Pagina 1 van 1
Info over enkele auto's
Geplaatst: 22 sep 2014, 19:42
door Stefz0r
Beste forumleden,
mijn schoonvader is van plan zijn golf 5 te verkopen en wil graag een golf 7. Hij is heel marktplaats aan het afstruinen en vraagt ook regelmatig aan mij wat ik denk van bepaalde auto's/advertenties. Nou ben ik alleen zelf niet zo thuis in dit type golf en bovendien zit hier op het forum een stuk meer ervaring dan ik heb. Vandaar dat ik van 2 auto's jullie mening zou willen vragen en ook wat jullie denken van de prijs en het bedrijf (m.n. de bovenste advertentie). Het gaat om ingevoerde auto's begreep ik, dus als jullie andere, misschien relevante, informatie hebben.... graag.
Zijn dit logische prijzen? Of is het echt te laag voor dit type/bouwjaar/kmstand? En moeten we dit sowieso niet vertrouwen? (Je leest zoveel horror-verhalen de laatste tijd

)
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|as
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|as
Re: Info over enkele auto's
Geplaatst: 22 sep 2014, 19:49
door eddiea
Is 2x ex schadeauto. Ze zijn beide ook minimaal een €2000 te goedkoop denk ik. Allebei lekker laten staan. Ook al zijn ze goed gerepareerd. Dankzij de lage BPM blijft het altijd een moeilijk verkoopbare auto.
Re: Info over enkele auto's
Geplaatst: 22 sep 2014, 20:37
door Edition30
Ga eens kijken in Duitsland bij de dealer voor een 2e hands, of koop een nieuwe in Duitsland.
Re: Info over enkele auto's
Geplaatst: 23 sep 2014, 07:31
door Lay
Zo goedkoop vind ik ze niet hoor. Een collega heeft laatst een 140 pk highline van een jaar oud bij de dealer gekocht voor 22500€. Die auto was wel bom vol qua opties en origineel nederlands. Dan vind ik 20500€ voor een in mijn ogen kale import golf toch reeel. En ik hoor iedereen over het bpm verhaal, als je auto een paar kleine krasjes of parkeerdeukjes heeft kan je met een tegenbewijsregeling behoorlijk wat van de bpm afsnoepen. Dat hoeft niet te betekenen dan die auto in elkaar heeft gezeten......
Ik had mijn audi TT RS bij Audi dealer autohaas in apeldoorn gekocht. Hun kopen rechtstreeks occasions uit Duitsland in voor een scherpe prijs. Op het moment dat ik de auto kwam bezichtigen had het nog geen kenteken. Toen de auto eenmaal op kenteken zat was het verschil van het bpm bedrag te vergeleken met een originele nederlander ook 5000€. Dat terwijl de auto geen schade had. Bij een import zetten ze dus het resterende bedrag wat er nog aan bpm betaald moet worden bij de rdw gegevens, en dan wil men al gauw de conclusie trekken dat het een schadeauto is geweest.
Re: Info over enkele auto's
Geplaatst: 24 sep 2014, 09:16
door O2RS
@Lay, tegenwoordig gaat dat helaas niet meer zo makkelijk is mij verteld.
Ben een maandje geleden toevallig ook bij Autohaas in Apeldoorn wezen kijken naar een S4 Avant uit 2011.
Toen kwam importeren ook nog even ter sprake en gaf hij aan dat het tegenwoordig veel strenger is dan een paar jaar geleden.
Helemaal gek zullen ze ook niet zijn bij de RDW

Re: Info over enkele auto's
Geplaatst: 24 sep 2014, 10:41
door ronald81
Lay schreef:En ik hoor iedereen over het bpm verhaal, als je auto een paar kleine krasjes of parkeerdeukjes heeft kan je met een tegenbewijsregeling behoorlijk wat van de bpm afsnoepen. Dat hoeft niet te betekenen dan die auto in elkaar heeft gezeten......
Ik had mijn audi TT RS bij Audi dealer autohaas in apeldoorn gekocht. Hun kopen rechtstreeks occasions uit Duitsland in voor een scherpe prijs. Op het moment dat ik de auto kwam bezichtigen had het nog geen kenteken. Toen de auto eenmaal op kenteken zat was het verschil van het bpm bedrag te vergeleken met een originele nederlander ook 5000€. Dat terwijl de auto geen schade had.
+1
O2RS schreef:@Lay, tegenwoordig gaat dat helaas niet meer zo makkelijk is mij verteld.
Toch wel hoor, e.e.a. hangt natuurlijk wel af van de leeftijd van de auto, bpm-korting, nieuwprijs, huidige handelswaarde, etc of het interessant is.
3 Maanden geleden nog een auto geïmporteerd, RDW accepteert alles gewoon zolang het in orde is, hebben de auto amper bekeken (rondje omheen gelopen). Toch het BPM bedrag ruim €30.000 lager weten te krijgen als wat je zou verwachten bij deze auto terwijl hier absoluut geen (blik)schade aan zat.
p.s. En daarmee bedoel ik niet dat ik €30.000 minder BPM heb betaald, maar dat het BPM bedrag waar wij naar kijken als je het kenteken checkt €30.000 lager is als verwacht. Ik bewaar daarom dan ook altijd deze BPM-taxatie rapporten, zodat een toekomstige koper ook precies kan zien waarom de BPM verlaagd is en dat het in dit geval niet om een "schade-bak" gaat.
