Bearlock

Bespreek hier alles met betrekking tot de GOLF R in alle uitvoeringen.
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Bearlock

Bericht door staffpride »

wehoo schreef:Het maakt niet uit in welke auto de bearlock zit. De werking is hetzelfde.
Dat is wat ik al zei, het principe is hetzelfde, maar vind er toch wel een degelijk verschil in zitten hoe het slot geconstrueerd is.


Vergelijk deze 2 maar eens.
Bij de bovenste is het daadwerkelijke slot(mechanisme) toch wat beter afgeschermd tegen sabotage als bij de laatste.
Die zit constructief wat beter in elkaar als die onderste. En dat maakt mijns inziens wel degelijk een verschil.



Afbeelding

Afbeelding
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Bearlock

Bericht door wehoo »

Het zijn allemaal Bearlocks op de foto's, met verschillende constructies waarbij de overbrenging (versnelling) wordt "vastgezet" aan de aandrijving. M.a.w. in een versnelling zetten en blokkeren.
Het doel is de vertragende werking en hierdoor afschrikking.
Alleen als de hele auto wordt opgetakeld en meegenomen (kan uiteraard ook in enkele minuten bij geblokkeerde voor- en achterwielen), maakt een vertragende werking geen verschil.

Het meest effectieve is de oude "indianentruc": meerdere beveiligingen in één voertuig. ;)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Doohie
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 jan 2012, 12:05
Type auto: Golf VII R

Re: Bearlock

Bericht door Doohie »

Thx Wehoo & staffpride voor de info en pictures
Plaats reactie

Terug naar “GOLF "R"”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten