[Scirocco] Subwoofer aansluiten

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Jestar
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 okt 2014, 13:10
Type auto: Scirocco MK3

[Scirocco] Subwoofer aansluiten

Bericht door Jestar »

Beste leden,

Ik heb altijd een subwoofer gehad in mijn golf 1 cabrio, nu staat deze toch stil en wil het zooitje overzetten naar mijn scirocco voor iets meer punch.

Nu wil ik alleen bevestiging of het slim is om de remote vanuit de 12v aansluiting in de kofferbak te pakken.

Rest van de kabels uiteraard vanuit de HU en de accu.

Gaat om een ZE-NC2010 maar kan geen foto vinden van de achterkant, zijn dit 2 rca zoals op normale radios of moet ik een verloopje halen?

Iets waar ik op moet letten bij het loshalen van de plastic delen of simpelere manieren om dit naar achter te leggen?

Ik hoor het graag!
yelti
Berichten: 164
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:46
Type auto: MK5 GTI

Re: [Scirocco] Subwoofer aansluiten

Bericht door yelti »

Jestar schreef:Beste leden,

Ik heb altijd een subwoofer gehad in mijn golf 1 cabrio, nu staat deze toch stil en wil het zooitje overzetten naar mijn scirocco voor iets meer punch.

Nu wil ik alleen bevestiging of het slim is om de remote vanuit de 12v aansluiting in de kofferbak te pakken.

Rest van de kabels uiteraard vanuit de HU en de accu.

Gaat om een ZE-NC2010 maar kan geen foto vinden van de achterkant, zijn dit 2 rca zoals op normale radios of moet ik een verloopje halen?

Iets waar ik op moet letten bij het loshalen van de plastic delen of simpelere manieren om dit naar achter te leggen?

Ik hoor het graag!
Verloopstukje is niet nodig, zit een rca connectie op.
Echter is er maar 1 tulp aansluiting ipv meetstal 2. Maar is geen probleem.
Remote kan je evt uit de 12v aansluiting halen, maar eigenlijk nutteloos.
Je kan een rca kabel met remote kabel nemen ofwel kan je met strips een remote kabel bijbinden.

plastic is gemakkelijk los te halen, maar gewoon voorzichtig zijn om niks te breken.

Enigste moeilijkheid/mindere is dat je moeilijk je kabels naar achter kan leggen door de achterbank. Voor alle gemakkelijkheid moet ze eruit/los.
Jestar
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 okt 2014, 13:10
Type auto: Scirocco MK3

Re: [Scirocco] Subwoofer aansluiten

Bericht door Jestar »

yelti schreef:
Jestar schreef:Beste leden,

Ik heb altijd een subwoofer gehad in mijn golf 1 cabrio, nu staat deze toch stil en wil het zooitje overzetten naar mijn scirocco voor iets meer punch.

Nu wil ik alleen bevestiging of het slim is om de remote vanuit de 12v aansluiting in de kofferbak te pakken.

Rest van de kabels uiteraard vanuit de HU en de accu.

Gaat om een ZE-NC2010 maar kan geen foto vinden van de achterkant, zijn dit 2 rca zoals op normale radios of moet ik een verloopje halen?

Iets waar ik op moet letten bij het loshalen van de plastic delen of simpelere manieren om dit naar achter te leggen?

Ik hoor het graag!
Verloopstukje is niet nodig, zit een rca connectie op.
Echter is er maar 1 tulp aansluiting ipv meetstal 2. Maar is geen probleem.
Remote kan je evt uit de 12v aansluiting halen, maar eigenlijk nutteloos.
Je kan een rca kabel met remote kabel nemen ofwel kan je met strips een remote kabel bijbinden.

plastic is gemakkelijk los te halen, maar gewoon voorzichtig zijn om niks te breken.

Enigste moeilijkheid/mindere is dat je moeilijk je kabels naar achter kan leggen door de achterbank. Voor alle gemakkelijkheid moet ze eruit/los.
Ik was wel van plan om mijn huidige set te behouden, dan word t dus toch een oude tom tom lader te strippen tot remote?

Hoe los ik die rca aansluiting op of hoeft er maar 1 aangesloten te zijn?
Jestar
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 okt 2014, 13:10
Type auto: Scirocco MK3

Re: [Scirocco] Subwoofer aansluiten

Bericht door Jestar »

Heb de radio al los gehad maar tot mijn verbazing zit de stekker er niet in van de subwoofer aansluitingen.
ik zal eerst deze ergens vandaan moeten halen voordat ik verder kan.
yelti
Berichten: 164
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:46
Type auto: MK5 GTI

Re: [Scirocco] Subwoofer aansluiten

Bericht door yelti »

Jestar schreef:Heb de radio al los gehad maar tot mijn verbazing zit de stekker er niet in van de subwoofer aansluitingen.
ik zal eerst deze ergens vandaan moeten halen voordat ik verder kan.
Oei dat is minder. Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar de kabels nog liggen.
Bij mijn radio was er een set van een stuk of 5 break-out kabels.
Je moet diegene hebben met de gele aansluiting.
deze moet je hebben.
Jestar
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 okt 2014, 13:10
Type auto: Scirocco MK3

Re: [Scirocco] Subwoofer aansluiten

Bericht door Jestar »

yelti schreef:
Jestar schreef:Heb de radio al los gehad maar tot mijn verbazing zit de stekker er niet in van de subwoofer aansluitingen.
ik zal eerst deze ergens vandaan moeten halen voordat ik verder kan.
Oei dat is minder. Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar de kabels nog liggen.
Bij mijn radio was er een set van een stuk of 5 break-out kabels.
Je moet diegene hebben met de gele aansluiting.
deze moet je hebben.

Auto komt uit duitsland, dus beter bij een zenec dealer kopen denk ik.
Jestar
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 okt 2014, 13:10
Type auto: Scirocco MK3

Re: [Scirocco] Subwoofer aansluiten

Bericht door Jestar »

Kabel is binnen, loop nu alleen tegen de ground kabel aan.
Waar kan ik deze bevestigen in of rondom de kofferbak?
yelti
Berichten: 164
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:46
Type auto: MK5 GTI

Re: [Scirocco] Subwoofer aansluiten

Bericht door yelti »

Jestar schreef:Kabel is binnen, loop nu alleen tegen de ground kabel aan.
Waar kan ik deze bevestigen in of rondom de kofferbak?
je kan de massa nemen aan de rechterkant door het rechterzijpaneel er af te halen.
Kort door de bocht: 2 schroeven los waar de zetel sluit, plastic er af trekken(rest zijn clips).
plastic cover van de koffer lostrekken. dan zijn er nog wat plastic clips los te maken en zijpaneel is los.
Daar vind je gemakkelijk een massapunt.
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 127 gasten