Golf GTE

Bespreek hier alles met betrekking tot de Golf GTE
Gebruikersavatar
Tjejenki
Berichten: 117
Lid geworden op: 08 mar 2013, 19:45
Type auto: CUPRA ST 290
Locatie: Gelderland

Golf GTE

Bericht door Tjejenki »

Het valt mij op dat op 't forum nog weinig te lezen valt over de binnenkort te leveren GTE. Het lijkt mij een leuk alternatief voor de gti (natuurlijk vooral voor diegene die de gti nu zakelijk rijdt).
Ook hoeft er geen wegenbelasting betaald te worden en is zijn gecombineerd vermogen van 204 pk best leuk (vooral al JD er straks wat leuks mee kan ;) )

En je kunt natuurlijk zeggen dat je goed bezig bent met het milieu :lol:
Dus kortom: is de GTE een leuk alternatief voor de GTI?
Groeten
Vincent
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Golf GTE

Bericht door Golf88 »

Het lijkt me absoluut een interessante auto en ben ook erg benieuwd naar hoe dit rijd.
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Golf GTE

Bericht door Edition30 »

Lijkt mij een moeilijke klus voor JD. Een 1.4 tje met 150 pk nog verder opvoeren en dan nog eens de combo met de elektro motor, lijkt mij een uitdaging. :roll:

Voordeel van deze auto lijkt mij vooral in de bijtelling te zitten, want voor dit geld koop je particulier ook een GTI, of een goedkopere Golf als het perse zuinig moet.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
jwbakkenes
Berichten: 866
Lid geworden op: 09 feb 2012, 23:35
Type auto: BMW 550i

Re: Golf GTE

Bericht door jwbakkenes »

Weer zo'n gevaarlijk snel ding die je niet aan hoort komen :lol: :lol:
Met vriendelijke groet,
Jan Willem
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Golf GTE

Bericht door bzb »

1521 kg hybride ellende, mij niet gezien
Gebruikersavatar
eddiea
Berichten: 569
Lid geworden op: 27 feb 2013, 21:38
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Golf GTE

Bericht door eddiea »

Nick87
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 jun 2013, 14:26
Type auto: Golf 7 GTI PFM

Re: Golf GTE

Bericht door Nick87 »

Ik vind het wel knap, maar weet niet of ik het zou overwegen.
In België worden hybrides niet zo sterk beloond als in andere landen.

Koffer wordt ook een 110 liter kleiner. Dat is wel de grootste deal breaker eigenlijk.
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Golf GTE

Bericht door Crokko »

Na onze beloning, betalen mensen in andere landen nog steeds minder. :lol:
Afbeelding
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Golf GTE

Bericht door bzb »

en de beloning die van onze belasting centen wordt betaald, wordt gelukkig elk jaar een beetje minder, vw is mooi te laat, opel ampera is gestopt in nederland en van de prius word nog meer een klein deel verkocht vergeleken met vorig jaar, niemand rijd voor de lol hybride of elektrisch, je doet/deed het puur voor het geld
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Golf GTE

Bericht door kevin78 »

bzb schreef:en de beloning die van onze belasting centen wordt betaald, wordt gelukkig elk jaar een beetje minder, vw is mooi te laat, opel ampera is gestopt in nederland en van de prius word nog meer een klein deel verkocht vergeleken met vorig jaar, niemand rijd voor de lol hybride of elektrisch, je doet/deed het puur voor het geld
Niet mee eens!! doe mij maar zo TESLA
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Golf GTE

Bericht door wehoo »

Tesla: 400km/u.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Golf GTE

Bericht door bzb »

nou een kennis had dus zon plastic model S, kwam van een panamera turbo wehoo, leker gratis bijtelling enzo, na 2 maanden de deur weer uit en terug in zn panamera, kon geen 2 afspraken meer maken op een dag, en dan wonen we nog in een inieminnie landje. maargoed de filmpjes op youtube doen t blijkbaar goed kwa overtuiging :mrgreen: afwerking, lak etc. is niet wat we gewend zijn in europa

vind ook altijd frapant dat hele rns'sen en aibags uit auto's worden gehaald, en zo'n dure laadkabel (500/600 euro) hangt open en bloot op de openbare weg en blijft er gewoon hangen
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Golf GTE

