Golf GTE

Bespreek hier alles met betrekking tot de Golf GTE
Gebruikersavatar
ChriskeGTI
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 jan 2014, 09:47
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: Hulsberg

Re: Golf GTE

Bericht door ChriskeGTI »

De GTE zal over het algemeen niet scoren bij het particulier publiek.
Kostprijs is hoog, en als we daar in de toekomst de wegenbelasting bij gaan tellen zal die ook daar duur uit zijn met z'n 1499kg.
Dan moet je al ver rijden wil je dit gaan compenseren met zijn brandstofverbruik.

Voor de lease rijder daarentegen is het een prachtige auto, evenals de A3 e-Tron.

Aan Thijs, leuk dat je van de mogelijkheid gebruik hebt genomen, en bedankt voor de proefrit in jouw GTI ;)
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Golf GTE

Bericht door Golf88 »

Hey Chris!

Ik was al even bang je niet meer terug te gaan zien hier :lol: Heb je inmiddels al een beslissing genomen of je je GTI wel of niet naar JD gaat brengen?
Gebruikersavatar
ChriskeGTI
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 jan 2014, 09:47
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: Hulsberg

Re: Golf GTE

Bericht door ChriskeGTI »

Maak je daar maar niet druk om, dat komt wel goed :lol:

De kans bestaat dat ik in Februari mijn afstudeerstage in Lelystad ga doen, dan wil ik dat misschien gaan combineren. Cashflow is dan ook wat groter, ander Golfje verdiend ook aandacht :oops: :mrgreen:
dangerpaki
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 mei 2014, 20:57
Type auto: Golf V GTI LE 240

Re: Golf GTE

Bericht door dangerpaki »

Binnenkort kan ik waarschijnlijk ook even erin rijden. Een zakelijk gekocht binnen de familie om de 7% bijtelling en wegenbelastingvrij. Ik ben benieuwd. Maar moet zeggen dat al dat blauwe vind ik maar lelijk. Ben zelf van mening dat al dat elektro alleen maar marketingpraat is en alleen maar een manier is om in de tijd van deze crisis mensen toch een nieuwe auto aan te smeren en vervolgens 2 jaar later alsnog volle wegenbelasting en bijtelling te realiseren.

Ik denk dat eindelijk de way to go toch waterstof gaat worden, misschien een hybride in combinatie met elektromotoren voor de accelleratie, maar zeker niet omdat het milieuvriendelijker is, want de meeste stroom in Nederland wordt namelijk gewoon met stinkende kolen geproduceerd. Daarnaast zijn die accu's ook niet echt milieuvriendelijk. Waterstof uit zonne-energie vergaard is toch duurzamer.
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Golf GTE

Bericht door bzb »

enige verkoop succes van alle eco mobielen is dankzij subsudie, als die verdwijnt koopt niemand meer zoiets, betalen wel nu allemaal flink aan mee helaas
Tondeo
Berichten: 257
Lid geworden op: 17 jan 2014, 18:29
Type auto: Golf MK6 GTI
Locatie: Noord brabant

Re: Golf GTE

Bericht door Tondeo »

Vanmiddag ook eens een keer gereden met de GTE.
Moet zeggen dat dit niet verkeerd is als je dit als leaserijder mag rijden met maar 7% bijtelling. Is toch heel wat anders dan een Prius of Aurus.
Is een mooi afgewerkte auto.
Groeten Toon

MK 6 GTI- APR Carbonio-Downpipe Racekat 200cel JM Tuning-JD stage 2- 306,9 PK-414 Nm
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Golf GTE

Bericht door sitechris »

Ik heb de auto uitgebreid kunnen testen. Hier mijn review.

http://driveaholic.nl/rijtest-volkswagen-golf-gte/
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Golf GTE

Bericht door bzb »

zoals altijd goed verslag, ik rijd met me gti ook gewoon 1 op 13 op een tank en rij best door, duidelijk geen kandidaat voor een particulier de gte
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: Golf GTE

Bericht door bluetiger »

Ik rij mijn GTI zakelijk (dus bijtelling 25%) maar geen haar op mijn hoofd die erover denkt hem in te ruilen voor een GTE, ik neem de lasten wel. Hier op mijn werk schieten de GTE`s uit paddestoelen uit de grond en terecht ook. Er komen steeds minder Priussen/ampera`s. De grote bazen rijden allemaal een V60 of Outlander en daar komen nog wel wat XC90`s D8 bij hoor ik zo.
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Golf GTE

Bericht door yal »

Geweldige review weer , lekker ongezouten mening!

Beetje dom van VW om de GTE een GTI maar dan als plug-in hybrid te noemen.

Ik rijd mijn GTI privé , alhoewel het ding meer bij de dealer staat wegens defecten , maar zo'n GTE is voor mij geen alternatief.

