Waar auto veilig parkeren?

Is je auto gestolen of iemand anders z'n auto? Post het hier.
Topic-titel moet kenteken, merk, type en kleur bevatten.
Tekst zelf moet omgeving en kenmerken van de auto vermelden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jochemstr
Berichten: 126
Lid geworden op: 11 okt 2014, 23:36
Type auto: Golf 7 GTI DSG

Waar auto veilig parkeren?

Bericht door jochemstr »

Allen,

Zelf bezit ik een mk6 GTD mét Xenon-koplampen (lekker diefstal gevoelig dus).
Wat ik me nu af vraag is waar je je GTD/GTI/R het beste kan parkeren, als je dan toch openbaar moet parkeren?
Thuis probeer ik zoveer mogelijk in de afgesloten carport of garage te parkeren maar dit kan helaas niet altijd...
-Langs een drukkere weg door woonwijk? (auto word ook meer gezien, misschien eerder diefstal?
-Parkeerplaatsen bij huizen in een woonwijk? (doodlopend stuk, komen nauwelijks 'vreemde' auto's + mensen)
-Grotere parkeerplaats in woonwijk?

Zelfs een openbare betaalde parkeergarage is niet meer veilig lees ik steeds vaker...

Er zit wél een bearlock op, kenteken in ramen laten graveren...

ben benieuwd naar jullie mening..
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Waar auto veilig parkeren?

Bericht door bzb »

eigenlijk maakt het geen hol uit, bij de een wordt er ingebroken voor de sleutels, of zelfs compleet uit de garage gestolen, onder verlichte carpoorts bij het huis houd ook niemand tegen lijkt het wel.

ik zelf heb een jaar lang op een duister carpoolplekje geparkeerd en maar 1 keer een raam stuk zonder diefstal, al met al zet ik hem overal neer in de binnenstad, dorp enz enz full option ook xenon, led achter, rns510, uitgebruidste stuur, en heb nu na bijna 3 jaar alles nog, maar voor hetzelfde geld is tie een week na aankoop weg dus.

bearlock scheelt enorm. maar als ze t echt willen breken ze in je huis of takelen ze hem. komt wel beduidend minder voor
marcel48
Berichten: 106
Lid geworden op: 15 dec 2011, 01:26

Re: Waar auto veilig parkeren?

Bericht door marcel48 »

Zover ik weet, hebben wij van het dievengilde in onze regio Zuid-limburg Ooostelijke Mijnstreek dus Heerlen, Kerkrade en Brunssum minder last. Ik rij nu in mijn zesde gti en heb persoonlijk ook geen last gehad, terwijl ik sedert mijn laatste verhuizing niet over een garage beschik, evenmin heeft mijn auto een bearlock.
Mijn gti is wel 3 jaar tegen nieuwwaarde verzekerd en meestal is de gti dan al ingeruild.
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Waar auto veilig parkeren?

Bericht door ferry »

Denk inderdaad dat het niet zoveel uitmaakt. Wel een lastige keuze een aantal opties die elkaar op een hoop punten tegen spreken. Ik zou denk ik toch gaan voor de doodlopende rustige straat.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
wjb#222
Berichten: 621
Lid geworden op: 03 mei 2012, 21:54
Type auto: passat R36
Locatie: Eindhoven

Re: Waar auto veilig parkeren?

Bericht door wjb#222 »

ik zet de mijne ook overal neer al 10 maanden zonder problemen
ook xenon navi led 19'' oz enzo
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: Waar auto veilig parkeren?

Bericht door KnuffelTurk »

Van mij staat ook gewoon overal ( voornamelijk Rotterdam ) heb wel een navilock en bearlock.
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Gebruikersavatar
SjoerdB
Berichten: 237
Lid geworden op: 24 okt 2014, 14:27
Type auto: Golf 5 GTI ED30
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Waar auto veilig parkeren?

Bericht door SjoerdB »

Ook die van mij staat overal, maar ik rijd eigenlijk alleen maar naar het werk en naar meetings.

Overigens thuis wel in de garage. Naast het feit dat deze alleen open kan met een elektrische sleutel, hebben we ook een elektrische poort die alleen vanuit huis handmatig bediend kan worden. Daarnaast hangen er diverse lampen met een bewegingsmelder. Oh, en de sleutels heb ik ALTIJD bij, dus 's nachts op de slaapkamer. :mrgreen:
Current: Volkswagen Golf 5 GTI Edition 30 @ 339,5pk/448,9Nm
Ex: Opel Astra GTC 1.9CDTi / Seat Ibiza 6k2 1.9TDi / Seat Ibiza 6k 1.9D
Diiaan92
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jun 2013, 20:28
Type auto: Golf 6

Re: Waar auto veilig parkeren?

Bericht door Diiaan92 »

Maakt inderdaad niet veel uit. Woon zelf in Rotterdam. Mijn eerste golf na 3 dagen gestolen (stond elke dag in een andere straat geparkeerd) me buurvrouw haar Polo is gestolen in onze straat waar mijn auto(2de golf nadat de ander gestolen was) achter stond. Ze hebben 2 keer in mijn auto gezeten dat ik weet. Een keer stond mijn scherm uit. Andere keer mijn stoel anders en alle instellingen aan. En laatst is ook de scirocco van mijn buurman gestolen die om de hoek woont. Een kennis zijn Polo ook gestolen in Rotterdam. T ligt echt aan beveiligen. Ken ook mensen die m overdags in de stad in Rotterdam hadden gezet en was ook gewoon ingebroken ..
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Waar auto veilig parkeren?

Bericht door staffpride »

Diiaan92 schreef:Maakt inderdaad niet veel uit. Woon zelf in Rotterdam. Mijn eerste golf na 3 dagen gestolen (stond elke dag in een andere straat geparkeerd) me buurvrouw haar Polo is gestolen in onze straat waar mijn auto(2de golf nadat de ander gestolen was) achter stond. Ze hebben 2 keer in mijn auto gezeten dat ik weet. Een keer stond mijn scherm uit. Andere keer mijn stoel anders en alle instellingen aan. En laatst is ook de scirocco van mijn buurman gestolen die om de hoek woont. Een kennis zijn Polo ook gestolen in Rotterdam. T ligt echt aan beveiligen. Ken ook mensen die m overdags in de stad in Rotterdam hadden gezet en was ook gewoon ingebroken ..
Als ik het goed begrijp hebben ze 2x in je "nieuwe" auto gezeten? Beveiliging werkt dus goed neem ik aan :mrgreen:
MVG EMServices

Afbeelding
Diiaan92
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jun 2013, 20:28
Type auto: Golf 6

Re: Waar auto veilig parkeren?

Bericht door Diiaan92 »

Zover ik weet hebben ze er 2 keer ingezeten dat ik t aan dingen kon zien. Ik vergeet nog de Polo van de buurman om de hoek erbij te zetten die hebben ze ook al meerdere malen geprobeerd. Die is ook goed beveiligt heeft ook een eigen autobedrijf. Maar de beveiliging werkt in iedergeval superr!!! Ook al zijn er zoveel weg ik blijf goed slapen en zet m ook overal neer. Thankss staffpride!!!
Barbaric
Berichten: 260
Lid geworden op: 19 nov 2013, 22:19
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Waar auto veilig parkeren?

Bericht door Barbaric »

Ik denk dat het niet uitmaakt waar die staat. Er zal er altijd 1 zijn die het wil proberen als de beveiliging niet op orde is aangezien het meenemen maar een minuut kost ofzo.
Plaats reactie

Terug naar “Gestolen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 gasten