Tankdop kleurverschil

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
GerardR
Berichten: 158
Lid geworden op: 09 jul 2011, 11:09

Tankdop kleurverschil

Bericht door GerardR »

Mijn zwart golf R parelmoer zwart in de zon zie je echt een tint verschil richting paars.

Dit normaal omdat de dop van kunstig is en de rest niet
Zijn er meer die dit hebben.
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3557
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Tankdop kleurverschil

Bericht door NICO! »

Ik heb dat met een andere VW gehad en toen is de tankdop onder garantie opnieuw gespoten. Maar dat hij van plastic is zorgt idd nog steeds voor kleurverschil.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: Tankdop kleurverschil

Bericht door GolfL »

Zelfde als met de bumpers inderdaad. De verf hecht op een andere manier aan het kunstof dan aan metaal.

Kan er over meepraten, heb licht kleurverschil in mijn voorbumper tov mijn auto zelf.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Tankdop kleurverschil

Bericht door wehoo »

Je bedoelt de tankdop en niet het tankklepje? Tankdop is van plastic en kan verkleuren (verwering). Soms heb je ook een kleurverschil zowel op de dop als op het tankklepje. Vaak te wijten aan benzinedampen die een oplossende werking hebben op verschillende lakken.
(kijk maar eens naar de oudere plastic VW bumpers die door de jaren heen grijs zijn geworden door de invloed van verwering).

Verf hecht inderdaad anders aan plastic dan aan metaal, maar daar zijn goede primers voor.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
funracer
Berichten: 136
Lid geworden op: 04 jul 2011, 13:58

Re: Tankdop kleurverschil

Bericht door funracer »

Het probleem is dat tank klepje en bumpers vaak andere kleur hebben omdat ze vaak ergens anders dan de auto zelf gespoten worden

De nieuwe Polo heeft hier ook last van

Verschil tussen plastic en ijzer kwa spuiten is tegewoordig niet meer aan de orde
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 136 gasten