Golf GTI gekocht maar nu toch aan het twijfelen

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
gvhdvr
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2014, 17:57
Type auto: Golf MK6 GTI

Golf GTI gekocht maar nu toch aan het twijfelen

Bericht door gvhdvr »

Ik heb vrijdag een Golf GTI DSG gekocht. Dinsdag kan ik hem ophalen maar ik ben nu toch aan het twijfelen en vooral aan de kilometerstand.
Hij is op 5-4-2013 op kilometerstand 69.457 onderhouden en heeft nu 73.000 op de tellerstand staan. In meer dan een jaar heeft hij volgens het boekje dus maar 4500 km gereden. De laatste beurt is ook niet bij dealer gedaan en van een autobedrijf is ook geen stempel aanwezig.
NAP check geeft aan dat er onvoldoende informatie is om de kilometerstand te bevestigen.

Ik heb de auto voor zo ver mijn expertise reikt op schade's gecontroleerd maar alles lijkt netjes te zijn (naden sluiten goed aan en verder zijn er geen bijzonderheden). Het enige wat mij opviel is dat er geen isolatiemateriaal aan de binnenkant van de motorkap zat en dat het isolatiemateriaal achter de motor iets los zat.

Ben ik paranoïde wat kilometerstanden betreft of zie ik iets over het hoofd?

De advertentie staat nu nog online: http://www.autotrader.nl/auto/volkswage ... -hatchback

Als hij binnen is zal ik mijzelf ook even voorstellen en plaatjes toevoegen :)
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Golf GTI gekocht maar nu toch aan het twijfelen

Bericht door Golf88 »

Welkom op het forum!

Wat betreft het isolatiemateriaal zou ik me niet zo'n zorgen maken. Het kan goed zijn dat er een keer een marter onder de kap heeft gezeten en de vorige eigenaar (of de garage) deze aangevreten isolatie heeft verwijdert.

Wat betreft het niet af kunnen geven van een NAP zou ik me meer zorgen om maken. Wellicht dat een van de forumleden hier een kentekencheck voor je kan/wil doen zodat je meer informatie krijgt?

Succes ermee in ieder geval!
Gebruikersavatar
kaptino
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 okt 2013, 23:41
Type auto: Golf VII GTI perf.
Locatie: Rotterdam

Re: Golf GTI gekocht maar nu toch aan het twijfelen

Bericht door kaptino »

Met marters moet je toch goed uitkijken.
Heb dit zelf gehad bij mijn vorige auto (golf 5 gti).
Toen ik hem kocht zat ook de motorkap isolatie wat los, de verkoper van de dealer zei dat dat door een marter kwam.
Later bleek dat ook de bedrading was aangevreten, met als gevolg een doorgebrande computer.

Succes.
EX: GOLF VI GTI DSG, JD STAGE 2, DSG STAGE 1 294,9 PK - 440 NM
NU: GOLF VII GTI 230 PK Performance, K&N Typhoon intake, GFB DV+, 3" turbo back - DVX STAGE 2: 348,2 PK - 482 NM
wjb#222
Berichten: 621
Lid geworden op: 03 mei 2012, 21:54
Type auto: passat R36
Locatie: Eindhoven

Re: Golf GTI gekocht maar nu toch aan het twijfelen

Bericht door wjb#222 »

bij een 6 gti zit die isolatie vrijwel altijd iets of wat los
heb de mijne er ook uit gehaald en in de garage gegooid
je hoort de motor nu beter en de turbo afblazen 8-)
gvhdvr
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2014, 17:57
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Golf GTI gekocht maar nu toch aan het twijfelen

Bericht door gvhdvr »

Bedankt voor de reacties!

Ik heb begrepen dat de kilometerstand ook in de ECU opgeslagen is. Mocht hij teruggedraaid zijn staat hier toch altijd de juiste kilometerstand in?
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Golf GTI gekocht maar nu toch aan het twijfelen

Bericht door Edition30 »

gvhdvr schreef:Bedankt voor de reacties!

