euro toen mijne was gestolen (dagwaarde)
Komt er ook nooit meer een in :mrgreen:
Mvg Lex

I'd rather push my VW than drive an Opel.
Ralphd
Berichten: 326
Lid geworden op: 02 mei 2012, 13:07
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: RNS-510 gestolen! Wat nu met verzekering?

Bericht door Ralphd »

staffpride schreef:Het antwoord is heel simpel op je vraag.

Als hij af fabriek er in zit dan hoort hij bij de autoverzekering.
Als hij niet af fabriek geleverd is valt hij onder de extra accessoires. Vaak zijn de extra accessoires tot een x bedrag meeverzekerd (zie je polis)
Je kan ook als extra op je auto een extra accessoires verzekering hebben afgesloten.
Dan is het verzekerde bedrag hoger.

Uiteraard zal de verzekering dan wel een aankoopbewijs/nota willen zien van de accessoires die je claimt of miss dat ze foto's accepteren als bewijs dat het er in heeft gezeten.
Maar dat ligt een beetje aan je verzekering/tussenpersoon.

Zal ten eerste je polisblad eens goed doorlezen hoe en wat er precies verzekerd is
Wat Erwin zegt klopt als een bus, weet er alles van :mrgreen:
Je moet gewoon standaard opgeven wat erin zat, en die krijg je vergoed. Of eenzelfde systeem of een bedrag.
Als je met een nota aan komt zetten van de navigatie, berekenen zij een x afschrijving (en die is veeeel!) en wat er over blijft krijg je dan uitgekeerd met geluk. Ook weer dit icm accesoires wat in je polis meegenomen is.
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: RNS-510 gestolen! Wat nu met verzekering?

Bericht door MkVI Nmgn »

Als je pech heb krijg je helemaal niets.
Want je originele systeem is niet gestolen deze heb je waarschijnlijk nog ergens in de kast liggen en dan zeggen ze plaats die maar terug en klaar.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: RNS-510 gestolen! Wat nu met verzekering?

Bericht door Crokko »

MkVI Nmgn schreef:Als je pech heb krijg je helemaal niets.
Want je originele systeem is niet gestolen deze heb je waarschijnlijk nog ergens in de kast liggen en dan zeggen ze plaats die maar terug en klaar.
Dat zal een verzekering niet zeggen Tonnie, drama queen :lol:
Overigens zodra de originele autoradio los in een kast ligt, heeft je autoverzekering er niets meer mee en valt hij onder je inboedelverzekering ;)

@Kevin78

Misschien lees ik eroverheen, maar hoe is de auto verzekerd?
WA, WA beperkt casco, volledig casco?

Zoals Erwin aangeeft, worden accessoires standaard voor een bepaald bedrag meeverzekerd.
Uiteraard kun je dit bedrag laten verhogen. Bij het plaatsen van een duur(der) navigatiesysteem is het verstandig (zo niet verplicht) dit door te geven aan de verzekering. De premie zal dan wel aangepast kunnen worden uiteraard.

Wat de verzekering ook zeker wil weten is wat je gedaan hebt om diefstal te voorkomen?
Autoalarm actief, was de auto goed afgesloten, navilock, afneembare delen in het zicht laten liggen, stond de auto in een garage enz
Deze zaken zijn van belang en staan allemaal beschreven in de polis.

Ik hoop voor je, dat je verzekering positief reageert. ;)
Afbeelding
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: RNS-510 gestolen! Wat nu met verzekering?

Bericht door kevin78 »

De auto is all risk verzekerd.. Morgen ga ik naar schade hersteller wordt het bedrag van de schade bepaalt. Dus ben benieuwd. En heb oude systeem niet in de kast liggen die is verkocht. Moet dan natuurlijk wel even zorgen dat die niet als gestolen wordt aangemerkt anders beetje lullig voor degene die hem heeft gekocht.
Plaats reactie

Terug naar “Gestolen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 112 gasten