Automatische achterklep.

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Floppie
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 apr 2011, 11:05

Automatische achterklep.

Bericht door Floppie »

Afgelopen vrijdag met Jeffreyvdt naar VW meeting in Beverwijk geweest. Toch wel een aardig leeftijdsverschil, ook qua auto's... ;)
Nou weet ik ook dat ik op het oude AW-forum wel eens wat had gelezen over een automatische achterklep-opening; op deze meeting liet iemand dat zien en zag er erg goed uit.
Openen ging via de originele afstandsbediening op de sleutel (VAGCOM-aanpassing). Het sluiten gaat met de hand en slechts iets zwaarder dan dat nu het geval is. (door de gasveren)
Ik heb gevraagd waar hij deze aanpassing heeft laten uitvoeren en kreeg te horen dat dat kon via deze website: http://www.lowering.nl/webshop/index.ph ... ad672decad en voor een bedrag van slechts € 100. (Golf V & VI) Er staat daar ook een voorbeeldfilmpje (bij een Seat).

Over nut en noodzaak kun je discussiëren, maar niet duur en leuke modificatie wat mij betreft en ga ik zeker overwegen.
Jullie idee hierover?
Grtz. Floppie

VW Golf V GTI - Edition 30 - 344 PK/448 Nm
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: Automatische achterklep.

Bericht door GolfL »

Staat ook nog op mijn verlanglijstje inderdaad! Lijkt me een leuke mod.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Automatische achterklep.

Bericht door wehoo »

Is inderdaad (uitgebreid) aan bod gekomen op het AW GTI forum. Spullen werden getest en geleverd door vd Udenhout, webshop.
Link: klik AWGTI forum
(scroll door de pagina)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
MartijnGTI
Berichten: 311
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:30
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Automatische achterklep.

Bericht door MartijnGTI »

Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Automatische achterklep.

Bericht door MkVI Nmgn »

Heb het gehad heb het eraf gehaald Heb het weg gegooid heeft me 2x een nieuwe automatisch slot gekost.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Automatische achterklep.

Bericht door wehoo »

Waarom is je slot stuk gegaan?
Door de VAGCOM programmering wordt de 2e vergrendeling opgeheven (2e vergrendeling is ter beveiliging, dat je achterklep niet uit het slot kan springen).
Nadelen van het systeem (kunnen) zijn:
- beschadigingen van de lak aan de zijkanten van je klep, door het omdraaien van de gasdrukveren.
- zwaarder sluiten van de klep, tegendruk is hoger.
- 's winters gaat de klep niet helemaal open, gasdrukveren zijn temperatuursafhankelijk.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Automatische achterklep.

Bericht door MkVI Nmgn »

Door de druk die er elke keer op kwam is dit slot kapot gegaan :(
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 351
Lid geworden op: 19 mei 2011, 20:48
Type auto: Golf MK5 Gti
Locatie: Ründümhause

Re: Automatische achterklep.

Bericht door Eric H »

Voor die mensen die dit overwegen...
Ik kan het setje gasveren leveren voor € 49,50 ( setprijs ) ex. verzendkosten.

De overige losse delen en de programmering zou je dan zelf moeten regelen.

Bij interesse stuur me maar een pb-tje.
Engeltjes bestaan; kijk maar naar mijn dochtertje ! Heksen bestaan ook; kijk maar naar m'n vrouw !!
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: Automatische achterklep.

Bericht door GolfL »

Nu twijfel ik wel of ik het zou moeten doen.

Doordat Tonnie zegt dat het slot defect kan gaan. En Wehoo dat de lak beschadigt..
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 351
Lid geworden op: 19 mei 2011, 20:48
Type auto: Golf MK5 Gti
Locatie: Ründümhause

Re: Automatische achterklep.

Bericht door Eric H »

Ach.....

In principe zijn het de kosten niet, dus ik ga het wel proberen.
Mocht ik het niets vinden dan bouw ik de zooi wel weer om.