Bericht door Crokko »

bzb schreef:vind ook altijd frapant dat hele rns'sen en aibags uit auto's worden gehaald, en zo'n dure laadkabel (500/600 euro) hangt open en bloot op de openbare weg en blijft er gewoon hangen
Dat is toch logisch, ze hebben stroom op die kabels gezet. :mrgreen:
Afbeelding
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Golf GTE

Bericht door Schippersss »

Lijk me ook nog weinig handel in te zitten, misschien dat koper wat erin zit.
Laatst gewijzigd door Schippersss op 16 sep 2014, 07:27, 1 keer totaal gewijzigd.
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Golf GTE

Bericht door bzb »

nou als je kabel net is gestolen en je wil toevallig die dag nog naar huis.. :mrgreen: "hallo leverd u ook bij die parkeerplekken bij de laadpaal bij de appie" :)

zelfde handel als bij rnsn sen en air bags denk ik, je eigen is gestolen dus dan maar een voordelige van mp
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Golf GTE

Bericht door Schippersss »

Bedoel meer dat er zoveel nog niet van rond rijden dat er grote vraag naar is.
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Golf GTE

Bericht door bzb »

Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: Golf GTE

Bericht door MK5benGTI »

Ik heb een proefrit gepland eind oktober of begin november. Ben heel erg benieuwd naar hoe die rijdt!
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Golf GTE

Bericht door Golf88 »

Ik kijk nu al uit naar het verslag dat je voor ons gaat schrijven dan :mrgreen:
Gebruikersavatar
Tjejenki
Berichten: 117
Lid geworden op: 08 mar 2013, 19:45
Type auto: CUPRA ST 290
Locatie: Gelderland

Re: Golf GTE

Bericht door Tjejenki »

MK5benGTI schreef:Ik heb een proefrit gepland eind oktober of begin november. Ben heel erg benieuwd naar hoe die rijdt!
Ben ook benieuwd, hou ons op de hoogte aub!
Groeten
Vincent
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: Golf GTE

Bericht door MK5benGTI »

Dat ga ik zeker doen!
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Golf GTE

Bericht door Golf88 »

Afgelopen zondag was het dan zo ver; om 16:00u stond mijn proefrit gepland met de GTE. Ik was hiervoor al ruim op tijd bij de lokale dealer (Wealer) aanwezig waardoor ik nog de tijd had om een ander exemplaar in de showroom rustig te bekijken en de folder door te bladeren.

Wat als eerste opvalt zijn de blauwe accenten die overal in en op de auto terugkomen. Zelfs het Volkswagen logo in de achterklep is voorzien van dezelfde kleur blauw als de letters "GTE". Ik vind het persoonlijke allemaal wat te dik erop liggen. De lijn in de gril, de koplampen, de bekleding, het stuur, de tellers... Het blauw blijft maar terug komen.

Afbeelding

Afbeelding

Gelukkig is het wel een echte GT geworden. Het interieur is identiek aan de GTI, de stoelen zitten goed, het stuur ligt lekker in de hand en ook de tellers en het dashboard passen helemaal bij deze GT. Gelukkig is er in het interieur geen ruimte verloren door de accu's. Deze zijn namelijk onder de achterbank geplaatst, maar zonder hier ruimte voor weg te nemen van het interieur. De kofferbak lijkt op het eerste oog ook geen ruimte verloren te hebben, totdat je de bodem omhoog doet en niet tegen een reservewiel aankijkt, maar tegen de benzinetank. Er is nog net genoeg plaats voor het banden reparatiesetje en vier oranje veiligheidshesjes.

Afbeelding

Aan de voorkant van de Golf is te zien hoe het logo als tankklep fungeert voor de laadkabel. Wat ook goed opvalt is dat de hele voorzijde voorzien is van led verlichting. Dit zijn niet dezelfde soort led lampen zoals in de andere Volkswagen modellen, maar een nieuw model alleen voor de GTE in de stijl van de GTI / R. Het eerste "schrik" moment komt pas bij het openen van de motorkap. Daar zien we de techniek die er voor zorgt dat je met deze Golf zowel zuinig als snel kan zijn. Onder de kap vinden we naast de benzinemotor ook een elektromotor en meer kabels dan de lokale elektroboer in zijn magazijn heeft.