Ik heb begrepen dat de kilometerstand ook in de ECU opgeslagen is. Mocht hij teruggedraaid zijn staat hier toch altijd de juiste kilometerstand in?
Ja klopt. Er is niet uit te lezen wat er is gebeurd, maar wel kan je zien dat het niet klopt (als er is gerommeld).
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
PatrickR
Berichten: 308
Lid geworden op: 01 nov 2012, 14:38
Contacteer:

Re: Golf GTI gekocht maar nu toch aan het twijfelen

Bericht door PatrickR »

Nee hoor want je instrumentenpaneel / ecu werken samen, als er iets terug gedraaid is ga je dat niet terugvinden.
PSR-Performance
Volkswagen Golf V R32 DSG - Seat Leon Cupra AWD Build!
Bluepower
Berichten: 464
Lid geworden op: 13 jan 2013, 20:25
Type auto: 2010 Audi TTS

Re: Golf GTI gekocht maar nu toch aan het twijfelen

Bericht door Bluepower »

Een volledige scan maken met VCDS, soms staat er nog een oudere foutmelding opgeslagen(welke geen storingslampje heeft veroorzaakt), en daar staat dan de km stand en datum bij...
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Golf GTI gekocht maar nu toch aan het twijfelen

Bericht door Timvgti »

Het gaat er ook om hoe veel kilometers de vorige eigenaar er per jaar mee reed. Zit daar een normale lijn in? Zo rij ik zelf ook maar plus minus 6000 tot 9000km per jaar. Maar sinds ik de auto heb (2010) zie je dat patroon dan ook terug in mijn boekje/beurten.

Ps: hoe en waar kan je als particulier een volledige nap check doen? Wil dat ook wel eens bekijken met mijn auto? Ben nml benieuwd wat er van mijn gti wordt gezegd, daar ik maar erg weinig km's rij in vergelijking met de eerste jaren (andere eigenaren) van mijn gti.

Edit: gevonden, maar je moet dus betalen voor enkel de uitslag 'logisch' of 'onlogisch'. Helaas geen overzicht met km standen.
Hoe komen die standen binnen bij nap? Als je hem brengt voor een apk? Of Altijd, bij echt elke controle/beurt/etc? En doen universele autogarages ook mee aan dit doorgeven? Ik zie nog al wat haken en ogen aan dit systeem.
Wat als je netjes je beurtjes zelf doet? Zoals ik nu afgelopen maand heb gedaan: Keurige olie en alle filters gewisseld. Allemaal kwaliteitsspul/o.e.m. gebruikt. Maar dat wordt dus niet geregistreerd. Netjes in mijn boekje geschreven, maar daar dus geen fraaie stempel (iemand nog een vw stempel? Haha). Wordt mijn km stand dan straks onlogisch?

edit 2: Kon de spanning niet meer aan en heb dus maar 2,95 euro betaald om mijn uitslag te zien haha. Mijn kilometerstand is LOGISCH. Gelukkig maar, maar blijven mijn bovenstaande vragen mbt onderhoudsboekje en wijze van registratie en dergelijk wel staan.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Golf GTI gekocht maar nu toch aan het twijfelen

Bericht door wehoo »

Digitale Kilometerspeicher bei Volkswagen

Bei Volkswagen wurde die digitale Kilometerspeicherung zuerst in der Mittelklasse eingeführt. Daher entwickelte sich die elektronische Tachojustierung am VW Passat zuerst. Die Kilometerspeicher wurden dann beim Golf, Scirocco und Polo eingeführt. Die technische Ähnlichkeit des Crafter macht dessen Einstellung identisch zu der vom Mercedes Sprinter. Diese hat nichts mit der typischen VW Elektronik zu tun. Die Einstellung wurde später durch einen zweiten Speicher in der Motorsteuerung (vor allem in EDC bei Dieselmodellen) erschwert. Sie ist heute bis auf Ausnahmen komplett über die Diagnose beherrschbar.
Volkswagen hat die Kilometerwerte in verschieden Speicherstellen abgelegt.

En daarom is dit mogelijk: http://members.ziggo.nl/werner.hooger/ (klik op de film, werkt het niet, downloaden).
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Golf GTI gekocht maar nu toch aan het twijfelen

Bericht door Golf88 »

Je kilometerstand wordt iedere keer doorgegeven zodra er een "melding" van je auto binnenkomt bij de rdw. Dit is bij: de APK, overschrijving kenteken, nap-check door een dealer bedrijf. Is je kilometerstand iedere keer hoger dan de vorige keer dan krijg je de status "logisch". Stel voor je rijd 5 jaar achter elkaar 10.000km per jaar en het 6 jaar maar 1.000km dan blijf je nog steeds de status "logisch" houden, omdat de kilometerstand niet later is dan een voorgaand controlepunt.
Gebruikersavatar
wsnbm
Berichten: 100
Lid geworden op: 18 nov 2013, 18:37
Type auto: GOLF 6 GTI
Locatie: Rotterdam

Re: Golf GTI gekocht maar nu toch aan het twijfelen

Bericht door wsnbm »

Voor een auto van iets meer dan een jaar moet ie wel HEEL veel gereden hebben om hem terug te draaien, bijna constant :mrgreen:

Die van mij komt uit 2009 heeft minder kilometers staan, wel een nieuwe motor :geek:
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 1 gast