( of zoek ik de gasveren erbij die dezelfde specificaties hebben, maar net iets dunner zijn. )
Engeltjes bestaan; kijk maar naar mijn dochtertje ! Heksen bestaan ook; kijk maar naar m'n vrouw !!
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: Automatische achterklep.

Bericht door GolfL »

Voor de gasveren enzo niet nee:P

Maar als de lak beschadigt of het slot. Dan word het een ander verhaal.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 351
Lid geworden op: 19 mei 2011, 20:48
Type auto: Golf MK5 Gti
Locatie: Ründümhause

Re: Automatische achterklep.

Bericht door Eric H »

Lak zou kunnen beschadigen door de gasveren, vandaar mijn opmerking dat ik dan zoek naar dunnere.
Maar Wehoo plaatst waarschijnlijk het woordje "kunnen" niet voor niets in zijn opmerking, ik ga er dus vanuit dat dit wel meevalt.

En vwb het slot, het is mij niet duidelijk of Tonnie ook de Vagcom aanpassing had gedaan.
Asl dit niet het geval is geweest, dan kan ik me voorstellen dat dit op den duus je slot kost.
Immers je klep wordt dan iedere keer tegen de tweede vergrendeling "aangeklapt"

Als Tonnie wel de Vagcom aanpassing heeft laten doen zou ik graag willen weten of hij een verklaring kan geven voor het feit dat zijn slot tot twee keer toe kapot is gegaan.....
Met andere woorden, graag een uitleg wat er kapot ging en hoe dit precies veroorzaakt werd.

Als het je echt je slot kost, lijkt het me toch dat hier al wel meer berichten over zouden zijn.
Zou dus ook graag wat reacties zien van "ervaringsdeskundigen"
Engeltjes bestaan; kijk maar naar mijn dochtertje ! Heksen bestaan ook; kijk maar naar m'n vrouw !!
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Automatische achterklep.

Bericht door wehoo »

Op het AWGTI forum is dit ter sprake gekomen en daar waren ervaringen van lakbeschadigingen. Weliswaar minimaal maar dat is een relatief begrip vanuit ieders eigen ervaring.
Als je de VAGCOM aanpassing niet doet (vrijschakelen 2e vergrendeling/beveiliging) heeft deze ombouw/inbouw geen zin. Je achterklep gaat wel uit de ontgrendeling maar opent niet vanwege de 2e vergrendeling. Op Google circuleren filmpjes over inbouw en resultaten. Op Duitse fora is er ook mee geëxperimenteerd en daar lees ik dat er sterkere gasveren zijn ingebouwd met als gevolg dat de achterklep niet meer goed aansloot bij de carrosserie.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Automatische achterklep.

Bericht door MkVI Nmgn »

deze sloten zijn niet gemaakt voor deze druk elke keer erop (en had ook de VAG aanpassing)
en de eerste keer dacht ik slijtage maar de 2e keer werd me vertelt door iemand die dit vaker in gebouwd had dat die het bij zijn leon ook het geval is geweest dat er 1 kapot is gegaan
Ojah als je het toch doet kosten voor een slot is 120 euro ongeveer van het elektrische gedeelte
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Floppie
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 apr 2011, 11:05

Re: Automatische achterklep.

Bericht door Floppie »

Stom van mij trouwens dat ik het draadje niet eerder had gevonden zoals MartijnGTI aangaf.
De persoon waarbij ik het gezien heb had het al 3 jaar en geen problemen in de winter, geen problemen met het slot (vooralsnog) en ik heb zelf de klep dicht kunnen drukken en was maar iets zwaarder dan zonder de aangepaste veren. Schade aan de lak heb ik niet kunnen constateren terwijl ik het vrij nauwkeurig heb kunnen bekijken.
Toch goed en handig om hier de pro's en contra's te kunnen vernemen.
Grtz. Floppie

VW Golf V GTI - Edition 30 - 344 PK/448 Nm
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 130 gasten