Afbeelding

Dan is het eindelijk tijd om zelf achter te stuur te mogen kruipen van de demo die net weer terug is van de vorige ronde. De verkoper die met me mee gaat legt me uit dat we een vaste route zullen gaan rijden waarin we verschillende snelheden en bochten kunnen nemen en toch weer netjes op tijd terug zullen zijn. Lichtelijk teleurgesteld maar met begrip hiervoor draai ik de contactsleutel om waarna het enige teken van leven komt van de lampjes in het dashboard. De benzinemotor springt niet aan omdat de accu nog vol genoeg is om hierop te gaan vertrekken. De verkoper Chris, die tevens lid blijkt te zijn van dit forum, legt me uit dat we in de "laad-modus" gaan rijden. De benzinemotor blijft dan stationair draaien tijdens het rijden zodat de accu sneller oplaad en we in het tweede deel van de proefrit meer van de accu's kunnen vragen.

Afbeelding

Bij het rustig wegrijden is de benzinemotor amper te horen, deze loopt dan ook stationair en met mijn MKV GTI als vergelijk is het verschil dan natuurlijk ook groot. We beginnen de rit vrij rustig en vragen nog niet veel vermogen van de GTE, waarbij dit een heerlijke auto is om te cruisen en voor zover ik dit nu kan beoordelen ook een goede partner is voor lange afstanden mee af te leggen. De DSG-6 doet zijn werk heerlijk zoals ik dit gewend ben en ook in deze GT kunnen we het schakelen overnemen door de pook naar rechts te zetten of door de flippers achter het stuur te gebruiken. Deze DSG heeft er echter wel nog een extra functie bijgekregen die we nog niet eerder gezien hebben, namelijk de "B" stand. In deze stand begint de auto af te remmen op de elektromotor die dan als dynamo dient en de accu's extra snel begint op te laden.

Inmiddels zijn we bij de snelweg uitgekomen en is het tijd om het gas in te duwen en de 204 paarden onder de motorkap aan het werk te zetten. De GTE lijkt er iets langer voor nodig te hebben om goed aan zijn spurt te beginnen, maar schiet er vervolgens met een lekkere vaart vandoor. Hij duwt zich moeiteloos door zijn versnellingen heen waardoor we al voor dat we de snelweg zelf op kunnen al de 120 km/h gepasseerd zijn. Hierbij is er niks van te merken dat we een extra gewicht mee moeten slepen. Het geluid valt mij hier ook alleszins mee. Bij het accelereren laat hij een enigszins beschaafde maar toch leuke brom horen, totdat we weer een constante snelheid aanhouden en hij weer heerlijk stil wordt.

Bij het verlaten van de snelweg hebben we even de mogelijkheid een paar bochten en twee rotondes met een hoger tempo te nemen. Hierbij is het wel merkbaar dat de auto wat meer gewicht heeft, maar niet dermate dat het storend is. wel moet ik hierbij aangeven dat ik nog niet met een 7 GTI gereden heb en mijn enige vergelijk dus weer mijn eigen MKV is.

Al met al mag ik zeggen dat Volkswagen een mooie, sportieve Golf heeft neergezet die zeer interessant is voor de zakelijke rijder. Particulier zal deze Golf het niet gaan worden verwacht ik gezien de prijs waar je ook een GTI voor kunt aanschaffen, waar je toch echt meer GT aan hebt. Als je zakelijk in dit budget een auto mag uitzoeken en je wat meer wilt rijden dan een Toyota Auris, Lexus CT of Volvo V40 dan lijkt mij dit een zeer geschikte kandidaat.
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: Golf GTE

Bericht door bluetiger »

Mooi verslag! No brainer als leaserijder met budget. The car to have.
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: Golf GTE

Bericht door MK5benGTI »

Mooi en duidelijk verslag! Zoals je het zelf aangeeft, zal deze auto's aantrekkelijk zijn voor de lease rijders. Leuke auto!
marcel48
Berichten: 106
Lid geworden op: 15 dec 2011, 01:26

Re: Golf GTE

Bericht door marcel48 »

Bedankt voor het uitgebreid verslag, maar als particuliere rijder zal de GTE bij mij niet scoren.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF GTE”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten