OBD doorlock van Van Wijk groep

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
Victor GTI
Berichten: 72
Lid geworden op: 13 aug 2014, 11:14
Type auto: Golf Mk5 GTI
Locatie: Haarlem

OBD doorlock van Van Wijk groep

Bericht door Victor GTI »

Hallo allemaal,

Na alle berichten te lezen over diefstal, viel het mij op dat de OBD-stekker de zwakke schakel lijkt. Bij Van Wijk kan je zo'n OBD doorlock kopen voor circa € 75. Het is een slot voor over je OBD-stekker met een slotje (het woord zegt het al) er op.
Dit lijkt mij een goed vertragend middel bij diefstal, dus ik denk er 1 te gaan kopen. Voordat ik dat doe: heeft iemand al ervaring met dit ding of advies hierover?

Ter info: Allsecur verzekert mijn auto tegen diefstal op basis van ANWB koerslijst en vanuit de polisvoorwaarden heb ik geen alarm nodig boven klasse 1. Natuurlijk verlies je er altijd op, daarom wil ik toch graag beveiligen.
stefanmk4
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 jan 2014, 10:46
Type auto: Seat Ibiza FR DSG

Re: OBD doorlock van Van Wijk groep

Bericht door stefanmk4 »

Waarom € 75 uitgeven als je er ook een schakelaartje op kan zetten voor een paar cent ? Desnoods verplaatst je de originele OBD en plaats je daar een Dummy variant ;)
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: OBD doorlock van Van Wijk groep

Bericht door bzb »

je kan er ook een passen hangslot omheen doen van een paar euro, om de connector zelf
SteveO
Berichten: 139
Lid geworden op: 28 mei 2013, 00:07
Type auto: Golf 5 TDI GT Sport

Re: OBD doorlock van Van Wijk groep

Bericht door SteveO »

Wat stefanmk4 idd zegt, gewoon de originele OBD-stekker ergens verstoppen in de auto zodat alleen jij weet waar de stekker zit. Je kunt hem zo uit het voetenruimplaat los klikken dmv een platte schroevendraaier.

Hier eventueel een dummy stekker te koop voor een tientje: *LINK*. Toch weer 65 euro goedkoper.
Victor GTI
Berichten: 72
Lid geworden op: 13 aug 2014, 11:14
Type auto: Golf Mk5 GTI
Locatie: Haarlem

Re: OBD doorlock van Van Wijk groep

Bericht door Victor GTI »

SteveO schreef:Wat stefanmk4 idd zegt, gewoon de originele OBD-stekker ergens verstoppen in de auto zodat alleen jij weet waar de stekker zit. Je kunt hem zo uit het voetenruimplaat los klikken dmv een platte schroevendraaier.

Hier eventueel een dummy stekker te koop voor een tientje: *LINK*. Toch weer 65 euro goedkoper.
Briljant! Veel beter plan. Ik koop een dummy (met stuk kabel denk ik) en verstop de originele OBD stekker.

Bedankt voor de feedback! :roll:
pyara_pappoe
Berichten: 99
Lid geworden op: 20 jul 2014, 13:25
Type auto: GOLF MK5 GTI 2007

Re: OBD doorlock van Van Wijk groep

Bericht door pyara_pappoe »

hoe kun je je originele obd stekker dan verstoppen ? als je hem loslaat, moet je neem ik aan ook de bedrading compleet doortrekken als je hem verstopt ? of niet ?
Gebruikersavatar
theo
Global Moderator
Berichten: 920
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Locatie: Gelderland

Re: OBD doorlock van Van Wijk groep

Bericht door theo »

Je auto stelen doen ze niet meer via de OBD maar via de printplaten in het tellerhuis: http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... %2A#p86305
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: OBD doorlock van Van Wijk groep

Bericht door Schippersss »

Ook bij de golf 5? Meen dat dat alleen voor nieuwere type auto's gelden.
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: OBD doorlock van Van Wijk groep

Bericht door KnuffelTurk »

theo schreef:Je auto stelen doen ze niet meer via de OBD maar via de printplaten in het tellerhuis: http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... %2A#p86305
De golf 5 gaat nog via de obd.

Vanaf golf 6 gaat het indd via de tellerplaten.
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
pyara_pappoe
Berichten: 99
Lid geworden op: 20 jul 2014, 13:25
Type auto: GOLF MK5 GTI 2007

Re: OBD doorlock van Van Wijk groep

Bericht door pyara_pappoe »

hoe gaat dat verleggen dan precies in zijn werk ? heeft iemand een how to ? neem aan dat je alle aansluitingen van de obd stekker dan ook moet verleggen ?
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: OBD doorlock van Van Wijk groep

Bericht door bzb »

gewoon ergens achter frotten, tire wrap eromheen, zijn ze wel effe zoet
dangerpaki
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 mei 2014, 20:57
Type auto: Golf V GTI LE 240

Re: OBD doorlock van Van Wijk groep

Bericht door dangerpaki »

Allemaal opties:
Dummy stekker
Schakelaar ertussen
Wisselen van kabeltjes bij de originele stekker en deze corrigeren met een tussen stekker die jij hebt en mee geeft bij uitlezen

Vooral de laatste optie is mooi omdat je alleen al met het verplaatsen van de 12v pin naar de data pin ervoor zorgt dat degene die zijn kastje aansluit om je auto mee te nemen meteen met een doorgebrand kastje zit. Alleen neit vergeten bij uitlezen door legitime persoon om de tussenstekker die dat weer corrigeert mee te geven. Anders is die niet blij.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 144 gasten