Re: Info over enkele auto's
Geplaatst: 24 sep 2014, 10:50
door theo
ronald81 schreef:
O2RS schreef:@Lay, tegenwoordig gaat dat helaas niet meer zo makkelijk is mij verteld.
Toch wel hoor, e.e.a. hangt natuurlijk wel af van de leeftijd van de auto, bpm-korting, nieuwprijs, huidige handelswaarde, etc of het interessant is.
Inderdaad, vandaar dat op prinsjesdag is aangekondigd dat per 1 januari de regeling op z'n kop gaat voor wat betreft het bepalen van de rest BPM.
Re: Info over enkele auto's
Geplaatst: 24 sep 2014, 11:36
door O2RS
Een BPM bedrag 30k lager dan verwacht bij zo'n auto klinkt mij zeer onwaarschijnlijk eerlijk gezegd.
Een audi S4 van 2010 kost je ongeveer 6-7k aan bpm bij invoer, wat heb jij dan ingevoerd om de BPM grondslag30k lager te krijgen dan verwacht ?
Re: Info over enkele auto's
Geplaatst: 24 sep 2014, 12:09
door ronald81
theo schreef:Inderdaad, vandaar dat op prinsjesdag is aangekondigd dat per 1 januari de regeling op z'n kop gaat voor wat betreft het bepalen van de rest BPM.
Daar was ik nog niet van op de hoogte, ben wel benieuwd wat de aanpassingen precies inhouden, dus nu nog 3 maanden lang volgens de huidige regelingen profiteren daar waar mogelijk.
O2RS schreef:Een BPM bedrag 30k lager dan verwacht bij zo'n auto klinkt mij zeer onwaarschijnlijk eerlijk gezegd.
Een audi S4 van 2010 kost je ongeveer 6-7k aan bpm bij invoer, wat heb jij dan ingevoerd om de BPM grondslag30k lager te krijgen?
Ik heb het over de bruto bpm die op het kenteken staat vermeld. Daar had bij deze auto rond de €45.000 moeten staan maar daar staat nu €12.000. Ik heb het dus niet over de betaalde BPM, deze is inderdaad veel lager:
ronald81 schreef:p.s. En daarmee bedoel ik niet dat ik €30.000 minder BPM heb betaald, maar dat het BPM bedrag waar wij naar kijken als je het kenteken checkt €30.000 lager is als verwacht.
Re: Info over enkele auto's
Geplaatst: 24 sep 2014, 12:36
door O2RS
Is toch logisch dat er iets veel lagers staat aangezien je de auto met een bepaalde leeftijdskorting hebt ingevoerd, snap niet hoe je aan die 30k lager komt, zo kun je dat niet vergelijken natuurlijk.
Re: Info over enkele auto's
Geplaatst: 24 sep 2014, 14:48
door ronald81
Daar heb je helemaal gelijk in, zo mag je dat ook niet vergelijken, maar dat gebeurt hier wel heel vaak valt me op (heb het even niet over de 2 auto's uit dit topic dan).
Wilde alleen even duidelijk maken hoeveel verval er in een BPM kan zitten ten opzichte van het origineel verwachte BPM bedrag (bij origineel NL auto).
Ik heb bij de auto uit mijn voorbeeld ongeveer een kwart van de op dat moment geldende BPM betaald. Dit resulteerde uiteindelijk in €12.000 BPM op het kenteken (heb maar €1.000,- netto BPM betaald). Als je deze auto in NL nieuw had gekocht had er €45.000 aan BPM betaald moeten worden en had er dus ook €45.000 BPM op het kenteken gestaan.
Dus als je deze auto nieuw had gekocht in NL had je €45.000 BPM moeten betalen en had er ook €45.000 BPM op het kenteken gestaan.
Bij import heb ik nu maar €1.000 betaald en staat er €12.000 aan BPM op het kenteken.
Hier is dus voor een "leek" vrij weinig uit op te maken als je puur dus naar de €12.000 kijkt die je ziet staan bij de RDW als je het kenteken checkt.
Re: Info over enkele auto's
Geplaatst: 24 sep 2014, 16:03
door Stefz0r
En dat de BPM bij nieuwere auto's op uitstoot wordt berekend staat hier los van? Want toen ik deze bpm bedragen zag riep ik in eerste instantie ook: schadebakken, maar later kwam ik weer op een artikel dat de BPM tegenwoordig op uitstoot berekend wordt. In hoeverre klopt dat?
Re: Info over enkele auto's
Geplaatst: 24 sep 2014, 16:09
door ronald81
Ik heb geen idee hoe dit met nieuwere auto's werkt.
Ik heb dit eigenlijk alleen gedaan met "oudere" auto's tussen de 4-9 jaar omdat hier met de juiste methoden veel op valt te besparen (zowel qua BPM als qua aanschaf in het buitenland).
Ik maak dan ook geen gebruik van b.v. de leeftijdskorting (die is juist vaak weer interessant voor jongere auto's) maar werk met de op dat moment geldende handelswaarde voor het voertuig en daar laat ik de "gebreken" dan nog vanaf halen (via taxatie) waardoor de BPM flink kan zakken.
Wil anders dit wel is een keer helemaal uitschrijven hoe deze methode nu precies in z'n werk gaat als hier belangstelling voor is?