Mijn GTI verbruikt zo'n 1:11 a 1:12 nu met koude weer. Lange snelweg ritten verbruikt de auto 1:12 maar dat kan veel zuiniger als je rustig aan doet.
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
Nikkor27
Berichten: 372
Lid geworden op: 08 apr 2013, 11:14
Type auto: G7 GTI PERFORMANCE
Locatie: Zuid-Limburg (BE)

Re: Golf GTE

Bericht door Nikkor27 »

1:13 rijden, daarvoor koop jeje toch geen GTI...welke fun is er dan nog aan :D
Hier kom ik toch echt niet onder de 1:11
Gebruikersavatar
Tjejenki
Berichten: 117
Lid geworden op: 08 mar 2013, 19:45
Type auto: CUPRA ST 290
Locatie: Gelderland

Re: Golf GTE

Bericht door Tjejenki »

Particulier is een GTE natuurlijk ook geen echte optie, als je iets snels wilt dan koop je een GTI. Ben je ook nog minder geld kwijt. Voor de zakelijke markt is het natuurlijk een topper, lage bijtelling, btw verhaal à ca € 8000,-, Mia, afschrijving etc.....
Groeten
Vincent
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Golf GTE

Bericht door Golf88 »

Tuurlijk gaat dit particulier geen concurrent zijn voor de GTI. Wel denk ik dat het verbruik nog reuze meevalt. Je koopt de auto of om mee door te rijden, dus dan weet je dat een dergelijk verbruik het gevolg gaat zijn. Of je rijd de auto omdat ie heel zuinig kan rijden en dan zul je dit ook vaker gaan doen en gaat het verbruik ook echt wel lager zijn dan de met deze demo gereden 1 op 13. Iedereen die met deze demo gaat rijden wil weten wat ie kan, dus heeft ie veel hard moeten werken met de daarbij behorende dorst als gevolg.
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Golf GTE

Bericht door sitechris »

Dat zeg je heel makkelijk, maar is dat ook zo. Er zullen ook klanten zijn die gewoon 40k hebben branden en de Golf een mooie auto vinden. Die lezen op internet dat het verbruik 1 op 75 is en kopen de auto en gaan daarna over de pis als het verbruik 1 op 13 is. Natuurlijk weten wij allemaal beter en kun je misschien ook nog vinden dat die koper dan een beetje dom is, maar is het ook niet gewoon volksverlakkerij van VW?
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Golf GTE

Bericht door Golf88 »

Het is mogelijk om een dergelijk verbruik te halen, dus vind ik het ook wel reëel dat ze hiermee adverteren. Of ze moeten natuurlijk opgeven een verbuik van tussen de 1:10 en 1:75. Dit is echter niet iets wat alleen bij VW speelt, maar bij alle auto fabrikanten. Mijn ervaring hiermee is dat er met demo's over het algemeen harder wordt gereden omdat de auto dan getest wordt op wat ie kan. Een verbruik halen wat de fabrikant opgeeft is niet makkelijk, maar mits de weersomstandigheden een beetje meewerken wel haalbaar. Je zult dan je rijstijl wel behoorlijk moeten aanpassen en met daadwerkelijk alles rekening houden wat van invloed kan zijn op het verbruik. Ik zeg niet dat het goed is wat ze doen, maar begrijp het wel...
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Golf GTE

Bericht door wehoo »

Staat hier ergens 1 op 75? (als je alleen elektrisch rijdt is het verbruik 0,0 aan brandstof)

1 ) Kraftstoffverbrauch in l/100 km: 4,4 (innerorts)/3,9 (außerorts)/4,1 (kombiniert), CO₂-Emissionen in g/km: 95 (kombiniert), Effizienzklasse: A+.
2) Kraftstoffverbrauch in kg/100 km (in m³/100 km): 3,6 (5,5) (innerorts)/2,5 (3,8) (außerorts)/2,9 (4,4) (kombiniert), CO₂-Emissionen in g/km:
79 (kombiniert), Effizienzklasse: A+.
3) Stromverbrauch in kWh/100 km: 11,7 (kombiniert), CO₂-Emissionen in g/km: 0, Effizienzklasse A+.
4) Stromverbrauch in kWh/100 km: 12,7 (kombiniert), CO₂-Emissionen in g/km: 0, Effizienzklasse A+.
5) Kraftstoffverbrauch in l/100 km: kombiniert zwischen 1,7 und 1,5, Stromverbrauch in kWh/100 km: kombiniert zwischen 12,4 und 11,4,
CO₂-Emissionen in g/km: kombiniert zwischen 39 und 35, Effizienzklasse: A+.
6) Kraftstoffverbrauch in l/100 km: zwischen 8,1 und 7,5 (innerorts)/zwischen 5,4 und 5,1 (außerorts)/zwischen 6,4 und 6,0 (kombiniert),
CO₂-Emissionen in g/km: zwischen 149 und 139 (kombiniert), Effizienzklassen: D, C.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3555
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Golf GTE

Bericht door NICO! »

Veel dealers geven gewoon toe dat de testcijfers in het normale verkeer nimmer te halen zijn. De testcijfers worden onder de meest gunstige omstandigheden gehaald, denk bijvoorbeeld aan het afplakken van alle naden van je auto, de temperatuur, ze rijden geloof ik niet harder dan 90 etc etc.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Golf GTE

Bericht door sitechris »

En de testcyclus is dermate kort dat ze heel veel baat hebben bij de elektrische aandrijving.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Tondeo
Berichten: 257
Lid geworden op: 17 jan 2014, 18:29
Type auto: Golf MK6 GTI
Locatie: Noord brabant

Re: Golf GTE

Bericht door Tondeo »

bzb schreef:zoals altijd goed verslag, ik rijd met me gti ook gewoon 1 op 13 op een tank en rij best door, duidelijk geen kandidaat voor een particulier de gte
Dit vind ik knap 1 op 13 en flink door rijden is mij nog nooit gelukt.
Groeten Toon

MK 6 GTI- APR Carbonio-Downpipe Racekat 200cel JM Tuning-JD stage 2- 306,9 PK-414 Nm
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Golf GTE

Bericht door bzb »

vervelend voor je
Tondeo
Berichten: 257
Lid geworden op: 17 jan 2014, 18:29
Type auto: Golf MK6 GTI
Locatie: Noord brabant

Re: Golf GTE

Bericht door Tondeo »

bzb schreef:vervelend voor je
Helemaal niet ik zit daar niet mee. :D
Groeten Toon

MK 6 GTI- APR Carbonio-Downpipe Racekat 200cel JM Tuning-JD stage 2- 306,9 PK-414 Nm
drivingmenny
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2015, 10:48
Type auto: Golf GTE en Polo GTI

Re: Golf GTE

Bericht door drivingmenny »

Hoi, leuk forum en te lezen hoe de GTI die-hards denken over de GTE. Ik wil graag mijn afwegingen en keuze voor de GTE delen. Al heel erg lang wil ik een Golf GTI. Niet omdat ik graag hard rijd. Het is de combinatie van 'statusloosheid', comfort en kracht die mij aansprak. Maar als leaser vond ik hem telkens te duur. Dus ik reed in een heerlijk Passat Variant 1.4TSI DSG met heel veel opties en 20%. Veel waar voor het geld, maar doorrijden op de snelweg wordt afgestraft met geloei van de motor, en weinig voorwaartse drang. Prive hebben we twee jaar geleden een Polo GTI als tweede auto gekocht. Zalige auto. We rijden er rustig mee. Een verbruik van 1:16 is geen uitzondering. Maar het (gekuntselde) gebrabbel suggereert een V8 in het vooronder, en als je eens wat mensen om je heen zat bent vlieg je weg. De stoelen zitten ook nog eens geweldig. En we hebben hem wel eens uitgelaten op de autobahn. Dat was heerlijk en hij vloog over de 200km/u heen. Voor mij is die GTE dus een geweldige tussenoplossing. Een GTE met nagenoeg alle opties kost mij 280 E/maand minder dan de Passat, en ik heb kan genieten van de combinatie kracht en comfort. Vanwege het gebrek aan ruimte wel met trekhaak (gelukkig niet te zien als ie niet gebruikt wordt) en allesdragers. Maar ik heb er zin in, en misschien komt the real thing er nog wel eens.
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Golf GTE

Bericht door sitechris »

Het namaakgeluid uit de speakers zit ook op je gte hoor. Maar onaardig klinkt het niet dus daar wen je snel aan. Veel plezier met je auto.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Gebruikersavatar
Tjejenki
Berichten: 117
Lid geworden op: 08 mar 2013, 19:45
Type auto: CUPRA ST 290
Locatie: Gelderland

Re: Golf GTE

Bericht door Tjejenki »

Mijn GTE wordt zaterdag afgeleverd. Natuurlijk even gewacht op het nieuwe kenteken :lol:
Heb gekozen voor Carbon Steel Grey i.c.m 18 inch Marseille, panoramadak, keyless Entry, camera en digitale Radio.
Foto's volgen nog.
Groeten
Vincent
dangerpaki
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 mei 2014, 20:57
Type auto: Golf V GTI LE 240

Re: Golf GTE

Bericht door dangerpaki »

Ook al in rond gereden. Prima bak als je zakelijk iets wilt hebben. Maar vind hem zelf wel te comfortabel geveerd. Alsof je op een tapijt rijdt.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF GTE”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten